Eindelijk verder...

11-01-2009 19:40 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het dan eindelijk zo ver, of eigenlijk morgen..

Sinds vorig jaar augustus heb ik een relatie met mijn vriend. We kenden elkaar al jaren, ik had een relatie met zijn (ex) beste vriend, wat na 7 jaar uit ging. Tijdens deze relatie met mijn ex is er al wel eens wat voorgevallen tussen T (mijn huidige partner) en mij. Hierna kwamen wij (T en ik) weer met elkaar in contact en bloeide er wat moois op.

Afgelopen juli bleek ik in verwachting te zijn van ons eerste kindje, wat we binnen enkele weken verwachten. Al enige malen hebben we het gehad over trouwen. inmiddels woonden we al wel samen. Het enige wat nog miste was een huwelijk. En dat alleen omdat T nog steeds getrouwd was (en is) met een andere vrouw.

Waarom? Enkele jaren geleden kon hij voor behoorlijk wat geld trouwen met een Afrikaanse vrouw, zij zou dan haar papieren krijgen en legaal in Nederland kunnen verblijven. Dit heeft hij toen gedaan, omdat hij het geld ook wel kon gebruiken. Toen kwam ik in the picture en bleek dat wij samen verder wilden. Zeker toen bleek dat we een kleintje verwachten besloten we dat we wilden trouwen. Probleem, hij was nog getrouwd.

Vandaag is hij naar Spanje gevlogen, waar hij ook getrouwd is met haar, om te scheiden. Iets wat morgen zal gebeuren.

Hierna kunnen wij in het huwelijksbootje stappen, hopelijk...

Vanaf het begin dat wij een relatie hadden ben ik er sceptisch over geweest. Zijn er mensen hier die misschien ervaring hebben met iets als dit, op wat voor manier dan ook?

Alvast bedankt!
Waarom moeten mensen die 'n nephuwelijk aan gaan voor 'n verblijfsvergunning trouwens niet meer onder één dak wonen? Dacht dat dat 'n vereiste was en dat dubieuze huwelijken goed in de gaten gehouden werden om ongewenste import hier te voorkomen, maar dat blijkt dus ook al weer 'n wassen neus.

TO: als ik jou was, zou ik die vriend van je vertellen dat ie z'n huwelijk met de betreffende dame gewoon in stand moet houden net zolang tot zij waar voor haar geld heeft gekregen. Jullie kunnen in de tussentijd gewoon samen wonen, dus geen reden om te haasten en die klant te belazeren.
quote:eleonora schreef op 11 januari 2009 @ 22:26:

[...]

Lieve Lady met je mooie buik en je hoop op een mooi leven. Je doet heel erg je best en dat zien we allemaal. Maar zelfs jij lieve meid, kunt het niet mooier maken dan het is. Omdat het niet mooi is.

Ik snap zó goed dat jij van die man houdt en dat jij hunkert naar een happy end voor iedereen. Echt hoor, ik hoop met je mee zelfs, voor jou. En jij hoeft je vriend ook niet te verdedigen. Doe dat maar niet, laat dat varen. Maar de vrouwen hier zitten niet uit hun nek te kletsen, absoluut niet. Er schrijven hier een paar mensen mee die veel weten van wetten en regels en die constateren discrepanties in het verhaal. Dat is niet leuk, maar het is wel waar.

Daarom, pas op jezelf en dat zeg ik voor jóu.

Dank je wel, dat vind ik lief van je.

Het enige wat ik wilde was ervaringen van anderen...
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 22:38:

[...]

Dat zei ik ook, dat het mij te kort leek. Zij heeft tegen hem gezegd dat ze een stempel heeft gekregen in haar paspoort en dat ze dus gewoon haar papieren krijgt.

Ik heb er verder ook geen verstand van. Het lijkt me sterk dat je zomaar in eens je papieren krijgt voor iets wat niet eens legaal is. Zeker niet in Nederland. Mijn vriend heeft er net zo min verstand van als ik en gaf alleen maar aan dat zij dat zojuist tegen hem gezegd had.

Alsjeblieft, Lady, ik zou je wel door elkaar willen rammelen....

Ga alsjeblieft morgen naar het juridisch loket en laat je helpen dingen duidelijk te krijgen. Dingen die je vriend zegt zijn namelijk niet mogelijk.

Ik snap echt wel dat je wilt dat het wel klopt, dat je samen een toekomst met hem wilt... maar laat jezelf goed voorlichten zodat je goed en gericht vragen kunt stellen, want helaas de situatie vraagt om kritische vragen te mogen stellen niet alleen voor jou geluk maar er komt namelijk ook een kindje, jullie kindje.
quote:Poezewoes schreef op 11 januari 2009 @ 22:26:

TO, ik zie hier alleen mensen posten die proberen je te helpen, en daarom zoveel vragen stellen. Niet om je aan te vallen.

Ik zou je dringend willen adviseren om contact op te nemen met het juridisch loket, om samen met hen eens één en ander uit te pluizen. Want het verhaal van je vriend klopt gewoon niet, echt niet, en ik ben bang dat je op één of meer fronten niet de waarheid te horen krijgt van je vriend.

Ik weet het, het is ook niet zo rot bedoeld als ik het eruit liet komen, sorry.

Waarom de IND en de gemeente andere dingen vertelt hebben weet ik immers ook niet. Het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat een gemeente van iets op de hoogte is als de IND dat is. Die zijn over het algemeen heel secuur met zulke dingen.

Aan het juridisch loket had ik nog niet echt gedacht, dank je wel. Het punt bij de IND was dat ze mij niet van informatie wilden voorzien omdat ik in hun ogen niet betrokken genoeg was bij de een zaak.
Nee dat zal een notaris ook niet doen, dat ben ik met je eens. Maar een notaris geeft wel informatie op basis van wat zij te horen heeft gekregen. Maar jullie zijn zelf ook niet op de hoogte van hoe het nou precies zit dus ik hoop maar dat de notaris niet obv van onjuiste gegevens jullie verkeerd heeft voorgelicht.

Ik hoop dat je met alle reacties hier wat meer inzicht krijgt in de situatie. Antwoorden zul je hier denk ik niet krijgen. Een jurist inschakelen lijkt me daarom wel handig. Het lijkt me heel naar als je uiteindelijk nog voor verrassingen komt te staan. Ik ben benieuwd naar morgen, als je vriend terug komt en wat dan de stand van zaken is.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 22:44:

[...]Dank je wel, dat vind ik lief van je.

Het enige wat ik wilde was ervaringen van anderen...

Ik denk en hoop dat je hier meer aan hebt

Complimenten trouwens voor je rustige manier van antwoorden op dit vragenvuur.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:eleonora schreef op 11 januari 2009 @ 22:30:

Laten we Lady niet veroordelen op haar liefde.

Laten we de toestand veroordelen waar het om gaat, niet om haar liefde voor haar vriend. Als we nu gaan schoppen tegen Lady dan jagen we haar weg en het is juist de bedoeling dat haar ogen opengaan, dat ze ziet hoe het echt zit, niet hoe hij het haar voorspiegelt.

Edit:

Tegen degenen die haar aanspreken op het feit dat ze van die man houdt dus. Niet tegen degenen die dat niet doen en de situatie bekritiseren en analyseren.

Misschien wordt het mij inderdaad allemaal verkeerd voor gespiegeld. En ik wil jullie absoluut niet aanvallen op de dingen die jullie inbrengen, ik waardeer het allemaal. En weet dat jullie het beste ermee voor hebben.

Ik kan, en wil natuurlijk, niet geloven dat er iets niet pluis is in deze zaak, waardoor ik straks met lege armen sta. Of dusdanig gekwetst wordt oid. Door sommige reacties krijg ik het idee dat ik heel fout bezig ben, of mijn vriend. Terwijl ik alleen maar informatie probeer te verkrijgen.
quote:eleonora schreef op 11 januari 2009 @ 22:30:

Laten we Lady niet veroordelen op haar liefde.

Laten we de toestand veroordelen waar het om gaat, niet om haar liefde voor haar vriend. Als we nu gaan schoppen tegen Lady dan jagen we haar weg en het is juist de bedoeling dat haar ogen opengaan, dat ze ziet hoe het echt zit, niet hoe hij het haar voorspiegelt.

Edit:

Tegen degenen die haar aanspreken op het feit dat ze van die man houdt dus. Niet tegen degenen die dat niet doen en de situatie bekritiseren en analyseren.

Misschien wordt het mij inderdaad allemaal verkeerd voor gespiegeld. En ik wil jullie absoluut niet aanvallen op de dingen die jullie inbrengen, ik waardeer het allemaal. En weet dat jullie het beste ermee voor hebben.

Ik kan, en wil natuurlijk, niet geloven dat er iets niet pluis is in deze zaak, waardoor ik straks met lege armen sta. Of dusdanig gekwetst wordt oid. Door sommige reacties krijg ik het idee dat ik heel fout bezig ben, of mijn vriend. Terwijl ik alleen maar informatie probeer te verkrijgen.
quote:eleonora schreef op 11 januari 2009 @ 22:33:

[...]

Doe jezelf een lol Cour en lees het hele topic even. Niet rot bedoelt, het gaat inmiddels over hele andere dingen namelijk.sorry dat ik het lef had iets op te merken/te vragen... het spijt me ontzettend had moeten weten dat ik niet in het heilige ''wij redden je wel'' gepost moest springen...
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 22:47:

[...]

Het punt bij de IND was dat ze mij niet van informatie wilden voorzien omdat ik in hun ogen niet betrokken genoeg was bij de een zaak.Overigens denk ik dat je nu wel voldoende betrokken bij de zaak bent om van het IND antwoorden te krijgen. Jullie hebben inmiddels samen een huis gekocht en je vriend heeft jullie kind bij de gemeente kunnen erkennen. Ik zou, naast het juridisch loket, dus toch ook nog een keer het IND proberen.
quote:eleonora schreef op 11 januari 2009 @ 22:40:

Dan snapt de Afrikaanse mevrouw er waarschijnlijk zelf helemaal niks van Lady.

Wettelijk gezien is ze na haar scheiding vogelvrij. Misschien is het aardig haar dat in ieder geval mede te delen. Dat moet je vriend dan doen natuurlijk.

Dat idee heb ik ook al een hele tijd. Ze spreekt ook geen woord Nederlands, okay een paar woordjes, maar wat wil je als je al een hele tijd in NL bent. Ik heb ook niet het idee dat ze beseft wat er allemaal gebeurd. Dat ze straks alles kwijt is.

Ze spreekt wel Engels, maar volgens mij begrijpt ze het zelfs dan nog niet als mijn vriend het aan haar uit legt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dusdanig mee zou werken (ook al ben ik er nu uiteraard blij mee) als ze zou weten dat ze straks helemaal niets overhoudt.
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 22:54:

[...]

Dat idee heb ik ook al een hele tijd. Ze spreekt ook geen woord Nederlands, okay een paar woordjes, maar wat wil je als je al een hele tijd in NL bent. Ik heb ook niet het idee dat ze beseft wat er allemaal gebeurd. Dat ze straks alles kwijt is.

Ze spreekt wel Engels, maar volgens mij begrijpt ze het zelfs dan nog niet als mijn vriend het aan haar uit legt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dusdanig mee zou werken (ook al ben ik er nu uiteraard blij mee) als ze zou weten dat ze straks helemaal niets overhoudt.Maar hoe komt zij dan aan haar geld om die tripjes en die scheidingstoestanden te bekostigen?
quote:courageux schreef op 11 januari 2009 @ 22:54:

[...]

sorry dat ik het lef had iets op te merken/te vragen... het spijt me ontzettend had moeten weten dat ik niet in het heilige ''wij redden je wel'' gepost moest springen...Ik bedoelde alleen dat je het misschien interessant zou vinden, de kant waar dit topic is opgegaan. Gewoon een tip, goedbedoeld.
Tuurlijk bedoel je het niet rot TO. Het is ook nogal wat wat je hier nu even over je heen krijgt, kan me best voorstellen dat je daarvan in de verdediging schiet.

Heb je zelf nooit het idee gehad dat het niet klopt? Je klinkt namelijk niet eens zo geschrokken, meer alsof je iets bevestigd krijgt wat al lang in een hoekje van je hoofd om aandacht schreeuwde.... klopt dat?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:elninjoo schreef op 11 januari 2009 @ 22:43:

Waarom moeten mensen die 'n nephuwelijk aan gaan voor 'n verblijfsvergunning trouwens niet meer onder één dak wonen? Dacht dat dat 'n vereiste was en dat dubieuze huwelijken goed in de gaten gehouden werden om ongewenste import hier te voorkomen, maar dat blijkt dus ook al weer 'n wassen neus.

TO: als ik jou was, zou ik die vriend van je vertellen dat ie z'n huwelijk met de betreffende dame gewoon in stand moet houden net zolang tot zij waar voor haar geld heeft gekregen. Jullie kunnen in de tussentijd gewoon samen wonen, dus geen reden om te haasten en die klant te belazeren.

Zij gaat er vanuit dat zij straks een verblijfsvergunning heeft. Ik ken die vrouw alleen van verhalen en van die paar keer dat ik haar gezien heb. Wat ik ook niet snap overigens is dat hij ingeschreven staat hier in de gemeente en zij in Amsterdam. Lijkt me ook niet dat dat zomaar zou kunnen. Maar wat ik al eerder aangaf, tegenover mij zijn instanties niet heel erg spraakzaam wat dat betreft. Informatie kunnen of mogen ze niet zomaar geven.

Het klopt dat de IND steeds alerter wordt op zaken als deze, vandaar ook dat deze bij hun bekend is. Toch schijnen er nog dingen geregeld te kunnen worden, zoals dat zij nu gaan scheiden.
quote:elninjoo schreef op 11 januari 2009 @ 22:43:

Zij gaat er vanuit dat zij straks een verblijfsvergunning heeft. Ik ken die vrouw alleen van verhalen en van die paar keer dat ik haar gezien heb. Wat ik ook niet snap overigens is dat hij ingeschreven staat hier in de gemeente en zij in Amsterdam. Lijkt me ook niet dat dat zomaar zou kunnen. Maar wat ik al eerder aangaf, tegenover mij zijn instanties niet heel erg spraakzaam wat dat betreft. Informatie kunnen of mogen ze niet zomaar geven.

Het klopt dat de IND steeds alerter wordt op zaken als deze, vandaar ook dat deze bij hun bekend is. Toch schijnen er nog dingen geregeld te kunnen worden, zoals dat zij nu gaan scheiden.
quote:Winterdip schreef op 11 januari 2009 @ 22:54:

[...]

Overigens denk ik dat je nu wel voldoende betrokken bij de zaak bent om van het IND antwoorden te krijgen. Jullie hebben inmiddels samen een huis gekocht en je vriend heeft jullie kind bij de gemeente kunnen erkennen. Ik zou, naast het juridisch loket, dus toch ook nog een keer het IND proberen.Terechte opmerking. Bovendien denk ik dat jullie kind wel voldoende betrokken bij hem is en jij voor zijn/haar belangen op mag komen.
quote:Winterdip schreef op 11 januari 2009 @ 22:54:

[...]

Overigens denk ik dat je nu wel voldoende betrokken bij de zaak bent om van het IND antwoorden te krijgen. Jullie hebben inmiddels samen een huis gekocht en je vriend heeft jullie kind bij de gemeente kunnen erkennen. Ik zou, naast het juridisch loket, dus toch ook nog een keer het IND proberen.Dat zal ik ook zeker gaan doen. Morgen hang ik gewoon weer aan de bel en zal ik ze om uitleg vragen. Dan zal ik ze ook vragen hoe het mogelijk is geweest dat zij wel op de hoogte waren, maar de gemeente niet.
quote:Winterdip schreef op 11 januari 2009 @ 22:55:

[...]

Maar hoe komt zij dan aan haar geld om die tripjes en die scheidingstoestanden te bekostigen?Ik zou het je werkelijkwaar niet kunnen vertellen.. Het is iets wat ik mezelf ook afgevraagd heb, maar elke keer is het geld er toch weer.
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 22:58:

[...]

Wat ik ook niet snap overigens is dat hij ingeschreven staat hier in de gemeente en zij in Amsterdam. Lijkt me ook niet dat dat zomaar zou kunnen. Dit kan inderdaad niet. Familie van mij is getrouwd met een buitenlandse. Zij heeft een tijdelijke verblijfsvergunning (eerst 1 x een jaar, toen verlengd met 1 x 5 jaar), maar die vergunning had ze nooit kunnen krijgen als zij niet minimaal op hetzelfde adres staan ingeschreven. IND komt echt tandenborstels tellen hoor.
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 22:54:

[...]

Ze spreekt wel Engels, maar volgens mij begrijpt ze het zelfs dan nog niet als mijn vriend het aan haar uit legt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dusdanig mee zou werken (ook al ben ik er nu uiteraard blij mee) als ze zou weten dat ze straks helemaal niets overhoudt.Hoe sta jij hier zelf tegenover, dat zij straks niets meer heeft maar eigenlijk niet begrijpt waar ze nu aan meewerkt en voor betaalt?
quote:Poezewoes schreef op 11 januari 2009 @ 22:57:

Tuurlijk bedoel je het niet rot TO. Het is ook nogal wat wat je hier nu even over je heen krijgt, kan me best voorstellen dat je daarvan in de verdediging schiet.

Heb je zelf nooit het idee gehad dat het niet klopt? Je klinkt namelijk niet eens zo geschrokken, meer alsof je iets bevestigd krijgt wat al lang in een hoekje van je hoofd om aandacht schreeuwde.... klopt dat?

Dat kun je wel stellen ja... Juist nu ik al zo schommel met mn hormonen, maar dat staat hier even los van.

Ja, ik heb zelf ook mijn vragen gehad bij dit alles. En tot op bepaalde hoogte heb ik mijn vragen en bedenkingen ook wel kunnen uitspreken. Alleen als je op sommige dingen geen antwoord krijgt, of steeds afgescheept wordt, dan houdt het op een gegeven moment op, voor mij tenminste wel toen.

Ik ben ook niet heel erg geschrokken, omdat ik weet dat het niet legaal is wat er gebeurd (is). Van dingen zoals het kopen van een huis ben ik er vanuit gegaan dat de notaris mij juist heeft voorgelicht. datzelfde geldt voor dat het niet bekend was bij de gemeente, maar wel bij de IND.
quote:Lady108 schreef op 11 januari 2009 @ 23:00:

[...]

Ik zou het je werkelijkwaar niet kunnen vertellen.. Het is iets wat ik mezelf ook afgevraagd heb, maar elke keer is het geld er toch weer.

Weet jouw vriend dat niet?

Nou, ik ga nu slapen maar kom morgen nog even langs om te kijken of er ontwikkelingen zijn. Heel moeilijk verhaal hoor. Goed dat je morgen gaat bellen. Ik hoop ECHT met heel mijn dat je snel alle antwoorden krijgt. Voor jou en je kind in je mooie buik. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er echt bang voor ben dat je vriend niet eerlijk is. Zoek dit (of laat dit) tot de bodem uit want je kunt in ongelooflijk veel problemen terecht komen als er met dit soort zaken gefraudeerd wordt. En aangezien je nu (financiele) banden met je vriend bent aangegaan kan dit ook betrekking hebben op jou.
quote:Winterdip schreef op 11 januari 2009 @ 23:01:

[...]

Dit kan inderdaad niet. Familie van mij is getrouwd met een buitenlandse. Zij heeft een tijdelijke verblijfsvergunning (eerst 1 x een jaar, toen verlengd met 1 x 5 jaar), maar die vergunning had ze nooit kunnen krijgen als zij niet minimaal op hetzelfde adres staan ingeschreven. IND komt echt tandenborstels tellen hoor.Dat is dus ook wat ik ervan weet. Dat de IND daar echt heel ver in kan gaan. Toen zij hier aan de deur kwamen had ik geen zin om er over te liegen en heb ik eerlijk vertelt wie er woonden. Ik weet wel dat mijn vriend heel even, een maand hooguit, ingeschreven heeft gestaan op het adres waar zij woont. Daarna heeft hij zich gewoon hier ingeschreven.
quote:Poezewoes schreef op 11 januari 2009 @ 23:03:

[...]

Hoe sta jij hier zelf tegenover, dat zij straks niets meer heeft maar eigenlijk niet begrijpt waar ze nu aan meewerkt en voor betaalt?

Ik vind het heel erg rot voor haar, en dat meen ik oprecht. Aan de andere kant denk ik, zij doet heel veel navraag (dat geeft ze tenminste steeds aan) bij allerlei instanties dus weet toch wel wat haar te wachten staat dan? Het lijkt mij immers niet dat instanties haar aan het lijntje houden. In Nederland zijn ze zulke mensen liever kwijt dan rijk over het algemeen.

Voor haar vind ik het heel erg rot dat ze in zo`n situatie zit. Ik ben alleen niet de aangewezen persoon om haar dit duidelijk te maken. Mijn vriend heeft gister nog alles met haar besproken wat betreft dat ze straks gescheiden zijn en dat zij dan geen papieren heeft of krijgt dankzij hem. Ze heeft nu bij hem aangegeven dat ze een stempel in haar paspoort heeft en dat ze haar papieren wel krijgt.

Ik heb er dusdanig weinig kennis van dat ik dus geen idee heb wat alle consequenties voor haar (kunnen) zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven