Gezondheid alle pijlers

Jeukende benen

02-01-2017 20:19 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een vraag. Als ik als het koud buiten is lang buiten ben en mn huid op mn benen koud word. En vervolgens weer naar binnen ga dan gaan mijn boven benen en knieën heel erg jeuken. Later beginnen ze helemaal te gloeien van de warmte. Heeft iemand en idee wat het kan zijn en heeft iemand tips?
lijkt op wintertenen? Van die spijkerbroeken met veel scheuren en enkelsokjes zou ik voorlopig even in de kast laten. Lekker dikke panty onder die broek? Langere jas? Gewoon warm houden.

Ik slaap nu met warme sokken aan. Een koude slaapkamer vind ik heel prettig slapen maar koude voeten niet.
Ik heb een gewone spijkerbroek aan alleen een panty ofz er onder maar het is zoo irritant
Ik smeer een zalf van de DM, deze:

Werkt super voor mij
Dat is een koelzalf of niet? En smeer jij dit er voor of na het naarbuiten gaan op je benen?
Na het douchen, voor ik naar buiten ga.

Gek van de jeuk als ik het eens vergeet.
Ik heb het alleen als het echt koud is buiten. Maar heeft dit ook een naam hahab ????
Ik heb het ook bij kou, dan worden mijn benen droog en moet ik veel smeren anders word ik stapelgek van de jeuk! Smeer gewoon bodylotion voor droge huid.. het is wel super irritant idd..
Het trekt als mn benen weer warm zijn weer weg. Zal morgen eens proberen met body lotion
Probeer ook om grote temperatuursverschillen te voorkomen. Niet alleen als je benen erg koud zijn geworden, maar ook daarna met verwarming/bad/douche etc.

Een te warm bad staat bij mij altijd garant voor enorme jeuk en het is zo verleidelijk als je het zo koud hebt..........
quote:Nurse1408 schreef op 02 januari 2017 @ 20:35:

Ik heb het alleen als het echt koud is buiten. Maar heeft dit ook een naam hahab ????Mijn oma noemde dat altijd 'winterjeuk';)
Is dat niet net zoiets als rosacea? Daar heb ik last van in mijn gezicht, dat kan ook jeuken en trekken. Fijne adertjes, of zoiets, die dan moeilijk doen omdat ze snel krimpen/uitzetten. Denk ik hoor. Ga anders even langs bij de huisarts, wie weet is er wel een remedie voor. Of heb je dat al gedaan?
quote:Aragog schreef op 02 januari 2017 @ 21:25:

[...]

Mijn oma noemde dat altijd 'winterjeuk';)Doen echte winterhanden en voeten niet zeer? Ipv jeuken? Mijn opa had ze, volgens mij deed dat vooral pijn. Maar dan heb je volgens mij ook een keer tegen bevriezing aangezeten, mijn opa moest teruglopen uit Zuid Duitsland naar Nederland na WOII, zoals velen en onderweg is ie bijna bevroren, omdat ie een dutje deed in de sneeuw.
Ik heb ook hele droge benen met dit koude weer en gebruik nu douche olie van dove en het is een stuk minder nu. En als het echt nodig is smeer ik voor het slapen gaan nog bodylotion.

In de winter had ik ook altijd een schilferige gezichtshuid omdat het zo droog is maar daar heb ik deze winter nog geen last van. Heel apart maar ook helemaal niet erg want het is zo irritant.
Bij mij betekent dat dat ik de Epilady weer eens ter hand moet nemen.

Op TV zag ik mensen die leden aan het Restless Legs Syndrome; die hadden ook zo'n jeuk.

Rustelozebenensyndroom
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Ameliaaa schreef op 02 januari 2017 @ 21:33:

[...]

Doen echte winterhanden en voeten niet zeer? Ipv jeuken? Mijn opa had ze, volgens mij deed dat vooral pijn. Maar dan heb je volgens mij ook een keer tegen bevriezing aangezeten, mijn opa moest teruglopen uit Zuid Duitsland naar Nederland na WOII, zoals velen en onderweg is ie bijna bevroren, omdat ie een dutje deed in de sneeuw.

Nee dat is wat anders inderdaad. Wel vreselijk zeg van je opa!

En ik vond dit via Google. Winterjeuk is blijkbaar niet verzonnen door mijn oma;)

http://dokterhelpt.blogsp ... de-huid-in-de-winter.html
Zorgen voor een goede doorbloeding met de juiste voedingsstoffen zou misschien kunnen schelen. Magnesium en vitamine E zijn in het algemeen belangrijk voor de doorbloeding. Ook bepaalde vetzuren kunnen belangrijk zijn. Vitamine D en B3 worden genoemd bij het verminderen van winterhanden. Verder kan ginkgo biloba de doorbloeding verbeteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven