Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ha Aardbeitje, zeker leuk! Dit is een leuker topic dan waar we elkaar eerst ontmoetten (het mijne) :-)! Jij bent dus eind juni uitgerekend? Wat gaaf! En wil je het geslacht delen hier of houd je het lekker voor jezelf? Hoe voel je je?
quote:bevertjes schreef op 02 januari 2017 @ 10:07:

Ik ben nu 16+1, nog geen overduidelijke schopjes gevoeld. Soms denk ik Ja! Maar dan twijfel ik toch weer of het niet mijn darmen zijn.. Hoe is dat bij jullie?

Ja precies hetzelfde!!

Denk het te voelen maar twijfel dan toch!

Herkent iemand benauwdheid? Heb er sinds gister last van en kan er niet door slapen!
quote:Maison06 schreef op 02 januari 2017 @ 17:04:

@aardbeitje en Ardni, willen jullie het geslacht niet weten? Of weten jullie het zelf wel, maar houden jullie het voor jullie omgeving als een verrassing? Leuk hoor

Hoi Maison,

Ja we willen het geslacht erg graag weten, maar pas bij 20 weken. Gewoon elke maand iets spannends om naar uit te kijken.

januari het geslacht, Februari, de kledingkast voor de baby, Maart de eerst spulletjes voor in de kast en een wiegje.April de naam& de kinderwagen ,etc

We houden het dan voor ons zelf, in iedergeval een tijdje.

De babykamer is qua kleuren vrij neutraal, dus daar kan je het niet aan zien.
@voelen: ik voel nog helemaal niks.. elke avond leg ik mn handen op mn buik en ga ik met mn ogen dicht voelen.. maar helemaal niks.. de vk gaf al aan dat het bij mij later zal zijn omdat de placenta zich aan de voorkant aan het vormen is, dus een extra barrière.. morgen hartje luisteren en donderdag ochtend pretecho.. ben zo nieuwsgierig hoe groot de baby is en wat het wordt.. kan niet wachten
quote:Danny1989 schreef op 03 januari 2017 @ 04:27:

[...]

Ja precies hetzelfde!!

Denk het te voelen maar twijfel dan toch!

Herkent iemand benauwdheid? Heb er sinds gister last van en kan er niet door slapen!

benauwd

Ik herken het niet ,tenminste niet door het zwanger zijn.

Ook verkouden of alleen benauwd?

Voelen.

Ik denk het wel, maar zeker weten doe ik het niet.

Deze week 18 W
quote:Danny1989 schreef op 03 januari 2017 @ 04:27:

[...]

Herkent iemand benauwdheid? Heb er sinds gister last van en kan er niet door slapen!Heb last van je longen? Of is het alleen als je in rust komt? Ik ben 's nachts weleens benauwd als ik te druk ben geweest en veel onrust in mijn lijf voel.
Mooie dag, gefeliciteerd met je zwangerschap en leuk dat je aansluit!

De benauwdheid herken ik niet, het slecht slapen helaas wel!

Spannend alle geslachts bepalende echo's .. Ben erg benieuwd!!
Mooie dag gefeliciteerd met je zwangerschap gezellig dat je er bij komt.

Benauwd niet, wel verkouden daardoor ook n paar nachten slecht geslapen, slechter dan wat ik nu doe.

Voelen. Soms denk ik van wel maar geen idee of wat ik voel dan ook echt de baby is.
hier niet benauwd gelukkig.

Ik voel hem nu eindelijk af en toe! vandaag 17+5 donderdag weer naar het hartje luisteren en dan gaan we alweer richting de 20 weken echo op 17 januari man wat gaat het snel dit keer.
@ mooidag welkom! Gezellig dat je meeschrijft.

Voor iedereen veel geluk in het nieuwe jaar en ik hoop dat we deze zomer allemaal een gozonde baby mogen knuffelen!

Sinds deze week kan ik weer een aantal warme maaltijden meeeten, alleen aardappelen en aantal groenten ga ik nog van spugen. Maar zolang dat alles is ben ik al heel blij. Mijn lijf is er ook blij mee, ben in korte tijd vier kilo aangekomen Niet echt het idee dat het vet is, meer buik en borsten. Ik ben in korte tijd van cup a naar c gegaan.

Helaas nog wel spugen wanneer ik mezelf te druk maak, veel rusten dus
Hoi allemaal

Ik merk met inspanning en druk geweest zijn dat ik wat benauwder wordt. Moet dan even rustig aan doen. Had dit bij de jongste ook maar toen was het ook zomertijd.

Ik voel ook nog niks, ook ik ga S avonds heel bewust liggen voelen. Ik heb de placenta net als de andere 2 keren ook weer aan de voorkant zitten, en moet gewoon geduld hebben :(

Bij de vorige 2 ben ik ong 23 kilo aangekomen ben nu ook alweer 6 kilo zwaarder, vind het verschrikkelijk, foto's vind ik ook niet zo leuk meer. Het is voor een goed doel. De vorige 2 keren is het er ook allemaal zo goed als af gegaan.

Wat leuk dat veel al weten wat het gaat worden, wij moeten nog even wachten, wij hebben de 20 weken echo 30 januari. Als deze ukkepuk het laat zien dan willen wij het weten en anders hebben wij pech en laten wij ons verassen.

Deze vakantie is mijn man begonnen met het klaarmaken van slaapkamers. De oudste is inmiddels verhuisd en we zijn ni bezig met de kamer voor onze dochter, zij kan ws dit weekeind over en daarna hebben we alle tijd voor de babykamer, wel erg leuk om zo bezig te zijn :-)
@mijmama: fijn dat je weer een beetje kan eten! Ik moet nog wachten op de groei van mij borsten, helaas, want ik heb zelf een mager Btje.. alhoewel mijn bh's op dit moment wel goed vol zitten (om het zo maar te zeggen haha) heb het idee dat ze iets gegroeid zijn.

@chabelita: wij hebben hetzelfde, mijn placenta ligt ook voor. Ik probeer inderdaad ook elke avond goed te voelen Ik ben nu 15+6 en voel echt nog helemaal niks. Wanneer begon jij het te voelen bij je vorige zwangerschappen?

Aankomen: Ik ben blij dat het aankomen bij mij beperkt is. Ik heb voor mijn zwangerschap al zo'n 7 kilo overgewicht, dus het is voor mij ook echt niet nodig om veel aan te komen. Op mijn eigen weegschaal ben ik nu 1,5 kg aangekomen en vandaag bij de verloskundige ben ik in totaal 1kg aangekomen. Ik hoop dat ik het rond de 12kg kan houden. We zullen het zien. Ik kan alleen maar mijn best doen.

Vandaag dus naar de verloskundige geweest voor controle. Alles was goed, mijn baarmoeder was al gegroeid tot mijn navel ongeveer. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik vond het al aardig ver Verder kwam ik 2 dagen geleden er achter dat ik aan de bovenkant van mijn buik, net onder mijn ribben een bobbel krijg als ik een beetje naar achter leun en mijn buikspieren aan span. Ik had gelezen dat je buikspieren uiteengaan tijdens de zwangerschap om ruimte te maken voor je buik. Ik vind het een beetje vroeg dat dit nu al bij mij gebeurd, maar bij navraag bij de verloskundig was het niet erg. En het zijn inderdaad mijn buikspieren die zich verwijderen.

Ook het hartje gehoord, want weer erg fijn was. Ik heb morgenochtend een pretecho en wilde toch daarvoor ff naar het hartje luisteren. Mijn ouders en schoonouders gaan mee en het zou zo erg zijn als je dan tijdens een echo er achter komt dat het niet goed is (ik heb echt een trauma over gehouden aan mijn miskraam hierin) Ik merk ook dat mijn vriend toch erg opgelucht was toen we het hartje hoorde (bij zijn zus is het met 16 weken mis gegaan en dat hou je dan toch in je achterhoofd).

Morgen dus een echo en gelijk kijken wat het wordt.. Ik ben erg benieuwd.. Mijn vriend wil het een maand geheim houden en met zijn verjaardag toch een revealparty doen, maar ik weet niet of ik het een maand voor mij kan houden.. Ik denk dat ik het jullie sowieso wel vertel. Hier op het forum wisten jullie eerder van mijn zwangerschap dan heel wat mensen in mijn omgeving. :-D

Sorry voor mijn lange verhaal.. had ff wat te vertellen.. haha
Hoi allemaal,

Aller eerst de beste wensen voor een speciaal jaar. Ik heb al ff niet meer geschreven, maar wel meegelezen.

Fijn te lezen dat bij de meeste de kwaaltjes af genomen zijn, of nu af gaan nemen. Ik moet zeggen dat ik geen klagen heb, veel van wat hier geschreven wordt herken ik niet. Ik ben alleen nog steeds erg moe en heb sinds deze week regelmatig last van mijn onderrug.

Wij hebben de 29ste controle bij de VK gehad, helaas geen echo gehad maar wel het hartje weer gehoord. Dat geeft toch een fijn gevoel, een gevoel dat alles toch goed gaat. 25-01 20-weken echo en 1-2 controle VK.

Broeken draag ik al een week of drie niet meer zo graag, de positie-rok die ik pas uit voorzorg gekocht heb, zit heerlijk. Een paar positiebroeken online gekocht, zodat ik rustig thuis kan passen en kan wennen aan de broeken. In een pashokje heb ik ze meteen uit, omdat ik het niets vind....Ik moet nog aan mijzelf wennen nu..

Voelen: Ik denkt het soms te voelen, maar weet net als anderen niet zeker of het dat echt is.

Geslacht: We zijn er nog niet uit of we het willen weten. Manlief vindt het praktisch om het wel te weten, ik wil liever dat het een verrassing blijft.

Spullen kopen: We hebben nu heerlijk samen vakantie: tijd voor elkaar en om spullen te zoeken en te bekijken. We hebben een nieuwe kinderwagen gekocht en een tweedehands kamertje gekocht van de week. Zo fijn om hier samen zo mee bezig te zijn
@streepje bij ons hetzefde bij eerste kindje man wilde het geslacht weten uit paktisch oogpunt. Ik heb hem toen kunnen overtuigen met het argument dat als ik het niet wist ik ook niet heel veel kleertjes en andere onnodige spullen kon kopen, alleen het hoognodige. Was hij zeer gevoelig voor. Misschien dat het bij jou ook werkt.
Bedankt voor de tip, mijmama.

Hij twijfelt ook, het argument wat ik gaf dat we dan alleen nog niet weten welke datum het geboren wordt, aangezien bij geslacht ook de naam voor ons duidelijk is, bracht hem al aan het twijfelen..
Lillian hoe was de pretecho met ouders en schoonouders?

Mijmama fijn dat je weer kan eten.

Streepje succes met je man overtuigen om het n verrassing te houden. Wij waren het er eigenlijk gelijk over eens wij willen t weten aar houden t als n verrassing voor de rest. Ook om de praktische reden van spullen kopen en naam bedenken. 1 naam bedenken is al lastig genoeg ( als je met kinderen werkt )

Zijn jullie al aan het groeien?

Ik vind zelf dat ik n aardige buik al heb, maar iedereen vind het nog wel mee vallen zij waren met 18 weken al n stuk ronder.
Zijn er meer mensen +/18 weken die ineens te maken hebben met harde buiken?
Wij weten sinds 2 dagen dat we een jongetje krijgen!! Het voorgevoel was dus juist :-)

Ik begin nu een beetje een buikje te krijgen, maar echt opvallen doet het nog niet! Was in het begin afgevallen, en nu weer op mijn normale gewicht. Dus ben benieuwd, hopelijk blijft het beperkt :-D
quote:bevertjes schreef op 06 januari 2017 @ 12:32:

Wij weten sinds 2 dagen dat we een jongetje krijgen!! Het voorgevoel was dus juist :-)

Ik begin nu een beetje een buikje te krijgen, maar echt opvallen doet het nog niet! Was in het begin afgevallen, en nu weer op mijn normale gewicht. Dus ben benieuwd, hopelijk blijft het beperkt :-D

Normale gewicht? wow!!!

Ik heb er 6 kilo(Ruilen ?) een buik en een kont bij.

Het enige wat ik nog aan kan van voor de zwangerschap zijn t-shirts en pullovers

Een jongetje! wat leuk,echt gaaf!Gefeliciteerd.Ga je het aan naasten vertellen?

Wat is het eerste dat je aanschaft?
Ja, het valt dus best mee nog :-)

Het is geen geheim dat het een jongetje wordt! Ik heb nog niets gekocht... Mijn moeder wel.. Die kan zich niet inhouden, dus heb al leuke kleertjes!

Heb een heel mooie steigerhouten commode gezien. Die wil ik graag hebben ????
Hoi iedereen ! Ik sluit mij aan bij de juni mama"s joepie!

Ik ben 22 juni uitgerekend

Ik zou mij even voorstellen...

Ik ben nog jong 20 jaar en mijn partner 21.. ik. Ben door de pil zwanger geworden ik zat 4 jaar aan de prikpil en wou overstappen op de normale pil maar ik ben overgestapt van dokter...ik kreeg eerst een pil wat voor de dokter goed genoeg was en na een maand was ik zwanger ..

Wat een schock en wat een roller koster waren de afgelopen weken..

Wat gaan we doen? Weg halen wou ik absoluut niet en na de 1e echo was ik verliefd.. nu zijn we 16 weken verder en mogen met trots zeggen dat het een jongen is.

Mijn familie staat achter mij..

Wie van jullie is nog meer erg moe?

Leuk om bij de juni mama's te komen xxxxx
@smurf: ik dacht dat ik het hier ook hat laten weten, maar blijkbaar niet.. het was super leuk om de echo met de ouders te doen, maar wel druk en de volgende echo's gaan weer met zn tweeën.. het geslacht kon ze goed zien. Ik was er van overtuigd dat het een meisje was, maar tijdens de echo dacht ik balletjes Ven een piemeltje te zien. We hadden gevraagd of ze het geslacht wilde opschrijven zodat mijn vriend en ik samen zouden kunnen kijken. Na de echo nog koffie wezen drinken met zn alle. en ik maar denken dat we een jongen kregen. maken we thuis samen de enveloppe open, krijgen we een meisje! Was mn voorgevoel toch juist!

@manavanonswondertje: ik snap dat dat even schrikken is, maar wat leuk dat jullie een jongen krijgen!

Ik ben ook erg moe.. Ik probeer regelmatig even te slapen.. je lichaam is toch hard aan het werk. Dus we moeten allemaal lekker onze rust pakken als we dat nodig hebben!
Lillian. Leuk dat jullie thuis hebben gekeken wat er in je buik groeit. Wil je het voor je ouders en schoonouders een verrassing laten? Was alles goed met jullie meisje?

Mamavanonswondertje. Welkom! Ik ben ook erg moe. Als ik niet werk slaap ik overdag even. Had gehoopt dat t minder zou worden maar toch niet echt
Wat leuk dat al zoveel meiden weten of ze een jongen of meisje in hun buik hebben zitten.

Misschien wel leuk om allemaal in de tabel te zetten?

Welkom mamavanonswondertje. Ik geloof idd dat jullie leven nu even 'anders' loopt dan dat jullie van te voren hadden gedacht. Jeetje, ik begrijp dat het even een shock was, maar wat fijn dat jullie nu met elkaar een besluit hebben genomen en dat jullie familie achter jullie staat.

@kopen: Wij hebben echt al veel gekocht! Veel kleertjes en leuke andere dingetjes. Ik kan mijzelf gewoon niet meer inhouden.. Ik heb een grote mand met deksel gekocht waar ik nu alle gekochte spulletjes in bewaar. Als we dan straks de babymeubels hebben, kan het worden ingericht hihi.

Ik was vanmorgen wel even in paniek. Er stond iemand voor de deur waardoor ik meteen wakker schrok van de bel. Ik sprong (letterlijk) uit bed om te kijken wie dat was. Eenmaal in de gang aangekomen begon ik mijzelf behoorlijk rot te voelen. Ik kreeg vlekken voor mijn ogen, sterretjes, mijn oren leken dicht te klappen en ik dacht echt dat ik flauw zou vallen

Eenmaal weer op de bank zittend trok het allemaal weg en kwam het zweet me tegemoet. Even wat nagelezen en zo te lezen is het niet zo handig om als zwangere in 2 tellen naast je bed te staan.. Hebben meer meiden hier last van of gehad?
quote:Maison06 schreef op 07 januari 2017 @ 20:03:

Ik was vanmorgen wel even in paniek. Er stond iemand voor de deur waardoor ik meteen wakker schrok van de bel. Ik sprong (letterlijk) uit bed om te kijken wie dat was. Eenmaal in de gang aangekomen begon ik mijzelf behoorlijk rot te voelen. Ik kreeg vlekken voor mijn ogen, sterretjes, mijn oren leken dicht te klappen en ik dacht echt dat ik flauw zou vallen

Eenmaal weer op de bank zittend trok het allemaal weg en kwam het zweet me tegemoet. Even wat nagelezen en zo te lezen is het niet zo handig om als zwangere in 2 tellen naast je bed te staan.. Hebben meer meiden hier last van of gehad?

Ja ik had het gister ook, tijdens mijn werk. Het overviel me plotseling, duizelig, trillende handjes en het zweet brak me uit.. Voelde gewoon een druppel onder mn shirtje lopen!

Ik had te lang niets gegeten.. Bloedsuikerspiegel te laag gok ik. Even zitten en eten hielp. Maar heb er wel even last van gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven