Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Nu ik erover nadenk vind ik de mensen (van het schuttingverhaal) die een bedankje in de vorm van afgerond geld oid verwachten van de buurman best wel gierig eigenlijk. De buurman heeft zich al héél coulant opgesteld! Een schutting waar hij niet om gevraagd heeft, die ook nog eens alles goed vind, het budget ook niet uit maakt en ook nog eens meteen netjes het bedrag betaald zonder te zeuren hoe of wat. Doe mij maar zo'n buurman!
quote:florence13 schreef op 17 januari 2017 @ 09:58:

de gierige acties:

Een van onze vrienden had zijn neef op bezoek en vroeg of die neef ook mee mocht komen: ja hoor neem maar mee, geen probleem.

Nu wilde het zo zijn dat het bedrag voor afgelopen zondag 4.50 was pp. Geeft die neef me dus 4.35, want hij had de salade niet gegeten.Ik vind het wel een soort van sociaal-onhandig-schattig eigenlijk En vreemd.
quote:Meauve01 schreef op 16 januari 2017 @ 13:41:

[...]

Ik vind dit eigenlijk wel een lieve gedachte. Ze maken een kaart voor je, die je zelf kunt gebruiken. Hun manier om het aan je te geven, is door het verzenden met een eigen inlegvelletje.Ja vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beter.Laat schreef op 16 januari 2017 @ 08:54:

Een gierige actie.... ach.

Van een hele goede vriendin ontving ik deze kerst een 'halve' kerstkaart, waar dus een stuk afgeknipt was.

Een gerecyclede kaart. Ik was zeer verbaasd eigenlijk... Zij doet dit echt niet uit milieu overwegingen, maar is gewoon vaak een beetje té 'zunnig'.

En van haar zoon kreeg ik zo'n kaart die je wel eens toegestuurd krijgt bij een tijdschrift of zo, met bloemen en het woord GEFELICITEERD op de buitenkant.. En gelukkig nieuwjaar geschreven aan de binnenkant.

Heel wonderlijk...

Ik heb haar sindsdien gesproken en durfde het niet 'aan te kaarten' ....Hahahaha vooral die kaart van die zoon!
Ozo.
oh nee hoor hij mag best weer komen, was verder aardige vent dus was ik niet van plan me druk te maken over 15 cent (ook al doet hij dat blijkbaar wel)
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 10:33:

Ik merk dat je héél graag het laatste woord wil: alsjeblieft.Wat ontzettend kinderachtig. En dan anderen aanspreken op 'de maatschappij dat ben jij'.
quote:florence13 schreef op 17 januari 2017 @ 09:58:

de gierige acties:

Wij vinden het leuk om voetbal te kijken, en omdat de meeste van onze vrienden dat ook leuk vinden kijken we samen. Dat is door de jaren heen gegroeid in nogal een gezellige middag. Hapje, drankje etc. Ik ben de enige in onze vriendengroep die het leuk vind om te koken, dus elk weekend wordt er bij ons voetbal gekeken en kook ik voor de hele groep.

Omdat het altijd bij ons is en omdat we met best veel mensen zijn (meestal toch wel 10-12 mensen) begint dat na een tijdje behoorlijk in de centen te lopen qua eten en drank. Nu hebben wij geen moeilijke vrienden dus iedereen draagt gewoon bij, normaal bij een feestje zou dat niet zo zijn, maar voor de voetbalzondag dus wel.

Een van onze vrienden had zijn neef op bezoek en vroeg of die neef ook mee mocht komen: ja hoor neem maar mee, geen probleem.

Nu wilde het zo zijn dat het bedrag voor afgelopen zondag 4.50 was pp. Geeft die neef me dus 4.35, want hij had de salade niet gegeten.Ooh wat gênant, ik neem aan dat die neef dus een volwassen vent is met een gezond verstand?. Echt erg dit. Ik zou daar enorm op afknappen.
dat neem ik ook aan, hij zag er in elk geval uit als volwassen, en dus niet bijna, maar zo rond de 40, en gezien het feit dat hij een goede baan heeft neem ik aan dat hij ook wel gezond verstand heeft.

Zou best kunnen hoor dat hij sociaal wat onhandig is, maakt verder ook niet uit, hij was voor de rest prima gezellig, heb er ook niets van gezegd, alleen dat hij de salade echt wel had moeten proberen want die was heel lekker.
quote:MaryCrawley schreef op 17 januari 2017 @ 11:04:

[...]

Wat ontzettend kinderachtig. En dan anderen aanspreken op 'de maatschappij dat ben jij'.
quote:florence13 schreef op 17 januari 2017 @ 11:03:

oh nee hoor hij mag best weer komen, was verder aardige vent dus was ik niet van plan me druk te maken over 15 cent (ook al doet hij dat blijkbaar wel)Aan de andere kant, voor 15 cent hebt je wel een mooi verhaal.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:florence13 schreef op 17 januari 2017 @ 11:08:

dat neem ik ook aan, hij zag er in elk geval uit als volwassen, en dus niet bijna, maar zo rond de 40, en gezien het feit dat hij een goede baan heeft neem ik aan dat hij ook wel gezond verstand heeft.

Zou best kunnen hoor dat hij sociaal wat onhandig is, maakt verder ook niet uit, hij was voor de rest prima gezellig, heb er ook niets van gezegd, alleen dat hij de salade echt wel had moeten proberen want die was heel lekker.

Ik zou er wel wat van zeggen, al was het met een grapje. Blijkbaar begrijpt hij niet hoe hij overkomt met zo'n actie.
Maar die schutting.. hadden die buren uberhaupt wel door dat dit alleen het bedrag was voor de schutting zelf? Misschien gingen zij er gewoon wel vanuit dat de huur van de kar enzo erbij meegerekend was? Zou ik tenminste wel denken als ik vraag wat het totaalbedrag was.. dus in dat geval is het niet gierig, maar gewoon een miscommunicatie..
quote:florence13 schreef op 17 januari 2017 @ 11:08:

Tsss... probeer je hem nu nog iets extra's te verkopen ook. Net alsof je bij de kassa staat en ze je nog even wijzen op het kassakoopje van de dag.

Nee, hoor, ik zit je maar te plagen. Maar waarschijnlijk had ik ook zoiets gezegd!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:mienmina schreef op 16 januari 2017 @ 23:01:

Man vond het ok om te doen, maar dat er dan geen dankjewel af kan en je geen cent geeft voor het verwijderen van coniferen, het plaatsen van een schutting en een poort vind ik echt heel gierig en eigenlijk ronduit onbeschoft.?? Nou... Jullie willen een schutting, daar is niet iedereen gecharmeerd van, hij zegt meteen ok, betaald meteen en jij vind dat onbeschoft??? Je mag in je handjes knijpen met zulke buren.
quote:mienmina schreef op 16 januari 2017 @ 23:20:

De buren gaan altijd een maand of twee op vakantie, vandaar dat we hadden afgesproken dat we het in hun vakantie zouden doen. Dat was ook niet het probleem. Ik vind het wel een lastig te begrijpen dat je voor alle arbeid, ook die we specifiek enkel voor hen hebben gedaan nog geen dankjewel, nog geen bloemetje nog geen €7,50 afronding over hebt. Dat is namelijk wel wat ik doe als iemand mij helpt, ik begrijp uit reacties dat dat dat niet zo bruikbaar is.

Helpen? Wie heb je dan geholpen? Jullie wilden toch een schutting?

Btw ik wil mijn fiets laten schoonmaken en nakijken dok jij ff de helft?

En als jullie afspreken dat het bedrag X is kun je de buren niet verwijten dat ze niet meer geven, afspraak is afspraak en dan had je de huur van de kar er gewoon bij op moeten tellen.
Over die jaarkaart. Ja het is vast fraude. We hebben bij het aanvragen van de kaart uitgebreid gediscusieerd over de schrijfwijze van de namen, dus het was vast duidelijk dat eht toch niet echt onze kinderen zijn. Onze zoon hoeft geen jaarkaart, want hij mag gratis en de medewerker vroeg of we nog oudere kinderen hadden. Volwassenen moeten zich legitimeren als ze emt hun jaarkaart naar binnen willen, kinderen niet. Dus in principe kann elk Kind dat ongeveer de goede leeftijd heeft op die kaart mee naar binnen. Ik denk dat ze er niet wakker van liggen.

Ik ben trouwens ook heel vaak een gezin met mijn scoutingkinderen als dat goedkoper is, Maar dat vraag ik dan wel vantevoren.
ik denk bij die salade dat het een grapje was. Dat hij net 15 cent tekort kwam, cash, en dat hij er dan zo'n grapje van maakte.
nee hoor jolijn, hij had een briefje van 5 euro, ik heb hem dus die 65 cent terug gegeven (of in elk geval, die pakte hij zelf uit de pot)
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 10:14:

[...]

'Ha buur, ziet er puik uit die nieuwe schutting, moet een heel karwei zijn geweest! Hier mijn deel van de rekening en een doosje merci en een bloemetje voor de buuf!'

Moeilijk hè.Heee jak lelijk hé die schutting en daar hebben we ook nog een paar honderd voor moeten dokken... nah ja, de buren wilden 'm zo graag.
quote:florence13 schreef op 17 januari 2017 @ 12:08:

nee hoor jolijn, hij had een briefje van 5 euro, ik heb hem dus die 65 cent terug gegeven (of in elk geval, die pakte hij zelf uit de pot)
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
oh dan is het schunnig! Volgende keer maar een half glaasje drinken schenken, om die 15 cent weer goed te maken ;) Of een toeslag rekenen omdat hij zijn groente niet heeft opgegeten.
quote:florence13 schreef op 17 januari 2017 @ 12:08:

Gelukkig hebben wij een vriendengroep die allemaal erg makkelijk zijn. Met zn allen uit eten, dan gewoon de rekening door 4 delen, we gaan echt niet kijken wie er een duurder gerecht had of zo.
quote:MarindaH schreef op 17 januari 2017 @ 09:46:

[...]

+11111!

Die buren hebben niet eens om de schutting gevraagd! Ze mag blij zijn dat ze erin meegingen.

Ik woon naast een oud vrouwtje en ik wilde een nieuwe schutting. Daar heb ik haar niet eens mee lastiggevallen, ik heb alles zelf betaald en laten plaatsen. Ik wil dat ding toch?

Halleluja en ze dan nog ondankbaar noemen ook.

Wij hadden ook een verwaaide schutting. Doorn in het oog van de buren dus die hebben geregeld dat er een andere kwam. Schijnbaar had een van zijn kinderen nog schuttingdelen over, hij heeft een stel mannen ingehuurd die voor een tientje per uur de schutting kwamen vervangen. Toen ik vroeg hoeveel ik moest meebetalen zei hij dat dat niet hoefde omdat het te verwaarlozen was. Toen heb ik hem hartelijk bedankt voor het regelen. Gierig?

Andere buurvrouw kwam vorig jaar aan met een kerststukje en ik had ook al een kaart van haar gekregen. Zelf doe ik daar niet aan maar ik heb natuurlijk wel bedankt (en het lege potje van het kerstukje weer terug gebracht, versiersels gehouden). Dit jaar had ik geen kaart of stukje van haar, dus dan zit ik gelijk in de stress of ik vorig jaar niet iets anders had moeten doen. Ben ik gierig geweest?
Ik vind van niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven