Eisprong per maand verschillend?

11-01-2017 17:24 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds september ben ik gestopt met de pil en proberen we zwanger te worden. Nu merk ik de ene maand wel de eisprong (pijn in de onderbuik en slijm) en de ander maand helemaal niets. Kan je de ene maand wel en de andere maand geen eisprong hebben?

Daarnaast was mijn cyclus de eerste 2 maanden 4 weken en sinds 2 maanden nu 5 weken. Kan dat ook per maand verschillen of moest mijn lijf de eerste 2 maanden ontpillen?

Ik ben gewoon even benieuwd hoe dit zit.

Alvast bedankt!
Ik voelde mijn eisprong de ene maand beter dan de andere.

Ook heb ik de laatste twee jaar een paar keer geen eisprong kunnen ontdekken. Aantal jaar geleden altijd. Ikben nu 41, zou er mee te maken kunnen hebben.
Ontpillen bestaat niet, de een heeft gelijk een regelmatige cyclus, bij de ander duurt het wat langer.

Als je twijfelt of je wel iedere maand een eisprong hebt kun je ovulatietesten gaan gebruiken of gaan temperaturen. Net wat je prettig vindt.
Een gezonde vrouw heeft 8 tot 14x per jaar een ovulatie, als je serieus twijfelt of je ze wel hebt, bezoek dan je huisarts. Uitblijven van ovulatie (in je vruchtbare jaren) is niet normaal. Maar de kans is groter, dat je hem gewoon niet opmerkt, en dat je wel ovuleert.
bij mij is het niet standaard op dag 14, soms wel maar vaak een paar dagen later. De ene keer voel ik het duidelijker dan de andere keer. Lijkt mij vrij normaal, we zijn geen robotten.
Ik merk alleen overmatige vaginale afscheiding, en dan denk ik dat ik ergens die dagen ga ovuleren. Geen krampen verder. Bij mij is het ook nog eens wisselend, omdat ik onregelmatig menstrueer.

Niet elke vrouw is stipt op tijd met de cyclus. Het enige waar je zeker van kan zijn, is dat je nog een cyclus hebt als je menstruatie begint.

Mocht ik ooit voor een 2e kind willen gaan, dan kan ik niet veel anders dan gewoon veel seks hebben en afwachten. Lijkt me ook minder stressvol dan bepalen wanneer je eisprong is, ovulatietesten, temperatuur meten, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven