Kerstboom opruimen?

28-12-2016 15:10 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wanneer jullie de kerstboom weer de deur uit doen. Is het heel raar om hem vandaag op te ruimen? Ik leg hem dan nog wel in de achtertuin tot nieuwjaarsdag, dan in de voortuin zodat hij door kinderen die kertbomen inzamelen opgehaald worden.

Wanneer ruim jij je kerstboom op?

Totaal aantal stemmen: 217

Direct na kerst (12%)
Tussen kerst en oud en nieuw (6%)
Nieuwjaarsdag (26%)
Met drie koningen (35%)
Een ander moment (21%)
Vandaag.
Met Driekoningen. Wil in het begin van het nieuwe jaar ook nog van de gezellige boom met lichtjes kunnen genieten.
Hier staat 'ie voorlopig nog wel even. Wij vieren namelijk 7 & 8 januari ook nog kerst...
Don't cry, buy a bag and move on.
De boom gaat weg voor we op vakantie gaan en dat is voor kerst.
Op nieuwjaarsdag of op 2 januari uiterlijk.

Ik vind; de feestdagenperiode duurt t/m 1 januari en daar hoort de kerstboom en andere versiering ook nog bij. Daarna ben ik er ook echt wel klaar mee en vind ik het heerlijk als ie weer weg kan. Met Driekoningen heb ik sowieso niks. Dat wordt, afgezien van Groningen en Friesland, toch nergens gevierd?
Nothing happens for a reason
Gisteren. Had hem pas 1 dag voor kerst neergezet en er al klaar mee. Kerstkitch eruit en paar mooie nieuwe planten neer gezet en wat bossen bloemen. Laat het voorjaar maar komen
be free
quote:PollyMolly schreef op 28 december 2016 @ 21:17:

Gisteren. Had hem pas 1 dag voor kerst neergezet en er al klaar mee. Kerstkitch eruit en paar mooie nieuwe planten neer gezet en wat bossen bloemen. Laat het voorjaar maar komen21 december was het begin van de winter. Het voorjaar duurt nog wel even.
quote:PollyMolly schreef op 28 december 2016 @ 21:17:

Gisteren. Had hem pas 1 dag voor kerst neergezet en er al klaar mee. Kerstkitch eruit en paar mooie nieuwe planten neer gezet en wat bossen bloemen. Laat het voorjaar maar komenJe haalt voor wel drie dagen alle troep uit de kast?
Ik heb onze nepper op 26 december er al uit gejast. Ben ding sowieso liever kwijt dan rijk als ik eerlijk ben. Maar man en kind vinden het zo gezellig. Van mij hoeft het niet. Ongezelligerd ben ik!
Ik heb helemaal geen kersboom, al een paar jaar niet. Moet zeggen dat ik hem totaal niet mis
uiterlijk op 6 januari en zoveel eerder als het mij uitkomt.
quote:south schreef op 28 december 2016 @ 19:31:

[...]

Waarom neem je er dan eentje in huis?!Dat vraag ik me bij wel meer mensen in dit topic af ja.
Vanochtend alle kerstspullen opgeruimd.Gelijk even de woonkamer een schoonmaakbeurt gegeven (banken en stoelen ed aan de kant om ook eronder eens goed te dweilen). En gelijk maar ff wat anders ingedeeld
quote:Drackie schreef op 29 december 2016 @ 11:16:

[...]

Dat vraag ik me bij wel meer mensen in dit topic af ja. +1.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ruim ze pas op na driekoningen. En dan mis ik ze. Want dan is het grauw en grijs en is er niets meer aan. Ik zit te bedenken hoe ik dat ga oplossen. Of ik nog kerstlichtjes in een grote vaas ga doen of zo om toch nog iets te hebben.

En we hebben zo´n mooie kerstster voor het raam hangen. Hij geeft warm licht. Die zou ik het liefst het hele jaar door willen hangen daar.
Na Driekoningen. En dan is het een dagje "wennen", maar ook weer prima.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:iones schreef op 29 december 2016 @ 19:19:

Ik ruim ze pas op na driekoningen. En dan mis ik ze. Want dan is het grauw en grijs en is er niets meer aan. Ik zit te bedenken hoe ik dat ga oplossen. Of ik nog kerstlichtjes in een grote vaas ga doen of zo om toch nog iets te hebben.

En we hebben zo´n mooie kerstster voor het raam hangen. Hij geeft warm licht. Die zou ik het liefst het hele jaar door willen hangen daar.Herkenbaar. Daarom ruim ik 'm het liefste pas op in februari en maak ik het huis gelijk lenteklaar.
We vertrekken de 5 op vakantie mag hopen dat de thuisblijvers hem weghalen voordat we terugkomen.
Ergens halverwege januari meestal maar hij staat dan ook nog niet zo lang voor de kerst.
Gisteren alles opgeruimd, heerlijk wat een rust in huis!
Ik denk dat ik van de week maar ga beginnen. Wat zal het hier saai en leeg zijn....
Wij hebben hem gisteren ook opgeruimd. Fijn weer ruimte in de woonkamer.
Vanmiddag is hij hier naar buiten gegaan. We hebben ervan genoten.
Normaalgesproken op nieuwjaarsdag maar ik had er vandaag geen zin in vanwege het sombere weer. Ergens deze week dan maar, nog vakantie hier dus ik vind het nog wel gezellig.
31 december, dan kan hij meteen op het vreugdevuur.
Ab imo pectore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven