Gezondheid alle pijlers

Houdbaarheidsdatum op een pil-strip?!?

10-01-2009 10:03 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pil-strip waar een houdbaarheidsdatum op staat.

Is dat alleen bij die van mij zo of heeft die van jullie dat ook?

In hoeverre moet je je aan deze datum houden?

Moet je deze heel strict nemen?

Ik zou niet het risico nemen om na deze datum nog een pil uit die strip te nemen. Maar wat zou jij doen?

Niet dat dat bij mij zo is, want ik heb de strip netjes binnen de tijd leeg gemaakt. Maar toch, wat als het wel een keertje gebeurt? Of dat je niet door hebt dat de houdbaarheidsdatum verstreken is.
Bij mij staat er ook een datum op, maar meestal is die veel verder dan het moment dat ik hem gebruik, als je gewoon 3 weken slikt en 1 week niet. Ik maak me er dus niet druk om.

Maar volgens mij is het niet verstandig medicijnen te gebruiken die over de datum zijn.
En zeker niet dit 'medicijn' ;-p

Ik haal altijd een pil-voorraadje voor een jaar lang. Ik had de laatste keer dat ik een maand voordat de datum zou verstrijken de pilstrip leeg maakte. Dat is dus niet zo heel ruim in de tijd, maar alsnog binnen de tijd.
Ik ben door zwangerschappen 2 jr gestopt met de pil.

Nu ben ik weer begonnen, maar heb de strips van voorheen (een stuk of 8!!)

weggegooid(naar apo gebracht chemisch afval) omdat de datum met een jaar verstreken was...

Logisch toch? met medicijnen neem je toch geen risico's?

Heb overgens geen idee of de werking ook daadwerkelijk kan verminderen?
Men zegt dat de werking van een medicijn kan verminderen als de datum verstreken is. Voor een paracetamolletje zou dat misschien niet zo erg zijn, maar als je ècht niet zwanger zou willen worden, zou ik geen risico nemen en gewoon een nieuwe strip halen. Oude medicijnen kan je inleveren bij de apotheek (niet zelf weggooien, het is chemisch afval!)
razzmatazz wijzigde dit bericht op 10-01-2009 11:23
Reden: typfoutjes
% gewijzigd
Als je NU het risico loopt om zwanger te worden: wel nemen. Maar mocht het niet zo acuut zijn, dan gewoon nieuwe halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven