kattenbak / krabpaal

02-01-2017 14:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeie dag,

Heeft één van jullie een krabpaal/toren met daarin verwerkt een kattenbak?

We hebben de kattenbak nu zo in de woonkamer staan wat ook prima gaat maar vind ik minder mooi.

De krabton is ook aan vervanging toe dus vandaar dat ik dacht misschien heeft één van jullie het beide in 1?

Voorbeeld: https://nl.pinterest.com/pin/461126449329019345/

Maar deze zou je dan zelf moeten maken. Dus wellicht heeft iemand van jullie er 1 online kunnen vinden.

Alvast bedankt.
Als je een slimme kat hebt, zou je ook gewoon een gat kunnen maken in een kastje van het formaat kattenluikje en daar de kattenbak in kunnen zetten. Ik denk trouwens dat het meubel van Pinterest niet genoeg krabmogelijkheden biedt voor een kat en ze toch gauw zullen toeslaan op een bank etc.
Ik weet niet of je kat(ten) naar buiten gaat/gaan maar mijn ervaring is dat een krabpaal in de buurt van de plek waar ze naar buiten gaan het meest effectief is. En dan moet je daar maar net zo'n kast kwijt kunnen. Voor de onze zou deze te weinig 'krabpotentie' hebben maar dat kun je zelf naar poezensmaak inrichten natuurlijk
Katten komen nog niet buiten. Zijn dit jaar verhuisd en met dit koude weer naar buiten om te wennen lijkt me niet zo slim.

Ik zou dan een krabpaal maken met meer krab mogelijkheden. Dit is inderdaad wat weinig.

Kastje zou ook nog kunnen al heb ik dat op dit moment niet maar wil niet zeggen dat ik het niet kan zoeken.
Dan zou ik kijken bij de kringloop voor een goed kastje, zelf een kattenbak erin bouwen en dan wat plankjes en palen eraan bevestigen. Volgens mij ben je dan nog goedkoper uit ook en kan je het helemaal maken zoals je zelf wilt.
Ja wat Bosbessen zegt

En als het een oud, lelijk mormel is, schuren, verf erover en je hebt een mooi kastje dat bij je interieur past.
Poepen en spelen jouw katten op dezelfde plek? De mijne zou zo'n meubel gebruiken om te spelen of om zijn ontlasting te doen, maar hij zou het nooit voor allebei gebruiken.

Mocht je makkelijkere katten hebben, ik denk ook dat zo'n meubel makkelijk te maken is.
Waarom wil je een kattenbak in je woonkamer? Dat gaat toch meuren?
Als je de bak telkens uitschept en 1 keer per week helemaal schoonmaakt niet.
Ik denk niet dat je kat het waardeert dat je hem laat krabben boven zijn eigen stank. Je laat je kinderen toch ook niet spelen/slapen naast een open riool?
Kattenbak op een andere plek zetten. Echt waarom in de woonkamer. Bah.

Het lijkt me trouwens ook vies, lopen ze met diaree en plaspootjes op zo'n paal. Lijkt me moeilijker poetsen dan de vloer.
In de woonkamer omdat mijn kat graag 's nachts de boel bij elkaar gilt als we alle deuren open laten staan. Mijn nachtrust is heilig, dus ja dan staat alles in de woonkamer. Kattenbak staat nu in het verste hoekje van al onze spullen. Ik ruik niks en snap de heisa niet. Normaal loopt de kat toch ook niet door een desinfecterend matje zodra ze op de bak zijn geweest? Die bacteriën zitten toch al door je hele huis heen, inclusief krabpaal.
Zat net het plaatje op Pinterest te bekijken. Op zich wel leuk, alleen zou ik een ander handvat doen. Krijg hier een uitvaart-idee bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven