Mode & Beauty alle pijlers

Haar verven??

19-12-2016 10:01 16 berichten
Goedemorgen allemaal,

Even een vraagje, ik heb 5 weken terug mijn haar zelf geverft. Het is veel roder als verwacht. Ik had gehoopt dat het rood wat minder zou worden maar zelfs met alle trucjes word het niet minder.

Ik vroeg me af is het mogelijk om er zelf bruin overheen te doen. Gewoon middel bruin?

het is niet erg als het rood nog wat door schijnt maar wil natuurlijk wel dat het enige kans van slagen heeft.

En als het antwoord ja is op ' kan het geverft worden' is mijn volgende vraag: ik heb vanochtend een masker in mijn haar gedaan. Als ik het voor het verfen was waardoor je dat masker er uit wast kan ik het dan verven of moet ik wachten tot morgen?
voor mensen die willen weten hoe rood het is. Als je op Google rood haar in typt en dan de eerste foto.
Ja dat kan, je ziet er dan inderdaad nog wel wat rood doorheen.

Wat betreft je hoofdhuid en je haren wassen. Als je bultjes op je hoofd hebt adviseer ik je om nog even niet te verven! Je maakt misschien meer kapot dan je lief is. Heb je doorgaans een gevoelige hoofdhuid? Dan zou ik het niet meteen na het wassen verven, je hebt dan minder beschermende "vetten" op je hoofdhuid zitten waardoor het misschien pijnlijker is om te verven. Succes!
Als je naar de Etos gaat, kan de medewerker je meestal ook goed adviseren over je haarkleur.
Alle reacties Link kopieren
met anti-roos (head&shoulders) shampoo loopt je haar kleur ook terug. Dit kan je thuis ook eerst een paar keer proberen. Rood blijft meestal niet zo lang fel rood.
De Etos Het lijkt mij beter om advies te vragen in een winkel waar ze kappersbenodigdheden verkopen. Daar krijg je professioneel advies.

Of beter nog gewoon naar een echte kapper gaan.
Ja hoor je kan er gewoon bruin overheen doen.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Er overheen verven kan prima, maar laat je even goed adviseren. Ik heb zelf een gevoelige hoofdhuid maar als ik professionele haarverf van de kapperswinkel gebruik heb ik geen last bij het verven. Meestal huismerk. Prima zelf te doen en nog goedkoper ook dan de drogist pakjes. Succes!
Als er al veel rood in je haar zit heb je dikke kans dat die rode gloed er door heen blijft komen als je je haar bruin verft. Rood is heel hardnekkig. Je zou dan voor een koelere tint bruin moeten kiezen.

Ik zou zeggen, laat het door een kapper doen voordat je het straks verpest. Zij kunnen je veel beter adviseren wat betreft kleur en kijken ook naar de conditie van je haar.
Als je niet echt een bepaalde kleur als doel hebt, behalve dat het minder rood wordt richting bruin dan kan dat prima. Een koele bruintinten eroverheen.

Een masker is verder geen probleem voor de verf, dat heb ik wel eens aan mijn kapper gevraagd. Op zich hoef je vanwege je hoofdhuid niet te wachten, maar dat hangt een beetje van je huid af. Zonder de natuurlijke vetten kan het een beetje irriteren/branden. Wachten tot je weer moet wassen is misschien een idee.
5 weken na een verfbeurt kan je makkelijk opnieuw verven. Dat doen veel vrouwen sowieso al vanwege de uitgroei. Dus in dat opzicht is het niet schadelijk. Het resultaat hangt van de kleur af. Als je echt goed van het rood af wilt, moet je een donkerdere tint bruin kiezen. Het is maar net wat je uiteindelijk wilt bereiken. Als het echt heel, heel fel rood is, zal daar zwaarder geschut bij moeten komen kijken. Dan kan je het voor de zekerheid deze keer misschien maar beter bij de kapper laten doen. Dan kan je het daarna weer zelf thuis bijhouden. Hoe donkerder je (nieuwe) haarkleur, hoe makkelijker het is om het thuis bij te houden.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Ik zou echt naar de kapper gaan, rood is zoo hardnekkig.

Misschien ontkleuren en je eigen kleur of ander terug verven.

Heb zelf 1 keer rood haar gehad, heeft echt lang geduurd.

Maar met natuurkrul wilde ik het niet laten ontkleuren....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
ga het morgen lichtbruin verven na advies van een kenner. Vroeg me alleen nog af heb vanochtend dus dat masker er in gedaan. kan ik het morgen ochtend gewoon verven? pakt het dan goed?
Nee, ik zou wel wassen.

Masker maakt het haar zwaarder door de vele siliconen e.d.
Daar heb ik op geantwoord.
quote:KingsAndQueens schreef op 19 december 2016 @ 19:59:

Daar heb ik op geantwoord.heeft niet gepakt denk toch door het masker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven