Wanneer stopt die misselijkheid nou eens!

28-12-2016 13:27 59 berichten
Zucht, ik weet ook wel dat er geen zinnig antwoord op te geven is maar ik hoop oo een beetje hoopgevende berichten. Ik ben bijna 14 weken zwanger en nog steeds kots- en kotsmisselijk. Bij mijn eerste was ik ook misselijk, emesafene hielp toen WEL, toen kon ik ook nog wel werken en was het bij 14 weken over. Daar hoopte ik nu ook op maar de 14 weken naderen en voel me nog steeds belabberd. Niets helpt. Zit ook al een week of 8 ziek thuis omdat werken écht niet gaat. Ben zo bang dat het de hele zwangerschap duurt. Word er echt een beetje somber van.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat dus nooit meer over?
ladi-dadi fucking everybody..
Ik herken het ook ben al 3 weken nonstop misselijk maar ik weet het nog niet zo lang.. ik had nog geen werk maar thuis zitten met misselijkheid is ook niet prettig. Maar denk aan je kleintje in je buik komt allemaal wel goed als de 9 maanden erop zitten. succes
quote:dennishoudvankim schreef op 28 december 2016 @ 13:28:

Het gaat dus nooit meer over?Nou na de bevalling gaat het vást over zijn maar ik hoop eerder. Het is gewoon ellendig
quote:zwitsal_nijntje schreef op 28 december 2016 @ 13:30:

Ik herken het ook ben al 3 weken nonstop misselijk maar ik weet het nog niet zo lang.. ik had nog geen werk maar thuis zitten met misselijkheid is ook niet prettig. Maar denk aan je kleintje in je buik komt allemaal wel goed als de 9 maanden erop zitten. succesJa dat weet ik ook, af en toe is het gewoon klote. Man doet alles hier en we hebben ook nog een dreumes rondbanjeren die aandacht nodig heefr
Bij mij was het na de 16 weken over. Hoop voor jou dat dat bij jou ook het geval is. Sterkte ermee!
Als je pech hebt na 9 maanden pas... ik zit op bijna 6 maanden... nog steeds ieder moment erg misselijk en overgeven (Heb er zelfs door in het zh gelegen). Heel soms een iets betere dag.

Zit al vanaf week 7 thuis.

Sterkte
quote:dilaatje schreef op 28 december 2016 @ 13:35:

Bij mij was het na de 16 weken over. Hoop voor jou dat dat bij jou ook het geval is. Sterkte ermee! Dit geeft hoop!!! Ik hoop het ook, ik vind dit echt erger dan bevallen
quote:Sosa85 schreef op 28 december 2016 @ 13:33:

[...]

Nou na de bevalling gaat het vást over zijn maar ik hoop eerder. Het is gewoon ellendigKlopt dat het ellendig is, hoe hou je dan eten binnen en is dat spugen niet slecht voor de baby?
ladi-dadi fucking everybody..
Bij mij bij de eerste na 23 en bij de tweede na 26 weken. Dus hopelijk ben je er eerder van af dan ik destijds. Succes ermee!
quote:Xervy schreef op 28 december 2016 @ 13:35:

Als je pech hebt na 9 maanden pas... ik zit op bijna 6 maanden... nog steeds ieder moment erg misselijk en overgeven (Heb er zelfs door in het zh gelegen). Heel soms een iets betere dag.

Zit al vanaf week 7 thuis.

Sterkte Wat vreselijk voor jou!
quote:Sosa85 schreef op 28 december 2016 @ 13:36:

[...]

Dit geeft hoop!!! Ik hoop het ook, ik vind dit echt erger dan bevallenDat denk ik dus ook. Heb nog geen ervaringen met een bevalling. Maar ik zie de bevalling echt als een licht aan het einde van de tunnel (letterlijk en figuurlijk).
quote:dennishoudvankim schreef op 28 december 2016 @ 13:38:

[...]

Klopt dat het ellendig is, hoe hou je dan eten binnen en is dat spugen niet slecht voor de baby?De baby schijnt het prima te doen. Door de medicijnen spuug ik gelukkig minder, alleen als ik teveel 'doe', op visite gaan met kerst, komt alles er weer uit.
quote:Xervy schreef op 28 december 2016 @ 13:38:

[...]

Dat denk ik dus ook. Heb nog geen ervaringen met een bevalling. Maar ik zie de bevalling echt als een licht aan het einde van de tunnel (letterlijk en figuurlijk).

Bij mijn vorige vond ik de eerste drie maanden ook hels (hoewel het nu keer 20 is) en daarna heerlijke zwangerschap gehad. Bevalling vond ik een eitje, dat viel me echt mee. Ik hoop nog steeds op eenzelfde verhaal, eerste weken vreselijk en daarna prima te doen. Proberen de moed niet te verliezen.

Voel jij je ook zo slap Xervy?
quote:Sosa85 schreef op 28 december 2016 @ 13:42:

[...]

Bij mijn vorige vond ik de eerste drie maanden ook hels (hoewel het nu keer 20 is) en daarna heerlijke zwangerschap gehad. Bevalling vond ik een eitje, dat viel me echt mee. Ik hoop nog steeds op eenzelfde verhaal, eerste weken vreselijk en daarna prima te doen. Proberen de moed niet te verliezen.

Voel jij je ook zo slap Xervy?

Ja super slap. Ben helemaal op. Maar s nachts slapen lukt niet ivm misselijkheid. Helaas werken de medicijnen niet bij mij.

Hou nu wel íets binnen waardoor ik niet helemaal uitdroog. Met onze dochter gaat het gelukkig perfect. Die heeft nergens last van.

Helaas kan ik geen groente en fruit verdragen dus eet ik dit ook niet. Volgens vk is dit niet heel erg als ik maar wat calorieën binnen krijg.

Hoe doe jij het?
Met 19 weken was het over bij mij
where ever you go, go with your heart
Qua spugen valt het nu mee, dat is erger geweest. Emesafene helpt wat dat betreft een béétje hoewel ik het idee heb dat ik met medicijnen wel duizeliger ben. Ik eet wat ik lust. Momenteel zijn de appels niet aan te slepen, dan ineens trek in chips (ja echt). Ik kan redelijk wat eten behalve warm eten, dat komt er direct uit. Voel me ook gewoon rot en schuldig richting werk, man, zoontje. Ondanks dat iedereen gelukkig erg begripvol is
quote:Skawa schreef op 28 december 2016 @ 13:51:

Met 19 weken was het over bij mij ik hoop zó dat het bij mij ook voor de 20 weken over is. Liefst zsm natuurlijk maar dit houd ik nooit een hele zwangerschap vol (nou ja bij wijze van want zal wel moeten)
Wat kun je je dan ellendig voelen he

Bij mij werd het na 16 weken minder, na 20 weken acceptabel (langzaam werk weer opbouwen) en na 24 weken voelde ik me weer mens (volledig aan het werk). Om met 28 weken het werken weer te moeten minderen ivm bekkeninstabiliteit, maar dat wilde je vast niet horen ;)

Neem alle rust die je lichaam aangeeft nodig te hebben. En trek aan de bel als je denkt dat je uitgedroogd raakt.

Sterkte!
Hé bah.

Niets van te zeggen idd. Bij mij was met 16 weken het spugen klaar. Na 20 weken weer normale eetlust. Met 24 weken weer op gewicht. Vorige zwangerschap had ik hetzelfde maar was alles 3 weken eerder over. Het viel me zoooo tegen dit keer.

Nu bijna 30 weken en ik ga nu weer spugen als ik me te druk heb gemaakt.
Ik las al dat 16 weken vaak ook een termijn is waarop het minder wordt.... het valt mij idd ook echt tegen deze keer, bah. Gelukkig zijn we met twee kindjes héél tevreden want ik begin er niet meer aan.

Deze keer sowieso veel last van de hormonen, ook veel puistjes. Dat wordt wel echt minder dus hopelijk zijn de hormonen aan het stabiliseren.

voor iedereen die zich ook ellendig voelt
Jeetje wat vervelend, ik leef echt met je mee want ik ben het eerste trimester kots- en kots misselijk geweest. Gelukkig was het bij mij na 13 weken over, toen gingen wij ook op vakantie dus daar was ik erg blij mee.

Heb nu helaas allerlei andere klachten (nu 28 weken zwanger) maar het hoort er bij!

Helaas is het bij iedereen anders hoe lang die misselijkheid aanhoudt. Sommige zijn helemaal niet misselijk, anderen maar kort en weer anderen de hele zwangerschap. Veel sterkte!
Wat vervelend! Helaas kan ik erover meepraten. Vanaf week 5 thuis, 4x in het ziekenhuis gelegen, en uiteindelijk met sondevoeding naar huis. Vanaf week 16/17 ging het niet meer slechter en vanaf week 20 kan ik weer eten en drinken en is de sondevoeding gestopt.

Voor meer informatie is er een site: www.zehg.nl Ook de praatgroep op Facebook helpt mij heel erg.

Sterkte en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Bij mijn oudste bij 20 weken, de jongste bij 14 weken. Bij de jongste heb ik emesafene geslikt, dat haalde de scherpe randjes er vanaf.

Succes! Het is zwaar klote, maar gelukkig komt er ooit een eind aan.
Thanx voor alle reacties!! Gelukkig is het bij mij niet zo erg dat álles eruit komt en ik kan ook gewoon drinken, dat scheelt. Ben zelfs al een paar kilo aangekomen (das dan weer jammer haha). Omdat het bij mijn eerste wel stopte na 14 weken vraag ik me af of het nu aannemelijk is dat het ook stopt. Ik ga maar toeleven naar de 16 weken denk ik, dat is te overzien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven