Verwachtingen van schoonvader.Terecht of niet?

13-01-2009 08:40 272 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien denkt de titel de lading niet helemaal maar ik wist even niet hoe ik het topic anders zou moeten noemen.

Mijn schoonvader vroeg mij gisteren of er een zaterdag in maart was dat wij konden ivm een feest.

Nou staat maart sowieso al vol met verjaardagen maar daar komt ook nog eens bij dat mijn zoon dit jaar een hele grote kans maakt om kampioen te worden met zijn team.De laatste wedstrijden zijn in maart maar het zou natuurlijk kunnen dat er al eerder bekent wordt dat ze kampioen zijn (omdat ze niet meer in te halen zijn)

Toch kan ik dus nu nog niet zeggen op welke zaterdag in maart wij kunnen.

Dat viel bij mijn schoonvader niet in goede aarde.Hij vond dat ik maar een datum moest noemen en dat zoonlief die wedstrijd op die dag maar moest missen dan.

Ik heb aangegeven dat ik dat niet zal doen omdat mijn zoon zelf al aangegeven heeft dat hij geen wedstrijd meer wil missen.

Heb wel aangegeven dat als hij het toch op een wedstrijddag wil vieren we er gewoon even twee uurtjes tussenuit kunnen gaan en daarna weer terug komen maar dat was ook niet goed.

Mijn schoonfamilie zijn erg van het "familiegevoel" maar blijkbaar hoort mijn kind niet bij onze familie.

Wat vinden jullie? Stel ik me te star op of zouden jullie die kampioenswedstrijd ook voor laten gaan?
Waar gaat het je schoonvader nou om?

Dat je zoon misschien het feest mist, of dat jij niet meteen deed wat jij van hem vroeg? Want als dat laatste het geval is, is een hele discussie of een kampioenschap wel of niet belangrijk is niet nodig
quote:Pauline65 schreef op 13 januari 2009 @ 09:09:

Ja hoor, ik sport wel, nu niet meer in competitie; maar heb jarenlang gehockeyd.

Natuurlijk vind ik niet dat je voor elk wissewasje maar niet moet gaan sporten; maar ik vind niet dat sport in alle gevallen voorrang heeft op andere zaken.Maar in dit geval valt 't zelfs te combineren: wedstrijd is 's middags, dus er kan nog de hele avond meegefeest worden. Hij mist hooguit 'n paar uurtjes als het feest al aan 't eind van de middag begint. 't Is voor opa toch ook veel leuker als kleinzoon dolenthousiast binnen komt na 't spelen van 'n goeie wedstrijd dan dat ie verplicht op tijd moet komen opdraven en dan de hele avond zit te balen?
Ik zou het trouwens als kind heel slecht getrokken hebben als mijn moeder wel even bepaald of ik wel of iet naar een kampioensfeest kan gaan. Heb jaren teamsport gedaan en inderdaad, loyaliteit naar je team is dan belangrijk. Dat was voor mij al belangrijk toen ik 8, 9, 10 jaar oud was. Als mijn moeder dan had bepaald dat ik isschien niet naar een kampioenswedstrijd had gemogen, nou daar was ik dan echt wel heel teleurgesteld in.
Trouwens dat de wedstrijd 's middags is en het feest 's avonds heb ik nog niet van pinolover zelf gelezen, toch? Dus daar kiunnen we wel van uit gaan, maar misschien is het niet zo.
quote:heejhallo schreef op 13 januari 2009 @ 09:19:

Trouwens dat de wedstrijd 's middags is en het feest 's avonds heb ik nog niet van pinolover zelf gelezen, toch? Dus daar kiunnen we wel van uit gaan, maar misschien is het niet zo.quote:pinolover2 schreef op 13 januari 2009 @ 08:49:

Wedstrijden zijn altijd rond 4 uur smiddags dus midden in de tijd dat ze het feest willen geven.

De aanleiding is 40 jarig huwelijk dat we al met de familie gevierd hebben maar dan gevierd wordt voor de rest van de familie.

Ga nu werken maar kijk uit naar andere reacties.Zal kijken of ik dan tussen de middag kan reageren.
Daar ben ik het helemaal mee eens en zoals ik al 2 keer eerder schreef: als het te combineren is, is het natuurlijk prima.

TO schrijft dat er om 'een' zaterdag in maart wordt gevraagd; als het alleen om het sporten gaat lijkt het mij het meest makkelijk de laatste zaterdag in maart te kiezen, omdat de kans het grootst is dat dan het kampioenschap al hoog en breed bekend is.

Maar ze voert ook aan dat er allerlei verjaardagen in maart zijn.
quote:Pauline65 schreef op 13 januari 2009 @ 09:23:

Maar ze voert ook aan dat er allerlei verjaardagen in maart zijn.

En dan gaat een 40-jarig huwelijk dus wel voor. Die jarige krijgt dan maar een keer kaart. Of een knuffel plus kado op een andere dag.

Het kan allemaal zo moeilijk als je het zelf wil, hoor.
Ik weet niet of je schoonvader misschien heel erg van de traditie is en zich een beetje schaamt tegenover de rest van zijn gasten als zijn familie niet compleet is?

Ik vind dat je zoon gewoon naar de wedstrijd toe moet; dat hoort er gewoon bij, want je maakt onderdeel uit van een team. Er zullen waarschijnlijk wel meer mensen niet kunnen; zaterdag is echt een belangrijke dag qua sport en andere activiteiten.
[quote]Jacqie schreef op 13 januari 2009 @ 09:23:

[...]

[...]

[/quote

Oh, helemaal overheen gelezen! Nou ja, dan vind ik dat Opa zich behoorlijk star opstelt. Kinderen hebben op een gegeven moment ook een eigen leventje, die kun je niet commanderen om maar even op het tijdstip dat jij wilt op komt draven.....of ben ik nou zo 'vrij' opgevoed?
Eens met de meerderheid. Die wedstrijd gaat sowieso voor. Stel schoonvader voor om (zoals eerder genoemd) het feest in april of op zondag te geven. Als hij het perse op een zaterdag in maart wil, neemt hij daarmee het risico dat je zoon er niet of niet volledig bij zal zijn. Is alleen maar goed voor schoonvader, kan hij leren met teleurstellingen om te gaan .
The time is now
quote:Wedstrijden zijn altijd rond 4 uur smiddags dus midden in de tijd dat ze het feest willen geven.Waarom willen ze 't feest 's middags vieren? Als het dan toch op 'n middag gehouden wordt, waarom dan niet op 'n zondag? De zaterdag is qua feesten vooral nuttig als 't om 'n avondfeest gaat en mensen dus niet de volgende dag hoeven te gaan werken.
Hij kan ook wel een beetje begrip voor jullie opbrengen. Een kampioenschap is ook niet niets. Kunnen ze het niet in april vieren?
Ik snap eigenlijk niet dat je de datum nog niet weet.

Er is toch zoiets als het "clubblaadje" waar de data instaan.

Over het algemeen staat het er natuurlijk per week ofzo in, maar de datum van een kampioenswedstrijd staat toch vaak ruim van te voren al vast? En ook vaak al zelfs het (neutrale) veld.

Ookal weet je nog niet wie de tegenstander wordt.
Als er nou veel afgelast wordt zijn de laatste wedstrijden misschien nóg wel later .... een zondag is geeneens een optie voor het feest ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:pinolover2 schreef op 13 januari 2009 @ 08:49:

Wedstrijden zijn altijd rond 4 uur smiddags dus midden in de tijd dat ze het feest willen geven.

De aanleiding is 40 jarig huwelijk dat we al met de familie gevierd hebben maar dan gevierd wordt voor de rest van de familie.

Ga nu werken maar kijk uit naar andere reacties.Zal kijken of ik dan tussen de middag kan reageren.

Als ik het goed begrijp heeft zoon dan al een viering meegemaakt van dit gebeuren?

Misschien nog es met opa praten. Het kan gewoon zijn dat hij even pissig was dat jij niet met zijn plannetje meedeed (lees: Hij wilde jouw laten beslissen over welke dag en dat heb je geweigerd en dat paste even niet in zijn lauf der dingen).

Ik zou het gewoon nog eens aansnijden, wellicht is hij dan wat ontdooit (én enthousiast over de teamsport van je zoon). Mijn ouders moeten ook vaak 'opwarmen' voor dingen die even niet in hun straatje passen, of als ze niet gaat zoals ze willen.
quote:Banba schreef op 13 januari 2009 @ 09:30:

Als hij het perse op een zaterdag in maart wil, neemt hij daarmee het risico dat je zoon er niet of niet volledig bij zal zijn. Is alleen maar goed voor schoonvader, kan hij leren met teleurstellingen om te gaan .

Wel helemaal waar trouwens.
quote:lonki schreef op 13 januari 2009 @ 09:31:

Ik snap eigenlijk niet dat je de datum nog niet weet.

Er is toch zoiets als het "clubblaadje" waar de data instaan.

Over het algemeen staat het er natuurlijk per week ofzo in, maar de datum van een kampioenswedstrijd staat toch vaak ruim van te voren al vast? En ook vaak al zelfs het (neutrale) veld.

Ookal weet je nog niet wie de tegenstander wordt.

Eh............... aan het begin van een seizoen kiezen ze nog geen winnaar Je bedoelt de allerlaatste wedstrijd ?

Soms he , soms heb je zoveel voorsprong op de rest dat je al veel eerder kampioen bent dan dat het seizoen is afgelopen . Soms he , soms is het zo koud of zo nat en dan lasten ze weleens wat af en die wedstrijden haal je dan later in .
Wedstrijd gaat voor. Het wordt ook echt geen leuk feestje als je zoon daar onwijs zit te balen. Dus probeer zo te regelen dat als het feest dan valt, je zoon wel naar die wedstrijd kan. Wow, ik zou denk nog teleurgesteld zijn als mijn ouders ooit bij zoits besloten zouden hebben dat ik niet kon spelen.
Ik begrijp dat het veertigjarig huwelijk al in kleine kring gevierd is en in maart nog eens voor de hele familie wordt overgedaan. Het lijkt me dat het dan niet zo op een week aankomt. Dan kan het toch ook eind februari of begin april worden gepland, op een datum dat het kampioenschap in elk geval niet is?

Kan het zijn dat er sprake is van onhandige communicatie? Misschien denkt opa dat jullie zijn huwelijksfeest (en dus hem en oma) niet belangrijk vinden? En jij denkt nu dat hij jouw zoontje niet belangrijk vindt, wat niet erg waarschijnlijk is. Misschien kun je nog eens met opa praten en zeggen dat je dit een lastige situatie vindt, omdat je zijn feest belangrijk vindt en graag wilt dat je zoon erbij is, maar anderzijds ook weet hoe belangrijk het kampioenschap voor je zoon is en hoe teleurgesteld hij zou zijn als hij daar niet heen kon gaan.

Vind je het feest eigenlijk belangrijk?
Ga in therapie!
Ik vind maart trouwens best vroeg voor het einde van een sportseizoen, maar goed doet voor de discussie niet terzake.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 januari 2009 @ 09:35:

[...]

Eh............... aan het begin van een seizoen kiezen ze nog geen winnaar Je bedoelt de allerlaatste wedstrijd ?

Soms he , soms heb je zoveel voorsprong op de rest dat je al veel eerder kampioen bent dan dat het seizoen is afgelopen . Soms he , soms is het zo koud of zo nat en dan lasten ze weleens wat af en die wedstrijden haal je dan later in .Ja dat staat er toch...kampioenswedstrijd, ik neem aan, dat dat niet de eerste wedstrijd is.
Kind gewoon de wedstrijd laten spelen en daarna naar het feest. Als het al op dezelfde dag valt want dat is nog verre van zeker.

Ik snap wel dat opa niet zijn de hele maand maart wil schrappen voor hun feest vanwege één kleinkind. Hij heeft met meer mensen rekening te houden en heeft ook zo zijn eigen wensen. Maar dan zal hij wel moeten accepteren dat dat ene kleinkind dus later komt. Als het al zo uitkomt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Waarom praat je man niet met zijn ouders? Wat vindt hij er eigenlijk van?
Ik weet niet hoe oud je kind is of op welk niveau die speelt , maar élk kampioenschap van welk niveau team of van welke leeftijd van de spelers dan ook , het wordt gevierd als de Europa Cup .

En de doorsnee voetbalvader kennende zal híj daar zeker bij aanwezig willen zijn .

Tegelijkertijd is de andere kant natuurlijk óók waar `"het is maar een spelletje `"
quote:lonki schreef op 13 januari 2009 @ 09:39:

[...]

Ja dat staat er toch...kampioenswedstrijd, ik neem aan, dat dat niet de eerste wedstrijd is.Maar dus ook niet per definitie de laatste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven