Huurwoning isoleren

19-12-2016 12:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoort isolatie van de zolder bij ondehoud of renivatie? Woningbouw wil niet isoleren tegen huurverhoging omdat dan de huur te hoog wordt. We moeten het zelf doen, maar mochten we verhuizen dan krijgen we niets vergoed. Wb zegt dat isolatie niet bij onderhoud hoort. We huren de zolder als slaapkamer, maar het is echt te koud.
https://www.rijksoverheid ... een-woning-aan-te-brengen

WB staat in zijn recht

Sterkte, hoop dat we zachte winter hebben.
Bij ons hoorde isolatie van het dak bij de renovatie. Hebben daarvoor geen huurverhoging gehad omdat de hele wijk deze renovatie onderging.

Het hoort inderdaad niet bij onderhoud.
Het hoort inderdaad niet bij onderhoud.

Bij ons wilde de wbv alleen de onderste meter van isolatie voorzien, tegen een huurverhoging van 6 euro per maand.... Ik heb dat toen niet gedaan. Bij mij is de zolder toch alleen maar bergruimte en de onderste meter gaat ook niet direct helpen.
quote:lilalinda schreef op 19 december 2016 @ 12:25:

https://www.rijksoverheid ... een-woning-aan-te-brengen

WB staat in zijn recht

Sterkte, hoop dat we zachte winter hebben.Maar daar staat dus dat de verhuurder verplicht is te isoleren tegen een huurverhoging. Immers, het is een slaapkamer die nu niet echt bruikbaar is. Al denk ik dat zelf isoleren misschien voordeliger is.
quote:muurbloempje66 schreef op 19 december 2016 @ 12:43:

[...]

Maar daar staat dus dat de verhuurder verplicht is te isoleren tegen een huurverhoging. Immers, het is een slaapkamer die nu niet echt bruikbaar is. Al denk ik dat zelf isoleren misschien voordeliger is.

Je kunt de rechter vragen de verhuurder dit te verplichten, dat wil niet zeggen dat een rechter hier ook in mee gaat.

Ik denk dat zelf isoleren in dit geval inderdaad goedkoper is.

[...]

Maar daar staat dus dat de verhuurder verplicht is te isoleren tegen een huurverhoging. Immers, het is een slaapkamer die nu niet echt bruikbaar is. Al denk ik dat zelf isoleren misschien voordeliger is.

Dat staat er niet. De verhuurder is dit niet verplicht.

Je kunt een rechter in schakelen om te te vragen dit de verhuurder te verplichten maar dan nog is het de vraag of de rechter daar in mee gaat.

Waarom is de zolder nu niet te gebruiken?

[...]

Maar daar staat dus dat de verhuurder verplicht is te isoleren tegen een huurverhoging. Immers, het is een slaapkamer die nu niet echt bruikbaar is. Al denk ik dat zelf isoleren misschien voordeliger is.nee, er staat dat als huurderverhuurder isoleert hij huurverhoging mag vragen
Met een lading isolatiewol en gipsplaten kom je een heel eind. Ben je een beetje handig?

Materiaal inslaan als de bouwmarkt aanbieding heeft of met een kortinsbon. Praxis neemt ook kortingsbonnen van andere bouwmarkten aan.
quote:lilalinda schreef op 19 december 2016 @ 12:53:

[...]

nee, er staat dat als huurder isoleert hij huurverhoging mag vragenNou stiekum doen dan maar he...

[...]

nee, er staat dat als huurder isoleert hij huurverhoging mag vragenNee, er staat dat als je wilt dat de verhuurder isoleert, er huurverhoging gevraagd mag worden. Niet als de huurder dit zelf doet.
quote:Jeemina schreef op 19 december 2016 @ 12:55:

[...]

Nou stiekum doen dan maar he...dat staat er zeker niet
Was het maar waar dat isoleren verplicht is. Dan zou mijn keuken een stuk minder koud zijn. Da's een houten aanbouw en de fucking pindakaas bevriest in de kast als het echt heel koud is buiten.
Je huurt de zolder als slaapkamer? En de rest van het huis dan?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

[...]

nee, er staat dat als huurderverhuurder isoleert hij huurverhoging mag vragen

Oh ja nu dat ik het nalees. Die huurverhoging is dus het probleem. Die kunnen ze niet toepassen omdat het anders te hoog wordt volgens norm.

Ik heb geen idee wat zoiets zal kosten? Een ruimte van 5 breed bij 8 lang ongeveer. Dat is dus de reden dat we zijn gaan huren. We zijn niet handig en hebben geen geld voor dit soort dingen. Al denk ik dat ik dat aanbrengen best wel zou kunnen. Als het moet leer je veel.
quote:Tickel schreef op 19 december 2016 @ 13:21:

Je huurt de zolder als slaapkamer? En de rest van het huis dan?Ik bedoel dat de zolder meetelt als slaapkamer.
quote:muurbloempje66 schreef op 19 december 2016 @ 13:25:

[...]

Oh ja nu dat ik het nalees. Die huurverhoging is dus het probleem. Die kunnen ze niet toepassen omdat het anders te hoog wordt volgens norm.

Ik heb geen idee wat zoiets zal kosten? Een ruimte van 5 breed bij 8 lang ongeveer. Dat is dus de reden dat we zijn gaan huren. We zijn niet handig en hebben geen geld voor dit soort dingen. Al denk ik dat ik dat aanbrengen best wel zou kunnen. Als het moet leer je veel.

en waar verlies je de warmte?

heb je niet een handige oom oid?
[quote]lilalinda schreef op 19 december 2016 @ 13:27:

[...]

en waar verlies je de warmte?

heb je

De knieschotten en het dak zelf.

Nee wij hebben echt niemand die dat kan doen. Wel iemand tegen een kleine vergoeding, en die we desnoods in termijnen betalen.

Nou januari is kinderbijslagtijd, dus helaas dan even geen andere dingen.
Als je er zelf geen verstand van hebt, laat het dan door iemand doen die dat wel heeft.

Als je een hobbyist daar op zet, heb je kans dat je zolderkamer niet meer goed ventileert en dan krijg je weer een vochtprobleem.
Ja dan heb je dat probleem weer. Zucht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven