Houdbaarheidsdatum op een pil-strip?!?
zaterdag 10 januari 2009 om 10:03
Ik heb een pil-strip waar een houdbaarheidsdatum op staat.
Is dat alleen bij die van mij zo of heeft die van jullie dat ook?
In hoeverre moet je je aan deze datum houden?
Moet je deze heel strict nemen?
Ik zou niet het risico nemen om na deze datum nog een pil uit die strip te nemen. Maar wat zou jij doen?
Niet dat dat bij mij zo is, want ik heb de strip netjes binnen de tijd leeg gemaakt. Maar toch, wat als het wel een keertje gebeurt? Of dat je niet door hebt dat de houdbaarheidsdatum verstreken is.
Is dat alleen bij die van mij zo of heeft die van jullie dat ook?
In hoeverre moet je je aan deze datum houden?
Moet je deze heel strict nemen?
Ik zou niet het risico nemen om na deze datum nog een pil uit die strip te nemen. Maar wat zou jij doen?
Niet dat dat bij mij zo is, want ik heb de strip netjes binnen de tijd leeg gemaakt. Maar toch, wat als het wel een keertje gebeurt? Of dat je niet door hebt dat de houdbaarheidsdatum verstreken is.
zaterdag 10 januari 2009 om 10:11
zaterdag 10 januari 2009 om 10:13
zaterdag 10 januari 2009 om 10:58
Ik ben door zwangerschappen 2 jr gestopt met de pil.
Nu ben ik weer begonnen, maar heb de strips van voorheen (een stuk of 8!!)
weggegooid(naar apo gebracht chemisch afval) omdat de datum met een jaar verstreken was...
Logisch toch? met medicijnen neem je toch geen risico's?
Heb overgens geen idee of de werking ook daadwerkelijk kan verminderen?
Nu ben ik weer begonnen, maar heb de strips van voorheen (een stuk of 8!!)
weggegooid(naar apo gebracht chemisch afval) omdat de datum met een jaar verstreken was...
Logisch toch? met medicijnen neem je toch geen risico's?
Heb overgens geen idee of de werking ook daadwerkelijk kan verminderen?
zaterdag 10 januari 2009 om 11:23
Men zegt dat de werking van een medicijn kan verminderen als de datum verstreken is. Voor een paracetamolletje zou dat misschien niet zo erg zijn, maar als je ècht niet zwanger zou willen worden, zou ik geen risico nemen en gewoon een nieuwe strip halen. Oude medicijnen kan je inleveren bij de apotheek (niet zelf weggooien, het is chemisch afval!)
razzmatazz wijzigde dit bericht op 10-01-2009 11:23
Reden: typfoutjes
Reden: typfoutjes
% gewijzigd