Gezondheid alle pijlers

Gek van dat wachten

27-12-2016 23:23 73 berichten
Gr
quote:S-Meds schreef op 28 december 2016 @ 22:02:

[...]

bovendien misplaatst in deze discussieInderdaad. TO vraagt hulp met het omgaan van het wachten. Niets meer en niets minder.
V
Wat duurt een dag lang zo...
Alle reacties Link kopieren
quote:Wenneke81 schreef op 29 december 2016 @ 14:23:

Venusss...nee bedoelde echt as... (roet). Heb gister met de dokter gebeld en dat was normaal. Ze hebben toch een kwartier gedaan over het dicht branden..en dat is verbrand weefsel wat los komt. Schrik me kapot..

Oke, ik heb daar geen ervaring mee omdat ze bij mij niets hoefden dicht te branden bij de copolscopie. Snap dat je schrok, maar als de arts zegt dat dit normaal is, zal het er helaas bij horen.

Ik denk dat je er rekening mee moet houden met Pap4 dat de kans wel groot is dat je verdere behandeling moet ondergaan. Afhankelijk van de uitslag van de biopten zal de arts wel met een voorstel komen. Zelf heb ik dus een lisectie gehad, 1 van de mogelijkheden die voor jou nu ook open staat. Wat dat betreft kan ik je wel geruststellen trouwens, mocht dat gaan gebeuren. Het klinkt heel eng, maar het viel mij echt mee. Maar heel kort pijn gehad, denk in seconden....langer was het niet. Verdoving werkte prima. Alleen het herstel viel me wat tegen, ik heb toch wel 2 weken heel rustig aan moeten doen. Slapjes gevoel door bloedverlies.

Maar ik loop op de zaken vooruit.....jij moet je uitslag nog krijgen natuurlijk. Sterkte nog met wachten!
Venusss...ik denk ook aan n lis. Wat ik me afvraag is..kan ik daarna gewoon werken ed. Heb een staand beroep en sta en loop de hele dag. Wat ik zo lees hier en daar is dat de ene veel last heeft daarna...en de ander gaat n uur later weer werken.

Na de biopsie had ik n drukke week maar heb nu nog steeds wat'last' ervan. Heb n redelijk hoge pijngrens normaal.

Gr
quote:Wenneke81 schreef op 30 december 2016 @ 18:02:

Venusss...ik denk ook aan n lis. Wat ik me afvraag is..kan ik daarna gewoon werken ed. Heb een staand beroep en sta en loop de hele dag. Wat ik zo lees hier en daar is dat de ene veel last heeft daarna...en de ander gaat n uur later weer werken.

Na de biopsie had ik n drukke week maar heb nu nog steeds wat'last' ervan. Heb n redelijk hoge pijngrens normaal.

Gr

Een uur later weer werken lijkt mij niet goed, je hebt wel wondjes van binnen die nabloeden.

Ik heb ook een beroep waarbij ik de hele dag loop en ik heb een week op de bank gelegen thuis. Eerste dagen wat pijn gehad (viel mee), maar ik had behoorlijk wat bloedverlies. Daardoor erg snel duizelig met opstaan.

Wat ik zo lees heeft lang niet iedere vrouw dit na deze ingreep, hoor. Advies was om het een dag of 2 rustig aan te doen en niet te gaan werken, ik had dus iets langer nodig. De tweede week heb ik wel gewoon gewerkt, maar werd er wel rekening met me gehouden ( geen zware klusjes of dingen tillen).
Oké das fijn om te weten. Dank je.
H
Ach wat naar dat je nu.nog meer stress krijgt Misschien doet de professor alle controles? Je bent vast in goede handen. Sterkte
Sterkte Wenneke!
Sterkte!
Danke..
Cin3 is sterk afwijkende cellen en inderdaad een voorstadium. Het goede nieuws is, dat het dus nog geen kanker is en dat ze er op tijd bij zijn Wenneke.

Ik neem aan dat het dan een lisectie gaat worden?

Knuffel voor jou, het is hoe dan ook allemaal schrikken en ik weet wel hoe je je voelt!
Dank je wel.

Ja gelukkig op tijd. Komt goed. Alleen weer 3 weken wachten pfff
Gelukkig is het wachten op de uitslag klaar. Nu weer wachten, maar nu weet je tenminste waarop. Alvast veel succes gewenst!
Danke Onne78!!
Pffff. Grote opluchting hier, geen kwaadaardige afwijkingen gevonden op de MRI. Nog wel een operatie voor de boeg i.v.m. de klachten, maar dit valt me 1000% mee!
Gelukkig Onne78!! Wat voor n operatie krijg je?
Aan beide zijden verwijderen ze de melkgangen. Conusexcisie heet dat.
Wenneke, ik lees net in het topic van Diva dat je inmiddels de lis gehad hebt en dat het mee viel. Wat fijn te lezen. Hoe voel je je nu, hoe gaat je herstel?

Nu wachten op de uitslag dus?
Hoi Venusss

Ja als het goed is is alles verwijderd. Viel echt mee..ook de pijn.
Wat fijn dat je de behandeling erop hebt zitten Wenneke. En dat het meeviel.

Ik krijg vanmiddag de uitslag van de colposcopie. Maar bij mij kwam er slechts pap3a uit het uitstrijkje. Dus ik maak me niet veel zorgen.
quote:Wenneke81 schreef op 03 februari 2017 @ 13:18:

Hoi Venusss

Ja als het goed is is alles verwijderd. Viel echt mee..ook de pijn. Nu maandag krijg ik de uitslag..ze verwachten gewoon dezelfde uitslag als de biopsie..cin3. Daarna over n half jaar controle. Nu wil ik graag een spiraaltje laten plaatsen en heb daar dinsdag een afspraak bij de dokter gemaakt. Weet alleen niet of het al mag? Maandag maar even navragen.

Hoi gaat het met jou Venusss?

Blij dat het bij jou ook zo meegevallen is!

Ik denk dat het wat te vroeg is voor een spiraaltje hoor. Waarschijnlijk is het afhankelijk van de plek waar je wondjes hebt. Ik zou idd even bellen voor je voor niks gaat.

Ik zit zelf op het wachtbankje. Na uitstrijkje is gebleken dat er toch nog een klein plekje met verkeerde cellen is achtergebleven. Het is gelukkig maar héél klein en de arts hoopt dat mijn lichaam het zelf opruimt, dus ik moest 3 maanden wachten. Dan opnieuw copolscopie en zit het er dan nog, dan verwijderd hij het meteen.

Dit hoeft niet met een lis, het kan gewoon in de normale behandelkamer.

Ben er niet heel erg van geschrokken, maar ik baal er wel van. Die onzekerheid is gewoon vervelend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven