Geld & Recht alle pijlers

Huurachterstand

03-01-2017 19:31 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja. Nu weten we dat ook weer.
Dat de verhuurder na 2 dagen al de werkgever gaat benaderen vind ik wel heel erg snel. Helemaal zo met de feestdagen als de verwerking van een betaling sowieso al wat langer kan duren. Het lijkt me ook niet dat hij zomaar informatie mag opvragen bij de werkgever. Hoe weet hij trouwens wie de werkgever is?

Wel zou het handig geweest zijn dat je gelijk nadat je betaald hebt dit ook even gezegd had via whatsapp of telefonisch. Dan weet de verhuurder ook dat het geld onderweg is.
quote:-Kia-Ora- schreef op 03 januari 2017 @ 19:50:

[...]

Ik denk eerder andersom. De woningbouw verwacht lijkt mij de huur op de afgesproken datum. De datum die in je contract staat. Waarom het niet netjes op de afgesproken datum overgemaakt hebben? Ik snap dat niet, kun je me dat uitleggen?Nee dat kan ik niet uit leggen dat is privé maar het is wel opgelost overeenkomst gesloten dat zij voor de 10de van de maand hun huur hebben.
Precies. Heel laks dus hoe jullie met de situatie zijn omgegaan. Zou wat zijn zeg als mijn werkgever zegt: Lumos door omstandigheden en de feestdagen ben ik vergeten je loon over te maken'. Wat heb je daar nou aan?

Dus wat de meesten hier zeggen: Excuus maken, automatisch laten overschrijven en er verder geen stampij van maken. Een valse start heb je al en je wil met je verhuurder op goede voet blijven lijkt me.
quote:udenic schreef op 03 januari 2017 @ 19:36:

Ik ben geen jurist, maar het lijkt mij gewoon in strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens.Wat, een zakelijk nummer opvragen? Daarnaast horen we het verhaal ook maar van 1 kant.
quote:granadino schreef op 03 januari 2017 @ 19:36:

Jeetje ik betaal altijd te laat in het begin kreeg ik elke maand een brief maar ik reageerde er niet op. Heb ze ooit 1x gesproken en gezegd ik betaal elke maand alleen niet op de 1 ste maar betaal wel. Nooit geen last meer mee gehad hun weten dat zij rond de 7/8 hun geld krijgen.

Ik snap werkelijk waar niet waarom je zo omgaat met je woonruimte.

Een hele normale leuke kerel die ik ken is op deze manier van de ene dag op de andere ontruimd.

Bleek niet geheel rechtmatig maar de woonruimte bleef foetsie, heeft uiteindelijk alleen de gerechtelijke en incasso kosten niet hoeven te betalen omdat zijn aanzegging tot ontruimen niet goed was verlopen.

Maar omdat hij zijn huur altijd later dan de afgesproken datum betaalde en daar meerdere brieven over had gehad was de ontruiming op zich terecht.

Volgens de rechter werden de dagen dat hij steeds te laat was opgeteld, dus zeg 15 keer steeds een week, bij elkaar meer dan 3 maanden.

Kon zelfs een advocaat niks leukers van maken.

Moest van zelfstandige woonruimte naar een kamer particulier. Voor hetzelfde geld de helft minder woonruimte en onzelfstandig. Dus wees gewaarschuwd.
Klopt, HetGroepje. Volgens mij staat het ergens in de wet dat de huur voor de 1e van de maand overgemaakt moet worden. Als je een keer in de problemen komt, dan maak je borst maar nat. Heb er ervaring mee vanuit mijn werk.

Voor de rest: waarom heeft die verhuurder het werk van je man gebeld? Ik vind dat niet netjes en hij kan ook niks want als hij loonbeslag wil laten leggen, dan moet dat via een deurwaarder en zal de verhuurder eerst een vonnis via de rechtbank moeten halen. Daarnaast legt een deurwaarder niet direct loonbeslag.

Maar van TO is het ook erg laks. Voortaan gewoon de huur automatisch overmaken en even reageren op zo'n appje. Wel zo netjes en het kost niks.
quote:Het-groepje schreef op 03 januari 2017 @ 20:10:

[...]

Ik snap werkelijk waar niet waarom je zo omgaat met je woonruimte.

Een hele normale leuke kerel die ik ken is op deze manier van de ene dag op de andere ontruimd.

Bleek niet geheel rechtmatig maar de woonruimte bleef foetsie, heeft uiteindelijk alleen de gerechtelijke en incasso kosten niet hoeven te betalen omdat zijn aanzegging tot ontruimen niet goed was verlopen.

Maar omdat hij zijn huur altijd later dan de afgesproken datum betaalde en daar meerdere brieven over had gehad was de ontruiming op zich terecht.

Volgens de rechter werden de dagen dat hij steeds te laat was opgeteld, dus zeg 15 keer steeds een week, bij elkaar meer dan 3 maanden.

Kon zelfs een advocaat niks leukers van maken.

Moest van zelfstandige woonruimte naar een kamer particulier. Voor hetzelfde geld de helft minder woonruimte en onzelfstandig. Dus wees gewaarschuwd.Het is opgelost woningbouw heeft akkoord gegeven dat ik voor de 10 de betaal en dat is al heel lang zo. Het word toch elke maand betaalt ik dan is het geen huur achterstand. Ik versta onder huur achterstand als je een maand niet hebt betaalt.
quote:granadino schreef op 03 januari 2017 @ 20:18:

[...]

Het is opgelost woningbouw heeft akkoord gegeven dat ik voor de 10 de betaal en dat is al heel lang zo. Het word toch elke maand betaalt ik dan is het geen huur achterstand. Ik versta onder huur achterstand als je een maand niet hebt betaalt.

Kun je vinden.

De wet zegt iets anders.
ik denk dat de verhuurder denkt, als dit gelijk de eerste maand al gebeurd en ik laat het gaan, blijf ik hier gezeik over houden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Granadino als je hier afspraken over hebt (zwart op wit hoop ik) zal het wel loslopen, als je er geen brieven of berichten over krijgt. Maar als je brieven hierover lijkt te negeren kun je echt in de problemen komen.

Net als de huurverhoging niet overmaken. Ik heb beroepshalve mensen gezien die een jaar lang maandelijks 6 euro te weinig over hadden gemaakt en daar honderden euro's incassokosten over moesten betalen.

[...]

Het is opgelost woningbouw heeft akkoord gegeven dat ik voor de 10 de betaal en dat is al heel lang zo. Het word toch elke maand betaalt ik dan is het geen huur achterstand. Ik versta onder huur achterstand als je een maand niet hebt betaalt.

Huurachterstand ontstaat zodra je een dag te laat bent. Nu heb je het laten vastleggen maar alles van voor die datum kan dus meegerekend worden. Als het standaard op dag 7 betaalt en dat twee jaar lang. Zit je dus op 24×7 dagen achterstand als je pech hebt.

Heb je dat op papier?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

[...]

Het is opgelost woningbouw heeft akkoord gegeven dat ik voor de 10 de betaal en dat is al heel lang zo. Het word toch elke maand betaalt ik dan is het geen huur achterstand. Ik versta onder huur achterstand als je een maand niet hebt betaalt. het gaat er niet om wat jij onder achterstand verstaat, maar de wbv en de wet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 03 januari 2017 @ 20:24:

[...]

het gaat er niet om wat jij onder achterstand verstaat, maar de wbv en de wet Ja dat begrijp ik maar door omstandigheden is het zo gelopen en ben er tevreden mee zit al heel bij deze woningbouw.
quote:minnimouse schreef op 03 januari 2017 @ 20:21:

[...]

Kun je vinden.

De wet zegt iets anders.

Waar in de wet staat dat zij haar huur per de eerste elke maand moet overmaken? Dit is waarschijnlijk opgenomen in een bepaling in haar contract. Hier mag je (in overleg natuurlijk) van afwijken. Zoals ze dus aangaf!!

Tsjonge, sommige doen alsof er een moord is gepleegd. Zoveel procent van Nederland zit in de schulden of heeft betalingsachterstanden maar nee, hier op viva zit de moraalpolitie die altijd alles netjes doet.????

Er zijn rechten en plichten.. omdat je niet aan je plicht voldoet betekent het niet dat geen rechten meer hebt! Om maar even terug te komen op mijn verhaal.
Waarom reageer jij zo defensief TO?
quote:Min456 schreef op 03 januari 2017 @ 20:29:

[...]

Waar in de wet staat dat zij haar huur per de eerste elke maand moet overmaken? Dit is waarschijnlijk opgenomen in een bepaling in haar contract. Hier mag je (in overleg natuurlijk) van afwijken. Zoals ze dus aangaf!!

Tsjonge, sommige doen alsof er een moord is gepleegd. Zoveel procent van Nederland zit in de schulden of heeft betalingsachterstanden maar nee, hier op viva zit de moraalpolitie die altijd alles netjes doet.????

Er zijn rechten en plichten.. omdat je niet aan je plicht voldoet betekent het niet dat geen rechten meer hebt! Om maar even terug te komen op mijn verhaal.De verhuurder heeft toch ook rechten. Ik snap hem wel. Want zo snel al problemen met de huur en daarnaast ook nog een communicatie probleem. Ik hoop dat je ervan geleerd hebt. Verhuurders zijn vaak niet zo moeilijk zolang je maar blijft communiceren...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Min456 schreef op 03 januari 2017 @ 20:29:

[...]

Er zijn rechten en plichten.. omdat je niet aan je plicht voldoet betekent het niet dat geen rechten meer hebt! Om maar even terug te komen op mijn verhaal.

zo jij bent boos

niet op appjes en telefoontjes reageren maar wel vuur spuwen zodra de verhuurder achter zijn geld aangaat,het is je al gevraagd waarom laat je het geld niet automatisch afschrijven dan heb je dit gezeur ook niet
Het heeft in elk geval effect gehad want jullie zijn er duidelijk flink van geschrokken!
Ik ben dit topic gestart op een discussie te voeren of het wel of niet oké is voor bedrijven om werkgevers te benaderen bij achterstand. Niet waarom ik geen automatisch overschrijven heb. ????

En ik vind het oprecht jammer dat er een hoop mensen denken dat omdat je niet aan je plicht voldoet je nergens meer recht op heb. Zelfs boeven hebben rechten in dit land, omdat je steelt betekent niet dat je stokslagen mag krijgen. Je kan dan zeggen tsja, had je maar niet moeten stelen. Maar dat is in mijn gedachtenkronkel andersom. Dat vind ik jammer, maar goed dat is een andere discussie hhaha
Waarom zou iemand niet je baas mogen bellen en om je zakelijke nummer mogen vragen?
Een verhuurder heeft daar in principe niks mee te maken. Waar iemand werkt gaat de verhuurder eigenlijk al niks aan.
quote:Fjell schreef op 03 januari 2017 @ 21:03:

Een verhuurder heeft daar in principe niks mee te maken. Waar iemand werkt gaat de verhuurder eigenlijk al niks aan.Ik neem aan dat de verhuurder dit weet door de werkgeversverklaring .
Geen idee! Ik weet niet of er regels voor zijn.

Maar het voelt voor mij behoorlijk onprofessioneel, en ik zie het als een soort manier om ons te intimideren ofzo.
Het is toch niet verboden om bedrijf X te bellen en te vragen hoe je met meneer huppeldepup in contact kunt komen? Mijn secretaresse krijgt dagelijks dat soort verzoeken, (nou is dat in mijn geval meestal acquisitie )
Ik vermoed dat hij navraag wilde doen of x er wel werkt? Dit is voor een verhuurder wel essentieel om te weten. Maar dit had bij beter vooraf kunnen controleren cq navragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven