Mode & Beauty alle pijlers

Gelig haar van de kapper

29-12-2016 00:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Een vraag.

Laatst (weer eens) mijn haar geblondeerd bij de kapper. Ze had er eerst een "balayage" in gezet, best hoog aangezet en naar mijn mening niet heel goed gedaan, want er was eigenlijk gewoon een streep haar over. Het zag er gewoon uit alsof ik 2 maanden uitgroei had, haha.

Waar ik vooral niet tevreden mee was, dat het zo geel was!

Dus ik ben terug gegaan en toen heeft ze er wat dunne, hele lichte highlights ingezet bij mijn scheiding en de voorkant. Nu ziet het er zeker een stuk beter uit. Toch vind ik het nog steeds erg gelig.

Nu mijn vraag: Ze vertelde mij dat het niet meteen zo blond kon als ik het misschien wil; dat moet in verschillende stadia. Alas, oke prima. Maar moet een "tussenstation" dan perse zo geel zijn? Het hoeft dan niet eens zo licht, het mag best iets donkerderblond maar als het maar niet zo geel is.

Waar mijn twijfel ook vandaan komt: bij mijn vorige kapper was de balayage goed gelukt (maar zat heel laag - ik had nog lang haar) - de pluk aan de voorkant zat wel redelijk hoog en was echt heel blond! Was echt mooi! Dus waarom kon het toen wel, en bij deze kapper blijkbaar niet?

Ik dacht zelf dat ze er, toen ik terug ging, gewoon een toner op had kunnen zetten om het minder geel te maken. Maar volgens haar zou dat niet helpen en moest er echt weet nieuwe verf (bleach?) in - vandaar dus die highlights.

Klinkt dit iemand bekend in de oren?

Opzich is mijn haar prima nu, vooral de dag na het wassen maar de volgende dag wanneer het wat vetter is vind ik het echt snel gelig uitzien en een beetje "goedkoop". Omdat ze die balayage al niet zo geweldig had gedaan twijfel ik een beetje of ik uberhaupt naar haar terug zal gaan (voor de volgende knipbeurt), maar ze had mij wel goed geknipt en nu met de highlights ziet het er prima uit...

Mijn vorige kapper was echt redelijk duur, en de kapper van nu is ook niet mega goedkoop maar iets betaalbaarder..

Misschien moet ik 'blonderen' wat beter begrijpen, of misschien moet ik er niet teveel over nadenken.
Ja het is wel een beetje ingewikkeld het hele verhaal rondom blonderen, om even zo uit te leggen

ze had op zich een toner kunnen proberen ja, of een verf eroverheen. maar ook ik heb enige tijd in een tussenstadium gezeten. was midden in de zomer en toen was dat geel best leuk. en heel goed geplaatst. Dus als de inzet van de verf je niet bevalt zou ik al niet meer teruggaan.

ik zou inderdaad op zoek gaan naar een kapper waar je beter mee kunt communiceren. en eentje die zin heeft om de hele scheikundige kant ook uit te leggen

mijn kapper vindt dat heel leuk, dus ik weet er nu best veel van.

een tip voor nu: je kan misschien nog een beetje geel eruit krijgen met een goede zilvershampoo.

en een gratis tip als je idd nog lichter gaat blonderen: ga naar een kapper die olaplex gebruikt. heeft niks met geeltinten te maken maar wel met de kwaliteit van je haar.
Thanks voor de extra uitleg. Het lijkt er inderdaad op dat "de inzet" (als dat zo heet) niet echt bevalt.

Ze heeft mij wel de Olaplef nummer 3 meegegeven voor thuis - maar volgens mij niet gebruikt in haar salon.

Zilvershampoo heb ik al thuis en zal ik nog eens goed een paar minuten insmeren, helpt meestal wel inderdaad!
nr 3 heeft weinig zin, vooral 1 en 2 zijn belangrijk en 1 nog het meeste. die tijdens het blonderen wordt gebruikt.

zijn meestal wel extra kosten aan verbonden maar geloof me dat het het waard is
Lastig verhaal, dat blonderen.

Ik kreeg ook altijd geel haar. Wat er ook op ging. Iedere keer werd er weer gezegd : Nee dit is echt goede verf waar je niet geel van wordt! Niet dus.

Nu doe ik folies of kamstrengen. De aanzet blijft wat donkerder dan de rest maar het is iig niet geel. En het ziet er wat natuurlijker uit.
Teruggaan sowieso. Misschien helpt een spoeling ? Ik heb wel eens een blauwe reactie gekregen op verfbehamdeling en na herstel heeft mijn kapper ook aantal een goede spoeling aangebracht waardoor mijn haarkleur te doen was
Ik krijg ook altijd gelig (als het wat vetter wordt zelfs een beetje oranje gloed) als ik mijn haar blond laat verven. Vind dat echt niet mooi. Een paar keer wat anders geprobeerd als een andere toon of wat highlights bovenop maar was alsnog niet tevreden.

Daarom op aanraden van mijn kapper highlights door mijn hele haar gedaan en het is nu echt heel mooi! Veel natuurlijker en de gele gloed is helemaal weg. Erg blij weer met mijn haar!
Het gelige heeft ook te maken met de roodtint (niet altijd meteen zichtbaar als dat je een rode bent) in je eigen haar. Hetzelfde als je weleens een produkt gebruikt met henna erin.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Ik weet er niet zo veel van, maar als je van bruin naar blond gaat hebbje inderdaad bijna altijd tussenstadiums. In bruin haar zitten ook roodtinten, en die maken het meestal gelig. Wat dat betreft vond ik het antwoord van je kapper dus helemaal niet gek.

Maar als je de plaatsing sowieso al niet mooi vindt afgezien van de kleur, dan zou ik naar iemand anders gaan. Weet je toevallig of ze dit vaak doet? Balayage schijnt echt een moeilijk kunstje te zijn waar veel oefening voor nodig is.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Wat muurhanger zegt., ik heb ook donker haar bij mij werd het ook steeds gelig en rood, met zilvershampoo kon ik het wel wat minder geel maken maar ik heb het er uit eindelijk weer uit laten halen terug naar donker.
Bij mijn zoon helpt het altijd goed er een zilvermasker op te zetten of zilvershampoo in masseren en een minuut of tien in laten trekken. Het is wel zo hoe vaker het geblondeerd is hoe minder geel het nu is.
Misschien heeft ze getracht eerder gekleurd haar te bleken. Dan wordt het vaak nooit meer echt lichtblond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk toch ook dat het niet zo'n goede kapper was gezien die streep. Dat had ze moeten kunnen voorzien. Wat ik dan zelf zou doen dat is gedeelten van die streep weer terugkleuren naar de oorspronkelijke kleur. Dus die lok kammen en met je puntkam heel dunne lokjes eruit weaven en die haren in een natuurlijke lowlightkleur terugverven. Dan valt dat geel niet meer op omdat die kleur verdund wordt tussen dat donkere haar. Maar als je er geen ervaring mee hebt moet je dat niet zelf doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben ook van bruin haar naar lichter gegaan door middel van balayage.

En inderdaad dit moet in fases, ik mag over 2 maanden weer.

Maar gelig is het hier niet geworden!
Hmmm. Ja misschien omdat het bovenop dus mijn eigen, ietwat donkerdere kleur was, kan het niet meteen zo licht als ik dacht.

Bedankt voor alle reacties. Ik was dus al eens terug gegaan en de highlights helpen wel wat, maar niet heel erg.

Misschien dat ik maar langs een andere kapper ga voor een "second opinion" en kijken wat die ervan zeggen.

Het is gewoon heel brassig en juist als je net van de kapper komt moet dat niet zo zijn!

Tsja en die balayage, dat had ze inderdaad echt niet geweldig erin gezet. Weer wat geleerd, als het een iets goedkopere kapper is het maar gewoon simpel houden!
Om de gele tonen er wat uit te halen gaan wassen met een zilvershampoo en dit er 15 minuten inlaten zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven