Reizen vanaf Frankfurt

30-12-2016 16:48 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan komende zomer vanaf Frankfurt vliegen. Het prijsverschil met Schiphol was zo groot dat we ervoor gekozen hebben om daarheen te rijden.

Zijn er hier mensen die tips hebben voor het vliegen vanaf Frankfurt? Of tips voor het parkeren van de auto?

We hebben ook gekeken of we met de trein kunnen gaan. Maar dat levert niet veel tijdwinst op, vier keer overstappen en duurder dan bezine. .. tenminste voor de maand februari gekeken want verder kon nog niet.

Iemand nog tips voor vliegen vanaf Frankfurt?
Wij vertrekken volgende maand ook via Frankfurt, scheelde ook bijna 1000 euro. Ik heb via Parkos een parkeerplaats geboekt voor 44 euro, voor 2 weken. Je kan eventueel daar overnachten, wij hebben een avondvlucht dus wij doen dit niet.
afhankelijjk van hoe lang je gaat: er zijn hotels bij de luchthaven waarbij je 1 overnachting boekt en dan mag je je auto bv 2 weken daar parkeren. Zelf nooit gebruik van gemaakt. Concept heet park, sleep & fly (voor Google)

Wij parkeren de auto weleens bij Platzhirsch. Enorme garage met shuttle service. Kun je voor een paar tientjes je auto een aantal weken parkeren. Er zijn ook nog andere aanbieders, maar wij kennen deze en zijn er tevreden over.
Zelf alleen ervaring met een zakelijke reis van een paar dagen (en dus gewoon dichtbij geparkeerd). Vriend van mij (volgens mij ook Frankfurt) heeft afgelopen zomer 4 weken daar ergens goedkoop bij het vliegveld geparkeerd. Vervolgens zag hij bij thuiskomst 2 boetes voor het overtreden van de milieuzones van de stad in de periode dat hij in Azië zat.

Blijkbaar hebben ze dus met zijn auto gereden!

Ik zou dus goed kijken naar de voorwaarden en de sleutels meenemen op reis. Die vriend dacht handig dan kan ik mijn sleutels niet kwijtraken tijdens het backpacken, maar je wil natuurlijk niet dat er zomaar mensen met je auto rijden / deze verhuren...

Edit: dit was Düsseldorf maar geldt denk ik wel voor iedere luchthaven
Frankfurt is vaak niet noodzakelijk. Voor KLM lijnvluchten is Düsseldorf of Bremen ook een goed alternatief. Voorbeeld: KLM wereldweken adverteert nu met 550 euro voor een retour naar LAX maar vanuit Düsseldorf kost dit ticket slechts 297 euro. Je vliegt dan wel via AMS en dan met dezelfde vlucht naar LAX.
Je kunt via de deutsche bahn een gruppenticket kopen. Heb je daar al naar gekeken?
quote:Rik78 schreef op 30 december 2016 @ 19:44:

Frankfurt is vaak niet noodzakelijk. Voor KLM lijnvluchten is Düsseldorf of Bremen ook een goed alternatief. Voorbeeld: KLM wereldweken adverteert nu met 550 euro voor een retour naar LAX maar vanuit Düsseldorf kost dit ticket slechts 297 euro. Je vliegt dan wel via AMS en dan met dezelfde vlucht naar LAX.Ik snap je post niet zo goed geloof ik. Je kan niet pas instappen bij Amsterdam als je geboekt hebt vabaf Frankfurt
quote:Robinson schreef op 01 januari 2017 @ 04:20:

Ik snap je post niet zo goed geloof ik. Je kan niet pas instappen bij Amsterdam als je geboekt hebt vabaf FrankfurtWat hij bedoelt Is dat een ticket boeken vanaf Frankfurt nogal een mijl op zeven is. Frankfurt is een stuk verder weg dan Düsseldorf (als je van beneden de rivieren komt) of Bremen (vanuit het noorden van NL). En nee, pas in Amsterdam instappen mag niet, je hele ticket wordt geannuleerd als je die eerste vlucht mist.
Oke nu snap ik het
Dank je wel voor de reacties. Ik ga eens even Google op die parkeerplaatsen loslaten.

Slapen in Frankfurt is niet nodig want wel vliegen om 18.00 uur.

Frankfurt is inderdaad erg ver weg. Maar dit scheelde ruim 1000 Euro (totaal voor 4 personen). Dat vonden wij het zelf reizen wel waard.
quote:hoera schreef op 03 januari 2017 @ 06:23:

Dank je wel voor de reacties. Ik ga eens even Google op die parkeerplaatsen loslaten.

Slapen in Frankfurt is niet nodig want wel vliegen om 18.00 uur.

Frankfurt is inderdaad erg ver weg. Maar dit scheelde ruim 1000 Euro (totaal voor 4 personen). Dat vonden wij het zelf reizen wel waard.Dat verschil heb je ook als je vanaf DUS vliegt.
quote:Rik78 schreef op 07 januari 2017 @ 18:07:

[...]

Dat verschil heb je ook als je vanaf DUS vliegt.Dat ligt waarschijnlijk aan de bestemming, bij ons was DUS zelfs duurder dan AMS. Frankfurt scheelde resp. 1200 en 1000 euro.
Klopt. Maar ik denk aan een constructie met DUS als startpunt en dan een hub zoals AMS, FRA of CDG als via punt in te stellen. Dan verdien je ook nog eens meer Miles en meer segmenten. Goed voor je FF status.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven