Lijf & Lijn alle pijlers

Het mag een onsje meer zijn [Aankomen]

16-01-2017 17:38 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ervaringen, motivatie-speeches, tips en tricks; alles is welkom! Klagen mag ook

Nav. het net geopende calorieën topic, dacht ik laat ik nog eens een poging wagen tot een gezellig aankom-clubje

Het Voedingscentrum over gezond aankomen

Tip van Walvis:

smoothies als extra tussendoor en wat je eet bijhouden met de eetmeter van het VC

Tip van HoesjeBoesje:

veel aanvullen met noten en calorierijk drinken, extra broodbeleg en chocolade snacken en alles in de vol-vet of vol-suiker versie

Tip van Valeriaanssnoepje:

meer brood en proteïneshakes

Tip van Snowfall:

kwark en volle producten, advocados en vette vis

Tip van Sinnombre:

repen met extra proteïne en heel veel calorieën van de Appie

Tip van Pluisi:

fantomal poeder in de koffie

Tip van Aragog:

gooi het overal doorheen

Het omgekeerde dieet van Joost:

- wat is je favoriete chips? Inslaan en iedere avond zak leegeten voor je naar bed gaat

- begreep van iemand dat die bekertjes slagroombekertjes leeg moest drinken

- als je bananen prakt, kun je veel meer op van dit stevige fruit

- walnoten en andere noten: goede vetten en calorierijk

- roombotercake

- kaas door je spaghetti, andijvie, risotto, boerenkool

- minimaal 1 keer per weer patat met mayo en pindasaus en twee snacks

- En frisdrank. Liefst met bubbels. Of sinasappelsap of dubbeldrank.

- Geen augurken en komkommers: te weinig voedzaam.

Op eigen risico met kans op een cupmaat of wat extra en dichtgeslibde aderen
Ja, erin, leegtrekken, rammen met de deurtjes, de katten opjagen die het eten uit zn handen willen jatten..

Ff kijken, ben best verantwoorde moeke, veel bio, natuurlijk, etc etc. Die havermout koekjes zijn fijn inderdaad.
Ook altijd leuk: bedelende katten onder de kinderstoel.

Precies buiten zijn bereik maar ze zitten klaar voor geknoei haha. Als hij vol zit wil hij ze nog weleens "voeren"... Rent er ineens een kat in blinde paniek door de kamer met spaghetti op dr koppie en de andere kat er hongerig achteraan

En herkenbaar! Hier ook bij voorkeur bio, seizoensgebonden, beetje lokaal, zonder extra conserveerspul... Daar eet ie later vast meer dan genoeg van
Precies wat je schetst.. twee van die schuine koppies onder de stoel, en zoonlief dol gelukkig als ze zijn eten op eten..

Met yoghurt komen de katten uit zn bakje eten, kan hij ze mooi aaien/ontharen/staart trekken

Ja, heel verantwoord eten geven en dan zelf een mars achter mn kiezen duwen..
Jaaaa tijdens het koken ook zoiets... Of onderweg naar de wc (als je die drie tellen al alleen hebt).

Tegelijkertijd iets anders eten gaat hier lastig, al heb ik hetzelfde, wat mama heeft is altijd intressanter/lekkerder lijkt het.

Hier likken de katten ook altijd de kinderstoel schoon met name na pap enzo. Super handig, want die pap schrobben zonder dat de katten het hebben afgelebberd is nog best een rotklus hahahaha. Dat spul droogt sneller dan cement.
Gaat so far best goed vandaag. Net nog een koffie en een haverkoekje op. Straks helaas niet de geplande tosti, dacht dat ik nog wel witbrood had maar dat moet ik nog bakken en dat lukt vanavond pas denk ik.

In plaats daarvan een half stokbroodje met aioli, rucola en kliekje gebraden rosbief dungesneden en een beker melk op de planning.

Dan zou het totaal daarna op 1443 moeten liggen, op de helft van de dag dus over de helft en vooral ook gewoon lekker. Kliekjes kunnen soms zo luxe voelen haha.
mijn katten zijn meer blij met brood...

stomme beesten, want inderdaad die pap..

wat een hoeveelheid al dormouse... ik zit nog steeds met enkel de appel in mn maag.

heb buikpijn vandaag, last van mn rug en zeer been (ja, ik mankeer soms nogal wat) en dus word eten nog minder aantrekkelijk.
Kan ik me voorstellen hoor, als je niet lekker in je vel zit is eten of het überhaupt klaarmaken meteen niet aantrekkelijk.

Ik heb mezelf er ook echt in moeten trainen met wekkers en al om regelmatig te eten- uiteindelijk wordt het een gewoonte maar het duurt wel even. En al snel voelt het als "veel" als je thuis zit. Omdat ik sowieso meer wil bewegen behalve 2x boksen in de week wandel ik nu elke dag een uur na de lunch. Helemaal nu de kleine geen dutje wil doen is het ideaal. De lunch is dan nodig en een tussendoortje gaat er daarna wel in. En de kleine rust dan toch eventjes, want als die tot bedtijd los loopt is hij met het avondeten al niet meer te genieten.

Slaapt jou zoon nog overdag? Misschien dat een lekker warme douche dan wat verlichting aan je buik en rug geeft of een badje bij de douche zetten en hem lekker daarin laten spetteren terwijl je onder de warme stralen staat/zit?
Slaapt steeds minder, dus dat badje in de douche is wel een idee.

Heb nu kruik op de bank, kindertijd aan (jaa, heel verantwoord ) en zoon verbouwt het huis ondertussen.

Zo lunchtijd voor hem, dan eet ik twee broodjes triple beleg mee.
Wat ik zo vreemd vind aan mezelf, ze zeggen dat het 20 minuten duurt voordat je je verzadigt voelt van het eten wat je hebt gegeten. Daarom eten mensen vaak teveel. Maar dat heb ik dus helemaal niet, ik ben verzadigd meteen nadat ik heb gegeten.

Ik word een beetje moe van al die reclames over dieten want het is januari en iedereen wil de extra december kilo's kwijt. Dus als de reclame weer eens zoiets zegt als: doe je mee met de uitdaging? Roep ik NEE! terug. Nee, ik wil juist aankomen!

Maar mijn bmi is al 21,5 nu, dus ik zit eigenlijk al goed. Alleen weet ik hoe snel dat weer kan veranderen, ik eet ook gewoon structureel te weinig. Nu dus ook, ik heb twee uur staan opruimen, schoonmaken, was vouwen en ik heb nu geen honger. Terwijl de meeste mensen dan een snack nemen. Moet er niet aan denken. Ik heb nog wel tortellini van gisteren, dat wordt mijn lunch. Heb alleen geen extra kaas.

Wat dan wel weer een voordeel is, ik ben bijna al mijn cellulite kwijt. Heb ik mijn hele leven veel last van gehad en nu is het foetsie. Doet me denken, dat mijn hormonen gewoon niet in balans zijn. Ik heb het idee, dat die celullite door vrouwelijk hormoon komt.

Ik kan weer aan de pil gaan maar ik rook en ben over de 40, moet ik eerst stoppen met roken. Pfff wil ik niet. Daarbij, ik word er sombertjes van en mijn libido verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ben ook niet zomaar gestopt natuurlijk. Ik weet nog hoe goed ik me voelde toen ik ermee stopte en ik wil niet terug eigenlijk. Maja eerst naar de huisarts. Ik haat dokters. Sorry voor de dokters.
Ik probeer wel om vooral extra eiwitten te eten trouwens. Ik wil ook niet blubberig worden van veel vet en suiker. Of dichtgeslibte aderen idd. Tip: kijk even naar de ingredienten van producten om het eiwitgehalte te checken. Ik eet veel Griekse yoghurt, zit 10% eiwit in, dacht ik. En in seitan zit 20% ofzo.
Je kan maar 1 ding verantwoord tegelijk doen he vers koken kost tijd dus dan kind voor de TV (krijsend in de box kan ook maar is niet zo gezellig) óf geen schermtijd en pakjes, zakjes en potjes. Pick your battles en altijd is er wel iemand die vind dat je het fout doet

Lekker hoor, een kruik. Merk ook vaak dat huis verbouwen leuker is dan de TV, tot er een liedje komt ofzo. Dus wat ze kijken valt vaak best mee (vertel ik mezelf dan hahaha). En trippel beleg is altijd goed! Als een tussendoortje ff niet lukt enzo, of een maaltijd etc. kun je altijd het volgende eetmoment wat uitgebreider maken stukje bij beetje enzo.

Kan je ondertussen ook al die riedeltjes dromen? Ik betrap mezelf er soms op dat ik ze onbewust begin te neurien
quote:Ameliaaa schreef op 17 januari 2017 @ 11:22:

Wat ik zo vreemd vind aan mezelf, ze zeggen dat het 20 minuten duurt voordat je je verzadigt voelt van het eten wat je hebt gegeten. Daarom eten mensen vaak teveel. Maar dat heb ik dus helemaal niet, ik ben verzadigd meteen nadat ik heb gegeten.

Ik word een beetje moe van al die reclames over dieten want het is januari en iedereen wil de extra december kilo's kwijt. Dus als de reclame weer eens zoiets zegt als: doe je mee met de uitdaging? Roep ik NEE! terug. Nee, ik wil juist aankomen!

Maar mijn bmi is al 21,5 nu, dus ik zit eigenlijk al goed. Alleen weet ik hoe snel dat weer kan veranderen, ik eet ook gewoon structureel te weinig. Nu dus ook, ik heb twee uur staan opruimen, schoonmaken, was vouwen en ik heb nu geen honger. Terwijl de meeste mensen dan een snack nemen. Moet er niet aan denken. Ik heb nog wel tortellini van gisteren, dat wordt mijn lunch. Heb alleen geen extra kaas.

Wat dan wel weer een voordeel is, ik ben bijna al mijn cellulite kwijt. Heb ik mijn hele leven veel last van gehad en nu is het foetsie. Doet me denken, dat mijn hormonen gewoon niet in balans zijn. Ik heb het idee, dat die celullite door vrouwelijk hormoon komt.

Ik kan weer aan de pil gaan maar ik rook en ben over de 40, moet ik eerst stoppen met roken. Pfff wil ik niet. Daarbij, ik word er sombertjes van en mijn libido verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ben ook niet zomaar gestopt natuurlijk. Ik weet nog hoe goed ik me voelde toen ik ermee stopte en ik wil niet terug eigenlijk. Maja eerst naar de huisarts. Ik haat dokters. Sorry voor de dokters.

Die reclames zijn ook stomvervelend! Vond het voornamelijk bloedirritant na de zwangerschap... Heb je 9 maanden gegoogled naar babies, zie je nog anderhalf jaar reclames over afvallen op je scherm terwijl je omgeving loopt te mekkeren dat je te snel afvalt en maar moet stoppen met BV

Maar goed stoppen met roken schijnt wel te helpen ja. Misschien een idee om een sigaret te combineren met wat lekkers? Als je een droge mond van het roken hebt en toch een slok drinken neemt om dan ook een koekje te pakken? Of een handje tomaatjes ofzo? Hoeft niet veel te zijn, alle beetjes helpen
quote:Dormouse schreef op 17 januari 2017 @ 11:26:

Je kan maar 1 ding verantwoord tegelijk doen he vers koken kost tijd dus dan kind voor de TV (krijsend in de box kan ook maar is niet zo gezellig) óf geen schermtijd en pakjes, zakjes en potjes. Pick your battles en altijd is er wel iemand die vind dat je het fout doet

Lekker hoor, een kruik. Merk ook vaak dat huis verbouwen leuker is dan de TV, tot er een liedje komt ofzo. Dus wat ze kijken valt vaak best mee (vertel ik mezelf dan hahaha). En trippel beleg is altijd goed! Als een tussendoortje ff niet lukt enzo, of een maaltijd etc. kun je altijd het volgende eetmoment wat uitgebreider maken stukje bij beetje enzo.

Kan je ondertussen ook al die riedeltjes dromen? Ik betrap mezelf er soms op dat ik ze onbewust begin te neurien

jeps... tot vervelends aan toe.. rot riedeltjes.

heb m op bed gekregen, na kasten leegtrekken en koekjes jatten. denk dat ik de koekjes vanmiddag maar opeet.

wel net twee broodjes met roomkaas en kaas en ham gehad. nu PCM en hopelijk vanmidag iets fitter, dan eet ik ook meer.

maar ben al best trots, heb dit soort dagen vaker opgelost door een hand chips met fles cola te drinken..
ja, pepermuntjes na roken..

groot glas zuivel.

met mn 'na lunch sigaret' wil ik nog wel eens cappuchino maken, of latte.. ook mooi extra meegenomen.
Ik wil ook aankomen. Ben 1m70 lang en weeg 48 kilo.

Heb mijn hele leven al last van ondergewicht. Terwijl mijn familie eerder te dik is.

Wat eten jullie op een dag?

Ik ben altijd een moeilijker eter geweest. Nu ben ik dus op zoek naar inspiratie. (klinkt stom)

Wil namelijk meer eetmomenten gaan plannen op een dag. Wil ook wat in afwisseling qua eten. (ben snel uit gegeten op eten).

Ben zelf al wat meer yoghurt en kwark aan het eten,
..........
quote:HoesjeBoesje schreef op 17 januari 2017 @ 12:26:

[...]

jeps... tot vervelends aan toe.. rot riedeltjes.

heb m op bed gekregen, na kasten leegtrekken en koekjes jatten. denk dat ik de koekjes vanmiddag maar opeet.

wel net twee broodjes met roomkaas en kaas en ham gehad. nu PCM en hopelijk vanmidag iets fitter, dan eet ik ook meer.

maar ben al best trots, heb dit soort dagen vaker opgelost door een hand chips met fles cola te drinken..

Goed hoor! Het hoeft ook niet meteen perfect he, en elke hap meer is er 1! En de dag is nog niet om

Zal duimen dat je zoon even doorslaapt zodat je wat bij kan komen.
quote:Zo-ik schreef op 17 januari 2017 @ 12:29:

Ik wil ook aankomen. Ben 1m70 lang en weeg 48 kilo.

Heb mijn hele leven al last van ondergewicht. Terwijl mijn familie eerder te dik is.

Wat eten jullie op een dag?

Ik ben altijd een moeilijker eter geweest. Nu ben ik dus op zoek naar inspiratie. (klinkt stom)

Wil namelijk meer eetmomenten gaan plannen op een dag. Wil ook wat in afwisseling qua eten. (ben snel uit gegeten op eten).

Ben zelf al wat meer yoghurt en kwark aan het eten,

Qua tijden:

8.00 ontbijt

10.00 tussendoor

12.00 lunch

14.30 tussendoor

17.00 klein bord avondeten met kind

19.30/20.00 normaal avondeten

21.00 toetje/snack

Wat betreft inspiratie, wat vind je lekker? Wat heel erg vies? En heb je overdag veel of weinig tijd om te koken? Vind je vooruit koken makkelijker? Maakt meedenken wat makkelijker haha.
Cornflakes eet ik nu veel, misschien een tip voor mensen met weinig tijd. En dan met veel suiker natuurlijk. Dat eet ik makkelijker weg dan brood. Zitten veel vezels in ook dus niet helemaal baggereten.
Goedemiddag! Ontbeten met spek en 2 eieren en 2 boterhammen. Tussendoor gedroogd fruit, kwark en tomaatjes. Lunch Saoto soep. En nu ga ik weer aan het werk in een ijskoud kantoor. Dat helpt ook niet om lekker in je vel te zitten
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Goed bezig allemaal!

Ik meld me ook

42 jaar en ook ik wil graag aankomen,wat me het meeste stoort is m'n ingevallen koppie en m'n bovenlijf wat erg mager is.

Door jullie ben ik echt geïnspireerd geraakt om er ook echt iets aan te doen,heb nu een appje geïnstalleerd wat bijhoud wat ik op een dag eet dat ga ik eerst maar eens doen om te kijken hoeveel ik nog meer moet gaan eten.

Verder lees ik ook gezellig mee.

Ik ben trouwens 1.72 en weeg 52 kilo
quote:Oudblond schreef op 17 januari 2017 @ 12:51:

Goedemiddag! Ontbeten met spek en 2 eieren en 2 boterhammen. Tussendoor gedroogd fruit, kwark en tomaatjes. Lunch Saoto soep. En nu ga ik weer aan het werk in een ijskoud kantoor. Dat helpt ook niet om lekker in je vel te zitten

Lekker hoor! Een uitsmijter en je lunch klinkt ook lekker!

Koud kantoor lijkt me niet fijn nee, maar misschien kan je het omdenken? En het ook als excuus voor warme choco zien?
quote:Dormouse schreef op 17 januari 2017 @ 12:33:

[...]

Qua tijden:

8.00 ontbijt

10.00 tussendoor

12.00 lunch

14.30 tussendoor

17.00 klein bord avondeten met kind

19.30/20.00 normaal avondeten

21.00 toetje/snack

Wat betreft inspiratie, wat vind je lekker? Wat heel erg vies? En heb je overdag veel of weinig tijd om te koken? Vind je vooruit koken makkelijker? Maakt meedenken wat makkelijker haha.

Dit gaat vast raar klinken. Maar ik ben meer van het ongezonde eten. En ben ook meer van het warme eten.

Eet liever 3x warm eten dan 2 keer brood (ontbijd+lunch). Maar warm ontbijten heb ik geen tijd voor, haha.

Tussendoortjes eet ik liever koek of chips enz, dan dat fruit eet. Dit klinkt echt fout.

Heb gelukkig avonds wel genoeg tijd om te koken.
..........
Heerlijk mét slagroom!
quote:Zo-ik schreef op 17 januari 2017 @ 13:02:

[...]

Dit gaat vast raar klinken. Maar ik ben meer van het ongezonde eten. En ben ook meer van het warme eten.

Eet liever 3x warm eten dan 2 keer brood (ontbijd+lunch). Maar warm ontbijten heb ik geen tijd voor, haha.

Tussendoortjes eet ik liever koek of chips enz, dan dat fruit eet. Dit klinkt echt fout.

Heb gelukkig avonds wel genoeg tijd om te koken.

Niks raars aan hoor mensen zijn over het algemeen niet voor niets dol op bijv. vet en/of vol suiker, prima brandstof! En warm eten vind ik ook veeeeel lekkerder dan koud

Hoe weinig tijd heb je in de ochtend? Pap kan je vrij snel maken, of desnoods kant en klaar kopen en opwarmen. Geen brood, wel voedzaam en warm, en je kan er fruit in verstoppen.

Als je lunch mee neemt vrees ik dat je dan niet onder de boterhammen en/of salades uitkomt.

Misschien pasta-salades een idee?
In de ochtend heb ik tien minuten te tijd om, het ontbijt en lunch klaar te maken. Dan hou ik nog genoeg tijd over om rustig te ontbijten.

Mag graag rustig opstarten.
..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven