Uitgerekend begin augustus 2017

25-11-2016 15:43 1303 berichten
Lieve dames, dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin augustus 2017.

Schrijf gezellig mee!

NrNaamLeeftijd (v/m)# KindUD GeslachtAfsprakenBijzonderheden1.Hartje8333/36129 julinnb- klopt!2.Eefie8235/33231 julijongen9 maart 20 weken echo klopt!3.Reflectione27/2611 augustusnnb- klopt!4.Maatje8630/3313 augustusnnb18-03 20-weken echo klopt!5.Rosings391 4 augustusMeisje- klopt! Alleenstaand6.Pocas33/342 4 augustusnnb- klopt!7.Sunny-side-up33/3615 augustusnnb- klopt! *8.KittB31/301 5 augustusnnb17-03 20-weken echo klopt! 9.Mennes_26/2715 augustusJongen14-03 20-weken echo klopt!10.Tuttemien29/392 6 augustusnnb- klopt!11.Princess8432/3526 augustusMeisje- klopt!12.Kim1198630/3318 augustusnnb- klopt!13.Liezelies30/40111 augustusVerrassing13-03 VK

24-03 20-weken echo klopt!14.my-little-appletree25/30212 augustusJongen- klopt!15.Rieta12329113 augustusnnb09-03 klopt!16.Stylo28/30213 augustusnnb22-02 geslachtsbepaling klopt!17.Lola8828/34216 augustusnnb- klopt!18.jess-zz27/30126 augustusnnb06-03 geslachtsbepaling klopt!

Er zijn 20 plekken in de tabel, als je jezelf wilt toevoegen of iets wilt wijzigen: Log in met onderstaand account en bewerk dit bericht

Gebruikersnaam: Augustus2017

Wachtwoord: Uitgerekend
Alle reacties Link kopieren
Rieta gefeliciteerd!! Wat gaaf, heel leuk. Hebben jullie een planning? Dat beloofd veel moois voor 2017!

My little apple tree klinkt heftig,dapper dat jullie er weer voor durven te gaan.
Vandaag termijnecho gehad. De kleine zwaaide naar de camera en trappelde er al lekker op los! UD is nu vast gezet op 5 aug, wat ik in eerste instantie zelf al dacht! 27 jan de combinatietest!
Wat gaaf Kitt!! Is er een specifieke rede dat jullie de combinatie test doen? Ben je er nerveus voor?

Edit: de wat gaaf was natuurlijk voor het bewegelijke hummeltje en niet dat jullie een combinatie test doen... staat er een beetje onhandige
Wij willen in ieder geval voorbereid zijn, mocht er iets niet goed zijn en beslissen n.a.v. wat en hoe erg er evt. niet goed is hoe verder te handelen.. maar voor alsnog ga ik er gezien de kansen vanuit dat die test alleen maar verder gerust stelt (zeg ik nu heel stoer ;)
Wow rieta, gefeliciteerd!

@testen; Mijn vriend wil ook alle testen doen die mogelijk zijn...ik weet nog niet goed wat er allemaal mogelijk is dus maar eens in verdiepen!

@vertellen; wij hebben dit weekend onze verrassing verteld aan de familie. Was heel erg leuk! Iedereeen erg verrast doordat ons vorige nieuws wat minder positief was.

Over 2 wkn weer n echo en intake bij VK en dan horen we ook meer over vervolgstappen.

Ben verkouden en samen met toch al vermoeidheid savonds geode reden voor lekker vroeg naar bed ;)

Fijne avond allemaal!
@ Rieta: Gefeliciteerd wat leuk! Wat een leuke verassing!

@ KittB: wat leuk! hoe ver ben je nu? Wat kon je allemaal al zien op de echo?

@Zonnetje: Wat fijn die opluchting... ook voor iedereen! Lekker op tijd je bed in gaan en goe uitzieken

@Hier: Morgen heb ik weer een echo ik hoop dit keer wat meer te zien dan alleen een dingetje met knipperlichtje hihihi ik ben morgen volgens de laatste berekening van zh 7+5... dit zou mijn termijn echo worden.... ben benieuwd... zal vast nog een keer terug moeten

Wij doen ook combinatietest... wel jammer dat het zo duur is en niet vergoed wordt
Termijnecho kan geloof ik vanaf 9 wkn. Mijn ud is ook 5aug KittB, maar toen die echo werd gemaakt was ik nog net geen 9 wkn dus die heb ik over 1,5 week. Leuk zo'n trappelend hummeltje! Kan niet wachten tot de discotheek in mijn buik weer begint, haha dat is echt te leuk! (Op het moment dat ik naar bed ging, gingen de discolichten bij mijn zoon in mijn buik aan...en lag ik nog ff wakker. Hij is nu 16mnd en zo beweeglijk als hij met 16wkn in mijn buik zat!)

Voor die combinatietest kan je je wel verzekeren toch? Maar nu kan je helaas niet meer overstappen (tenzij je de laatste 2 wkn bent overgestapt; je hebt altijd 14dgn bedenktijd dus dan kan je geloof ik nog switchen)
Rieta gefeliciteerd! Wat een leuke verrassing! Gaan jullie nog trouwen voor de bevalling?

Ik heb morgen m'n tweede echo, vind het wel spannend door m'n bruinverlies. Ik ben als het goed is precies 10 weken morgen, maar de exacte schatting zullen we morgen horen.
Leuk lola! Wij mogen ook weer morgen, ik zou volgens de vorige echo dan 7.6 moeten zijn.

De termijn echo is bij mij onderdeel van de combinatie test. Dus dan heb ik met ongeveer 10 weken weer een echo en met 12 weken weer een echo. Ik hoop met ongeveer 16 weken nog een echo te krijgen of ik laat een pret echo maken ivm het geslacht. Met 20 weken de 20 weken echo natuurlijk. Dan komen er nog wat echo's (2 of 3 denken ik) voor de groei en ligging.

En voor sinterklaas een 3D pret echo gekregen dus die gaan we tussendoor ook nog laten doen Het is misschien nog wat vroeg om er over na te denken, maar ik vond het bij de vorige heel leuk. Hij leek ook echt op de echo. Vond het zo leuk dat ik hem aan een nichtje cadeau heb gedaan (vriend kon Door werk bij de echo's zelf nooit en deze kan je plannen wanneer het uit komt en gunde het ze enorm om ook een moment samen te kunnen kijken en dan wel gelijk met een filmpje de er bij zodat ze die aan familie aan het buitenland konden laten zien).

Malen jullie al buik foto's, schrijven in een 9 maanden boek of iets dergelijks?

Reflection Alleen bruin bloedverlies? Wel spannend, maar ik ga er van uit dat je morgen een goedeigen echo hebt. Jij ook een lekker bewegelijk hummeltje!
Ik ben vandaag 9 wkn + 2dgn en zag echt al heel duidelijk zwaaiende armpjes en trappelende beentjes en dat terwijl het nog geen 3cm is. Heel gaaf en onwerkelijk om te zien!

Ik vind het wel leuk (en fijn) dat we met straks met ruim 12 wkn ook nog een echo hebben, daarna een gewone controle met 15 wkn en dan weer een echo met 20wkn! Kan niet wachten tot ik het getrappel ook echt kan voelen..

Lijk me trouwens wel wat beter te voelen! Al is het lastig bepalen, omdat ik nog steeds vakantie heb en eigenlijk weinig uitvoer! Wil echt volledig uitgerust weer aan het werk volgende week!

Ik houd trouwens via 'mama apps' een digitaal dagboek bij met af en toe een foto. Heb nog geen buikfoto gemaakt, maar wil wel gaan doen en dan elke maand bijhouden!
Wat leuk allemaal. Bizar dat aller er nu op en aan zit. Ook ik heb de app(s;) Durf soms nog amper te geloven maar heb besloten vanaf volgende week ook te gaan schrijven en foto's te gaan maken van mn buik. Ik kan het hele 'we worden ouders van een echt kindje' concept nogsteeds moeilijk bevatten. Alsof ik het over de buurvrouw heb. 20 januari heb ik weer een echo dan bijna 12 weken. Griep is hier over maar ik val sinds oudjaarsnacht zeker een keer per dag flauw. Voor mn gevoel doe ik niet te veel maar blijkbaar denkt mn lijf er anders over.
Heftige zwangerschap, My little appletree! Gelukkig weet je inderdaad waarvoor je het doet. Hopelijk gaat het nu in de loop van de zwangerschap wat beter en lukt het je om positief te blijven.

Rieta wat fijn dat je misselijkheid beter gaat. En natuurlijk gefeliciteerd met je verloving! Al enig idee wanneer jullie willen gaan trouwen?

Princess, fijn dat jij ook wat minder misselijk bent. Bij mij gaat het de laatste paar dagen ook beter moet ik zetten. Heb de medicatie tegen de misselijkheid niet meer 2x per dag nodig en heb de laatste dagen redelijk normaal kunnen eten. Hopelijk knapt dat bij iedereen snel op.

Leuk Kitt, dat de kleine zo actief was.

Lola, spannend morgen de volgende echo. Zal vast al veel meer een kindje zijn!

Ik heb morgen mijn eerste echo, ben volgens mijn eigen berekeningen dan 10 weken. Ben echt heel benieuwd. Gelukkig is dat al 's ochtends wordt het zo'n lange dag wachten, want vind het ook ook wel spannend.

Wat betreft testen: wij willen waarschijnlijk wel de combinatietest doen. Willen ook graag weten waar we aan toe zijn. Al krijgen volgens mij eerst mogen nog voorlichting hierover.
Ik snap je spanning ineens veel beter reflection; ik heb nu ook bruin slijm en een klein beetje helder rode spotting. Niet tof.
Wij gaan in 2017 voor onze baby, in -wss zomer- 2018 dan trouw.

Wss niet te veel poespas, gewoon voor de wet en dan nadien etentje met ouders, grootouders, broers en zussen.

Al wil ik wel een echt trouwkleed aan

reflectione, laat je dan iets weten?

Zal wel fijn zijn als je weet dat je je geen zorgen hoeft te maken zeker...

Succes!

Onze volgende echo is 2/2, dan doet ze de nekplooimeting. Als dat niet goed zit, laat ik mijn bloed onderzoeken.

Maar hé, gewoon even vanuit gaan dat alles wel goed zit is toch best denk ik
@ appeltree: volgens mij lopen wij dan gelijk... morgen ben ik ook 7+6 volgens de berekeningen van vorige week

@ Reflectione: ik heb nu ook weer bruin verlies en beetje krampen... hoop dat het daar bij blijft maar iedere keer is het weer spannend!

@Ariel: dat flauw vallen lijkt me niet zo goed... weet verloskundige/ huisarts dit? Lage bloeddruk?

@rosings: oh daas niet fijn... hopen dat snel voorbij gaat

@KittB: fijn dat je goede echo hebt gehad!

Konden ze bij jullie al wat zeggen over de ligging van de placenta of nog niet?
Wat vervelend dat bruinverlies, ik snap dat je daar onzeker van wordt. Ik heb het zelf nooit gehad, maar ik heb wel vaak gehoord dat het gebeurt en niets is. Dat zal vast wel het geval zijn!

Ik herken dat onwerkelijke gevoel wel, ik heb dat nu iets minder omdat dit mijn 2e wordt. Maar denk ook na over straks, drukke boel met een peuter van 2 en een baby! Alleen bij de 1e heb je de eerste maanden echt tropenmaanden! (tenzij je een huilbaby hebt...) Als ik nu vergelijk met toen mijn zoontje enkele maanden oud was, jeetje wat een rust! Hij sliep, dronk aan de borst en lag lekker rustig in mijn armen. Ik keek hele seizoenen van netflix, ging grote rondjes met de kinderwagen lopen en in alle winkels de aanbiedingen scoren. Nou dat is nu wel anders hoor!! Ook al is dit wel een hele leuke leeftijd, maar wel intensief! Vanochtend was hij eerst heerlijk aan het spelen en stond ik sinds weken weer eens in de keuken breakfastcookies en ontbijtmuffins te bakken (ja ik voel me weer goed genoeg en wil weer even mijn gezonde eetpatroon op pakken voordat ik big momma ben). Vervolgens kreeg hij een breakfastcookie, maar meneer wil er in elk handje 1, vaak breek ik het koekje dan door midden en dan is het goed. Maar nu niet gedaan, boos! Hij wilde mijn koekje in zijn andere hand en begon te smijten met de zijne. Hij kreeg me toch een driftbui en vervolgens zat hij tot aan zijn rug toe onder de poep (alweer diarree, bleeegh!!). dus uitkleden en onder de douche, schreeuwen&stampen.. Wat een drama, pffff. En hij heeft ook nog eens een leeglopende neus. haha kinderen, ze houden je lekker bezig! Maar inmiddels ligt hij in bed en heb ik zelfs de keuken al weten op te ruimen. Gelukkig voel ik me weer goed! Enige maar is nog mijn rug....ik wilde gisteravond het zwemmen weer oppakken, maar was vergeten dat ze op maandag gesloten waren......
lola88@ die placenta kan nog alle kanten op hoor! Bij mijn zoon lag die bij de 20 wkn laag, dit moest rond 30 wkn dan weer gecontroleerd worden en toen lag die alweer goed. Ze hebben tot een week of 30 nog zoveel ruimte dat de placenta nog alle kanten op kan!
Ariel@ dat zal idd wel een lage bloeddruk zijn. Zout eten helpt daar wel bij, crackertjes van lu met oregano en olijfolie vind ik heel lekker, ze zijn ook lekker zoutig! Maar er zijn genoeg andere opties, zoute drop....gewoon even googlen
Lola Ik was vandaag een dag verder dan verwacht, 8 weken precies. Ze vertelde dat ik met de 12 weken echo misschien nog verder vooruit geplaatst wordt. Gek genoeg heeft ze de ud wel een dag verder geschoven ipv terug, kenelijk was die vorige keer niet op 40 weken gezet. Nu is de ud 15 augustus. Hoe ging het bij jou?

Reflectione Hoe is het nu? Goede echo gehad?

Ariel Ik zou wel even naar de ha gaan, misschien is het iets dat makkelijk op te lossen is. Ik heb het zelf ook al heeft de ha nog niks kunnen vinden (moet vanmiddag weer terug).

princess84 Heel herkenbaar dat in beide handen iets willen hebben, driftbuien komen hier ook wel eens voor. Gelukkig niet te vaak. Doet die van jou soms ook zo moeilijk als de jas aan moet? Hoe wil jij het straks doen met de kinderwagen? Neem je een dubbel wagen of een plankje achter de wagen?
Mijn zoontje is over het algemeen heel lief en makkelijk, maar wel een sterke eigen wil. De laatste tijd is hij alleen aan het gooien met spullen als hij zijn zin niet krijgt. dat proberen we wel af te leren.

Wij nemen een plankje voor de wagen. Ik heb een kind dat nu al het liever loopt dan in de wagen zit (alleen duurt dat zo lang want alles is interessant onderweg). Daarnaast hebben we ook een buggy dus als we een dagje op stap willen dan hebben we voor elk een wagen,

Hij heeft ook een loopfietsje, tegen die tijd zal die dat wel goed onder de knie hebben.

Ik ben bezig met proefberekeningen kinderopvangtoeslag, vanaf juli ergens heb ik verlof. Zoon gaat naar gastouder, maar wil of kortere dagen of halve dagen. bij kortere dagen scheelt het zo'n 2 tientjes voor ons en bij halve dagen ruim 4 tientjes. Niet eens zoveel verschil in kosten voor ons, maar voor de gastouder wel veel meer. Ik dacht of van 10 tot 16u (2 dgn) of van 9 tot 13 uur (2 dgn). hmmm
Gooien gebeurt hier gelukkig bijna nooit, wel eens heel hard huilen en weg rennen als je een jas aan wil doen. Heel soms laat hij zich ter aarde storten en huilt dan alsof de wereld vergaat.

Hier ook een plankje, ik oefen nu al af en toe en vind het erg goed gaan. Loopfiets weet ik nog niet, op de 2 wiel fiets past hij nog niet en de ander vind ik buiten niet heel handig. Geen idee of hij met een loopfiets niet opeens zou oversteken ofzo...

Kdv laten we waarschijnlijk doorlopen, maar we willen ook verhuizen dus dat gaat sowieso nog grote chaos worden. Ik raak mijn werk daardoor kwijt en hij zal naar een ander Kdv moeten dus wie weet dat ik hem gewoon een half jaar thuis hou oid.
Vanaf welke week beginnen ze trouwens met buik-echo's ipv interne-echo's?
Ik heb alleen maar buik echo's gehad, ook met 5.5 was het een buik echo. Heb jij een inwendige echo gehad?
een korte update: ik heb een druk trappelend en zwaaiend babietje gezien. Er is geen oorzaak te zien voor m'n bruinverlies. De vk wil wel dat ik laat onderzoeken op blaasontsteking
Fijn! Wat een opluchting!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven