Waar zijn ze te vinden??? Kittens

13-01-2009 20:58 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hallo allemaal,

We zijn er over uit!! We willen graag twee kittens in ons huis verwelkomen!

We zijn op zoek naar twee vrouwtjes, en het liefst twee tijgertjes (een rood en een grijs). Nu hebben we op marktplaats gespeurd, alle supermarkten bij langs gelopen en bij de dierenartsen gevraagd naar nestjes. Maar we kunnen geen kittens vinden.

Heeft iemand tips?? (omgeving grens overijssel/drenthe)
Ik denk dat de tijd niet zo goed is. Ik wilde ook ooit graag in december een kitten want het kitten wat ik had sinds september kon niet zo goed alleen zijn. En toen waren er bijna geen nestjes. Als je een paar maanden wacht dan zijn er wel veel nestjes weer. Misschien heeft het dierenasiel wel nestjes?
Stressed is just desserts spelled backwards
Misschien is het ouderwets en achterhaald, maar ik heb altijd gehoord dat je jonge dieren het best in het voorjaar kunt kopen: die zijn gezonder dan dieren die in de winter worden geboren.
Het is nog niet helemaal de tijd voor kittens. Over een paar maanden weer. Jonge katjes zijn, in tegenstelling tot aardbeien in de winter en pompoenen in de zomer, geen buitenseizoens massa-product. Overigens zitten er kuddes katten in het asiel te wachten op een baasje. Asiels produceren wel all year round. Succes.
Trouwens: rode poezen zijn best zeldzaam. Rode katten zijn meestal katertjes (een uitzondering ligt hier op de printer te slapen).
kijk een s op marktplaats
Jaaa, domme vragen bestaan wél! (sorry, flauwe referentie naar topic op overig)

Net als lammetjes, worden kittens in principe in een bepaalde tijd van het jaar geboren. Die tijd is niet hartje winter. Het komt natuurlijk wel voor (hoofdzakelijk bij fokkers) maar aangezien je specifieke wensen hebt qua uiterlijk zou ik lekker wachten tot het er van stikt en dat is in de zomer. (Kittentijd begint al wel in het voorjaar, maar dan wil iedereen zo graag kittens dat je er flink voor betaalt, terwijl er later in het seizoen hordes kittentjes in het asiel terecht komen omdat iedereen die een kitten wil voorzien is, erg sneu)

Gratis tip: Een kitten is het best af als het tot 12 weken in het nest mag blijven. Leert-ie vanalles van wat jij m anders moet leren en levert meestal een fijne stabiele poes op.
Die rode komt uit het asiel, dus ik sluit me volkomen aan bij het advies van Parnell: ga eens bij het asiel kijken, daar zitten zoveel katten te wachten op een goed tehuis! En dat zijn echt geen kneusjes of probleemgevallen, mocht je dat denken.
waarom willen jullie eigenlijk perse vrouwtjes? Ik heb een kater en 2 poezen gehad, nu is 1 poes dood, maar die kater is veel slomer en echt een goeierd vergeleken met de 2 dames samen> verwaand, gunden elkaar niks, kattig, een beetje zoals hier dus op het forum geintje
Stressed is just desserts spelled backwards
We hebben er specifiek voor gekozen om kittens te nemen (we willen ze graag binnen houden, wonen in een groot appartement, met een redelijk groot balkon).

Het asiel hier in de buurt heeft ook geen kittens. Alleen katten van 1 jaar of ouder.

Ook zouden we graag twee zusjes willen hebben. Dit aangezien ik eerder twee katten heb gehad (geen familie, leeftijdsverschil) en die konden totaal niet met elkaar overweg.
..
quote:Appelsientje schreef op 13 januari 2009 @ 21:02:

Misschien is het ouderwets en achterhaald, maar ik heb altijd gehoord dat je jonge dieren het best in het voorjaar kunt kopen: die zijn gezonder dan dieren die in de winter worden geboren.Bij poezen die iedere keer als er een kater in de buurt komt zwanger worden gaat dat inderdaad op ja. Als een poes bijvoorbeels eens in de twee jaar een nestje heeft, dan maakt het niet uit.
Een rood katertje lijkt me idd ook wel erg mooi! Een van mijn vorige katten was een rode getijgerde kater. (nou ja...kater......poeka )

Ik kan me daar ook zeker wel overheen zetten als een van de twee een mannetje is :-)
..
Nog een gratis tip: Ga veel snuffelen op kattenplaza.nl. Erg goed forum met mensen die soms wel wat kunnen overdrijven op het gebied van kattenwelzijn, maar waar je heel veel op kunt steken over katten in het algemeen.

Overigens sluit ik me wel aan bij Parnell: Er zitten hopen leuke volwassen poezen in asiels te smachten naar een fijn huis, ook setjes die graag bij elkaar blijven. Ik zou (heb ik ook gedaan trouwens) daarvoor gaan, tuurlijk zijn kittens vreselijk schattig, maar ook binnen een half jaar volwassen.
Helemaal top Kitty!!
Kattenplaza heb ik ook nog wel even opgekeken...maar werd niet echt wijs uit die site...
Je schrijft dat je er specifiek voor hebt gekozen om kittens te willen, maar de reden snap ik niet zo goed.

Bij het dierenasiel kunnen ze je vertellen welke katten liefst binnen wonen en welke katten graag buiten komen. Bij een kitten moet je dat maar afwachten - zeker als ze van de boerderij komen (sorry Kitty Elastic).
Het asiel zit vol met katten (ook jonge) die zó graag een goed huisje willen en het ook verdienen.

Wáárom moeten het nu weer persé kittens zijn?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat appelsientje dus ook zegt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Oja, bij www.dierenasiels.com kun je zien welke katten er in dierenasiels zitten, misschien vind je daar je toekomstige huisgenoten dictators?
Wij hebben ook een paar weken geelden bedacht dat we er een kitten bij willen. We hebben al een jonge asielkat van ca 10 maanden (sinds een maand of 2/3). Het is inderdaad belachelijk, als je ziet dat de spaarzamen kittens die op marktplaats worden aangeboden soms voor 150 eruo per stuk en zijn binnen 10 minuten verkocht. Over een paar maanden raken ze ze gratis aan de straatstenen niet kwijt.

Op een gegeven moment heb ik wel snel genoeg gereageerd op een advertentie voor gratis kitten bij een vriendelijke oudere vrouw. Daar gaan we over 4 weken een kitten ophalen. Wij wilden graag op korte termijn een kitten erbij, zodat de huidige kat nog jonger is en makkelijker went.
Everytime you make a typo, the errorists win.
quote:hetismij2004 schreef op 13 januari 2009 @ 21:08:

Een rood katertje lijkt me idd ook wel erg mooi! Een van mijn vorige katten was een rode getijgerde kater. (nou ja...kater......poeka )

Volgens mij vindt heel Nederland rode katertjes geweldig.

Een paar jaar terug had ik 8 jonge poesjes (van 2 moeders hoor), waaronder 2 rode. Het hadden beter 8 rode kunnen zijn! Iedereen wilde het liefst een rode!

Het waren overigens allebei katertjes.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:hetismij2004 schreef op 13 januari 2009 @ 21:06:

We hebben er specifiek voor gekozen om kittens te nemen (we willen ze graag binnen houden, wonen in een groot appartement, met een redelijk groot balkon).

Eh.... weet je zeker dat je kittens wilt... (ik ben ervaringsdeskundige, als je verstandig bent neem je poezen van minstens 3 jaar oud).

Ook zouden we graag twee zusjes willen hebben. Dit aangezien ik eerder twee katten heb gehad (geen familie, leeftijdsverschil) en die konden totaal niet met elkaar overweg.

Ik heb hier 2 zussen en die maken meer ruzie met elkaar dan ze onderling maken. Ik heb 4 katten, maar de zussen vliegen elkaar regelmatig in de haren. Letterlijk

Katten liggen elkaar, of ze liggen elkaar niet. Of ze familie zijn of niet doet er niet zoveel toe.

.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven