Mode & Beauty alle pijlers

Hoe vaak naar de kapper?

16-01-2017 21:51 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf ga maar een keer per jaar naar de kapper want ik wil m'n haar laten groeien, dus ik knip alleen de dode puntjes bij. Sommige vriendinnen zeggen dat het slecht is om zo weinig naar de kapper te gaan, maar andere vriendinnen zeggen dat het niets uitmaakt en m'n haar ziet er verder goed/gezond uit. Kan het kwaad om weinig naar de kapper te gaan?
Als je haar er goed uitziet, dan maakt het toch niets uit?
En hier denk je een eenduidig antwoord te krijgen?
Ik ga eens in de 1.5 jaar. Wat maakt het uit hoe vaak je gaat. Als je haar er goed uitziet, doet het aantal er niet toe.
Ik ga elke maand. Ik vind dat heerlijk!

Of het nodig is? Nee, niet echt.
Ze zeggen met gespleten punt gaat het verder spleiten als je het niet knipt.

Maar als je het iedere keer knipt kan het ook niet groeien.

Zou eens in de 3 maanden wel gaan en dan 1cm er af
Kapper? Ik ga nooit
"Boring conversation anyway"
Ik ga om de 6,7 weken. Ik vind er geen zak aan, ik ga liever naar de tandarts. Daar hoef je geen onbenullige praatjes te houden. Maar goed, dat vroeg je niet
't Is al met al een heel gedoe
Zelf besloten om de 4 maanden te gaan. 5 maanden is net op het randje, wil de gespleten haarpunten voor zijn. Laat het ook groeien, dus alleen het hoognodige eraf.
Als ik t nodig vind.. Om de 2 mnd meestal. Verfen doe ik zelf, dat moet vaak wel iets eerder
2 tot 3 keer per jaar.
Om de 2/3 maanden. Al is het wel afhankelijk van mijn coupe op dat moment. Met korter haar moet ik sneller terug dan met langer haar.
Elke 6 weken..even bijkleuren en opfrissen..heb nu licht blond, dat moet bijgewerkt worden..
Eens in de 2 a 3 jaar als het te lang word om te borstelen. Volgens mij zijn gespleten punten een mythe van de kappersvereniging, mensen bang maken om je service te verkopen.

Probeer gewoon eens een jaar niet te gaan en kijk eens hoe je haar daaronder blijft. Een kappersafspraak is zo gemaakt als het misloopt.
1 of 2 keer per jaar. Ben toevallig van de week nog langs gelopen of het alweer tijd was om de punten te laten knippen.

Was nog niet nodig dus ga het over een maand of 2 weer vragen. Ze zijn altijd erg eerlijk bij mijn kapper.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Al bijna 6 jaar niet meer geweest. Ik knip het zelf.

Waar halen ze dat vandaan dat het slecht zou zijn? Wat dan? Hoe dan?

Het is slecht voor je haar om het vaak te föhnen, bleken, straightenen, etc. Niet om het niet te laten knippen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:honingbijtje schreef op 16 januari 2017 @ 22:25:

Eens in de 2 a 3 jaar als het te lang word om te borstelen. Volgens mij zijn gespleten punten een mythe van de kappersvereniging, mensen bang maken om je service te verkopen.

Probeer gewoon eens een jaar niet te gaan en kijk eens hoe je haar daaronder blijft. Een kappersafspraak is zo gemaakt als het misloopt.

Nee hoor. Met name haar dat veel los gedragen wordt gaat sneller kapot, al zal het misschien ook aan je haar liggen. Maar bij mijn dochter bijvoorbeeld zie je na een tijdje dat één haar twee uiteindes heeft. Dan wordt het ook lastiger om te kammen en het voelt droog en stug aan. Gaat er een stuk vanaf zijn die problemen weer opgelost.

Is zo´n drie keer per jaar.

Zelf ga ik zo´n beetje elke maand, dus ik overweeg nu om mijn haar maar te laten groeien, want ik word er een beetje knettergek van. Vanwege de financien, maar vooral ook vanwege de tijd die het me elke keer kost. Alleen die tussenlengte......
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik knip het zelf 2 keer per jaar. Meer vind ik niet nodig. Maarja dat hangt helemaal van je haar af. Ik zou het gewoon uitproberen, dat heb ik ook gedaan.
Ligt er ook aan wat voor soort haar je hebt. Dode haarpunten zijn oude haarpunten en bij de een gaan ze sneller splijten dan bij de ander.
Nou wel erg weinig hoor meiden. Ik ga met mijn lange haar om de maand om er ook een beetje een model in te houden. Anders gaat het er slierterig uitzien. Je wil tioch een beetje mee met de mode gaan.
quote:sleeping_sun schreef op 17 januari 2017 @ 00:13:

Ik knip het zelf 2 keer per jaar. Meer vind ik niet nodig. Maarja dat hangt helemaal van je haar af. Ik zou het gewoon uitproberen, dat heb ik ook gedaan.Hoe knip je in godsnaam je eigen haar? Oprechte vraag.
quote:emmetje2 schreef op 17 januari 2017 @ 00:49:

[...]

Hoe knip je in godsnaam je eigen haar? Oprechte vraag.Met een schaar. Op Youtube zijn verschillende tutorials te vinden.
Mijn haar groeit snel, dus minstens elke 4 weken de uitgroei

Knippen vind ik minder belangrijk, het is lang en gezond. Of het nou heel lang is, of iets minder lang, maakt niet veel uit.
1 keer per jaar.verven doe ik zelf.
Toen ik nog heel lang haar had ging ik maar 1x in het jaar en dan moest ik staan want zo hoog konden ze de stoel niet krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven