Kerstboom opruimen?
woensdag 28 december 2016 om 15:10
woensdag 28 december 2016 om 15:32
Mensen die last hebben van naalden, hebben jullie een afgezaagde boom of een boom met wortels?
Onze boom verliest amper naalden, terwijl ik 2 katten heb die de boom als speelgoed zien. Wij nemen altijd een boom met wortels en planten hem na de feesten in onze tuin. We hebben een grote tuin met een kerstboomveteranenhoekje.
Onze boom verliest amper naalden, terwijl ik 2 katten heb die de boom als speelgoed zien. Wij nemen altijd een boom met wortels en planten hem na de feesten in onze tuin. We hebben een grote tuin met een kerstboomveteranenhoekje.
woensdag 28 december 2016 om 15:33
Bedankt voor alle reacties, ik ben hem nu aan het aftuigen! Voelde me wat sneu om het nu al te doen maar gelukkig zijn er genoeg anderen die het ook nu doen. Omdat oud en nieuw in het weekend valt en we daarna gelijk een midweek weggaan heb ik hem liever nu weg, kan ik rustig stofzuigen en nog even genieten van de ruimte!
woensdag 28 december 2016 om 15:38
Ergens na nieuwjaar. Kerstboom hoort voor ons nog echt bij Nieuwjaar, meestal zodra de kinderen weer naar school gaan, ruim ik het ding op. In ieder geval moet het ding weg zijn voor zoons verjaardag. (Begin tweede week januari)
Maar soms loopt het anders, kale takken/ allergische reactie hebben er ook wel eens voor gezorgd dat het ding er voor Nieuwjaar uit was.
Maar soms loopt het anders, kale takken/ allergische reactie hebben er ook wel eens voor gezorgd dat het ding er voor Nieuwjaar uit was.
woensdag 28 december 2016 om 15:41
woensdag 28 december 2016 om 15:41
woensdag 28 december 2016 om 15:53
Ergens na oud en nieuw. Meestal wel rond 3-koningen. Ik vind het altijd jammer dat hij de deur weer uit moet, maar vind dan met goed fatsoen dat ik hem niet meer kan laten staan.
En dit jaar heb ik hem opgezet op 6 december, dus hij staat dit jaar lekker lang. Hij houdt het nog steeds prima (tis een echte, afgezaagd).
En dit jaar heb ik hem opgezet op 6 december, dus hij staat dit jaar lekker lang. Hij houdt het nog steeds prima (tis een echte, afgezaagd).
woensdag 28 december 2016 om 15:57
Ik kreeg in mijn lunchpauze een appje van het thuisfront die de kerstboom had afgetuigd en hem in de tuin wilde leggen. Alleen was hij tijdens het aftuigen al alle naalden kwijtgeraakt en was er nog slechts een geraamte overgebleven.
De kerstboom kon niet zo goed tegen de vloerverwarming schat ik zo in. Was een boom zonder kluit, maar heb hem alsnog water gegeven.
Volgend jaar toch maar eens kijken voor een mooie nepperd.
De kerstboom kon niet zo goed tegen de vloerverwarming schat ik zo in. Was een boom zonder kluit, maar heb hem alsnog water gegeven.
Volgend jaar toch maar eens kijken voor een mooie nepperd.
woensdag 28 december 2016 om 16:04
Ook na 3 koningen.
Zo lang mogelijk laat ik hem staan.
Vind het leuk en gezellig, we hebben een enorm grote boom in de uitbouw staan.
Het is daar hoog dus we kunnen daar een enorme boom kwijt.
Hij staat niet in de weg en het optuigen is zoveel werk dat ik het gewoon zonde vind voor maar 2 weken.
De 3 koningen is wel de grens.
Volgende week donderdag ga ik hem aftuigen.
Moet vrijdag zaterdag zondag werken en maandag weer kinderen naar school.
Rij dan ook gelijk door naar het tuincentrum voor een verse plant en wat bosjes bloemen, vind het altijd zo kaal als hij weg is.
Zo lang mogelijk laat ik hem staan.
Vind het leuk en gezellig, we hebben een enorm grote boom in de uitbouw staan.
Het is daar hoog dus we kunnen daar een enorme boom kwijt.
Hij staat niet in de weg en het optuigen is zoveel werk dat ik het gewoon zonde vind voor maar 2 weken.
De 3 koningen is wel de grens.
Volgende week donderdag ga ik hem aftuigen.
Moet vrijdag zaterdag zondag werken en maandag weer kinderen naar school.
Rij dan ook gelijk door naar het tuincentrum voor een verse plant en wat bosjes bloemen, vind het altijd zo kaal als hij weg is.
woensdag 28 december 2016 om 16:07
quote:handigmetgeld schreef op 28 december 2016 @ 15:31:
[...]
Houden mensen die 'driekoningen' belangrijk genoeg vinden om de kerstboom voor te laten staan, zich ook aan de traditie dat de kerstboom pas op de avond van de 24e wordt opgetuigd?Is dat een traditie dan? Ik kom uit een katholiek dorp waar bij de meesten de boom tot 6 januari stond. Maar die bomen stonden er zeker een week voor 24 dec al.
[...]
Houden mensen die 'driekoningen' belangrijk genoeg vinden om de kerstboom voor te laten staan, zich ook aan de traditie dat de kerstboom pas op de avond van de 24e wordt opgetuigd?Is dat een traditie dan? Ik kom uit een katholiek dorp waar bij de meesten de boom tot 6 januari stond. Maar die bomen stonden er zeker een week voor 24 dec al.
woensdag 28 december 2016 om 16:13
quote:zwitsal_nijntje schreef op 28 december 2016 @ 16:01:
Geen is niet kitten vriendelijk zelfs de lampjes aan de ramen zijn er af gehaald door die 2
Toen onze "kitten" hier kwam wonen, had ik allemaal onbreekbare ballen gekocht. Vond ik jammer, ik heb hele mooie en dure ballen.
"Kitten" is nu drie jaar oud. Dit is het eerste jaar dat ik weer mijn mooie ballen gebruik. Ze heeft er niets aan gedaan
Geen is niet kitten vriendelijk zelfs de lampjes aan de ramen zijn er af gehaald door die 2
Toen onze "kitten" hier kwam wonen, had ik allemaal onbreekbare ballen gekocht. Vond ik jammer, ik heb hele mooie en dure ballen.
"Kitten" is nu drie jaar oud. Dit is het eerste jaar dat ik weer mijn mooie ballen gebruik. Ze heeft er niets aan gedaan
woensdag 28 december 2016 om 16:19
quote:GeorgeSand schreef op 28 december 2016 @ 16:13:
[...]
Bij mij hadden ze hem omver gerend absoluut. S morgens als ik wakker word liggen de eettafel stoelen ook omgevallen
Dus hier was het rekje versieren met kerstballen en het raam met licht. Dat is er af gehaald inclusief touw door gebeten om met de kerstballen te kunnen spelen.
[...]
Bij mij hadden ze hem omver gerend absoluut. S morgens als ik wakker word liggen de eettafel stoelen ook omgevallen
Dus hier was het rekje versieren met kerstballen en het raam met licht. Dat is er af gehaald inclusief touw door gebeten om met de kerstballen te kunnen spelen.