west amerika met 2 jarige

17-01-2017 11:53 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die met kleine kinderen naar west amerika zijn geweest?We hebben hier jaren geleden al eerder een rondreis met z'n 2en gemaakt wat ons zeer goed bevallen is. We zijn nu aan het overwegen om naar amerika te gaan met onze kleine van 2 jaar. We zitten te denken aan een rondje Los Angeles, Las Vegas en Yosemite park. We willen niet te lange afstanden afleggen en op de meeste plekken wat meer tijd doorbrengen, zodat we lekker de tijd kunnen nemen met ons kleintje. Nou ben ik op zoek naar leuke uitjes die voor onze kleine ook leuk zijn om te doen.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe de reis jullie is bevallen. Vonden jullie het de moeite waard (aangezien je toch niet alles kan doen, wat je zonder kind wel zou willen doen)?
Wij hebben het zonder kind gedaan. Had er niet aan moeten denken om die reis met een 2-jarige te moeten maken. Ons rondje was wel groter, maar toch. Het beperkt je best wel met middagslaapjes en in de avond op tijd naar bed enz. Dan zit je op je kamer te kijken, lijkt me niet zo. Ik zou dat zonde van mijn tijd vinden, want er is zoveel te zien en te doen wat sowieso al niet in je vakantie kan allemaal. Maar als je dan ook nog een X aantal uren op je kamer moet doorbrengen vind ik jammer van de tijd. Onze dochter is nu bijna 5 en vind haar nog net te jong om die reis met haar te doen. Denk dat dat fijner is als ze een jaar of 8 a 10 is. Dan is het vliegtuig ook wat fijner, het is best een lange vlucht.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben absoluut niet tegen verre reizen met kleine kinderen. Maar onze reis bestond echt uit vanalles bezoeken en bezichtigen, autoritjes, stedentrips en echt rustig aan doen was er niet bij. Het was geen relaxvakantie en zo'n vol programma zou ik niet doen met zo'n klein kindje. Een strandvakantie op curacao met leuke dagtripjes bv weer wel, dat is wat relaxter naar mijn idee
Wij gaan in oktober met dochter die dan net 2 is. Dus ik kan je helaas bog niet vertellen hoe wij het ervaren hebben. Maar ik zie helemaal niet zoveel problemen. Op dit moment doet ze helemaal geen middagslaapje, ze is nu 18 maanden. Is ze moe vanwege de drukke dagen kan ze lekker in de draagzak slapen. Avonden zullen inderdaad niet heel gevuld zijn, maar vanaf haar bedtijd willen wij graag gebruiken om de stukken met de auto te rijden.
Ja zou kan je het slaapje idd het goed in je schema plannen. Wij zijn altijd vroeg uit de veren, dus dan kunnen we in de ochtend en het begin van de middag er lekker op uit en dan kan de kleine in de auto lekker slapen terwijl wij een stukje rondrijden of naar de volgende bestemming gaan. Met onze vorige reis hebben we heel heel kilometers afgelegd maar willen het nu graag rustig aan doen. Wat heerlijk dat je niet meer rekening hoeft te houden met middagslaapje, dat is toch altijd wel lastig waar je ook heen gaat. Hebben jullie nog leuke uitjes voor de kleine of wordt het meer de 'standaard' uitjes?
Ik kan je voor rondreizen met kinderen een camper aanraden. Je hebt alle vrijheid om te eten en te stoppen wanneer je wil/moet en kind heeft een eigen plekje in de camper, elke dag hetzelfde bed.

Met west Amerika geen ervaring, staat op het lijstje.
Hele speciale uitjes staan er voor ons meisje nog niet op het programma, san diego zoo, monterey bay aquarium, en spelletjes spelen op de boardwalk en een paar attracties gaat ze wel geweldig vinden. Dierentuin is in Nederland ook altijd een groot succes! En zo zijn er vast nog meer dingen waar ze van gaat genieten.
Oh en voor wat betreft uitjes: wij zorgden dat we 1 dagdeel iets gingen doen/bezichtigen/wandelen en dan het andere dagdeel voor dochter (speeltuin/zwembad/strand).
Wij hebben het gedaan. De eerste keer was onze oudste zoon net 3 jaar, ging prima. De keren daarop was zoon 6 en broertje bijna 2 jaar en de jaar daarop was onze jongste 1 jaar (wij hebben 3 kinderen). Ik heb dat nooit als hinder ervaren. Ja er zullen dingen zijn die je niet kan doen (hiken op hoge plekken). Mijn ervaring is juist dat Amerika geschikt is voor kleine kinderen. Wij gaan dit jaar weer en mijn kinderen kijken er al enorm naar uit, de jongste is nu wel 6, dus wel een stuk ouder al.

Wat wij deden is iig alleen hotels/motels met zwembad. Een uurtje zwemmen in de middag is altijd geslaagd.

Mocht je nog tips willen, dan hoor ik ze graag.
Ik kan natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring met ons kind praten die sliep nog tot bijna 3 jaar in de middag en trekt veel indrukken achter elkaar nog steeds niet zo goed. We zijn afgelopen jaar bv 2 dagen naar een pretpark geweest en daar moet ze dan een paar dagen van bijkomen. Ook al doen we het rustig aan, nieuwe plekken, uitstapjes enz hakken er bij haar gewoon in ook al is het niet eens heel vermoeiend wat we doen. Tijdens de zomervakantie doen wij ook altijd 1 dag iets van een uitstapje, andere dag chillen op de camping. Maar goed, frankrijk kan ik elk jaar heen en als ik daar iets heb gemist is dat niet zo'n ramp. Met een verre reis zoals amerika zou ik dat zonde vinden, omdat het voor ons gewoon niet mogelijk is om daar regelmatig heen te gaan qua kosten. Met een beetje geluk kan het zo eens in de 8-10 jaar, dus dan wil je er ook wel alles uithalen wat erin zit in ons geval
quote:Arizona15 schreef op 17 januari 2017 @ 12:43:

Wij hebben het gedaan. De eerste keer was onze oudste zoon net 3 jaar, ging prima. De keren daarop was zoon 6 en broertje bijna 2 jaar en de jaar daarop was onze jongste 1 jaar (wij hebben 3 kinderen). Ik heb dat nooit als hinder ervaren. Ja er zullen dingen zijn die je niet kan doen (hiken op hoge plekken). Mijn ervaring is juist dat Amerika geschikt is voor kleine kinderen. Wij gaan dit jaar weer en mijn kinderen kijken er al enorm naar uit, de jongste is nu wel 6, dus wel een stuk ouder al.

Wat wij deden is iig alleen hotels/motels met zwembad. Een uurtje zwemmen in de middag is altijd geslaagd.

Mocht je nog tips willen, dan hoor ik ze graag.

Onze kleine is dan ook bijna 3 wanneer we willen gaan. Hebben jullie daar heel kunnen hiken? Heb je die routes van te voren uitgestippeld of ter plekke. Met onze vorige reis deden we alles ter plekke, maar nu heb je toch de verantwoording over kleine dus wil wel graag 'veilige' wandelroutes.

Het is idd heel leuk land voor kinderen.
quote:-Belle- schreef op 17 januari 2017 @ 12:54:

Ik kan natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring met ons kind praten die sliep nog tot bijna 3 jaar in de middag en trekt veel indrukken achter elkaar nog steeds niet zo goed. We zijn afgelopen jaar bv 2 dagen naar een pretpark geweest en daar moet ze dan een paar dagen van bijkomen. Ook al doen we het rustig aan, nieuwe plekken, uitstapjes enz hakken er bij haar gewoon in ook al is het niet eens heel vermoeiend wat we doen. Tijdens de zomervakantie doen wij ook altijd 1 dag iets van een uitstapje, andere dag chillen op de camping. Maar goed, frankrijk kan ik elk jaar heen en als ik daar iets heb gemist is dat niet zo'n ramp. Met een verre reis zoals amerika zou ik dat zonde vinden, omdat het voor ons gewoon niet mogelijk is om daar regelmatig heen te gaan qua kosten. Met een beetje geluk kan het zo eens in de 8-10 jaar, dus dan wil je er ook wel alles uithalen wat erin zit in ons geval Ja die afweging is odd per kind afhankelijk. Als he kindje erg van de structuur is e.d. Dan moet je idd biet aan zo'n reis willen beginnen, want belang van kind staat voorop. Ons kleintje is heel makkelijk en vind alles best, dus durf ik het best aan. Misschien dat we spijt krijgen ervan, maarja dan hebben we het iig geprobeerd.
quote:shoelover30 schreef op 17 januari 2017 @ 13:06:

[...]

Ja die afweging is odd per kind afhankelijk. Als he kindje erg van de structuur is e.d. Dan moet je idd biet aan zo'n reis willen beginnen, want belang van kind staat voorop. Ons kleintje is heel makkelijk en vind alles best, dus durf ik het best aan. Misschien dat we spijt krijgen ervan, maarja dan hebben we het iig geprobeerd.Dat is helemaal waar ik ken ons kind goed genoeg om te weten dat dit te vermoeiend zou zijn. Maar jij kent jullie kind ook goed genoeg om te weten of het te doen is.
quote:shoelover30 schreef op 17 januari 2017 @ 13:00:

[...]

Onze kleine is dan ook bijna 3 wanneer we willen gaan. Hebben jullie daar heel kunnen hiken? Heb je die routes van te voren uitgestippeld of ter plekke. Met onze vorige reis deden we alles ter plekke, maar nu heb je toch de verantwoording over kleine dus wil wel graag 'veilige' wandelroutes.

Het is idd heel leuk land voor kinderen.

Ik plan altijd van te voren een route, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem heel globaal maak. Als we een keer geen zin hebben om te rijden of we willen eerder weg dan kan dat.

Hiken deden we zeker. Amerikanen hebben altijd wel paden voor minder validen, dus ook voor kinderwagen of makkelijke routes met kleine kinderen. Wij hebben gehikt toen ze heel jong waren in Zion, Arches, Yosemite, Yellowstone en nog enkele andere parken. Zeker bij parken zoals Arches is het belangrijk om vroeg te starten, dan is het nog niet zo heet.
Hoi, Ik lees even mee. Wij overwegen ok om in april ongeveer dit rondje te gaan doen. Zitten nu de te denken aan San Fransisco, Yosemite, Sequoia, Grand Canyon, Zion en dan terugvliegen vanuit Las Vegas. Maar we hebben nog niks geboekt.

Kinderen zijn dan 6 en 8, dus iets ouder, maar gezien mijn gezondheid is de kans groot dat ik regelmatig een middagslaapje nodig heb. Lange wandeltochten en dergelijke zullen we dus ook niet gaan maken (uurtje moet wel lukken). Goed te horen dus dat ze er ook altijd wel goed toegankelijke paden en makkelijkere routes zijn.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Zeker wel AnnA, wat dat betreft is dat daar goed geregeld. Ik kan het je zeker aanraden. Het enige wat in april nog lastig is, is het weer. Sommige passen zullen dan nog gesloten zijn.
Goed om te weten. Later gaan is voor ons helaas geen optie, dus de gesloten passen nemen we dan maar voor lief.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik begrijp het AnnA. Gesloten passen kan je dan omzeilen door een andere route te nemen.
Ik heb deze route jaren geleden gemaakt in maart. Persoonlijk hebben we hier geen hinder aan ondervonden. Je kan dan inderdaad niet door de pass, maar wij zijn vanuit Yosemite via Fresno en Bakersfield naar Las Vegas gereisd. Dat staat zo'n mooie reis niet in de weg.

Wij hebben iedere dag een soort van reisverslagje geschreven. Miss een leuk idee zodat je kinderen over een paar jaar dat terug kunnen lezen als extra herinnering aan deze bijzondere reis voor jullie.

quote:AnnA_C schreef op 17 januari 2017 @ 14:00:

Hoi, Ik lees even mee. Wij overwegen ok om in april ongeveer dit rondje te gaan doen. Zitten nu de te denken aan San Fransisco, Yosemite, Sequoia, Grand Canyon, Zion en dan terugvliegen vanuit Las Vegas. Maar we hebben nog niks geboekt.

Kinderen zijn dan 6 en 8, dus iets ouder, maar gezien mijn gezondheid is de kans groot dat ik regelmatig een middagslaapje nodig heb. Lange wandeltochten en dergelijke zullen we dus ook niet gaan maken (uurtje moet wel lukken). Goed te horen dus dat ze er ook altijd wel goed toegankelijke paden en makkelijkere routes zijn.
Hoe deden jullie sat met avondeten? Wil aten met onze vorige reis vaak makkelijk (meestal fastfood oid). Maar wil dat met onze kleine eigenlijk liever niet.quote:Arizona15 schreef op 17 januari 2017 @ 13:50:

[...]

Ik plan altijd van te voren een route, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem heel globaal maak. Als we een keer geen zin hebben om te rijden of we willen eerder weg dan kan dat.

Hiken deden we zeker. Amerikanen hebben altijd wel paden voor minder validen, dus ook voor kinderwagen of makkelijke routes met kleine kinderen. Wij hebben gehikt toen ze heel jong waren in Zion, Arches, Yosemite, Yellowstone en nog enkele andere parken. Zeker bij parken zoals Arches is het belangrijk om vroeg te starten, dan is het nog niet zo heet.
Wij zijn wezen kamperen in Washington en Oregon een paar jaar geleden toen onze zoon ook 2 was. We hebben globaal een route gemaakt en lekker rustig aan gedaan. Wij hebben hier onze eigen caravan en auto en dat maakt het gemakkelijk en ik denk dat het met kleine kinderen ideaal is, dus ik zou een camper huren.

Met een camper kun je de boel zo ergens neerzetten zodat je kind lekker een slaapje kan doen in eigen bedje voor die paar weken en je kunt zelf ook gaan koken 's avonds als je wilt zodat je iets gezonds hebt.

Maar er zijn voldoende restaurants overal waar je gezond kunt eten. Zolang je de grote ketens een beetje negeert en op yelp kijkt wat de goede restaurants zijn, kom je heel ver denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven