Gezondheid alle pijlers

Keelontsteking

28-12-2016 11:38 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen..

Paar dagen geleden had ik al een topic gemaakt over beginnende griep. Inmiddels zit ik met een flinke keelontsteking om gek van te worden. Ik heb gister antibiotica voorgeschreven gekregen maar heb nog niet echt het idee dat het beter word. Eigenlijk word het voor mijn gevoel alleen maar pijnlijker. Ik slik al paracetamol en ibrofen maar dit helpt nouwelijks..

Hebben jullie tips tegen de pijn? En hoe ik hier zo snel mogenlijk van af kan zijn..

Ik moet zo weer terug naar de dokter dus dan vraag ik het daar ook. Maar misschien hebben jullie nog andere tips..
En dit kon niet in dat andere topic?

Thee met honing, dropjes, gorgelen met zout water, tijm siroop etc etc en gewoon uitzieken.
Bij mijn keelontsteking duurde het ook een dag of 2 voordat de antibiotica echt ging werken. Veel slapen, water drinken en niet praten.
"After all this time?" "Always."
Wat Dolfje zegt plus antibiotica duurt meestal een dag of wat voor het werkt.
Niemand is onmisbaar
Mijn ervaring met keelontsteking en antibiotica is dat het echt wel een paar dagen duurt voor het aanslaat.

En dan dus soms ook eerst inderdaad slechter lijkt te gaan.

Meer dan veel slapen/rusten en veel drinken kun je even niet doen.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Uitzitten is toch de enige optie, tenminste dat was het bij mij. En de tips van de voorgangers.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zorg dat je genoeg blijft drinken en genoeg voedingsstoffen en vitamines binnen blijft krijgen met je eten.

Het kan wel een paar dagen duren voordat antibiotica aan slaat, maar je kan het inderdaad bij de arts aangeven. Als je die ibuprofen langer gebruikt of gaat gebruiken, kun je je arts ook nog vragen voor iets om je maag te beschermen.
Och toen ik eens bij de dokter zat voor iets anders, en ook last had van opkomende keelontsteking, haalde hij nog net niet zijn schouders op: Met medicijnen een week, zonder 7 dagen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 28 december 2016 @ 11:45:

Och toen ik eens bij de dokter zat voor iets anders, en ook last had van opkomende keelontsteking, haalde hij nog net niet zijn schouders op: Met medicijnen een week, zonder 7 dagen.Zeker nooit een bacteriële keelontsteking gehad?
Ik had inderdaad verder kunnen gaan in dat andere topic, niet over nagedacht excusses.

Ik probeer zoveel mogenlijk koud water te drinken, maar het slikken gaat steeds meer pijn doen dat het bijna niet te doen maakt. Zijn er nog zwaardere pijnstillers die je zonder recept kan krijgen. Ik zit nu aan de ibrofen 400, maar dit verbetert helaas helemaal niks. Ik word snachts ook echt wakker van de pijn, wat ik normaal nooit heb. Dan knal ik er een paracetamol of ibrofen in en kan ik weer door.. Ik voel me verder ook prima, dus dat rustig aan doen en slapen is erg lastig als je zoveel andere dingen wilt doen haha.
Zuig op een ijsblokje.
Gorgelen met zout dat het lekker prikt.
quote:Tillif schreef op 28 december 2016 @ 11:54:

[...]

Zeker nooit een bacteriële keelontsteking gehad?Geen idee, had vroeger heel vaak keelontsteking, laatste jaren gelukkig niet meer (waar is het afklophout hier?) Misschien ben ik er overheen gegroeid
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Water ijsjes doen het altijd goed bij een keelontsteking.
Hier ook keelontsteking, met Hoge koorts hoofdpijn, oorpijn en niet kunnen slikken... sinds gister antibiotica...wachten tot het helpt.

Paracetamol en ibu helpen idd maar vrij weinig.
Een waterijsje wil nog wel is helpen tegen de pijn.

Citroen met honing ontsmet de keel, gorgelen met een uitgekookt en afgekoelt water met zout ontsmet de keel ook.
Waterijsjes ja. Ik vond om nog iets te kunnen eten alles wat verder een zachte structuur had prettig, dus gekookt ei bijvoorbeeld. Qua pijnstillers kom je niet heel veel verder dan paracetamol en ibuprofen vrees ik, maar trachitol bracht bij mij ook altijd wel iets van verlichting. Verder is het echt gewoon afwachten tot het over is vrees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven