Autisme, Wie ook? Deel 2

05-08-2016 13:28 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder schrijven over ons leven met autisme en alle leuke en minder leuke dingen die daarbij komen kijken.

Hier vind je deel 1: kattenenrozen in "Autisme,wie ook?"
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
O, ik ben een grote fan van oordopjes! Pas enkele jaren geleden ontdekt, en ik zou wel willen dat dat veel eerder gebeurd was. :-) Ben begonnen met kleine verpakkingen van de Hema. Prima dopjes hoor, maar werd wel een beetje duur zo. Toen heb ik van aan de andere kant van het Kanaal een grote doos laten aanrukken met 200 keer 2 dopjes. Kostte een keertje 25 pond, maar is na vier en een half jaar nog lang niet leeg. Mooie aankoop!

Heb me wel eens afgevraagd of het een goed idee zou zijn dopjes op maat te laten maken, maar de kostprijs schrikt me wat af. Ook heb je dopjes die het volume wel dempen, maar niet alles dof laten klinken. Om naar optredens te gaan lijkt me dat wel aangenaam. Naar echt luide dingen ga ik sowieso niet, maar ook bij meer rustige dingen staat de muziek soms zo hard dat ik toch maar weer dopjes in doe.
Pfff, ik baal van mezelf. Ik begin het jaar namelijk met iets waar ik helemaal geen zin in heb: een oudjaarsfeest bij iemand thuis. En ik voel me daarbovenop ook nog eens alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden door de migraine van gisteren. Jippie

Maar ja, nu nog even snel afzeggen is ook weer zoiets. En ik mag dan echt migraine hebben (gehad) maar het is een blijft een veelgebruikt "Ik zit liever op de bank met Netflix dan bij jou" excuus dus ik vind dat ik dat niet kan maken.

De pijn valt nu gelukkig mee, pijnstillers helpen wel een beetje, maar ik ben nog steeds moe en voel me bleh.

Hoera voor 2017 inluiden met over je eigen grenzen gaan
Ik wil ook graag oordopjes op maat gemaakt. Wat kost dat eigenlijk, ik weet wel duur maar geen idee hoe duur, heb nu van het kruidvat die ik af en toe gebruik.

Oud & nieuw vind ik niet (meer) leuk. Vroeger was het wel,leuk in de plaatselijke sportzaal met iedereen uit het dorp. Nu heb ik geen zin in feestjes in de stad waar je vaak kaarten van te voren moet kopen. Blijf de laatste jaren thuis, eigenlijk bij mijn ouders. Mijn hond is bang dus wil ook bij haar blijven.

Gisteravond lag ik vroeg in bed omdat ik nog steeds niet lekker was van dat logeerpartijtje. Ik nam wat pillen en wilde slapen. Lukte niet, uiteindelijke van alles was gepakt en geslikt en nu de hele dag suf en duf. Weet niet of ik 00.00 uur ga halen.
...
anoniem_208025 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 18:51
98.40% gewijzigd
Die van mij waren in totaal €130,-

Ze zouden vijf jaar mee moeten gaan omdat je oren blijkbaar nog veranderen o.i.d., maar volgens de audicien zijn ze wel langer comfortabel te dragen.

Ik heb een maand daarna ook muziek oordopjes laten maken. Daar ben ik ietsje minder tevreden over. Die oordopjes hebben een gaatje waar je bijv Sennheiser kabeltjes in duwt (de oordopjes zonder het eigenlijke zachte dopje dat in je oren gaat zeg maar). Maar bij het rechter oordopje valt ie er wel eens uit
Wel nog even oordopjes gehaald bij Kruidvat, dank voor de tip!
quote:Lea32 schreef op 31 december 2016 @ 19:31:

Net gaf mijn moeder aan dat ze graag heeft dat ik 'gezellig' blijf zitten tot middernacht. Normaal lig ik altijd ruim voor middernacht op bed (Ja, ook met oud&nieuw). Misschien dat ik dat alsnog doe, maar ik ben bang een verkeerde toon te zetten zeg maar. Een van mijn minder sterke punten.... inschatten hoe mensen reageren en wat de consequenties dan zijnZie mijn motto onder dit bericht!
Rik, op m'n mobiel zie ik geen motto's, dus dat wordt een beetje lastig
Ik ben vanavond bij mijn moeder en stiefvader geweest en blijven eten. We waren maar met z'n drieën dit keer. Lekker rustig. Nadien nog een spelletje gedaan. Voor hen maakt het niet uit wanneer ik weg ga, maar ze adviseerden wel of om uiterlijk 22:30 of pas na 01:00. Om niet door de golf van het vuurwerk te moeten. Ik koos voor de 1e optie. Meestal blijf ik tot na het vuurwerk, maar in de polder is toch weinig te zien. En ik vind het dan ook wel weer lang genoeg. We hebben elkaar weer even gezien. Dat echte Oudejaarsgevoel van vroeger heb ik niet meer sinds ik volwassen ben. Nu heb ik liever het gewone ritme. Maar nog wel even genieten van mijn vakantie. Want vrij zijn raak ik niet snel beu.
Dubbel
Prettig nieuwjaar voor allen.

Voor het eerst in negen jaar vrijaf op oudjaar, dommel ik in op de bank. Ben om 20u30 maar mijn bed ingekropen, gelukkig vond broer het niet erg.

Het is sinds het zomerverlof geleden dat ik nog eens twee dagen na elkaar vrij was, dus ga ervan profiteren. Zo meteen een deegje maken zodat we verse broodjes hebben voor ontbijt, wat schoonmaken en daarna een eindje wandelen. Vind Nieuwjaar altijd zo'n leuke dag om te wandelen, omdat het dan zo stil is.

Voor iedereen die vandaag gedwongen bij familie zit, of een rotnacht had door het vuurwerk: morgen zijn de feestdagen weer voorbij, en zijn we weer een jaartje gerust.
Dat het voor iedereen een mooi en liefdevol 2017 mag worden!

Hier de jaarwisseling overleefd, heb echt een hekel aan Oud & Nieuw. Dit jaar voor het eerst oordopjes gebruikt, wat was dat fijn zeg! Ben blij dat alles weer normaal is nu. Heb al lekker gedoucht en zit te genieten van de stilte en de normale week die weer komen gaat.
Ik heb gewoon Oud en Nieuw bij mijn ouders gevierd. Hapjes, bier, met een paar buren buiten wat Glühwein gedronken, chips, hapjes, etc. gegeten.

Na Oud en Nieuw vernam ik dat er een aanslag in Istanbul plaatsvond... Een slecht begin van het Nieuwe Jaar voor mij.
World of Warcraft: Legion
Gelukkig nieuwjaar.

Ik had wat vrienden over de vloer, heb natuurlijk weer veels te veel eten en drinken gekocht. Na middennacht vuurwerk gekeken op het dak en rond 2en was t ook wel weer klaar.
Jullie ook een gelukkig nieuw jaar!

Ahhh vers deeg, vind ik heerlijk! Gelukkig ben ik niet bij je want ik kan me helemaal misselijk eten aan deeg haha.

Ik lag ook om half 11 in bed en heb heerlijk overal doorheen geslapen.

Zo de feestdagen zijn voorbij, op naar de rustige (saaie) dagen!
Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Ik vind Nieuwjaarsdag altijd een rotdag. Geen winkels open. Nog moeten uitkijken op straat, want af en toe nog een knal. Vandaag is het Nieuwjaar wensen voor de broers en zussen van stiefvader. Ik hoef er niet heen, mag wel. Maar geen zin. Ik heb weinig met die ooms en tantes. Net als vroeger de familie van mijn vader. Die zag ik ook alleen op verjaardagen en Nieuwjaar. Maar toen moest ik nog verplicht mee. Ik ben blij dat ik nu mijn eigen keuzes mag maken. Alleen ga ik misschien nog even mijn oom van moeders kant Nieuwjaar wensen als hij thuis is. Afijn, we zijn er morgen weer vanaf.
Gelukkig nieuwjaar allen!

Ik ben blij dat die feestdagen weer achter de rug zijn. Al die drukte is niet aan mij besteed. Iedereen is super gestrest en ik word daar zelf altijd helemaal gek van. Ik woon helaas momenteel bij mijn ouders in, en die kunnen aardig tekeer gaan, zeg maar. Ik probeer me altijd af te sluiten daarvan, maar dat is erg lastig als je heel de tijd op elkaars lip moet zitten. Ik mag ze graag hoor, en het is fijn dat ik dankzij hen wel een dak boven mijn hoofd heb, maar pffft. Een dag of paar dagen rust in de tent zou me zo'n goed doen, maar ze gaan nooit weg.

Ze lijken ook niet helemaal te snappen dat ik gek word van teveel prikkels, dus worden ze een soort van kwaad als ik op een gegeven moment 'vol' zit en dat laat merken. Tja, ik zou er een boek over kunnen schrijven.

Hopelijk vind ik dit jaar een huisje voor mijzelf.
-
Fifi123, dat lijkt me ook heel vermoeiend. Terug bij je ouders wonen en heel de tijd met ze opgescheept zitten. Twee jaar geleden had ik een lekkage in mijn woning en was mijn huis een midweek onbewoonbaar. Dan moest ik 4 nachten logeren bij mijn moeder en stiefvader. Hoewel ik een goede band met ze heb, word ik gek als ik daar lang ben. Een huis in de polder dat niet afkomt. Het staat er zo'n 17 jaar. Slapen op zolder waar het naar katten ruikt, veel spinnen zitten. Dat is de enige logeerplek. Het is gewoon chaotisch in en rond het huis. Koud en donker. Het regende ook nog eens bijna elke dag die week. Dus je kon ook niet echt iets gaan doen. Er werd wel voor me gekookt en ik kon op de computer. En de honden uitlaten. Maar verder heb ik daar niks. Ik denk dat het nog scheelt als het je ouderlijk huis is. Dat is het bij mij niet. Ik was zo blij dat die midweek om was.
Fifi123, jouw verhaal zou het mijne kunnen zijn....ik zit in nagenoeg dezelfde situatie: noodgedwongen weer bij ouders in en hopend op spoedig een eigen plek! En inderdaad, fijn dat het kan, maar het is wel heel lastig
quote:biobitch1984 schreef op 01 januari 2017 @ 12:41:

Gelukkig nieuwjaar.

Ik had wat vrienden over de vloer, heb natuurlijk weer veels te veel eten en drinken gekocht. Na middennacht vuurwerk gekeken op het dak en rond 2en was t ook wel weer klaar.Dat heb ik nou met verjaardagen. Ik koop flink wat bier, frisdrank (mijn vrienden hebben geen medicatie waarbij geen alcohol gedronken zou mogen worden), chips, nootjes, pinda's, etc. Ik hou daar veel van over als het bezoek vertrokken is... Dat maak ik dan langzaam op. Ik drink één blikje bier per dag totdat het op is.
World of Warcraft: Legion
GRRRR herkennen hier meer mensen het hoofdpijn krijgen van het voorbereiden op sollicitaties? Of tijdens/na het hebben van een sollicitatie?

Nergens op internet vind je de magische antwoorden die altijd goed zijn, die een werkgever graag wil horen, die een werkgever overtuigen om juist mij mét mijn beperkingen aan te nemen.

Ja, ik kan ze verzwijgen, maar **** waarom denkt iedereen die dat advies geeft dat dat gelijk een uit-knop is voor diezelfde beperkingen?

Negeren betekent niet dat ik er geen last meer van heb.

Pfff sorry, ik heb nu even het gevoel dat ik een vrolijk toneelstukje moet opvoeren om aan werk te komen en werk te behouden. Maar als ik had willen acteren had ik daar wel een opleiding in gevolgd
Ik heb een godsgruwelijke hekel aan toneelstukjes. Daar doe ik dan ook niet aan mee.

Een van mijn vage, jarenoude voornemens is dat ik ooit nog eens Jane Austen wil lezen. Dat kan je doen met quasi perfecte exemplaren van de eerste drukken, maar die zijn zeldzaam en dan ben je al snel tienduizend euro per stuk kwijt. Er zijn ook hele leuke geïllustreerde versies uit het einde van de negentiende eeuw. Daar zijn er al heel wat meer van, maar je zit nog altijd te kijken naar vijfhonderd euro voor een set, en dan heb je nog mazzel. Je kan natuurlijk ook naar een kringloopwinkeltje gaan en voor vijftig cent per stuk wat pocketjes uit de jaren tachtig van de pulpmolen redden.

Het zou prettig zijn als er ook voor pockets-werknemers een fatsoenlijk werkaanbod was. Als dat niet zo is: tja. Na een aantal mindere ervaringen heb ik het er een beetje mee gehad alsmaar begrip op te moeten brengen voor werkgevers. Hun begrip voor mij is namelijk ook niet zo heel erg groot.

Wel hulde dat je 't allemaal wil proberen hoor, vind ik vind mensen met een dergelijke instelling meestal aangenamere figuren dan mezelf.
Bij mijn laatste twee sollicitaties heb ik het vlakaf gezegd, wond daar gaan doekjes om en er aan toegevoegd dat ze tijdens de proefperiode maar moesten evalueren. Ben voor de no-nonsense aanpak omdat dat toneelspelen toch niet vol te houden is.

Edit: het waren wel steeds functies waarvoor ze amper personeel vonden, dus misschien niet nuttig.
quote:[d=25538859,noline]vlaamsevink schreef op 01 januari 2017 @ 18:40[/message]:Wel hulde dat je 't allemaal wil proberen hoor, vind ik vind mensen met een dergelijke instelling meestal aangenamere figuren dan mezelf.

Als ik die Gouden Begripvolle Werkgever was tegengekomen was ik gelijk opgehouden met zoeken hoor

Maar helaas, die ben ik nog niet tegengekomen.

Moet wel zeggen dat ik net 80 (!!) sollicitatie-vragen heb zitten beantwoorden in m'n hoofd, acteren-stijl. Dus dat ik doe alsof ik het allemaal geweldig vind enzo. Stom genoeg vond ik het nog leuk ook

En nu ben ik helemaal hyper.

Misschien moet ik morgenochtend maar nog een voorbereidingsronde doen, vlak voordat ik naar mijn bodypump les ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven