Geld & Recht alle pijlers

Recht op WW?

04-01-2017 17:22 15 berichten
Ik weet dat ik het UVW moet bellen, dat ga ik morgen ook gelijk doen in mijn pauze, maar toch wil ik hier even de vraag stellen, wellicht dat iemand me gerust kan stellen.

Per 1 februari ben ik mijn baan kwijt wegens bezuinigingen. Ik werk bij deze organisatie sinds 1 september. Daarvoor liep ik er stage, maar dat ging dus met een ander contract en wordt volgens mij officieel niet gezien als werk. Wat betreft deze baan voldoe ik dus niet aan de 26 weken-eis. Maaaaar, ik heb daarnaast nog 1 baan. Sinds 1 maart vorig jaar bij een andere organisatie, daar werk ik nu nog. Dit zijn echter wel veel minder uren.

Het wordt me op de site niet duidelijk of je die 26 weken bij een organisatie hebt moeten werken of dat al het werk telt. Kan iemand me dat vertellen?
Alle reacties Link kopieren
al het werk telt, gaat om je arbeidsverleden
Dat werk telt ook mee, maar het zou kunnen dat je doordat je toen minder verdiende nu een lager bedrag aan WW krijgt. Dat zou je nog even moeten uitzoeken.
Inderdaad al 't werk telt voor de 26 weken eis.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Al her werk telt mee voor de 26 weken eis, je uitkering is gebaseerd op dag loon. Dat berekenen ze aan de hand van je salaris, dat valt wel lager uit omdat je eentijdje dus minder salaris hebt gehad.
En het feit dat ik die baan nu dus wel heb, telt dat dan ook mee? Alsin: wordt salaris er dan weer vanaf gehouden of iets dergelijks?
Je dagloon wordt bepaald door beide banen volgens mij, je krijgt ww over de dagen/uren die je kwijtraakt.
quote:Anouscha schreef op 04 januari 2017 @ 17:53:

Je dagloon wordt bepaald door beide banen volgens mij, je krijgt ww over de dagen/uren die je kwijtraakt.

Dit ja.

Je krijgt natuurlijk geen WW over een baan die je nog hebt.
kun je bij je andere baan niet meer uren gaan werken?
quote:rosanne12 schreef op 04 januari 2017 @ 17:40:

En het feit dat ik die baan nu dus wel heb, telt dat dan ook mee? Alsin: wordt salaris er dan weer vanaf gehouden of iets dergelijks?Ja. Je krijgt alleen ww over de uren die je strakt niet meer hebt.
Je kunt ook op de site van het uwv inloggen met je digid . Bij je gegevens kun je dan zien hoe lang je arbeidsverleden is en dus of en voor hoeveel maanden je recht hebt op ww
quote:guppekop schreef op 04 januari 2017 @ 17:27:

al het werk telt, gaat om je arbeidsverledenNee hoor alleen werk waarbij loonbelasting is betaald.
Voor de wekeneis kijken ze of je 26 weken hebt gewerkt de afgelopen 36 maanden. Het maakt daarbij niet uit of het bij dezelfde werkgever is. Voor het dagloon gebruiken ze die inkomsten wel,dus kan je dagloon wel lager uitvallen.
quote:_Druifje_ schreef op 04 januari 2017 @ 20:11:

Voor de wekeneis kijken ze of je 26 weken hebt gewerkt de afgelopen 36 maanden. Het maakt daarbij niet uit of het bij dezelfde werkgever is. Voor het dagloon gebruiken ze die inkomsten wel,dus kan je dagloon wel lager uitvallen.36 weken
had je voor deze baan ook werk? Al was het maar 3 uur per week? Dan tellen die weken ook mee, volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven