Geld & Recht alle pijlers

Geen geld retour

19-12-2016 20:28 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een horloge gekocht bij een juwelier. Nu zag ik thuis op de bon dat ze geen geld retour geven maar een waardebon. Dit is niet tegen me gezegd bij het kopen. Ik twijfel om het horloge terug te brengen maar wil wel mijn geld dan terug en geen waardebon. Zou dit kunnen aangezien het niet bij het afrekenen tegen me is gezegd?
Nee. Had je toch echt zelf moeten vragen. Ruilen is geen recht, dus je mag al blij zijn dat je een bon kan krijgen .
Nee. Je had het ook kunnen vragen, ze zijn niet verplicht dit bij iedere verkoop te vertellen. Negen van de tien keer staat er een bordje bij de kassa hoe teruggave en ruilen is geregeld.
Warom koop je een horloge, om na thuiskomst meteen terug te willen om te ruilen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nee. Je mag blij zijn als je ze een ander product aanbieden of een waardebon.
quote:nlies schreef op 19 december 2016 @ 20:31:

Waarom koop je een horloge, om na thuiskomst meteen terug te willen om te ruilen?En dit?
Retourneren is geen recht. In een stenen winkel is koop gewoon koop. Ze hoeven het niet eens terug te nemen of te ruilen. Gewoon de wet. Het hoeft daarom ook niet bij het afrekenen gezegd te worden.
Nee, ruilen is geen recht dus recht op geld terug is er al helemaal niet.
Dank voor jullie reacties!

De reden dat ik het terug wilde brengen is dat ik het horloge ergens anders goedkoper heb gezien.
Ja dat is wel een valide reden, ik zou het proberen

Nee heb je, Ja kun je krijgen...

Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dan heb je pech. Koop is koop in een stenen winkel.

Misschien had je die aanbieding gezien als je je zelf beter had georiënteerd vooraf, maar zo niet dan is het pech. Dat gebeurt wel eens,
Alleen online aankopen kun je altijd retourneren voor je geld terug.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
quote:Eindeloos schreef op 19 december 2016 @ 20:41:

Succes!Want?
Misschien kun je de waardebon verkopen in deze kadotijd.

Op mijn facebook is een hoekje, zie je dit soort zaken allemaal voorbijkomen...
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Valide reden voor wat? Het geeft je geen rechten hoor, dat je het elders goedkoper kan krijgen.

Het is best begrijpelijk dat TO liever goedkoper uit is, maar dat verplicht die winkel tot niks.
quote:Fee-de-Goede schreef op 19 december 2016 @ 20:42:

[...]

Want?Ergens anders goedkoper gezien.
quote:AngieG schreef op 19 december 2016 @ 20:37:

De reden dat ik het terug wilde brengen is dat ik het horloge ergens anders goedkoper heb gezien.Dan heb je pech en had je je van tevoren beter moeten oriënteren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:AngieG schreef op 19 december 2016 @ 20:37:

De reden dat ik het terug wilde brengen is dat ik het horloge ergens anders goedkoper heb gezien.Jammer dus, neem je verlies en geniet van je nieuwe horloge.
quote:Eindeloos schreef op 19 december 2016 @ 20:43:

[...]

Ergens anders goedkoper gezien.Mag voor TO een valide reden zijn in jouw hoofd maar verder nergens hoor.
quote:Eindeloos schreef op 19 december 2016 @ 20:41:

Succes!

Valide reden voor jou misschien maar niet voor de winkel.
quote:Zinook schreef op 19 december 2016 @ 20:47:

[...]

Valide reden voor jou misschien maar niet voor de winkel.Als je je als winkelier een beetje coulant opstelt, brengt dat je meer en betere reclame dan andersom.
quote:Fee-de-Goede schreef op 19 december 2016 @ 20:46:

[...]

Mag voor TO een valide reden zijn in jouw hoofd maar verder nergens hoor.

Niet helemaal waar natuurlijk.

Er zijn genoeg winkels die adverteren met: 'Elders goedkoper? Dan krijgt u van ons het verschil terug.'
quote:Anouscha schreef op 19 december 2016 @ 21:02:

[...]

Niet helemaal waar natuurlijk.

Er zijn genoeg winkels die adverteren met: 'Elders goedkoper? Dan krijgt u van ons het verschil terug.'En als deze winkel daarmee adverteert, is het een valide reden. Zo niet, dan niet.
quote:Eindeloos schreef op 19 december 2016 @ 21:01:

[...]

Als je je als winkelier een beetje coulant opstelt, brengt dat je meer en betere reclame dan andersom.Je bent een winkelier, en geen ruildepot. Iedereen staat het vrij om vooraf te kijken of het ergens anders goedkoper is. Maar je kunt er als winkelier natuurlijk niet aan beginnen om goederen die in goede orde en staat zijn steeds maar weer terug te nemen omdat de klant opeens zomaar heeft gezien dat het ergens anders goedkoper is. Had je van tevoren maar je huiswerk moeten doen als klant.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Eindeloos schreef op 19 december 2016 @ 20:43:

[...]

Ergens anders goedkoper gezien.Jammer, geen reden om re ruilen, bij de bakker breng je je brood ook niet terug om dat je elders een goedkoper brood hebt gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven