Kerstboom opruimen?

28-12-2016 15:10 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wanneer jullie de kerstboom weer de deur uit doen. Is het heel raar om hem vandaag op te ruimen? Ik leg hem dan nog wel in de achtertuin tot nieuwjaarsdag, dan in de voortuin zodat hij door kinderen die kertbomen inzamelen opgehaald worden.

Wanneer ruim jij je kerstboom op?

Totaal aantal stemmen: 217

Direct na kerst (12%)
Tussen kerst en oud en nieuw (6%)
Nieuwjaarsdag (26%)
Met drie koningen (35%)
Een ander moment (21%)
Morgen of overmorgen gaat 'ie de deur uit. Vind het altijd wel jammer hoor....
Morgen komt de kerstbomenafhaal en omdat ik geen auto heb ben ik daar wel van afhankelijk. Hij begon al enorm naalden te verliezen dus het is maar goed ook. Ik had dit jaar niet de beste boom.

Hij is net weg, uitgebreid gestofzuigd en de kerstspullen weer in een doos en weggestopt.
Ik denk dat ik vandaag ga beginnen, maar vind het eigenlijk nog wel gezellig staan. Meestal ben ik het na oudjaar direct zat.
Heb welliswaar geen boom, maar wel kerstversiering. Die ga ik vrijdag weer opruimen, vind het zo gezellig en het heeft nog wel wat. Andere huizen zien er al weer zo saai uit... Man is er niet van, maar die kijkt nog maar een paar dagen de andere kant uit
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik ga er vandaag aan beginnen. Ik vind het ook altijd jammer, maar nu ben ik vrij.

De waxinelichthoudertjes laat ik nog wel staan hoor, daar staan toch geen kerstafbeeldingen op (en die zet ik ook al in oktober neer).
Hier is hij weg. Ik vind het altijd gelijk zo kaal. Ik denk dat ik vanmiddag nog even langs de Intratuin ga. Even nieuwe planten scoren In de folder stonden leuke dingen.
Hier is hij nu ook weg. Dacht ook al aan de intratuin , maar eerst even poetsen. Wat een troep komt er van dat ding af.
Ook net alles opgeruimd zo maar wat bollen en tulpen halen.
quote:Pretzel66 schreef op 02 januari 2017 @ 14:49:

Ook net alles opgeruimd zo maar wat bollen en tulpen halen.Heerlijk tulpen ! Goed idee, ik ga ook
we hadden dit jaar een echte kerstboom maar die kan toch niet tegen de vloerverwarming die het huis warmt op 20 C dus die lag er al 2 weken geleden uit daarna neppe gekocht en opgezet maar vrouw had er vandaag ook genoeg van.
Net in een half uurtje de hele kerstboel opgeruimd en op zolder gezet. Met z'n tweetjes gedaan en ging razendsnel! En wat een ruimte weer in huis nu... Ik hou er wel van hoor, lekker fris het nieuwe jaar in. Wij hebben elk jaar een schitterende boom, maar toch ben ik hem na nieuwjaarsdag altijd opeens beu.
Ik heb de boom en versieringen gister weggehaald, opgeruimd staat netjes
Vandaag opgeruimd, had wel wat eerder gekund want de takken waren al helemaal krom getrokken. Jammer, de tijd vliegt zo snel voorbij. Nauwelijks het idee dat ik er van heb kunnen genieten. Maarja ben vaak niet thuis savonds ivm werk. Nu vind ik het saai zonder boom en versiering, helemaal nu het buiten ook zo somber en koud is. Van mij mag het nu wel voorjaar worden als we toch geen fatsoenlijke winter meer krijgen. Vorst en een zonnetje prima, maar dit.. zo deprimerend.
Meteen na Kerst. Dan ben ik er klaar mee.

Hij stond ook al midden november.
Ik schreef eerder nog dat de boom hier altijd tot na Driekoningen staat maar hij is inmiddels toch weg. Ik was ´m zat.
Ik heb net ook de kerstspullen opgeruimd en wat leuke nieuwe lichtjes opgehangen, een vaas met takken in de vensterbank, een nieuwe plant op het bureau. Morgen nog even een grote kamerplant halen, die komt op de plaats van de kerstboom.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
1 januari opgeruimd. Was het zat. En zit niet zo goed in m'n vel dus had ik ook veel zin in de feestdagen.
Carpe Diem!
Ik ben de boom nu ook zat, dus mooi moment om hem morgen weg te halen.

Vond het wel grappig dat veel tuincentra en bouwmarkten nu met kamerplanten in de folder staan. In dit topic blijkt weer waarom
Vroeger was er altijd al zo'n advertentie "kerstboom eruit, kamerplant erin". Het is voor het eerst dat ik thuis een grote kerstboom heb, want normaal zijn we altijd met vakantie, maar ik vind het ook wel echt gezellig, die plant ervoor in de plek. Nog twee kleinere potjes met bolletjes gehaald, de kamer is helemaal januariproof nu.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wij hebben normaal ook een plant op de plek van de boom, maar die staat in december gewoon tijdelijk in de keuken.

En morgen gaat hij dus weer terug op zijn plek.

Nooit de neiging om een nieuwe te kopen als de boom weg is.
Liefst meteen na kerst, anders meteen na O&N.

Dag boom, Hoi nieuwjaar!
Tjah, tjah, tjah...
Vanwege een bezichtiging de dag voor oud en nieuw, hadden we de boom al vroeg weggedaan.... normaal staat 'ie hier tot 6 januari. Maar dat scheelt vandaag opruimen
Nothing takes the past away like the future
Hij stond hier al zo een tijd naar ons gevoel, dat we hem op nieuwjaarsdag hebben opgeruimd en meegegeven aan kinderen in de straat.
Hier beide kerstbomen inmiddels opgeruimd. Alleen de kerststerk hangt nog in de woonkamer, daar kan ik nog geen afstand van doen. Iets roods lichtgevends in deze donkere dagen. En in de keuken hangt nog een lampjes vallende ster aan het raam. Zo bouw ik een beetje af.

Ik wil ter vervanging van de boom iets bedenken met kerstlampjes. Deze doen in een grote vaas met iets er in of zo.
Net de kerstboom weer "aangezet", heb nog geen tijd om hem op te ruimen, dus dan nog maar even genieten van de lichtjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven