Jeukende benen
maandag 2 januari 2017 om 20:19
Hoi,
Ik heb een vraag. Als ik als het koud buiten is lang buiten ben en mn huid op mn benen koud word. En vervolgens weer naar binnen ga dan gaan mijn boven benen en knieën heel erg jeuken. Later beginnen ze helemaal te gloeien van de warmte. Heeft iemand en idee wat het kan zijn en heeft iemand tips?
Ik heb een vraag. Als ik als het koud buiten is lang buiten ben en mn huid op mn benen koud word. En vervolgens weer naar binnen ga dan gaan mijn boven benen en knieën heel erg jeuken. Later beginnen ze helemaal te gloeien van de warmte. Heeft iemand en idee wat het kan zijn en heeft iemand tips?
maandag 2 januari 2017 om 20:25
maandag 2 januari 2017 om 20:49
maandag 2 januari 2017 om 21:30
Is dat niet net zoiets als rosacea? Daar heb ik last van in mijn gezicht, dat kan ook jeuken en trekken. Fijne adertjes, of zoiets, die dan moeilijk doen omdat ze snel krimpen/uitzetten. Denk ik hoor. Ga anders even langs bij de huisarts, wie weet is er wel een remedie voor. Of heb je dat al gedaan?
maandag 2 januari 2017 om 21:33
quote:Aragog schreef op 02 januari 2017 @ 21:25:
[...]
Mijn oma noemde dat altijd 'winterjeuk';)Doen echte winterhanden en voeten niet zeer? Ipv jeuken? Mijn opa had ze, volgens mij deed dat vooral pijn. Maar dan heb je volgens mij ook een keer tegen bevriezing aangezeten, mijn opa moest teruglopen uit Zuid Duitsland naar Nederland na WOII, zoals velen en onderweg is ie bijna bevroren, omdat ie een dutje deed in de sneeuw.
[...]
Mijn oma noemde dat altijd 'winterjeuk';)Doen echte winterhanden en voeten niet zeer? Ipv jeuken? Mijn opa had ze, volgens mij deed dat vooral pijn. Maar dan heb je volgens mij ook een keer tegen bevriezing aangezeten, mijn opa moest teruglopen uit Zuid Duitsland naar Nederland na WOII, zoals velen en onderweg is ie bijna bevroren, omdat ie een dutje deed in de sneeuw.
maandag 2 januari 2017 om 21:39
Ik heb ook hele droge benen met dit koude weer en gebruik nu douche olie van dove en het is een stuk minder nu. En als het echt nodig is smeer ik voor het slapen gaan nog bodylotion.
In de winter had ik ook altijd een schilferige gezichtshuid omdat het zo droog is maar daar heb ik deze winter nog geen last van. Heel apart maar ook helemaal niet erg want het is zo irritant.
In de winter had ik ook altijd een schilferige gezichtshuid omdat het zo droog is maar daar heb ik deze winter nog geen last van. Heel apart maar ook helemaal niet erg want het is zo irritant.
maandag 2 januari 2017 om 22:43
quote:Ameliaaa schreef op 02 januari 2017 @ 21:33:
[...]
Doen echte winterhanden en voeten niet zeer? Ipv jeuken? Mijn opa had ze, volgens mij deed dat vooral pijn. Maar dan heb je volgens mij ook een keer tegen bevriezing aangezeten, mijn opa moest teruglopen uit Zuid Duitsland naar Nederland na WOII, zoals velen en onderweg is ie bijna bevroren, omdat ie een dutje deed in de sneeuw.
Nee dat is wat anders inderdaad. Wel vreselijk zeg van je opa!
En ik vond dit via Google. Winterjeuk is blijkbaar niet verzonnen door mijn oma;)
http://dokterhelpt.blogsp ... de-huid-in-de-winter.html
[...]
Doen echte winterhanden en voeten niet zeer? Ipv jeuken? Mijn opa had ze, volgens mij deed dat vooral pijn. Maar dan heb je volgens mij ook een keer tegen bevriezing aangezeten, mijn opa moest teruglopen uit Zuid Duitsland naar Nederland na WOII, zoals velen en onderweg is ie bijna bevroren, omdat ie een dutje deed in de sneeuw.
Nee dat is wat anders inderdaad. Wel vreselijk zeg van je opa!
En ik vond dit via Google. Winterjeuk is blijkbaar niet verzonnen door mijn oma;)
http://dokterhelpt.blogsp ... de-huid-in-de-winter.html
dinsdag 3 januari 2017 om 10:16
Zorgen voor een goede doorbloeding met de juiste voedingsstoffen zou misschien kunnen schelen. Magnesium en vitamine E zijn in het algemeen belangrijk voor de doorbloeding. Ook bepaalde vetzuren kunnen belangrijk zijn. Vitamine D en B3 worden genoemd bij het verminderen van winterhanden. Verder kan ginkgo biloba de doorbloeding verbeteren.