Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Ben via Penang gisteren in Nederland aangekomen! Ja lachen he, ik instructeur! Denk dat ik komend jaar msdt internship ga doen, ervaring opdoen....
Brrrr!!! Dat zal wennen zijn qua temperaturen! Mijn dmt was een internship van een kleine 3 maanden waarbij ik op instructeursniveau moest kunnen uitleggen, boven en onder water. Zo veel van geleerd! Kan me dus helemaal voorstellen dat je msdt internship gaat doen.

Hoe lang blijf je hier in de kou?
Weet ik nog niet, denk een paar weken. Eerlijk gezegd vind ik de kou wel lekker na al die hitte de hele tijd. Mijn dmt was ook intern inderdaad, vandaar ook msdt intern. Leer je zoveel van (plus je hoeft niet zoveel moeite te doen voor je 25 certs, dat scheelt ook!). Weet alleen nog niet welke specialties ik ga doen naast enriched air en deep, ff over nadenken.
Ik zou zeker ook ppb doen, daar heb ik zelf veel aan gehad en vond ik echt een leuke specialty om te doen. Mijn instructor (in Egypte) was echt heel creatief, maakte bijvoorbeeld gebruik van hoepels, vinnen uit en onder je arm om te zien wat dat doet, etc. Mijn vriendin kon hiervoor max 45 minuten duiken en dan hing ze aan iemands octopus tijdens de safety stop. Na ppb hield ze het een uur vol en kwam boven met 60 bar! Ik met 100... En wellicht onderwater fotografie? Die werd bij ons op Lanta ook vaak gevolgd. Leuke keuzes om te maken!

Geniet van het koelere weer!
quote:Kris33 schreef op 16 december 2016 @ 19:49:

Poldervrouw, nog steeds goed naar je zin? Zit je inmiddels op Koh Lanta?

Mayou, zit je nog op Koh Tao, of inmiddels weer terug naar Penang? Vind het nog steeds fantastisch dat je inmiddels instructeur bent!

Jaaaa. We zitten op koh lanta. Lekker hoor . We waren toe aan even niets. Ons schema zat /zit behoorlijk vol en dat merkten we pas toen we hier waren. Even niets. We gaan vandaag scooter huren en morgen boottocht en snorkelen. Maandag naar khao sok. Weer is daar niet zo best maar we zien wel even. We hebben daar een prive tour geboekt Daarna khao yai en dan staat phimai op planning maar na ayutthaya twijfelen we. Misschien skippen we dat alsnog en gaan we wat anders doen. Kanchanaburi ? ook dat zien we wel

We vinden het ontzettend leuk. Wel duidelijk anders in zuiden dan noorden. Volgende reis pak ik zeker pai mee. Hoor daar hier zoveel leuks ovwr

En ondanks dat we niet erg sociaal vaardig zijn ontmoeten we hier veel leuke mensen ;)!
quote:Kris33 schreef op 17 december 2016 @ 01:06:

Ik zou zeker ook ppb doen, daar heb ik zelf veel aan gehad en vond ik echt een leuke specialty om te doen. Mijn instructor (in Egypte) was echt heel creatief, maakte bijvoorbeeld gebruik van hoepels, vinnen uit en onder je arm om te zien wat dat doet, etc. Mijn vriendin kon hiervoor max 45 minuten duiken en dan hing ze aan iemands octopus tijdens de safety stop. Na ppb hield ze het een uur vol en kwam boven met 60 bar! Ik met 100... En wellicht onderwater fotografie? Die werd bij ons op Lanta ook vaak gevolgd. Leuke keuzes om te maken!

Geniet van het koelere weer!

Ja leuk is ppb he. 100 bar na een uur...keep on breathing

PPB instructor heb ik al, die krijg je bij de IDC (samen met EFR en Oxygen Provider). Zit te denken aan Naturalist, Fotografie en wrak of fish recognition of iets van project Aware, of zo.
Intussen van koh lanta via khao sok weer in bkk. We vertrekken straks naar khao yai en daarna naar kanchaburi. We hebben phimai eruit gegooid

het is allemaal nog steeds leuk al hebben we nu een wat rare bocht erin zitten ;). Maar dat geeft niet. We naderen het eind van onze reis. Nog een week . En dan zit het erop.
En we zitten weet in bangkok. Straks laatste dag. Zaterdag vliegen we terug.

We gaan nog een keer naar paleis (eerste keer ging de gids zo snel dat ik nauwelijks wat gezien heb). En we gaan denk ik met boot naar markt. Verder nog wat winkelen en nog een keer genieten van heerlijke eten. En dan finito.

We komen zeker nog een keer terug. Wat een heerlijk land!
Fijn dat het leuk was! Geniet nog van de laatste dag.
Poldervrouw, Grand Palace of Vimanmek Palace? (Dat is ook mooi namelijk)

Goede vlucht terug!
Volgens mij zijn er meerdere mensen hier die ervaring hebben met Lamphu House? Aanrader of juist niet? Wilde alvast iets vastleggen voor mijn laatste 1,5 dag in Bangkok en twijfel tussen Rambuttri of deze eens uitproberen.
Lamphu house is ok (niets bijzonders). Lekker rustig want in een achteraf steegje.
Ik vertrek over twee weken

Wat raden jullie aan, wel of geen dichte schoenen mee? Ik wil niet echt jungle trekkings gaan doen, maar wel naar khao sok. Zijn er overigens ook teva's te koop in Thailand? Want mochten mijn huidige kapot gaan, dan wil ik wel wat anders kunnen kopen ;)

Mijn plan was om naar samui, phangan en tao te gaan, maar als het weer zo blijft doe ik dat toch maar niet...
Ik al eerder
Dank je Mayou!

Zanahoria, ik zou idd even aankijken wat het weer doet voor je de boot neemt naar die eilanden. Las dat het nog erger is dan een paar weken geleden. Anders naar de westkust?
quote:Kris33 schreef op 05 januari 2017 @ 18:32:

Volgens mij zijn er meerdere mensen hier die ervaring hebben met Lamphu House? Aanrader of juist niet? Wilde alvast iets vastleggen voor mijn laatste 1,5 dag in Bangkok en twijfel tussen Rambuttri of deze eens uitproberen.Ik heb er gezeten. Prima. Simpel. Schoon. Goedkoop. Fijne locatie
quote:Erizon schreef op 29 december 2016 @ 22:00:

Poldervrouw, Grand Palace of Vimanmek Palace? (Dat is ook mooi namelijk)

Goede vlucht terug!Gran palace ;)
quote:Kris33 schreef op 06 januari 2017 @ 10:13:

Dank je Mayou!

Zanahoria, ik zou idd even aankijken wat het weer doet voor je de boot neemt naar die eilanden. Las dat het nog erger is dan een paar weken geleden. Anders naar de westkust?

Het is er nu vreselijk. Toen wij die kant op zaten was het ook al slecht.

Volg richard burrow via facebook anders. Hij is goed en actueel.
Ja ik ben lid van tips thailand reisgroep, daar worden ook heel vaak updates van locals geplaatst. Anders inderdaad naar westkust of koh chang en omgeving. Ga denk ik gewoon op het laatste moment beslissen (en dan hopen dat er vliegtickets voor oké prijzen zijn)
quote:Zanahoria schreef op 06 januari 2017 @ 09:26:

Ik vertrek over twee weken

Wat raden jullie aan, wel of geen dichte schoenen mee? Ik wil niet echt jungle trekkings gaan doen, maar wel naar khao sok. Zijn er overigens ook teva's te koop in Thailand? Want mochten mijn huidige kapot gaan, dan wil ik wel wat anders kunnen kopen ;)

Mijn plan was om naar samui, phangan en tao te gaan, maar als het weer zo blijft doe ik dat toch maar niet...Ik hd dichte schoenen aan op khao sok. Dar kopen is lastig. Teva zou kunnen. Grip is wel een ding. Ik vond khao sok leuk maar khao yai nóg leuker
Op Tao is het nu vreselijk! Echt nog veel erger dan een paar weken geleden. Alles staat blank en niet zo'n beetje ook. Zo'n halve meter in de straten (en winkels!). Het schijnt nu al weer een beetje te zakken gelukkig.
Wat erg voor de locals. Zij lopen zo een aanzienlijk deel van hun inkomsten mis.

Hoop dat het snel bijtrekt, het weer. Lees her en der dat het in jaaaaaren niet zo erg is geweest met overlast na regen.
"Well behaved women rarely make history"
*dubbel*
@Poldervrouw, ik ga over 2 weken 'n maandje weg. Waarom vond jij Khao Yai leuker dan Khao Sok? Ik moet nog een keuze gaan maken nml. Hoor graag jouw ervaring
quote:Sjoez schreef op 06 januari 2017 @ 18:03:

@Poldervrouw, ik ga over 2 weken 'n maandje weg. Waarom vond jij Khao Yai leuker dan Khao Sok? Ik moet nog een keuze gaan maken nml. Hoor graag jouw ervaring

Het is sowieso niet vergelijkbaar. Khao sok is prachtig. Bijzonder. Maar qua jungle trek vond ik khao yai mooier. Ik heb zoveel wild gezien in khao yai.

Khao sok was vooral bijzonder vanwege de licatie. Die meren zijn waanzinnjg mooi. Maar het weet was en is daar minder stabiel. En dat had weer zijn weerslag op de treks. Glibberen en glijden vanwge de regen ;). Maar beiden zijn mooi hoor. Je maakt geen verkeerde keuze. Ik heb fotos maar dan moet je me even mailen op poldervrouw outlook punt com.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven