Leuke monteur

09-12-2016 19:14 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed.. Ik heb een heel puberaal 'probleem'.

Sinds een tijdje zijn er verschillende klussers bezig in de flat waarin ik woon. Er wordt echt van alles vervangen en gerepareerd in een paar weken tijd; van kozijnen tot cv-ketels. Ze zijn deze week bezig geweest op 'mijn' rijtje en ik heb maandag een enorm leuke monteur ontmoet. Hij is een volledige dag in mijn huis bezig geweest (met collega's) en we hadden direct een klik qua humor. Met de andere mannen was het heel kort en zakelijk: 'in deze kamer moet je zijn, 10 uur koffie, werk ze!', maar met hem kletste ik regelmatig even.

Woensdag kwam de monteur in kwestie even langs voor een controle, wéér gezellig en toen met z'n tweetjes in de pauze kort wat gedronken en gekletst. Sinds die woensdag kijkt hij eigenlijk altijd naar binnen als hij langs mijn huis loopt en zwaait/glimlacht dan. Zelfs als hij bij een huis vrij ver op het rijtje naar binnen loopt kijkt hij van afstand even opzij naar mijn keuken.

En nu het voor de hand liggende probleem! Pas na die gezellige maandag en woensdag besef ik dat ik hem echt een leuke man vind, maar de kans is groot dat ze komende week of na komende week klaar zijn in de flat. De kans is daarnaast zeker aanwezig dat hij helemaal niet meer in mijn huis hoeft te zijn. Ik wil hier iets mee, maar hóe en wát? Ik weet dat hij single is en ik denk door te hebben dat hij me ook wel interessant vindt, maar.. Hij is continu aan het werk bij huizen en ik zie hem nu waarschijnlijk niet meer alleen, dus om hem nou mee uit te vragen/zijn telefoonnummer te vragen waar allerlei andere monteurs en bouwvakkers omheen lopen.. Maakt me toch wel onzeker.

Ik weet zijn naam, maar hij heeft geen Facebook of andere social media waarop ik hem privé kan aanspreken. Hij woont ook niet heel dichtbij en hij gaat eigenlijk nooit op stap, dus hem ergens tegenkomen gaat ook niet snel. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken? Voel me echt een aanstellerig klein kind nu, maar ik weet het echt niet.
Ik ben in sommige situaties dus zo sukkelig verlegen. De eerste keer dat ik een vriendin had bijvoorbeeld, ik durfde nog niet eens te knuffelen! En vroeg bij een date heel onhandig of ik haar hand vast mocht houden.
quote:GijsdeGoede schreef op 16 december 2016 @ 09:45:

Blijf ons op de hoogte houden. Maar als hij zo enorm verlegen is, dan denk ik dat neuken er in 2016 niet meer in zit. Hopelijk in het nieuwe jaar meer actie.Was jij HBG?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Spannend ben benieuwd of hij nog contact opneemt, een appje is zo gestuurd
quote:rozemaan schreef op 15 december 2016 @ 17:25:

Ik heb niets van hem gehoord, zijn collega is weer hier geweest voor elektriciteitsrommel en hij zei dat Pietje onzeker/verlegen was. Hij had de boodschap doorgegeven waar andere, de meer kinderachtige, collega's bij waren (WHY!?) en Pietje wordt nu wat geplaagd. In zijn laatste relatie is hij flink verneukt door vriendinlief en daardoor is Piet héél voorzichtig geworden. Hij liep vanochtend hier in de flat plotseling weer rond en bloosde toen hij me zag. Geen bijdehand grapje, alleen een stamelend 'hoi' en wist niet waar hij kijken moest.

Wat treurig! Als ik dit lees verwacht ik niet dat hij van zich laat horen. Je hoeft hier niet te zeggen wat er in die brief stond maar het kan invloed hebben. Misschien zie je nog kans die collega te vragen hoe hij heeft gereageerd, wat er is gebeurd na het geven van de brief.

In het beste geval wacht hij tot alle commotie met de collega's voorbij is als ze ergens anders werken. Dat zou ik in zijn geval gedaan hebben.

Ik vind het wel leuk om te lezen dat verlegen mannen wel kans hebben maar een beetje assertiviteit blijft wel nodig.
quote:ooitverlegen schreef op 18 december 2016 @ 15:05:

[...]

Wat treurig! Als ik dit lees verwacht ik niet dat hij van zich laat horen. Je hoeft hier niet te zeggen wat er in die brief stond maar het kan invloed hebben. Misschien zie je nog kans die collega te vragen hoe hij heeft gereageerd, wat er is gebeurd na het geven van de brief.

In het beste geval wacht hij tot alle commotie met de collega's voorbij is als ze ergens anders werken. Dat zou ik in zijn geval gedaan hebben.

Ik vind het wel leuk om te lezen dat verlegen mannen wel kans hebben maar een beetje assertiviteit blijft wel nodig.

Hoi ooitverlegen,

Eerlijk hè...

Als jij door een leuke vrouw een briefje had gekregen zou jij er dan niet meer werk van maken als je haar zou zien?

Ook al ben je dan verlegen?

Als iemand op die manier de eerste stap had gezet?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Even een hele andere zijstraat; misschien vind hij TO wel leuk,maar zit niet op een relatie te wachten.
quote:Eslarealidad schreef op 18 december 2016 @ 16:23:

Hoi ooitverlegen,

Eerlijk hè...

Als jij door een leuke vrouw een briefje had gekregen zou jij er dan niet meer werk van maken als je haar zou zien?

Ook al ben je dan verlegen?

Als iemand op die manier de eerste stap had gezet?

Hoi Eslarealidad,

Als ik haar leuk had gevonden, zeker weten! Ik heb er altijd op gehoopt maar het gebeurde niet. Maar ik heb ook niet zo´n negatieve ervaring gehad en er zijn verschillen in verlegenheid. Ik heb een collega gehad, ook monteur, die zo verlegen was dat ik mij ernstig afvroeg hoe dat goed moest komen met vrouwen. Het verschil met mij was wel groot.

Maar ik leidde mijn antwoord ook af uit zijn houding naar TO nadat hij haar brief had ontvangen. Het effect lijkt mij averechts.
quote:Maccaron schreef op 18 december 2016 @ 16:36:

Even een hele andere zijstraat; misschien vind hij TO wel leuk,maar zit niet op een relatie te wachten.Die gedachte had ik ook al maar dan laat hij dat door zijn verlegenheid niet goed zien?
quote:ooitverlegen schreef op 18 december 2016 @ 16:47:

[...]

Die gedachte had ik ook al maar dan laat hij dat door zijn verlegenheid niet goed zien?Misschien wekt zijn verlegenheid wel een verkeerd beeld op. Iemand kan verlegen zijn,maar verder geen zin hebben om aan te geven dat hij geen interesse heeft. Verlegen wordt in dit geval geassocieerd met geïnteresseerd.
quote:Maccaron schreef op 18 december 2016 @ 16:49:

Misschien wekt zijn verlegenheid wel een verkeerd beeld op. Iemand kan verlegen zijn,maar verder geen zin hebben om aan te geven dat hij geen interesse heeft. Verlegen wordt in dit geval geassocieerd met geïnteresseerd.Dat kan inderdaad. En het blozen is gewoon uit schaamte over de situatie?
quote:ooitverlegen schreef op 18 december 2016 @ 16:45:

[...]

Hoi Eslarealidad,

Als ik haar leuk had gevonden, zeker weten! Ik heb er altijd op gehoopt maar het gebeurde niet. Maar ik heb ook niet zo´n negatieve ervaring gehad en er zijn verschillen in verlegenheid. Ik heb een collega gehad, ook monteur, die zo verlegen was dat ik mij ernstig afvroeg hoe dat goed moest komen met vrouwen. Het verschil met mij was wel groot.

Maar ik leidde mijn antwoord ook af uit zijn houding naar TO nadat hij haar brief had ontvangen. Het effect lijkt mij averechts.

Erg voor jouw collega, dat hij zo erg verlegen was.

Ja natuurlijk zit er ook een verschil in verlegen zijn maar de monteur van TO kan ook flirten, dus zo verlegen is hij dan ook weer niet.

Ok dat flirten is dan misschien manneneigen maar geeft dan wel verkeerde verwachtingen af. Hoe heet dat ook alweer? Hahaha
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:ooitverlegen schreef op 18 december 2016 @ 16:56:

[...]

Dat kan inderdaad. En het blozen is gewoon uit schaamte over de situatie?

Dat kan best. Hij wordt in ene geconfronteerd met de vrouw waarvan "iedereen" weet dat zij hem leuk vind.

Maar ik kan natuurlijk niet in zijn hoofd kijken

Ik zou het als ik TO was wel in overweging nemen en het gewoon laten voor wat het is. Als hij had laten vallen bij collega's dat hij haar leuk vond,was er allang wat gebeurd. Desnoids via die collega's.
quote:Eslarealidad schreef op 18 december 2016 @ 17:03:

Erg voor jouw collega, dat hij zo erg verlegen was.

Ja natuurlijk zit er ook een verschil in verlegen zijn maar de monteur van TO kan ook flirten, dus zo verlegen is hij dan ook weer niet.

Ok dat flirten is dan misschien manneneigen maar geeft dan wel verkeerde verwachtingen af. Hoe heet dat ook alweer? Hahaha

Het heeft zich "opgelost".

Je hebt gelijk, hij zwaaide en glimlachte inderdaad. Maar dit scenario had hij natuurlijk totaal niet verwacht

Geen idee hoe dat heet?
Ik zit ook nog te twijfelen, daarom vroeg ik het jou.

Hij voelt zich in ieder geval opgelaten door iets TO en misschien kom je er nog achter.

Zijn meer mannen op de wereld.
Mensen! Positieve wending!

Hij heeft wat laten horen. Samenvatting: vindt me inderdaad leuk, maar had niet verwacht dat het wederzijds zou zijn en durfde niks. Is erg onzeker, want niet zo populair bij de vrouwen (denkt hij althans). Voelt zich nu wat opgelaten de hele dagen bij mij in de flat maar wil na de werkzaamheden (over een paar weken) iets afspreken.

BLIJ!
Whaa wat leuk! Goed van hem dat hij toch even wat moed bij elkaar geraapt heeft. Spannend!
Ah wat leuk!
Uhm... stuff... and things
Ben een beetje stuiterig nu. Iedereen heel erg bedankt voor de tips.

Ik heb trouwens geen brief geschreven, alleen een klein briefje met mijn telefoonnummer en de mondelinge boodschap aan zijn collega dat het me leuk leek Pietje nog eens te zien.
Kwam hij bij je aan de deur? Of een bericht gestuurd
Hij moest hier even zijn en heeft de kans gegrepen om het te zeggen.
Ohhh wat een leuke wending. Geniet van dit fijne gevoel
Leuk
Hmmm dat worden dan nog laaaange weken. Jammer dat hij zijn onzekerheid zo laat bepalen, weerhoudt tenminste om nu iets leuks af te spreken.

Wel goed dat hij het eindelijk gezegd heeft!

Wat leuk! Love is in the air
quote:rozemaan schreef op 20 december 2016 @ 14:13:

Hij moest hier even zijn en heeft de kans gegrepen om het te zeggen. + veel voor hem. Stoer dat hij dat dan gewoon doet, ook al is hij onzeker over zichzelf
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Oeh, leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven