Krampen begin zwangerschap

05-01-2017 21:43 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben voor de derde keer zwanger, we hebben al een prachtige zoon van 3 en heb helaas vorige zomer een miskraam gehad. Het voelde vanaf het begin al alsof er iets niet klopte. Buikkramp/spierpijn tijdens bijvoorbeeld stofzuigen wat je in het begin eigenlijk nog helemaal niet kan voelen. Ik dacht iets van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ook omdat ik een miskraam nooit verwacht had op mijn leeftijd(23). (Misschien heel raar dat ik dat zeg.) Mijn eerste zwangerschap ging vlekkeloos en het leek net alsof ik niet zwanger was. Nu met kerst weer een positieve zwangerschap. Natuurlijk waren we dolblij alleen had ik daarvoor hele erge menstruatie krampen en wist ik dus wel zeker dat ik ongesteld zou worden. De hele periode nu regelmatig last van krampen. Soms last van m'n darmen en soms echt menstruatie krampen. Nu ben ik ongeveer 6 weken en moet ik nog 2 weken wachten op de eerste echo. De verloskundige aan de telefoon heeft wel 3 keer gezegd dat als er iets gebeurt ik gelijk moeten bellen. Dus ben nu ook erg onzeker.. Vandaag geen krampen gehad wat ik aan de ene kant fijn vind maar nu maak ik me ook weer zorgen omdat ik niets voel. (Bij m'n miskraam Is het vruchtje met 6 weken gestopt) Ik ben er veelste veel mee bezig maar ben weer zo bang dat het weer fout gaat. Iemand ervaring met krampen etc? Moet ik weer rekening houden met een miskraam?
Je weet het niet, het kan alle kanten op. En dat is zenuwslopend, dat weet ik ook uit ervaring. Je kunt niets anders doen dan wachten. Sterkte TO!
Hallo?!
Ja, ik had ook hevige krampen bij 6 weken zwangerschap en een beetje bloedverlies. Heb toen huisarts gebeld en moest maar gewoon afwachten. Achteraf bleek het van de innesteling te zijn. Hoeft dus helemaal niks te betekenen.
Een onbezorgde zwangerschap zit er sowieso niet meer in voor jou nav je miskraam

Rekening houden met een miskraam moet je "altijd". Niks is zeker tot je je echo hebt gehad. En dan nog heb je geen zekerheid. Probeer van het positieve uit te gaan en pas zorgen gaan maken als het echt nodig is.
Ik dacht in het begin van de zwangerschap ook steeds dat ik ongesteld zou gaan worden. Liep ook steeds naar de wc om te checken, voelde echt hetzelfde. Maar bleek toch gewoon bij de zwangerschap te horen en heb een vlekkeloze zwangerschap gehad. Ik snap dat je houvast zoekt maar je kunt alleen maar afwachten helaas. Maar de krampen zijn volgens mij heel normaal zolang je geen bloed verliest.
Mijn 1ste 2zwangerschappen had ik nergens last van, werden allebei miskramen. Bij de 3de zwangerschap meer krampen gehad en bloedverlies met 6weken en deze ging goed. Resultaat ligt in d'r wiegje te slapen.

Als je je zorgen maakt bel dan de verloskundige morgen, miss wil ze een vroege echo doen bij je en heb je wat meer duidelijkheid. Verloskundige is er voor he!, ze zegt het niet voor niks dat je mag bellen.

Succes, ik weet hoe zenuwslopend het is
En met bloed verliezen bedoel ik dan echt veel bloed verliezen. Een klein beetje gebeurt ook bij veel vrouwen.
quote:Vlammetje-1 schreef op 05 januari 2017 @ 21:53:

Ik dacht in het begin van de zwangerschap ook steeds dat ik ongesteld zou gaan worden. Liep ook steeds naar de wc om te checken, voelde echt hetzelfde. Maar bleek toch gewoon bij de zwangerschap te horen en heb een vlekkeloze zwangerschap gehad. Ik snap dat je houvast zoekt maar je kunt alleen maar afwachten helaas. Maar de krampen zijn volgens mij heel normaal zolang je geen bloed verliest.Zoals ik al schreef, ik had wel bloedverlies en er was niks aan de hand.
quote:Maccaron schreef op 05 januari 2017 @ 21:49:

Een onbezorgde zwangerschap zit er sowieso niet meer in voor jou nav je miskraam

Rekening houden met een miskraam moet je "altijd". Niks is zeker tot je je echo hebt gehad. En dan nog heb je geen zekerheid. Probeer van het positieve uit te gaan en pas zorgen gaan maken als het echt nodig is.Dit. Als het mis is gegaan, is je onbevangenheid weg. De eerste weken zijn zo ontzettend ruk dan.
Hallo?!
quote:Vlammetje-1 schreef op 05 januari 2017 @ 21:54:

En met bloed verliezen bedoel ik dan echt veel bloed verliezen. Een klein beetje gebeurt ook bij veel vrouwen.Ik had minimaal bloedverlies,zonder kramp en ging mis met 16 weken. Het zegt allemaal niks.
Bij mijn verloskundige mocht ik trouwens elke week komen om het hartje te luisteren. Daar zou ik zeker naar vragen als het zover is. Dat hielp mij elke week weer door. Pas toen ik mijn baby voelde, was ik eindelijk wat meer gerust.
Hallo?!
quote:Maccaron schreef op 05 januari 2017 @ 21:56:

[...]

Ik had minimaal bloedverlies,zonder kramp en ging mis met 16 weken. Het zegt allemaal niks. wat vreselijk zo laat nog, het is altijd ruk, maar dat lijkt me echt heel erg...
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 05 januari 2017 @ 21:58:

[...]

wat vreselijk zo laat nog, het is altijd ruk, maar dat lijkt me echt heel erg...

Dankje, lief..

Ondanks de angst en onzekerheid , afgelopen zomer bevallen van een prachtige dochter. Hoe moeilijk ook, ik wilde de angst niet laten regeren.
quote:Maccaron schreef op 05 januari 2017 @ 21:56:

[...]

Ik had minimaal bloedverlies,zonder kramp en ging mis met 16 weken. Het zegt allemaal niks.Klopt, is ook zo, het is gewoon zo spannend en kwetsbaar! Maar heftig hoor met 16 weken nog..
Bedankt allemaal voor de reacties. Het is inderdaad afwachten maar zoek toch iets van 'vergelijkingsmateriaal' om mezelf gerust te stellen. Het is na een miskraam gewoon nooit meer hetzelfde en daar baal ik van dat ik me dan nu weer zo druk maak. Ik kan er nu al niks meer aan veranderen en als het fout gaat, gaat het fout. ????
Ja het is gewoon afwachten. De zwangerschap met krampen en bloedverlies daar is een gezonde zoon uit voort gekomen. Daarna nog 5 keer zwanger geweest zonder krampen en bloedverlies en dat is telkens fout gegaan. To het is echt afwachten.
quote:Vlammetje-1 schreef op 05 januari 2017 @ 22:05:

[...]

Klopt, is ook zo, het is gewoon zo spannend en kwetsbaar! Maar heftig hoor met 16 weken nog..

Ik heb ooit eens een docu gezien over de weg die een bevruchte eicel moet afleggen voordat het zich innesteld en daarna verder ontwikkeld. Er is amper een moment waar geen gevaar schuilt. Veel mensen hekelen de term "wonder", maar als je na 9 maanden een volgroeide baby mag vasthouden, is een " wonder" zelfs bijna een understatement.

(Het was heftig, maar voor hem uiteindelijk beter.)
Erg he Maccaron dat je daar na een miskraam pas echt achter komt. Natuurlijk waren we al heel gelukkig en dankbaar met onze zoon. Maar als je een miskraam hebt gehad besef je dat extra en ben je nog dankbaarder dat we sowieso een kindje hebben mogen krijgen omdat dat bij heel veel mensen niet het geval is.
quote:Koekie123 schreef op 05 januari 2017 @ 22:11:

Bedankt allemaal voor de reacties. Het is inderdaad afwachten maar zoek toch iets van 'vergelijkingsmateriaal' om mezelf gerust te stellen. Het is na een miskraam gewoon nooit meer hetzelfde en daar baal ik van dat ik me dan nu weer zo druk maak. Ik kan er nu al niks meer aan veranderen en als het fout gaat, gaat het fout. ????

Lieve TO

Probeer je denkwijze te veranderen als je je zo druk maakt. Als het nu fout zou gaan, betekend het dat je kindje (in wording) niet gezond is en dat jouw lichaam ,hoe vreselijk ook, dat door heeft gehad. Jezelf zo druk maken is zo zonde en het gaat je niet helpen... ja, het is eng, maar je zult daarin echt een weg moeten vinden anders gaan jij en jouw omgeving het heel zwaar krijgen.
quote:Koekie123 schreef op 05 januari 2017 @ 22:18:

Erg he Maccaron dat je daar na een miskraam pas echt achter komt. Natuurlijk waren we al heel gelukkig en dankbaar met onze zoon. Maar als je een miskraam hebt gehad besef je dat extra en ben je nog dankbaarder dat we sowieso een kindje hebben mogen krijgen omdat dat bij heel veel mensen niet het geval is.Tja... ergens is het heel logisch; wat je nooit ervaren hebt, kun je je ook niet naar maatstaven. En misschien maar goed ook, want ik gun het werkelijk geen ene vrouw ( en man) ik was ook altijd heel nuchter. Had 3 gezonde jongens, voordat ik mijn 4e kind verloor. Het maakt ook eigenlijk niet uit hoe babys genoemd worden. Als er maar van ze gehouden wordt en goed verzorgt. Ik moet wel zeggen dat ik nu extra geniet van alles wat onze baby dochter doet. Onwijs dankbaar ben ik voor al mijn kinderen. Elke dag weer. Voorheen voelde ik dat minder heftig als " dankbaar".
Heb je helemaal gelijk in. Maar ik vind het erg moeilijk om die knop om te zetten en maar af te wachten. Wat je zegt, als het niet goed is, is het beter dat mijn lichaam het afstoot. Dit dachten ik en mijn vriend ook bij mijn vorige miskraam. Maar die onzekerheid en afwachten is killing!
quote:Maccaron schreef op 05 januari 2017 @ 22:04:

[...]

Dankje, lief..

Ondanks de angst en onzekerheid , afgelopen zomer bevallen van een prachtige dochter. Hoe moeilijk ook, ik wilde de angst niet laten regeren.Hier ook een gezonde baby deze zomer. Wat een geluk als het dan toch mag lukken.
Hallo?!
quote:Koekie123 schreef op 05 januari 2017 @ 22:29:

Heb je helemaal gelijk in. Maar ik vind het erg moeilijk om die knop om te zetten en maar af te wachten. Wat je zegt, als het niet goed is, is het beter dat mijn lichaam het afstoot. Dit dachten ik en mijn vriend ook bij mijn vorige miskraam. Maar die onzekerheid en afwachten is killing!Is ook absoluut waar en ik heb makkelijk praten na mijn laatste zwangerschap die goed afliep. Ik heb het destijds zo gedaan dat ik gedurende de dag even mocht piekeren van mijzelf en daarna ging ik mijn zinnen verzetten. Ik leefde ook van moment naar moment. Eerst de 8 weken echo afwachten...toen de 12 weken..daarna hartje luisteren enz. Alles stap voor stap. Zo kon ik elke keer iets pisitiefs afvinken. En in de tussentijd je omringen met positief ingestelde mensen.
TO, praat met je verloskundige. Als je een lieve vk hebt bij wie je je hart kunt luchten, helpt dat al veel. Ik mocht elke week komen, hartje luisteren, extra echo's. Het kon haar niet gek genoeg om mij gerust te stellen. Dat heeft mij enorm gesteund. En toch proberen zo weinig mogelijk te stressen. Dit moment heb je. Wat komt weet je niet. Maar dit kindje is nu bij jou.
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 05 januari 2017 @ 22:30:

[...]

Hier ook een gezonde baby deze zomer. Wat een geluk als het dan toch mag lukken.

Wat fijn! Gefeliciteerd.

Ja, deze is echt een cadeautje

Met haar hebben we al het verdriet ingelost. Ze is zo ontzettend makkelijk, lief en mooi. Natuurlijk is ze geen vervanging, maar wel een prachtige pleister op een verdrietige wond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven