Wat vinden jullie van de naam?
zondag 8 januari 2017 om 13:16
Ik vind het allebei niets. Rayne klinkt idd als rain en rory vind ik persoonlijke een heel ordinaire naam.
Mocht je het leuk vinden als er mensen meedenken over andere potentiële namen, meld je dan even op het jongensnamen topic hier op het forum. Genoeg mensen met ideeën
Mocht je het leuk vinden als er mensen meedenken over andere potentiële namen, meld je dan even op het jongensnamen topic hier op het forum. Genoeg mensen met ideeën
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 8 januari 2017 om 13:21
zondag 8 januari 2017 om 13:23
quote:veensteker schreef op 08 januari 2017 @ 13:20:
Rory kan ook lastig zijn om uit te spreken.
Ik vind Stijn erg mooi. Lekker kort en duidelijk.'
Die is alleen totaal niet in de lijn vsn deze twee andere namen?
Overigens vind ik jongensnamen ook lastig. Voor een meisje kan ik er zo tien bedenken die ik leuk vind
Rory kan ook lastig zijn om uit te spreken.
Ik vind Stijn erg mooi. Lekker kort en duidelijk.'
Die is alleen totaal niet in de lijn vsn deze twee andere namen?
Overigens vind ik jongensnamen ook lastig. Voor een meisje kan ik er zo tien bedenken die ik leuk vind
zondag 8 januari 2017 om 13:27
zondag 8 januari 2017 om 13:30
Rory associeer ik met een meisje.
Bekende zangeres is Rory Block (Lovin' whiskey, schitterend nummer).
Rayne is ook mijn smaak niet.
Het probleem met dit soort namen is dat de meeste Nederlanders het niet goed uitspreken en de voornaam in combinatie met een Nederlandse achternaam in mijn oren raar klinkt.
Rayne Johnson klinkt logischer als Rayne de Vries.
Daarbij geldt voor mij: komt het door de "viswijf-test".
Stel je de naam voor als die wordt uitgeroepen door een vrouw met een plat accent. Klink het dan ontiegelijk ordinair: niet doen.
Voorbeeld: Sharon.
Uitgesproken in de naam "Sharon Stone" is er niets mee aan de hand.
Maar op viswijfstand " SJEEERRROOONN!!!" is toch anders.
Overigens krijg ik bij het zoeken op de naam Rayne in Google bij de afbeeldingen alleen plaatjes van een vrouwelijk game-karakter.
Bekende zangeres is Rory Block (Lovin' whiskey, schitterend nummer).
Rayne is ook mijn smaak niet.
Het probleem met dit soort namen is dat de meeste Nederlanders het niet goed uitspreken en de voornaam in combinatie met een Nederlandse achternaam in mijn oren raar klinkt.
Rayne Johnson klinkt logischer als Rayne de Vries.
Daarbij geldt voor mij: komt het door de "viswijf-test".
Stel je de naam voor als die wordt uitgeroepen door een vrouw met een plat accent. Klink het dan ontiegelijk ordinair: niet doen.
Voorbeeld: Sharon.
Uitgesproken in de naam "Sharon Stone" is er niets mee aan de hand.
Maar op viswijfstand " SJEEERRROOONN!!!" is toch anders.
Overigens krijg ik bij het zoeken op de naam Rayne in Google bij de afbeeldingen alleen plaatjes van een vrouwelijk game-karakter.
When in doubt, the auditor is always right!