Must-see in Rotterdam

21-12-2016 10:37 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen met kerst vrienden uit Zweden te logeren.

Ze willen heel graag naar Amsterdam en Rotterdam.

Wat is leuk om in één dag te doen in Rotterdam?

Ik kom zelf niet verder dan de Euromast
Markthal, spido rondvaart door de havens (als het kan de lange), scheepvaartmuseum, architectuurwandeling.
Zeker de Euromast, rondvaart door de havens en Markthal doen!
Markthal!
Kubuswoningen!
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Oh ja rondvaart door de havens, heb ik zelf ook ooit gedaan. Vond het toen erg boeiend!

Wordt genoteerd.

Markthal wordt ook genoteerd! Is alleen 1e kerstdag gesloten, zag ik.
Een wandeling langs de maasboulevard, spido, eten bij De Bazar op de Witte de Withstraat, Markthal, Oude Haven
Zo jammer dat deze niet meer rijdt, maar een tip voor volgend jaar!

http://www.snerttram.nl/snerttram
quote:kookwekkertje01 schreef op 21 december 2016 @ 10:47:

Kubuswoningen!Die zou ik dus overslaan. Leuk om even aan de buitenkant te zien als je in de buurt bent, maar vanbinnen is het klein en oud en niet veel bijzonders.
http://www.kerstrotterdam.nl
Met de watertaxi, rondvaart door de haven, Oude Haven, eten bij Prachtig onder de Erasmusbrug. Verschillende wijnbars, Witte de Witstraat. Het is een prachtige stad.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:LoiseauCoureur schreef op 21 december 2016 @ 10:55:

[...]

Die zou ik dus overslaan. Leuk om even aan de buitenkant te zien als je in de buurt bent, maar vanbinnen is het klein en oud en niet veel bijzonders.Eens. Leuk om even aan te wijzen als je er toch langs rijdt.
quote:TinPanAlley schreef op 21 december 2016 @ 10:58:

http://www.kerstrotterdam.nlLeuk! Link opgeslagen!
Vergeet centraal station niet even te bekijken!
Eens, Bewitched. Rotterdam is een prachtige stad. Ik kwam er als kind vaak, vanwege familie.

Nu al jaren niet meer geweest.
quote:TinPanAlley schreef op 21 december 2016 @ 11:06:

Vergeet centraal station niet even te bekijken!Goede tip! Bijzonder om te zien, net even gegoogled. Alles wat redelijk nieuw is, ken ik dus niet.
Als je bij de Bazar hebt gegeten, daarna even doorlopen voor een toetje bij Koekela
quote:TinPanAlley schreef op 21 december 2016 @ 11:06:

Vergeet centraal station niet even te bekijken!Ja! Is prachtig geworden.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Waarom De Bazar altijd wordt aangeraden om te gaan eten is me een raadsel. Ik vind het eten er niet goed. Ga dan leeker Sichuan Chinees eten bij San San. Of heerlijke sushi bij Ono. Of genieten bij De Hef.

Toevoegingen op de tips: iets gaan drinken bij Hotel New York, eventueel met watertaxi heen. Doorlopen naar Fenix loods voor een biertje of een plankje. Fotomuseum bezoeken. Kunsthal, Boymans van Beuningen?
boymans van Beuningen staat genoteerd!
Idd met watertaxi naar Hotel New York en daar een taartje eten of borrelen (eten zou ik niet doen, prijs/kwaliteit is niet je dat).

Vanaf station over Westersingel naar Boymans van Beuningen en het museum park (met aan het eind de Kunsthal) lopen. Dan ben je ook vlak bij de Witte de With waar je leuk kunt eten/uitgaan. Ik zou niet Bazar doen, maar Olivo of Gusto ofzo.
Uiteraard op de Witte de With, lunchen bij Bazar, leuke winkels en cafeetjes.

Daarvandaan oversteken over de Erasmus brug naar Hotel New York voor een bak koffie.

Vanaf Hotel New York brug over naar de kaap.
Bazar is gewoon leuk om gezien te hebben.

Fenix loods op de kaap lekker hapjes eten.

Rotterdam
Ik kan beter een hele week gaan, leuk al die tips!
Fenix Loods vergat ik idd. Op het deliplein zit ook hele goede en betaalbare Thai: Delibird (wel reserveren). Euromast zou ik zelf overslaan. Heb ik niets mee en ligt ook beetje uit de route.

De Meent is ook nog gezellige straat met restaurantjes en winkels en vandaar heel makkelijk over het plein naar de markthal (kan je toch even van buiten zien) en als je dan de andere kant op kijkt zie je de Kubuswoningen. Vandaar uit loop je makkelijk naar Leuvehaven waar de watertaxi voor Hotel New York vertrekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven