Kinderfeest voor de hele klas
zaterdag 7 januari 2017 om 20:57
Hallo,
Mijn zoon zit in groep 8. Bij hen is het de gewoonte om dan de hele klas uit te nodigen op je kinderfeest. Nu is het zo dat mijn zoon liever geen fuif wil. Hij heeft ADHD en is wat jonger dan de rest van de klas. Dientengevolge ligt hij niet heel lekker in de groep. Hij wordt niet gepest maar hoort er ook niet echt bij. Zo'n fuif is dus eigenlijk niets voor hem. Maar wat dan? Er zitten 28 kinderen in de klas dus wij kunnen de Kids niet echt vervoeren. Het mag best wel iets kosten maar ik had nu iets gezien wat 25.- pp kost . Dat is me echt te gortig. Iemand een idee?
Mijn zoon zit in groep 8. Bij hen is het de gewoonte om dan de hele klas uit te nodigen op je kinderfeest. Nu is het zo dat mijn zoon liever geen fuif wil. Hij heeft ADHD en is wat jonger dan de rest van de klas. Dientengevolge ligt hij niet heel lekker in de groep. Hij wordt niet gepest maar hoort er ook niet echt bij. Zo'n fuif is dus eigenlijk niets voor hem. Maar wat dan? Er zitten 28 kinderen in de klas dus wij kunnen de Kids niet echt vervoeren. Het mag best wel iets kosten maar ik had nu iets gezien wat 25.- pp kost . Dat is me echt te gortig. Iemand een idee?

zaterdag 7 januari 2017 om 21:28
Fotozoektocht organiseren?
Eventueel in kleinere teams.
De schat op 't laatste is een grote berg pannenkoeken en warme choco .
Of in de plaatselijke sporthal een initiatie van 't één of 't ander laten organiseren?
Basket, voetbal, muurklimmen, badminton, ...
Met uiteraard nadien frietjes ofzo voor iedereen.
Eventueel in kleinere teams.
De schat op 't laatste is een grote berg pannenkoeken en warme choco .
Of in de plaatselijke sporthal een initiatie van 't één of 't ander laten organiseren?
Basket, voetbal, muurklimmen, badminton, ...
Met uiteraard nadien frietjes ofzo voor iedereen.

zaterdag 7 januari 2017 om 21:30
quote:Kromo19 schreef op 07 januari 2017 @ 21:25:
Middagje zwemmen in het lokale zwembad? Hier zijn ze met wat matten, duikplank en snorkels al blij. Hoeft echt geen wildwaterbaan, of grote glijbanen bij te zitten.
Moet je wel zeker zijn dat iedereen voldoende kan zwemmen.
Ik zou in mijn ééntje (of zelfs met 2) geen 28 kinderen in 't oog willen houden.
Middagje zwemmen in het lokale zwembad? Hier zijn ze met wat matten, duikplank en snorkels al blij. Hoeft echt geen wildwaterbaan, of grote glijbanen bij te zitten.
Ik zou in mijn ééntje (of zelfs met 2) geen 28 kinderen in 't oog willen houden.
zaterdag 7 januari 2017 om 21:32
quote:Mietrot schreef op 07 januari 2017 @ 21:30:
[...]
Groep 8......
Kom op, vanaf groep 5/6 gaan ze zelfstandig naar het zwembad.
[...]
Groep 8......
Kom op, vanaf groep 5/6 gaan ze zelfstandig naar het zwembad.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

zaterdag 7 januari 2017 om 21:36
quote:Minimuiss schreef op 07 januari 2017 @ 21:13:
[...]
Nee je snap hem niet goed. ...mijn zoon wil wel een feest maar geen fuif ( zo'n feestje met een dj en dan flesje draaien voor een knuffel en limbodansen enzo) . Ik wil het feest ik niet op school, maar het moet dus of bij ons thuis of ergens in de buurt zodat ouders hun kinderen af kunnen zetten. Of waar kinderen op eigen gelegenheid heen kunnen.
Wij hebben in de buurt bijvoorbeeld een sporthal. Dat zouden we dan best een activiteit kunnen doen, maar wat? Of thuis iets, maar dan wat anders dan dansen.
Oh vet! Apenkooien in die sporthal!
Of een kickbokstrainer een workshop laten doen.
[...]
Nee je snap hem niet goed. ...mijn zoon wil wel een feest maar geen fuif ( zo'n feestje met een dj en dan flesje draaien voor een knuffel en limbodansen enzo) . Ik wil het feest ik niet op school, maar het moet dus of bij ons thuis of ergens in de buurt zodat ouders hun kinderen af kunnen zetten. Of waar kinderen op eigen gelegenheid heen kunnen.
Wij hebben in de buurt bijvoorbeeld een sporthal. Dat zouden we dan best een activiteit kunnen doen, maar wat? Of thuis iets, maar dan wat anders dan dansen.
Oh vet! Apenkooien in die sporthal!
Of een kickbokstrainer een workshop laten doen.
zaterdag 7 januari 2017 om 21:37

zaterdag 7 januari 2017 om 21:39
quote:Mietrot schreef op 07 januari 2017 @ 21:36:
[...]
Als ze kunnen zwemmen.
Tot er iemand zijn kind meegeeft, maar er niet bij zegt dat ie geen diploma heeft ...
In Nederland hebben de kinderen in groep acht minimaal 1 diploma..
Mijn dochter ging in groep 4 al naar een zwemfeestje.
Ik zou discozwemfeest doen.
[...]
Als ze kunnen zwemmen.
Tot er iemand zijn kind meegeeft, maar er niet bij zegt dat ie geen diploma heeft ...
In Nederland hebben de kinderen in groep acht minimaal 1 diploma..
Mijn dochter ging in groep 4 al naar een zwemfeestje.
Ik zou discozwemfeest doen.

zaterdag 7 januari 2017 om 21:43
Als je in groep 8 nog niet kunt zwemmen, dan maar armbandjes en kurken om.
Voordeel van een dorp is dat de badjuffen iedereen kennen. Wie ze niet kennen wordt in de gaten gehouden, ik heb al meerdere keren gezien dat volwassenen uit het bad moesten komen om kurkjes om te doen. Geen kurkjes, dan niet het water in, ook niet waar ze kunnen staan.
Voordeel van een dorp is dat de badjuffen iedereen kennen. Wie ze niet kennen wordt in de gaten gehouden, ik heb al meerdere keren gezien dat volwassenen uit het bad moesten komen om kurkjes om te doen. Geen kurkjes, dan niet het water in, ook niet waar ze kunnen staan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

zaterdag 7 januari 2017 om 21:43
Als hij het zelf niet wil of niet leuk vindt, niet doen. Het feestje moet uiteraard vooral leuk voor hem zelf zijn.
Ik herinner me ook dat dit soort feestjes bij mij in groep 8 populair waren (gewoon bij iemand thuis) maar het waren er geen 23 per jaar. Ook slaapfeestjes (voor klein gezelschap), bioscoop, zwemmen, rolschaatsen en schaatsen waren toen populair. Kies iets dat bij je kind past en waar je hem blij mee maakt.
Ik herinner me ook dat dit soort feestjes bij mij in groep 8 populair waren (gewoon bij iemand thuis) maar het waren er geen 23 per jaar. Ook slaapfeestjes (voor klein gezelschap), bioscoop, zwemmen, rolschaatsen en schaatsen waren toen populair. Kies iets dat bij je kind past en waar je hem blij mee maakt.

zaterdag 7 januari 2017 om 21:44

zaterdag 7 januari 2017 om 21:45

zaterdag 7 januari 2017 om 22:01
zaterdag 7 januari 2017 om 22:04
Een toffe workshop die je ergens in een schuur of loods kunt doen? Graffiti spuiten ofzo? Grote borden hardboard en iemand die vertelt hoe het moet erbij. Als je toevallig in Groningen woont heb ik wel een 'Wie is de Mol' spel liggen dat je in de binnenstad kunt spelen. Kan prima aangepast worden voor kinderen.