Hormonen spuiten vanaf begin 2017

02-01-2017 00:16 1237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds oktober 2015 ben ik gestopt met de pil. Al snel bleek ik PCOS te hebben. Na bijna een jaar clomid te hebben geslikt, begin ik morgen voor de eerste keer met het spuiten van puregon.

Omdat ik er erg tegenop zie en de teleurstelling elke maand groter wordt, lijkt het me fijn om hier te kunnen kletsen met anderen die ook binnenkort gaan beginnen met spuiten. Er zijn al verschillende topics over dit onderwerp, maar ik merk dat de meesten daar al langere tijd meeschrijven, dus vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

Ik hoop dat er snel meerderen aansluiten! (Of eigenlijk niet)
Whatever you decide to do, make sure it makes you happy <3!
Ik sta inderdaad voor de klas... dan moet iemand mij even overnemen, iemand die geen vaste groep heeft.. tja het is niet anders... weet bij jullie het nog niemand..

Fijn dat jij dat zo kan regelen SaffronSkies.. hoef je daar ook niet moeilijk over te doen..
Ik sta ook voor de klas. Maar we hebben geen mensen 'loslopen'. En het zh is 20/30 minuten rijden. Ik zie er dus best tegenop dit te melden.... ook al weten ze dat we bezig zijn...
Dat is toevallig! En eventueel iemand van directie? Een werkgever is het wel verplicht... weten ze er al wel iets van nu? En voel je vooral niet bezwaard... we hebben er niet zelf voor gekozen..
Daar heb je gelijk in. Ze weten al enige tijd dat we bezig zijn met zwanger worden. Ondertussen zijn er 5 collega's zwanger geraakt en bevallen. Best pijnlijk. Vooral omdat 'baby's' het enige gespreksonderwerp lijkt geworden! Ik ga maar eens een mooi moment zoeken om mijn verhaal aan de directie te vertellen.

Wanneer heb jij je prikinstructie?
Poeh dat is pittig inderdaad.. bij mij in de omgeving megaveel zwangeren, idd lastig. Schoonzusje ook.. ik zou het zo snel mogelijk doen, zodat ze tijd hebben om iets te regelen. Wij hebben woensdag weer een afspraak, dus dan zal er wel weer duidelijk worden. Heb jij die instructie van je eigen fertiliteitsarts gehad? En is bij jullie allebei alles goed?
Het lijkt wel ons privé forum jufjenn. Ik stuur je een pb.
Sorry meiden, daar ben ik weer! Ik bedacht me ineens dat de kerstvakantie bijna voorbij was en ik al mijn lessen nog moest voorbereiden, dus ik had even een paar dagen geblokt in mijn agenda. Ik werk dus ook al in het onderwijs haha! Bij mij weet niemand ervan op mijn werk, dus ik ga deze maand kijken of het te regelen is om weg te gaan voor echo's en als dat niet 'stiekem' kan, stellen wij het helaas een paar maanden uit tot ik een vast contract krijg in augustus.

Saffronskies: wat fijn dat het voor jou makkelijk is om te regelen op je werk dat je even weg kan tussendoor. En ik vind het super stoer van je dat je het alleen doet allemaal! Wat fijn dat je follikels zo snel zijn gegroeid. Heb je iedere keer een vrij korte cyclus? En heb jij een bekende of onbekende donor (als ik vragen mag)? De HSG vond ik heel erg meevallen! Het schijnt dat je daarna 3 rondes extra vruchtbaar bent, dus hopelijk werkt dat bij jou.

Emceetje: erg hè, die prikinstructies? Ik zag er ook zo tegenop! Maar nu ik aan het spuiten ben, valt het me reuze mee. Wel voel ik de vloeistof nog een paar minuten tintelen. Dat voelt echt niet prettig, maar ik ben dan ook echt een watje. Balen dat je net te laat was in je cyclus en je nu moet wachten. Hopelijk is het spuiten niet nodig en ben je deze ronde zelfs al zwanger!

Jufjen: vervelend dat jij ook nog een ronde moet wachten. Hopelijk is het ook voor jou niet nodig om te gaan spuiten. Wat was het alternatief voor hormonen dan? Ik heb daar helemaal geen keus in gehad, dus ik heb geen idee waaruit je kunt kiezen.

Fijn weekend nog allemaal
Wat grappig dat je ook voor de klas staat.

Mijn vruchtbare week is nu aan de gang, dus wij gaan er alles aan doen om de iui te voorkomen. Het kan nog....
Spannend, ik ga voor je duimen!! Succes weer morgen, de eerste schooldag
quote:Tutestbelle schreef op 07 januari 2017 @ 19:53:

Saffronskies: wat fijn dat het voor jou makkelijk is om te regelen op je werk dat je even weg kan tussendoor. En ik vind het super stoer van je dat je het alleen doet allemaal! Wat fijn dat je follikels zo snel zijn gegroeid. Heb je iedere keer een vrij korte cyclus? En heb jij een bekende of onbekende donor (als ik vragen mag)? De HSG vond ik heel erg meevallen! Het schijnt dat je daarna 3 rondes extra vruchtbaar bent, dus hopelijk werkt dat bij jou.

Thanks! Ik heb gekozen voor een buitenlandse onbekende donor. Mijn kind zal in de toekomst wel gegevens over de donor kunnen opvragen en indien gewenst contact kunnen opnemen met hem. Ik sta ook op de wachtlijst voor de spermabank van het ziekenhuis zelf, maar de wachtlijst is 18 maanden. Zolang wilde ik niet wachten en daarom ben ik begonnen met een buitenlandse donor.

Mijn cyclus is de laatste tijd 26 of 27 dagen. Is ook wel langer geweest. Mijn eisprong waa in deze ronde en de ronde ervoor op dag 11.

Goed om te weten dat je misschien iets vruchtbaarder bent na een HSG. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig gaat zijn.

Veel succes morgen met de 1e schooldag voor degenen die in het onderwijs werken!
Saffronskies: Jeetje, wat een lange wachtlijst zeg. Weet je wat de reden daarvan is? Je zou denken dat er toch genoeg sperma te krijgen is? En weet je wel uit welk land de vader komt, of is dat voor jou ook een verrassing?

Hoe gaat het met de rest? Emceetje, heb je je vruchtbare dagen goed benut?

Ik ben vanochtend weer in het ziekenhuis geweest voor een meting. Ik had nog steeds een cyste rechts, maar links ook een goede follikel van 14mm. Maandagochtend weer terug, dus ik moet weer wat bedenken op mijn werk. Mijn smoezenbox is inmiddels op. Daarna hoef ik gelukkig twee weken niet meer naar het ziekenhuis en hopelijk zelfs daarna niet meer!

Fijn weekend alvast voor iedereen
Hoi hoi, ik sluit me graag aan. Vandaag flinke ongesteldheid krampen. Verwacht dat het morgen, perfect regelmatige cyclus, doorzet. Begin dan dag 3 met eerste IUI behandeling met puregon prikken en pregnyl. Na 4,5 jaar proberen op de natuurlijke manier, waarbij 1x bijna 13 weken zwanger, nu toch de stap in de medische molen.

Ik lees graag mee in jullie ervaringen. Ik ben erg benieuwd wat het ons gaat brengen.
als je maar geniet
Qfzqfz: welkom! Het is hier een beetje stil, dus ik hoop dat meer mensen zich aansluiten. Wat vervelend dat je het IUI-traject ingaat. Ben je inmiddels al ongesteld geworden vandaag? Mag ik vragen waarom je pas na 4,5 jaar naar het ziekenhuis bent gegaan? Ik zou echt niet zo lang hebben kunnen wachten hoor! Wat sneu dat het, na zo lang proberen, bij 13 weken toch nog mis is gegaan.
quote:Tutestbelle schreef op 13 januari 2017 @ 09:14:

Saffronskies: Jeetje, wat een lange wachtlijst zeg. Weet je wat de reden daarvan is? Je zou denken dat er toch genoeg sperma te krijgen is? En weet je wel uit welk land de vader komt, of is dat voor jou ook een verrassing?

De reden is dat er te weinig donoren zijn en/of teveel vraag is. Ik weet inderdaad wel uit welk land de donor komt, ik weet best veel over hem. Je kunt kiezen voor een uitgebreid profiel en dat heb ik gedaan. Vond ik fijn voor mezelf en ook voor mijn kindje voor later.

Iedereen veel succes met prikken en de follikelmetingen. Ik zit nog een paar dagen op het wachtbankje...
Ah, op die manier Fijn om zoveel te weten van je donor inderdaad.

Succes op het wachtbankje! Wanneer ga je testen?
Testen is helaas niet meer aan de orde, ben vandaag ongesteld geworden
Balen Saffronskies! Was dit je 4e poging? Wat naar. Sterkte.

@qfzqfz Jeetje wat zijn jullie al lang bezig. Ik vind 2 jaar al bijna onmenselijk. Ben je al begonnen met de iui?
Hoi, ik meld mij hier ook.

Op 24 dec mijn eerste IUI gehad na een ronde gonal en pregnyl gespoten te hebben. Helaas heeft de eerste ronde niet tot een zwangerschap geleidt.

Inmiddels was ik al aan mijn tweede ronde begonnen. Afgelopen maandag had ik weer een echo. Er zaten 3 mooie blaasjes maar de arts wilde graag dat ik toch nog twee dagen gonal zou spuiten. Gisteren weer een echo gehad en helaas waren alle 3 de blaasjes al gesprongen. De IUI wordt dan nu ook niet doorgezet en ik moet wachten tot de volgende ronden.

Ik ben overigens 35, mijn vriend 37 en zoals het nu lijkt zijn wij beiden prima in orde.

Vind het nu al behoorlijk frustrerend. Ow en ik werk ook in het onderwijs
Bizar, de topic titel had ook wel 'mensen uit het onderwijs spuiten hormonen' kunnen zijn.

Hoelang zijn jullie al bezig Annaliisa? En is het jullie eerste kindje?

Hoe gaat het prikken je af? Wij 'mogen' komende ronde beginnen en ik vind het erg spannend.
Ja eerste kindje. Ik slik sinds een jaar of 3 geen pil meer maar echt actief ermee bezig zijn we sinds vorige zomer. Maar gezien mijn leeftijd wilde ik het niet nog even aankijken.

Het prikken vind ik echt niks voorstellen. Alleen tegen het einde wordt de huid wat gevoelig en komen er wat blauwe plekjes. Die naald voel je echt niet. Die is zo dun ????

Ik had alleen niet verwacht dat dit traject zo veel emotioneel van je vraagt. Ben er heel nuchter ingegaan maar merk dat ik nu toch iets minder nuchter ben.
Hoi hoi,

Dinsdag een uitgangsecho gehad. Gecheckt of ik geen cystes had. Allemaal in orde. Inmiddels sinds woensdag aan t prikken. Ik voel er ook heel weinig van. Blijft wel raar om die naald in mijzelf te zetten. Ben heel benieuwd, woensdag follikelmeting.

In de 4,5jr dat we bezig zijn was ik na 1,5 jaar zwanger op natuurlijke wijze. Na drie maanden helaas afgebroken. In mei alweer drie jaar geleden dat k ben bevallen. In de tussentijd tegen een burnout aangezeten vanwege mijn drukke baan - niet in t onderwijs :-). Eerst de tijd genomen om mijn energieniveau weer op peil te brengen. Afgelopen zomer gestopt met die baan en voor mijzelf begonnen. Nu alles beetje op de rit en zit goed in m'n vel. Vandaar dat we nu pas met IUI starten.

Annaliisa, jij ook al tijd bezig, 3 jaar... Ik ben net 36 vandaar nu ook echt de stap genomen.
als je maar geniet
Hi. Ik sluit me hier graag bij aan.. weliswaar geen lerares maar hopelijk toch welkom

Ik ben nu net 5 dagen aan het spuiten (ovaleap) na een half jaar clomid 50mg. Gelukkig minder bijwerkingen dan die ellendige pillen haha. Ik had telkens een goede eisprong met clomid maar bij ronde 4 bleek ik alleen maar negatieve samenlevingstesten te hebben. Dat schijnt een bijwerking van clomid te zijn dus nu kijken of ik positieve testen kan krijgen met het spuiten van hormonen. A.s. maandag eerste meting om te kijken of het aanslaat.. Het spuiten zelf valt me gelukkig mee (behalve de eerste keer, dat was wel even een 'doe ik het wel of doe ik het niet' momentje ).
Hi dames,

Ik sluit mij ook graag aan.

Wij zijn sinds januari 2015 bezig voor ons tweede kindje. 2 keer een HSG, een kijkopereratie gehad waarbij een cyste is verwijderd en een kleine verkleving (maar dat kon niet de oorzaak zijn dat het nu zo lang duurt, zei de arts). 4 maanden iui met Clomid, maar daar reageerde mijn lichaam te heftig op. Nu vorige week zondag begonnen met Gonal f en vanavond Ovitrelle zetten... spannend.

Ik heb het verteld op mijn werk... ik kon geen geloofwaardige excuses meer bedenken voor de echo's. Het lucht wel op dat ze het weten????

Spuiten vond ik enorm meevallen, hoewel ik de eerste keer bijna 20 minuten met dat ding in mijn hand heb gezeten. Maar ik ben echt een watje met naalden. Achteraf stelt het niet zoveel voor????

Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger!
Welkom Moesa en Esine. Het wordt al echt een groepje hier.

Wij zijn ook bezig sinds januari 2015. Ik wacht op mijn menstruatie en dan gaan we ook aan de iui. Ik ben ook geen held met naalden en de prikinstructie was een drama. Gelukkig hoor ik hier veel positieve verhalen.
Leuk om jullie ervaringen te lezen. En wat een verschillende (merk)namen zijn er van de hormoonspuiten. Ook bijzonder dat clomid bij meerdere niet helemaal lekker aanslaat. Hopelijk hebben we met een paar maanden al een paar positieve testen
als je maar geniet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven