Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Op de site van Blossem zie ik nergens staan welke methode ze gebruiken. Gebruiken ze alleen de 4 seizoenstypen of hebben ze die ook nog weer onderverdeeld?

Ook staat er nergens of je zo'n flexa-achtige kleurenwaaier krijgt of iets met echte lapjes stof (veel beter te vergelijken).

Kortom, ik vind het er allemaal wat vaag uitzien op die site.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Jasmine, ik vroeg me hetzelfde af: flexa-waaiers of lapjes stof?

Is blossem trouwens ook niet erg goedkoop? Hier heb je een kleur-  EN STIJLadvies voor €135,-. Dat is dus kleur, accesoires, kapsel, make-up etc. Volgens mij betaal voor je voor de meeste kleurenanalyses alleen al €130.-

Ik vind het veel geld voor zo`n analyse (maar ja, je moet wat he, als je in een kleurcrisis zit!:D) en wil gewoon wel iets goed (en dan bij voorkeur zonder 6 uur ervoor te hoeven reizen...).

Hebben jullie trouwens ook dat sinds je over een kleurenanalyse loopt na te denken dat je echt over ALLES twijfelt en maar gewoon helemaal niks meer koopt?  Wel lekker goedkoop :D
Ik moest 2 uur heen en terug,maar het was de moeite waard.

Ik koop ook minder dan voorheen.
marat, jij was toch bij artextra in arnhem geweest? Krijg je daar ook lapjes stof mee of is het een waaier? Ik denk nl. dat het voor mij ook artextra gaat worden.. Scheelt een uur reizen in vergelijking met Haarlem en als jij tevreden bent..
Hoi allemaal,

Heeft er iemand zin om met mij mee te gaan naar Haarlem, zodat we korting krijgen. Vanaf 2 personen wordt het goedkoper en vanaf 3 personen nog goedkoper. Ik woon vlakbij Breda.

Groetjes Daffy
@bvd: ik ben inderdaad bij ArteExtra geweest en dat was best aardig.

Maar je krijgt geen boekje met lapjes stof en dat werkt toch fijner.

Ik wist bv niet dat ik een helder wintertype was en heb ook veel gedempte winterkleuren.

Geen enorme ramp,maar het kan beter.

Je krijgt "maatwerk" in Haarlem.
Ik heb nu ook een afspraak gemaakt in Haarlem :D maar ik kan pas eind juni terecht, dat is erg jammer. Vooral omdat ik nu (zoals iemand ook zei) aan alles twijfel en ik het zonde vind ik kleding te kopen. terwijl ik toch graag nieuwe bikini's en een zomerjas wil.

Krijg je in Haarlem wel een kaart met lapjes stof?
Ah, ik wilde juist morgen naar Haarlem bellen! Jammer dat het dan zo lang nog duurt of kan je niet zoveel dagen?

Ben echt heel benieuwd, maar ben ergens ook een beetje bang dat ik straks de helft van m'n kleding weg kan gooien....
hallo,ik zou ook best naar haarlem willen.en kom ook uit het noorden....misschien een tip om samen te gaan...als we dan ook nog korting krijgen....wie wil er mee....en wanneer...
begin de dag met een lach
@koekiemonster: je krijgt daar inderdaad een boekje met lapjes stof.
Wat leuk een topic hierover .

Eind vorig jaar heeft Johan samen met z'n collega een presentatie gegeven bij ons op het werk en ik heb toen een afspraak gemaakt samen met een vriendin voor 22 april. Dat was toen nog heel ver weg maar is nu al volgende week! Ik heb er errrrg veel zin in!!

Ben 28 kilo afgevallen (en nog niet klaar hoor) dus ik moet toch alles nieuw kopen straks, dus ik vond dit wel een leuk kadootje voor mezelf. Een nieuwe bril wordt ook hoog tijd dus ook die kan ik straks in de goede kleur kopen!!
Het is misschien wel een goed idee om te informeren naar groepskorting. Enige wat ik op de website kan vinden is dat je bij groepjes van 2 €10,- minder betaalt. Daarnaast wordt er ook nog een workshop kleur genoemd (voor groepen van 3 tot 5 mensen) waarvoor je €100,- moet neerleggen. Als dat een normaal kleuradvies, maar dan voor groepen is,is het natuurlijk wel heel interessant om met meerdere mensen tegelijkertijd te gaan!
Dyta, ik houd me aanbevolen! Als je mijn mailadres wilt, moet je ff de viva-angel aan haar jasje trekken...
hoi .ook ik heb een afspraak gemaakt op zaterdag 3 juni.Duurt inderdaad nog lang en ze adviseren je om niet veel meer te kopen.Ik had mijn haarkleur gezegt en kleur ogen en net die kleuren die ik veel draag zou niet zo''n goede keuze zijn.Begin nu inderdaad over alle kleuren te twijfelen.Ben echt nieuwsgierig.Ik ga alleen ,maar er kan iemand mee voor de korting werd me gezegt.
Bedankt voor je reactie Marat, fijn dat je daar echte lapjes krijgt.

En er was iemand die vroeg of het lang duurt voor je terecht kunt. Dat is inderdaad zo, 26 juni was voor de eerst mogelijke datum. Maar als je ook op zaterdag zou kunnen, kan je iets eerder terecht. Doordeweekse dagen zijn populairder. En dan hebben ze ook workshops voor bedrijven dus vandaar dat dat langer duurt.
Volgens mij is het op zaterdag wel duurder!
Op zaterdag is idd duurder.

Met een groepje is wellicht goedkoper maar bedenk wel dat je daar zelf minder aan hebt.

Als je met z'n tweeën bent weet je zeker dat je uitgebreid wordt geholpen en als je met een grote groep bent kom je veel minder aan bod. Uiteindelijk zal je heus wel de juiste kleuren krijgen hoor maar ik vind het persoonlijk op zo'n middag leuker om niet op anderen te hoeven wachten ;).

Weten jullie misschien of je in Haarlem ook een visagieles krijgt?
Je wordt opgemaakt,maar visagieles is teveel gezegd.
Hallo Marat,

Bedankt voor je reactie. Ik had contact opgenomen met een bedrijf uit Dinteloord en geinformeerd naar een kleurenanalyse. Consult inclusief viagieles kostte 50 euro en zo'n persoonlijke waaier iets van 87 euro.

Echter spreek het systeem uit Haarlem mij meer aan omdat ze 12 typen hebben en geen 4.

Groetjes van Daffy
Ik kan het je zeker aanraden.

Bepaalde kleuren uit het winterpalet staan mij minder omdat ze te licht zijn.

Het is nu op maat,hoewel ik met sommige kleuren niet zo blij ben:D.

Mij is bij de eerste analyse niet gezegd dat ik de donkerste kleuren als basiskleuren moet nemen.

Het is juist leuk om het met 2 of 3 mensen te doen,dan zie je het verschil!!

Met meer zou ik ook niet doen,dan kom je toch minder aan bod.

Je moet wel sterk in je schoenen staan:D.

Toen ik er was had een vrouw haar zus meegenomen en die werd het even teveel.

Als je veel verkeerde dingen hebt.....
Hallo Marat,

Mochten alle kleuren in mijn kledingkast niet bij mijn type passen, dan gooi ik toch niet alles weg hoor:) Ik zal het hoogstens minder vaak aantrekken.

Mijn hoofdkleuren in mijn kledingkast zijn donker blauw en bruin. Ik kan het me gewoon niet veroorloven om alles nieuw te kopen. Ik maak ook zelf kleding, dan zal ik in het vervolg zelf kleding maken in de juiste kleuren behorend bij mijn type:)

Ik heb nog een vraag, maar vind het een rare vraag. Ik ben van aziatische afkomst (chinees). Ik heb van oorsprong donker bruin/zwart haar, bruine heldere ogen, volgens mij een gele ondertoon, maar toch wel bleekjes. Ik word moeilijk bruin in de zon. Ik krijg ook altijd witte vlekken in mijn gezicht (te weinig pigment??) Ik draag elke dag een zonnebrandcreme. Weet je of het systeem in Haarlem ook geschikt is voor mijn type?

Groetjes Daffy
Het maakt in principe niet uit wat voor "ras" (wat een vervelend woord; ik wil duidelijk zijn) je bent.

Er worden stoffen onder je gezicht gehouden voor een spiegel bij daglicht en dan wordt bepaald welke kleur het mooiste bij je teint staat. Op basis daarvan krijg je een boekje met stofjes die bij je kleurtype past.

Ook wordt je huid beoordeeld. Of je een warme of meer koele huid hebt. Dat laatste is moeilijk zelf te beoordelen vind ik, maar handig om te weten als je bijvoorbeeld foundation gebruikt.
Het is inderdaad zo als Titana zegt,ze komen er altijd uit.

Soms zien ze het al bij binnenkomst( bij uitgesproken types)

Ik heb ook niet alles vervangen,hoor!

Ik heb een aubergine broek,die zit ook niet in mijn palet,maar die draag ik gewoon af.

Maar met nieuwe dingen houd ik er zeker rekening mee.

Mijn klerenkast bestond al voor 3/4 uit zwart(was gelukkig goed:D)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven