Afgrijselijke kindernamen The Sequel!

30-08-2016 22:13 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer 3000 posts achter de rug met de meest afschuwelijke kindernamen ter wereld.

We vinden er vast nóg 3000 toch?

Hier gaan we gezellig verder!
668, the neighbour of the Beast
quote:ploppie76 schreef op 09 januari 2017 @ 06:11:

Boet ken ik wel als hondennaam.

En de naam Frens vind ik ook niet raar,daar ken ik er zelfs 2 van.

Ik ken ook wel een Frenske, maar dat is een hond...

Hier in de buurt is een tijdje terug wel een Koeëb geboren (een Limburgse variatie op Jacob). Om te beginnen spreekt niemand dat buiten Limburg goed uit (laat staan in het buitenland). Daarnaast is het vreselijk ouderwets.

Als bijnaam, oké, maar noem je kind dan gewoon Jacob of zo.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Uit het NRC

P.ex,

Fl.etcher

El.se El.sema

Me.nasse (jongen)

V.esper

V.ester

En Faas (vaas), Boet (schuurtje), Tijl (Teil), Taco (eten), Kick (trap) en andere zelfstandig naamwoorden (ook al is het een oude naam) vind ik raar.
Ab imo pectore
quote:Bloemenzee schreef op 07 januari 2017 @ 14:21:

Hier zitten ook weer pareltjes tussen!Demon en Lard zijn vrij normale (zeg niet dat ik ze mooi vind) namen toch? De rest is wel, ehmmmm, apart. Vooral om surprise moet ik lachen, die zal vast niet geplanned zijn haha!
live and let live
Demon normaal?

Fijn als je ouders je al zo verschrikkelijk vinden voor je goed en wel bent geboren.

En weet je wat Lard betekent? Ook niet echt heel aardig om je kind varkensvet te noemen...
Ik ken verschillende Demon's en Lard. Misschien helpt het dat ik niet gelovig ben opgevoed/ooit iets met geloof heb gehad dat ik Demon daar niet gelijk aan link.
live and let live
quote:Maechtje schreef op 09 januari 2017 @ 15:11:

[...]

Ik ken ook wel een Frenske, maar dat is een hond...

Hier in de buurt is een tijdje terug wel een Koeëb geboren (een Limburgse variatie op Jacob). Om te beginnen spreekt niemand dat buiten Limburg goed uit (laat staan in het buitenland). Daarnaast is het vreselijk ouderwets.

Als bijnaam, oké, maar noem je kind dan gewoon Jacob of zo.O ja dat is wel een heel ouderwetse naam. Niet te doen.
Vandaag gehoord: Eowynn
quote:renske1975 schreef op 09 januari 2017 @ 17:24:

Vandaag gehoord: EowynnDat is die toch van Lord of The Rings?! Die blonde prinses van Rohan .
Klopt. Altijd al een mooie naam gevonden, maar hoort voor mij binnen de context van het boek/de film. Te excentriek voor the real world
In het kader van je hele leven je naam moeten sellen: Djeydan. Echt, hoe kom je erop
Alle namen die beginnen met Dj vind ik bij voorbaat al verschrikkelijk.
quote:marjaa75 schreef op 09 januari 2017 @ 17:09:

Ik ken verschillende Demon's en Lard. Misschien helpt het dat ik niet gelovig ben opgevoed/ooit iets met geloof heb gehad dat ik Demon daar niet gelijk aan link.Ik denk niet dat ik het woord demon nooit in de kerk heb gehoord, maar des te meer in films en series.
quote:renske1975 schreef op 09 januari 2017 @ 17:24:

Vandaag gehoord: Eowynn

Als je in een Engelstalig land woont ... je doet maar.

Maar in Nederland of België vind ik het niets.

Geen idee ook hoe ik 't moet uitspreken.
Huh? Wie kent er nou 'verschillende' Demons.....Ik geloof er niks van.
Ik ook niet!

Zou het misschien Damon zijn? Ook lelijk, maar dat zou ik me nog voor kunnen stellen....

Ik ken verschillende Demon's en Lard. Misschien helpt het dat ik niet gelovig ben opgevoed/ooit iets met geloof heb gehad dat ik Demon daar niet gelijk aan link.https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/demon

7 demons in Nederland en jij kent daar toevallig een aantal van? Ben je niet in de war met Damon of Damian oid?
Ik vind Bailey en Finley juist hele leuke namen

Damon ook leuk, maar alleen als je hem ook echt op zijn engels uitspreekt. Maar ik heb dan ook niets met Hollandse namen, en zou graag kiezen voor een engelse / Amerikaanse naam.

Ik ken verschillende Demon's en Lard. Misschien helpt het dat ik niet gelovig ben opgevoed/ooit iets met geloof heb gehad dat ik Demon daar niet gelijk aan link.

Demon betekent gewoon kwade geest/duivel. Je hoeft geen gelovige achtergrond te hebben om die betekenis te kennen.

Ik ken trouwens niemand met die naam, wel een Damian.
quote:Teemo schreef op 09 januari 2017 @ 15:08:

[...]

Dat kan je nooit , wie weet spreken zij het uit als Tjas, Tjees of lekker op zijn Hollands als Gas.Oh ja van die "toch maar lekker op zijn Hollands" mensen ken ik ook veel. Ik ken een Joo-wie (Joey, maar dan met de Hollandse J à la Jeroen), een Mauw-reen (Maureen maar dan dus niet "Moorien" zoals het in het Engels is) en ook een Neikel (Nigel maar dan niet als Naaidjzul uitgesproken). Ouders beginnen altijd te blazen als mensen het "fout" oplezen ("Ik zoek Djowie?" "Het is Joowie!")
quote:lotus77 schreef op 09 januari 2017 @ 21:18:

[...]

Oh ja van die "toch maar lekker op zijn Hollands" mensen ken ik ook veel. Ik ken een Joo-wie (Joey, maar dan met de Hollandse J à la Jeroen), een Mauw-reen (Maureen maar dan dus niet "Moorien" zoals het in het Engels is) en ook een Neikel (Nigel maar dan niet als Naaidjzul uitgesproken). Ouders beginnen altijd te blazen als mensen het "fout" oplezen ("Ik zoek Djowie?" "Het is Joowie!") Maureen 'op z'n Nederlands' is toch helemaal niet raar? Zou het pas gek vinden als ik die naam op z'n Engels zou moeten uitspreken.
quote:Starshine-2 schreef op 09 januari 2017 @ 20:20:

[...]

Demon betekent gewoon kwade geest/duivel. Je hoeft geen gelovige achtergrond te hebben om die betekenis te kennen.

Ik ken trouwens niemand met die naam, wel een Damian.

Damon dan weer wel...

Maar dat is nog iets anders dan Demon, die heb ik ook nog nooit gehoord. Hoewel met de spelcapaciteiten van de huidige generatie ouders....
quote:MissMartine schreef op 09 januari 2017 @ 17:56:

Klopt. Altijd al een mooie naam gevonden, maar hoort voor mij binnen de context van het boek/de film. Te excentriek voor the real world

Ik heb dat met veel namen, dat ik ze práchtig vind, maar te excentriek of te etnisch voor mijn niet-bestaande koter.

Heb dat dus ook met bepaalde Keltische en Hebreeuwse namen, die ik helemaal geweldig vind, maar ik nooooooooit aan mijn kind zou geven. Seamus bijvoorbeeld. Of Kieran, Eowyn idd, wat ook gewoon Keltisch is, Deirdre, om maar een paar Keltische namen te noemen dus.

Hebreeuwse namen heb ik er zo ook een heleboel.
quote:Zippur schreef op 09 januari 2017 @ 21:44:

[...]

Maureen 'op z'n Nederlands' is toch helemaal niet raar? Zou het pas gek vinden als ik die naam op z'n Engels zou moeten uitspreken.

+1, dat heb ik ook met de naam Maureen.

Maar Neikel?? Daar gaan ze flink mee klieren vrees ik...
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
quote:Marels schreef op 09 januari 2017 @ 22:16:

[...]

Damon dan weer wel...

Maar dat is nog iets anders dan Demon, die heb ik ook nog nooit gehoord. Hoewel met de spelcapaciteiten van de huidige generatie ouders.... Ik ken alleen Matt Damon. En daar koppel ik inderdaad niet de betekenis demon aan.
Damon is op zich een redelijk normale Engelstalige jongensnaam.

Maar dat is iets heel anders dan Demon idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven