Uitgerekend begin augustus 2017

25-11-2016 15:43 1303 berichten
Lieve dames, dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin augustus 2017.

Schrijf gezellig mee!

NrNaamLeeftijd (v/m)# KindUD GeslachtAfsprakenBijzonderheden1.Hartje8333/36129 julinnb- klopt!2.Eefie8235/33231 julijongen9 maart 20 weken echo klopt!3.Reflectione27/2611 augustusnnb- klopt!4.Maatje8630/3313 augustusnnb18-03 20-weken echo klopt!5.Rosings391 4 augustusMeisje- klopt! Alleenstaand6.Pocas33/342 4 augustusnnb- klopt!7.Sunny-side-up33/3615 augustusnnb- klopt! *8.KittB31/301 5 augustusnnb17-03 20-weken echo klopt! 9.Mennes_26/2715 augustusJongen14-03 20-weken echo klopt!10.Tuttemien29/392 6 augustusnnb- klopt!11.Princess8432/3526 augustusMeisje- klopt!12.Kim1198630/3318 augustusnnb- klopt!13.Liezelies30/40111 augustusVerrassing13-03 VK

24-03 20-weken echo klopt!14.my-little-appletree25/30212 augustusJongen- klopt!15.Rieta12329113 augustusnnb09-03 klopt!16.Stylo28/30213 augustusnnb22-02 geslachtsbepaling klopt!17.Lola8828/34216 augustusnnb- klopt!18.jess-zz27/30126 augustusnnb06-03 geslachtsbepaling klopt!

Er zijn 20 plekken in de tabel, als je jezelf wilt toevoegen of iets wilt wijzigen: Log in met onderstaand account en bewerk dit bericht

Gebruikersnaam: Augustus2017

Wachtwoord: Uitgerekend
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het bij 10.5 vertellen...als je het 2 dagen ervoor verteld is de kans groot dat ze niks meer kan regelen voor je...

Ik heb uit nood ook een collega moeten vertellen,ze houden hun mond echt wel!
Ik heb gister op facebook de aankondiging gedaan, hartstikke leuk al die reacties

(ik zou het ook met 10 weken vertellen dan, dan hebben ze ruimte om te plannen)
Ik zou het vast vertellen reflectione. En vragen het stil te houden. Het geeft ze de kans om het goed voor je te regelen.
Hoe heb je het verteld op facebook? Met een foto?? Wij zitten nog te bedenken hoe we het gaan doen...
Ja, de tekst eerst een rijtje goede voornemens; bewegen, gezond eten, aankomen (vorig jaar ben ik 20 kilo afgevallen, dus dat is wel een 'hé?' goed voornemen), moeder worden, heel gelukkig zijn.

En dan een foto er onder van een 'filmset klapbord' met daartussen de echo en op het bord 'er komt een kindje,
Wat leuk Rosings!

Ik ben hier ook aan het twijfelen hoe en vooral wanneer het te vertellen. Aan de ene kant denk ik dat na 10 weken echo iedereen het mag weten (ga wel tegen iedereen zeggen dat ze het nog even voor zich houden totdat ik iedereen heb gesproken aan wie we het eerst willen vertellen). Aan de andere kant denk ik: misschien nog even wachten een aantal weken na de 10 weken echo. Lastig! Ik ga het sowieso niet op Facebook zetten denk ik. Misschien komt er in augustus iets op . Onze ouders en zussen weten het al wel.
Reflectione Op werk weten ze het bij mij ook wel, kwam ter spraken dus gewoon verteld. Was het al van plan aangezien ik vorige keer zo ziek was en primeren best wel heftige bijwerkingen kan hebben, kans zit er dik in dat ik me ziek moet melden. De mensen die het weten vertellen dat echt niet zo maar door. Misschien aan hun partner als ze het over hun dag op kantoor hebben, maar niet onder collega's.

rosings Leuke aankondiging!
Ik zou het na de 10 weken echo vertellen Reflectione. Anders is het misschien wel heel krap dag.

Wat een leuke manier van aankondigen Rosings!
Ik moest het nu ook vertellen aan een school want ze deden een aanbod voor een vervanging tot eind februari in het buitengewoon onderwijs.

Maar als je zwanger bent mag je daar niet in werken hier in België.

Als we de 12 weken voorbij zijn, dan zetten wij het ook op fb, maar wel maar voor beperkt aantal mensen (waarvan wij willen dat ze het weten)

Sowieso zet ik daar zelden iets openbaar op
Rieta...waarom mag je daar niet werken als je zwanger bent?
Vertellen: Ik weet nog niet wanneer en hoe hiihihih sommige weten het al wel...

Eten: hoe doen jullie dat met eten en dergelijke? ik heb geen trek en als ik iets eet smaakt het me niet. ben ook ontzettend moe en zometeen nog avonddienst ook ...
Wat vervelend Lola! Ik heb er niet echt veel last van behalve dat scherp/pikant eten me echt totaal niet bevalt (curry's e.d., bizar, normaal vind ik dat heerlijk!). Maargoed, nog zat opties voor mij over dus..

In de ochtend lukt het me niet om brood te eten, dan eet ik crackers en klein bakje magere kwark. Rijstwafels hielpen mij ook goed bij misselijkheid en misschien een beschuitje? Zet allemaal niet echt zode aan de dijk natuurlijk maar misschien heb je dan toch wat binnen.

Is het ook niet zo dat als je eenmaal eet het wel gaat? Misschien moet je wel gewoon eten met afleiding (filmpje aan ofzo) zodat je toch wat binnen hebt, of komt het er weer uit?

Sterkte, ook met je avonddienst met je vermoeidheid. Kon je vandaag overdag even slapen? Dat heb ik een aantal keer gedaan, hielp wel goed..
Ik heb gewoon helemaal geen kwaaltjes meer. Wel snotverkouden en iets gevoelige borsten, maar al het anderen is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ga me stiekem toch wel zorgen maken! Ben morgen precies 10wkn.. en pas 27 jan weer een afspraak en een echo (voor de nekplooimeting).
Geen zorgen Kittb! Hier ook nergens meer last van behalve soms moe. Zelfs borsten minder gevoelig maar gisteren een top echo gehad met een heel beweeglijk kindje.
Thanks, Mindy1234. Die had ik even nodig!
Kwaaltjes kwijt Dat hoeft gelukkig helemaal niks te betekenen. Ik herken het zelf niet, maar van anderen wel en in al die verhalen was er helemaal niks aan de hand behalve dat de mensen er enorm van in de stress schoten.

Geen trek in Hier eet ik ook niks dat ik lekker vind want dat valt niet goed, ik eet evenmin gezond... Vet eten valt het beste.. Dus ik eet met tegenzin een wit broodje pindakaas al heb ik zin en donker bruine boterham met paté. Niks aan te doen. Komt wel weer.

Lola Kan je niet nog even een powernap doen? Sterkte met je avond dienst.
Hier ook bijna geen kwaaltjes hoor, behalve obstipatie en veel plassen. Ik heb me er ook erg veel zorgen om gemaakt, maar probeer t los te laten. Als ik om me heen vraag hoef ik me geen zorgen te maken.

Vandaag moest ik een behoorlijk stuk fietsen en toen merkte ik dat ik echt een sport 'bal' 'bolling' in m'n buik heb... echt apart, hihi

Ik werk zelf ook in het speciaal onderwijs, wel vreemd dat je met zwangerschap in België daar niet mag werken. Ben ook benieuwd naar de reden..

Qua eten smaken bepaalde dingen me ook helemaal niet meer.... zo jammer want vind spaghetti zo lekker en vond het laatst zoo vies! Haha
Reflectione@ als je het liever niet vertelt dan zeg je gewoon dat je een maand (of langer) een plantaardig dieet volgt (green HAPPINESS bijv) is hartstikke hip tegenwoordig en past goed in de januari maand! Genoeg voordelen over die manier van eten te vinden, dan kan je je keuze nog motiveren. Maar als je geen zin in een poppenkast hebt (wat jezelf wel een relaxder gevoel geeft want je hebt niets te verbergen) dan vertel je het toch gewoon.

Hier vertellen we het langzaam aan iedereen na volgende week. Ook al zijn er nu al een hoop die het weten. Maar op werk en fb wacht ik nog ff tot eind van de maand. Maar wellicht dat sommigen het al gaan vermoeden.

Dat dat niet mag in België, wel goede bescherming voor de zwangere vrouw. Ik heb fulltime tot 7 mnd doorgewerkt in groep 7. En ik werk nou niet echt bepaald op een makkelijke school (moeilijke wijk en populatie, komt dichtbij speciaal onderwijs) dat viel niet altijd mee! Gelukkig nu een lagere en makkelijkere groep.

Kwaaltjes@ maak je er geen zorgen over, maar wees blij! Ik snap wel dat je er onzeker van wordt, maar de kwaaltjes zijn niet voor altijd. En geloof me, als het niet goed zit dan voel je dat ook wel. Bij mijn Mks wist ik het gewoon, het zat niet goed. Bij mijn zoon was ik ook onzeker, maar dat voelde toch anders.

Hier ook snotverkouden!
Haha princess creatief idee maar het past absoluut niet bij mij en zelfs niet bij mijn werk :').

Ik zat het wel gewoon tegen 1 iemand zeggen die het organiseert en ook tegen m'n manager ivm lange termijn planning en veel wijzigingen binnenkort. Beetje vroeg en moet telefonisch maar ach
Welkom nieuwe mensen, en gefeliciteerd allemaal met kloppende hartjes!

Echo: Hier ook een mooi kloppend hartje gisteren gezien op de echo. Wat blijft het toch een wonder en prachtig om te zien en horen. We zijn super blij!

Ik ben uitgerekend op 4 augustus en waa gisteren precies 10 weken.

Vertellen: De meesten in onze omgeving weten het al, we vertellen het altijd gelijk. Want als het mis is wil ik dat ook delen met hun. Maandag ga ik het de rest van mijn collega's vertellen (heb het ivm lange termijn planning en vervanging van iemand anders uit mijn team wel al met mijn bazen gedeeld. Zodat zij vast wisten dat ik over een half jaar ook weg val, en er dus meer haast achter zit om iemand erbij te nemen).

Kwaaltjes: ik heb zeker minder last. Maar gister toch een terug valletje, als ik moe ben en niet genoeg rust wordt super misselijk. Qua eten gaat er alleen maar troep in wat vet en zoet is. Hopelijk gaay dat nog over. Mijn buik is sinds deze week ineens aan het groeien, vast ook omdat ik zo veel eet. En de weegschaal stond ineens op +3 kilo al! Het is mijn tweede zwangerschap ben erg benieuwd wanneer mijn buik echt groeit, het is toch wel een stuk eerder dan bij de eerste.

Ik heb ook ineens erg last van acne. En mijn arme vriend, waar ik de vorige zwangerschap zo relaxt en chill was. Ben ik nu steeds kortaf snauwerig en heb ik echt last van moodswings. Hij doet super veel nu voor ons zoontje van 3,5 en ik mag zo veel mogelijk uitslapen, en als mijn zoontje snachts wakker wordt gaat hij. Ik bof er mee!

Kamer: wij hebben helaas maar 2 slaapkamers. Dus de baby gaat eerst bij ons op de kamer en dan bij doorslapen naar de kamer van mijn zoontje. Zolang het goed gaat op die kamer, maar we zouden ook hun de grotere slaapkamer waar wij nu slapen kunnen geven. Dat zal nodig zijn als mijn oudste zoon straks de behoefte heeft om op zijn kamer te gaan spelen. Of bijvoorbeeld met een vriendje of vriendinnetje vanuit school. Liever had ik natuurlijk een extra kamer gehad. Maar er is wel een mogelijk om de schuur om te bouwen als kamer (maar dat zal zijn als hij 11 is ofzo.). Of toch op een geegeven moment kijken naar een ander huis over een paar jaar. In ieder geval aankomende jaren zullen ze bij elkaar moeten.
Enkel buitengewoon onderwys en kleuterond mogen niet blijven werken wegens risicoberoep.

Meer kans op cmv virus of in buitengewoon kans op schop of slag in de buik ofzo...

Ik moet dus nog wel werken in het gewoon lager, maar eerst maar een interim vinden.

Wie geen kwaaltjes heeft, wees blij!

Het misselijk gevoel, de maagpijn, de rommelende soms pijnlijke darmen, soms of voor sommigen continu overgeven, ... op den duur heb je het wel gehad...

Zeker door de vermoeidheid die je dan ook nog eens hebt...

Geen fut en niets kunnen doen, nergens zin in hebben, eten dat je niers zegt,... het is op den duur mentaal wel lastig vind ik. Je komt er met mpmenten toch even doorheen te zitten.

ik kijk uit naar week 12, in de hoop dat tegen dan de kwaaltjes terug afnemen en er weer energie in mij zit.

Nu kijk ik echt overal tegenop... zo hebben we morgen familiefeest maar pft wat zou ik liever thuis id zetel blijven liggen! Week9 lijkt me de ergste tot nu toe te zyn...

Aan allen die ook veel kwaaltjes hebben, kom op, we weten gelukkig wel waar we het voor doen

Kamers, die moeten wy nog klaarmaken. Zullen stilaan eens beginnen kijken ervoor maar hebben nog tyd he
Ha ladies nog meer kloppende hartjes wat fijn!! Wel vervelend dat velen van jullie zich zo naar voelen. Mijn hoest, hoofdpijn en snotweek is over en geef mij met volle overgave over aan mijn vermoeidheid wat een goede uitwerkingen heeft op mijn kwalen. Ik voel mij dus voor het eerst in weken goed!

Bij ons weet eigenlijk iedereen het behalve mijn werk waar ik nog even hoop te wachten tot de 12 weken echo de 20e. Vandaag ook een eerste buikfoto gemaakt! Niks te zien maar who cares ;)

Partner en ik hebben ook zo gelachen om de reactie van 1 familielid tijdens de nieuwsjaarsverplichting bij oma. Geen felicitatie maar wel of ik hun oude ranzige maxicosie wilde kopen. (Ben erg pro tweedehands maar als ik zeg ranzig bedoel ik ECHT ranzig). En maar aandringen met foto's op zn telefoon ik merk ook dat dit soort dingen, net als kamertjes en babykleertjes, mij nog niks doen. Heb alke hoop dat dit nog komt......in veelvoud...maal hondert.

Wij zijn begin 2016 verhuisd en hebben een heel leeg kamertje waar dus voorlopig niks hoeft te gebeuren!
Cmv virus komt bij ons ook voor idd. We hebben een lijst met kinderen waar ik voor moet oppassen. Gewoon goed je handen wassen en beetje nadenken met wat ik allemaal vastpak.

Wij hebben ook nog een leeg kamertje, maar eerst verbouwing van de keuken die over een paar weekjes begint.
Miekje: Gefeliciteerd! En welkom!

Leuke aankondiging Rosings!

Gefeliciteerd Mindy leuk dat er al een bewegend kindje in je buik zit!

Pocas jij ook gefeliciteerd met de goede echo!

verbouwingen: Succes allemaal met de verbouwingen die gaan verbouwen... ik moet er ff niet aan denken hihihih

Kwaaltjes: ik had vrijdag mijn zoontje naar oppas gebracht in de ochtend...snel booschappen gedaan en daarna gelijk mijn bed weer in gedoken en daarna avonddienst gedraaid hihihih zo moe was ik! Qua eten... het is veel zuivel of heel vet wat ik een beetje kan verdragen... ik blijf wel gewoon wat eten maar vaak gooi ik het weg omdat het me niet meer smaakt hihihih

Vandaag me schoonouders verteld, vonden het erg leuk maar niet verwacht.

vakantie met hun gaat niet door... daar kwamen ze zelf mee... wel voorstel gedaan voor lang weekend weg hihih
Fijn dat ze zo reageerde lola, jammer van de vakantie maar soms gaat dat gewoon even niet. Komt ooit nog wel en een lang weekend ergens in de buurt is ook leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven