** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Tori, gelukkig goed nieuws van jou, heb echt aan je lopen denken!

Knorrie is ook zo aan het spoken 's nachts. Ik vraag me af wat het is. Vannacht was het bijvoorbeeld 2 uur (en viel ik bij het voeden in slaap, om 3 uur werd ik weer wakker met Knorrie naast me) en 5 uur. Echt niet fijn. Het valt me dan wel weer mee hoe ik me overdag voel, je wordt echt een bikkel van het moederschap want ik functioneer gewoon prima .

Ik voed wel altijd gewoon als hij wakker is 's nachts, dat is dan toch de minste moeite.
Gelukkig Tori, klinkt al beter!

Wat is dat toch, veel babietjes aan het spoken? Een zgn. 5 maanden dip?

Hier een redelijke nacht gehad. Gisterenavond gevoed en toen niet wakker gemaakt voor de laatste fles, dus meneer kwam om 00.30 uur en toen vanmorgen weer om 05.15 uur.

lekker op tijd erbij gekropen, dus ook een aantal uurtjes achter elkaar kunnen maken.

@marjan, Roan zat op 2 flessen van 210 cc en 2 van 180 cc, dus het is even wennen dat ik nu weer terug ben op 5 voedingen.

Morgen nog 1 dagje werken en dan eindelijk een dagje vrij... ga ik lekker keutelen met mijn mannetje.
@ Tori: Gaat het nog steeds de goede kant op met Emma?

@ Marjan: Je boft maar met je slaapkoppie.

En wat fijn dat het exceem wat minder lijkt te worden en dat Marzoon er zelf geen last van lijkt te hebben.

@ Morrie: Sta soms ook versteld van mezelf hoe goed je je toch kan voelen na een gebroken nacht.

Misschien toch nog hormonen?

@ Ericaatje: Ineens zijn er inderdaad weer veel nachtbrakers hier. Zouden onze baby's weer in een of andere ontwikkelingsfase zitten?

En wat heerlijk dat je een vrije dag in het vooruit zicht hebr. Nu al genieten van de voorpret en dan donderdag lekker keutelen.

Hier een drukke en beetje rommelige dag gehad. Vanochtend met Senna na gymnastiek geweest (ouder en kind gym) en Timo is dan in die tijd bij mijn schoonmoeder.

Maar net toen ik de deur uit wou gaan hadden ze beiden een poepbroek en toen we uiteindelijk in de auto zaten bedacht ik me dat ik de gekolfde melk voor Senna nog in de koelkast had staan. Pppffff, wat een gedoe is het soms om de deur uit te komen.

Maar uiteindelijk nog op tijd bij de gymnastiek en Senna heeft zich daar heerlijk kunnen uitleven.

Helaas wou hij vanmiddag niet slapen en was de hele middag erg druk. Ook Timo had vandaag niet een slaapdag, was elke keer al weer na 30 minuten wakker en daardoor vanmiddag ook niet de gezelligste.

Maar inmiddels liggen ze beide al vanaf 7 uur te slapen en zo'n rustig avondje is dan ook wel weer lekker.

Ben trouwens vanochtend voor het eerst weer ongesteld geworden. Weet iemand van jullie of dit invloed heeft op de BV?

Kolf op dit moment namelijk nog wel de melk bij elkaar die ik nodig heb, maar met het kolven daarvan ben ik echt de dubbele tijd kwijt.

Minny, ongesteld worden en zijn heeft idd invloed op de melkproductie, die gaat achteruit (tijdelijk) en je ruikt ook anders geloof ik waardoor de baby onrustiger kan zijn, maar daar heb jij geen last van want Timo drinkt niet bij je.
Morrie, bedankt voor je snelle reactie. Heb bij Senna wel 8 maanden BV gegeven maar werd pas nadat ik helemaal was gestopt voor het eerst weer ongesteld. Is dus weer een nieuwe ervaring, maar of ik er blij mee ben???

Had ook al het idee dat het met elkaar te maken moest hebben, maar kan me goed voorstellen dat baby's onrustiger worden als de melk zo langzaam komt.

Heb jij er ervaring mee of dit je hele ongesteldheid duurt?
Ik weet het niet Minny, bij mijn oudste werd ik pas na 9 maanden weer ongesteld en die kreeg toen alleen nog maar een ochtend- en avondvoeding. Ik heb er nooit iets van gemerkt dat de productie er 'last' van had.

Nu bij Knorrie ben ik nog niet ongesteld en ik hoop ook dat dat nog heel lang duurt, ik reken wel weer op die 9 maanden eigenlijk....

Maar als je googled vind je er denk ik wel informatie over.
Ik lees in ieder geval ergens (hier) dat zodra de mensturatie inzet de productie weer toeneemt, dus dat zou dan voor jou hopelijk betekenen dat het morgen alweer beter gaat met kolven.
@minny:ondanks volledige borstvoeding ben ik allebei de keren alweer na een week of 10 ongesteld geworden.

Toen Floor een maand of 4 was, was ik heel erg ongesteld wat een week lang de productie heel erg heeft beinvloed. Ik was toen echt in tranen omdat ik nog helemaal niet wilde stoppen maar er kwam met kolven bijna geen druppel meer uit en ook het gewone voeden schoot niet op. Ik heb nog 2 dagen elke 2 uur (ook 's nachts) aangelegd en na een week ging het eindelijk weer beter. Syntocinon neusspray hielp bij mij trouwens heel goed om de TSR op gang te helpen, ik gebruik het nu weer bij het kolven anders komt er geen druppel uit.

@gebroken nachten: ik vind het echt wonderbaarlijk dat ik na 4,5 maand nog geen nacht doorgeslapen te hebben nog steeds prima functioneer.

@morrie: ik lig meestal in de kussens te voeden met Eva op me en omdat ik in slaap val ligt ze vaak de halve nacht bij mij. Vannacht van 3.00 tot 6.00 ongeveer. Om 4.30 ben ik nog even wakker geweest en wilde ik haar terugleggen maar onder protest van haar heb ik haar toen maar de andere borst gegeven.

Vannacht maar wat strenger doen.
Wat is er weer lekker veel geschreven zeg. Heb net even lekker zitten bijlezen.

@Tori: Wat enorm vervelend dat Emma zo ziek is (geweest). Je hebt je vast zorgen gemaakt! Dank je wel voor de tips van de huisarts, al hoop ik ze niet nodig te hebben. Hopelijk is Emma gauw weer helemaal de oude!

@Marjan: Fijn dat de eczeem al zo veel minder geworden is! Hopelijk is het binnenkort helemaal verdwenen!

@doorslapen: Jeetje wat zijn er veel kindjes aan het spoken zeg! Ondanks jullie reacties over dat jullie verbazingwekkend fit zijn overdag, lijkt het me toch behoorlijk zwaar... Hier nog steeds een goede slaper. (Overigens slaapt Sofie overdag maar 3x 2 uur, ze is dan dus vrij veel wakker, maar van 21:00u tot 7:30u slaapt ze gewoon door!)

Morgen mama-dag, dus lekker tutten met zijn tweetjes, even shoppen, wat poetsen en nog even een bezoekje hier brengen
Hoi,

Even snel, want ik heb het even druk hier, maar wil jullie even op de hoogte houden:

Met Emma gaat het beter. Gister had ze nog wel 13 (!) diarreeluiers, maar ze lijkt zich beter te voelen. Gisterochtend nog een fles teruggegeven, maar de rest van de dag bleef alle vocht binnen.

Vanochtend was ze er al wel om 5.15 met haar 1e poepluier van vandaag, daarna flesje gekregen en om 6.00 werd zoon wakker, dus als ze straks allebei slapen, hoop ik ook even een uiltje te kunnen knappen.

Wie weet tot later!

Tori
@Polleke, 3 x 2 uur per dag?? wauw, Roan slaapt maar 2 x 30 minuten per dag als het al niet minder is. 's avonds ligt hij wel om 19.00 uur in bed, en is dan wel meteen vertrokken om dan om 04.00 uur te gaan spoken.

@Tori, wat fijn dat het beter gaat, maar 13 diarreeluiers... wauw! slaap lekker vanmiddag...

@Minny, ik heb geen idee of dit een ander ontwikkelingsfase is, maar Roan heeft ook nog geen een nacht doorgeslapen, weet dus eigenlijk ook niet beter. Verbaas me er dan ook wel over dat ik dan nog zo fit ben.

@Pebbles, ik heb Roan ook heel vaak naast me liggen. Ik krijg nu regelmatig opmerkingen dat dat niet goed is, omdat hij dan niet in zijn eigen bedje cq.kamertje zal wennen. Maak jij je daar zorgen over?

Ik verlang ook zo naar mijn bed. Loopt nog steeds rond met dat -alles-doet-zeer-lijf. Bah. Het is bijna donderdag, blijf denk ik de hele dag in bed liggen, ga alleen even met Roan naar het CB om hem te laten wegen/meten, ben wel benieuwd hoe zwaar hij nu is. Roan is ook nog steeds heel erg verkouden. Zo zielig. Gisterenavond hoorde ik opeens een raar geluid, lag Roan te huilen, maar omdat hij schor is, kwam er geen geluid uit, zo zielig.

@Ongesteld, ik ben het nog steeds niet (vind het ook helemaal niet erg!!) maar merk nu wel dat mijn avondBV niet meer voldoende is en dat ik Roan moet bijvoeden voor hij gaat slapen, anders is het krijsen en slaapt hij echt niet.

@Luiers, hebben jullie kids het ook dat ze zo'n beetje bedorven zuurkool cq. rotte eieren poepen? Ik kan normaal wel goed tegen vieze luchtjes, maar nu sta ik toch soms wel te kokhalsen.
Polleke das tch best veel, 3x 2 uur slapen. Jari slaapt veel, maar komt daar niet aan. 's ochtends 2 uur en 's middags 2-3 uur. Veel plezier morgen met mama-dag.

@ericaatje, sinds jari wat fruit krijgt stinken zn luiers niet meer zo heel erg, eerst was het net gele karnemelk :(

Moet zeggen dat ik zijn luchtje veel beter verdraag dan van andere kindjes, daar vindt ik het heul vies en bij hem..ach dat hoort erbij.

Jij ook genieten morgen van je vrije dag met Roan!

@Ongesteld, met bv weet ik t niet, maar ik ben al weer voor de 3de keer onegsteld en nu ook weer hartstikke regelmatig dus das wel handig. Moet alleen nog steeds even langs de HA voor de pil te vragen...ernstig uitstelgedrag, jullie allemaal al weer aan de anticonceptie?

Hier gaat het slapen weer super. Hele nachten doorslapen op 1 keer speen terug stoppen na (kan ik mooi direct even naar de wc )

Ook wordt ie hier regelmatig tussenin genomen, zeker op dagen dat wij kunnen uitslapen. Hij vindt t wel leuk denk ik, want hij is dan rustig en een beetje om zich heen te kijken.

Denk dat je hem daarin niet te snel verwendt hoor Ericaatje. En anders maar wel, als ie 16 is dan zal ie echt niet meer bij je bed inkruipen ieder nacht. En dat commentaar..joh je doet het nooit goed volgens sommigen..jij bent zn moeder en jij weet wat wel of niet goed is voor hem.

Kennen jullie de Monchhichi aapjes van vroeger? Ik had er een (nog steeds maar dan zonder hoofd, armen en benen? en dat was echt mn lievelingsknuffel. Beest werd overal mee heen gesleurd, was helemaal verzot op het beestje....en nu heb ik een nieuwe!!! Ben er zo blij mee echt jeugdsentiment.
Haha, gefeliciteed met je nieuwe monchichi Nut! Ik had er vroeger ook een, maar was er iets minder aan gehecht dan jij denk ik

Ericaatje, lijkt me echt killing, die gebroken nachten. Logischerwijs zou Roan als hij van 19:00 tot 4:00 uur kan slapen, het toch ook moeten kunnen van 22:00 tot 7:00 uur. (maar ja, de theorie en de praktijk liggen wel eens ver uit elkaar hè) Dan zou je een mooie nacht hebben. Kun je het ritme niet langzaam verleggen?

@Slapen: Ik ben heel tevreden hoor, met die 3x2uur van Sofie. Alleen op het CB gaven ze aan dat dit niet zoveel was... heb me er verder niet in verdiept en heb het ook niet vergeleken met andere kindjes, dus misschien hebben jullie wel gelijk dat dit toch best veel is.
Weer een brakke nacht achter de rug. Naja, doe je niks aan.

@ericaatje: ik vind het persoonlijk juist heel tegennatuurlijk om je kind vanaf dat 1 op een andere kamer te leggen maar ik vind vooral dat iedereen moet doen waar hj/zij zich prettig bij voelt.

Ik merkte bij Floor dat zo rond een half jaar ze snel wakker werd van ons en ik ook niet meer even een boekje kon lezen voor het slapen. Toen hebben we haar naar haar eigen kamertje gedaan.

Maar als ik geen partner had zou het denk ik nog een stuk langer zijn.

Ik zou alleen even opletten dat als hij gaat rollen dat hij er niet af kan rollen maar dat had je vast zelf ook al bedacht.

@polleke: lijkt me prima 3x2 uur. Ik vind het al heel goed dat jullie zo'n ritme hebben.

Eva slaapt soms alleen een paar keer een half uur en soms slaapt ze 2 uur achter elkaar, geen peil op te trekken.

@nut: Ik zag ze laatst ook in een winkel die monchhici dingen.

Volgens mij zijn wij net zo oud maar die rage is aan mij een beetje voorbij gegaan.

Aan de pil ga ik trouwens niet meer. Ik heb van alles geprobeerd: 3 soorten pil, implanon, nuvaring, maar ik kan niet goed tegen die hormonen. Spiraaltje vind ik een eng idee dus hier moet manlief aan de rubbers geloven.

@tori: 13 diarreeluiers!! Arme meid.

@ericaatje: zure luiers waren bij ons altijd een teken dat er tandjes aan zaten te komen.
@ Monchichi appjes die ken ik ook nog wel. Mijn zusje had er 1 met een banaan die in zijn mond kon

@ Tori2 Gelukkig dat het weer ietsjes beter gaat met Emma. Wel zwaar hoor voor je.

@ Dooslapen Hier tegenwoordig om 22.30 late voeding en dan komt hij (of moet ik hem wakker maken) om 5.30u Dat is precies goed als ik naar werk ga. Slaapt nu ook wat beter overdag, van de week zelfs een keer 4 uur, maar soms ook maar 1 uur.

@ Menstruatie hier nog niet, maar van de week dacht ik wel dat het zou komen...kenmerkende buikpijn, echter nog steeds niks gezien...vreemd.

Ons jongetje was heel erg goed gegroeid! 400 gram in 3 weken. Totaal de laatste maand bijna 900 gram! Had hij echt even nodig.

Mijn zusje is vandaag bevallen van een zoontje bij termijn van 33+3. Was al een weekje aan het rommelen en ik was er ook bezorgd over, maar....alles is uitstekend gegaan en ze maken het goed!

Vraagje: Doen jullie aan Rapley methode? En hoe zorg je dat je kindje zich niet verslikt? Ik wacht nog even tot ie echt 6 maanden is en dan gaan we wel wat experimenteren. Hoe grote stukjes geven jullie? En wat?

Ik had hem een reepje banaan gegeven en hij deed het wel in zijn mond, maar hij kneep het stukje in tweeen en daarna ging het wat lastig...banaan is ook glad en spekkerig

Wanneer was de bijeenkomst ook al weer?
Oh ja...voor de tabel:

6060 gram 64 cm
Lucycat, gefeliciteerd met je neefje.

Ik deed bij mijn oudste Rapley en ga het nu weer doen maar wij kunnen pas 14-2 beginnen.

Banaan gaven wij op de volgende manier: Je snijdt de banaan in tweeen maar niet in twee gelijke delen, en dan snijd je van het grote deel rondom een stuk schil weg zodat ze daaraan kunnen sabbelen. De banaan kunnen ze dan vasthouden aan het deel waar nog wel schil zit.

Ik ben bij mijn oudste begonnen met courgette. Die sneed ik in 4 'parten' en kookte ik dan gaar. Hij sabbelde dan het vruchtvlees van de schil af.

Mijn zoon heeft zich nooit verslikt. Wel zorgde ik ervoor dat hij heel goed rechtop zat, dat is belangrijk. En we zaten er altijd bovenop. En ik heb een cursus kinderehbo gevolgd zodat ik weet hoe te handelen als een kind zich wel verslikt .

Maar het schijnt dat je je sneller verslikt in vloeibaar voedsel dan in vast voedsel. Vloeistoffen schieten sneller in je verkeerde keelgat.

Broccoli ging ook goed, maar gaf wel veel zooi.
quote:pollekepiekhaar schreef op 13 januari 2009 @ 22:14:

(Overigens slaapt Sofie overdag maar 3x 2 uur, ze is dan dus vrij veel wakker, maar van 21:00u tot 7:30u slaapt ze gewoon door!)

Maarrrrr!???? Ik vind 3 keer 2 uur slapen dus echt heeeeeeeeeeeeel erg veel. Hier is het 3 keer 45 minuten ofzo iets. Hoop eigenlijk stiekun vaak dat het meer is maar dat gaat denk ik niet gebeuren.
Oh hahah, dat zei de rest dus ook....
Jipppiieee, eindelijk vrij....

gauw Roan halen en genieten van een vrije dag!

Lucycat, de meeting staat gepland op zondag 15 februari!
@lucycat: voor de 6 maanden is de motoriek van de handen en de mondmotoriek nog niet voldoende ontwikkelt.

Wij zijn met broccoli, bloemkool en worteltjes begonnen.

Bij fruit schilde ik de helft van een partje peer. Het ongeschilde deel kon ze dan makkelijk vastpakken.

Hier staat info: http://www.borstvoeding.c...uctie/blw/nederlands.html

En hier staan foto's (heel grappig): http://www.borstvoeding.com/kleintjes/foto-album0.html

Onderin het scherm kan je steeds naar een ander fotoalbum
Hoi!

Lang niets van me laten horen...

Afgelopen dinsdag weer gaan wegen: nu 5946 gram. 60 gram gegroeid in 1 week, nog steeds te weinig, maar het gaat langzaam vooruit. Op de creche drinkt hij nu 130 cc op een hele dag (van 8 tot 16 u). Moeizaam, moeizaam allemaal. Is verder supertevreden, maar hoest wel nog erg veel.

@Lucycat: ik hoop zo dat Nicolaas ook zo'n groeispurt krijgt. Ik ben nu zelfs 's nachts aan het kolven om de productie op te peppen. Ik durf hem nog niet te voeden in de nacht, daar gaat hij van hoesten en dan braken. Maar misschien vannacht.

@bijvoeden. Ik ga ook niet beginnen voor de 6 maanden, ik vind dit al ingewikkeld genoeg allemaal

@Menstruatie: hier nog niets. Wel bloedverlies, want ik ben maandag bij de gynaecoloog geweest en die heeft wat wild vlees weggebrand en geknipt (van een hechting die vanbinnen irriteerde) dus ik had even het gevoel dat ik net bevallen was. Maar dat duurde maar een paar uurtjes....

Ik ben vandaag met mijn 2 schatjes thuis, dus ik ga ze weer even aandacht geven!
@ Belly dat klinkt niet prettig zeg. Gelukkig had je dan maar een paar uurtjes last

@ doorslapen, zoonlief slaapt eigenlijk vanaf 20.00 - 7.00 door, soms hoor ik wel dat hij wakker is maar hij huilt vrijwel nooit

@ menstruatie, ben het alweer voor de 4de of 5de keer alleen het is zo heftig dat ik gewoon iedere keer weer kraamverband gebruik (en dan nog doorlekken) Had gisteren ineens ook wel stolsel die vergelijkbaar waren met na de bevalling. Heel vreemd maar heb al weer 3 inwendige onderzoeken gehad sinds de bevalling, ik ben het eigenlijk spuugzat.

@ babyzwemmen, gisteren voor het eerst geweest met de kleine man, manlief was ook mee en die ging met Lucas het water in, ze vonden het prachtig zo saampjes. Volgende week ga ik een dagje naar de zwaluwhoeve maar die week erop ga ik lekker het water in met hem

@ Tori, wat een hel zeg. Ik ben gezegend want Lucas is nog geen 1 keer ziek geweest. Ik vind de dagen na het bezoek aan de osteopaat al zo heftig (huilen huilen huilen).

@ anticonceptie, hier ook condooms, pil vind ik niet echt super maar laatst ging het dus ff mis, ik al tellen en de kans was niet groot en gelukkig dinsdag ongesteld geworden. Ik wil best een keer een tweede maar voorlopig nog ff niet!
@ Lucycat, gefeliciteerd met je neefje. Wel ff schrikken zeg, 33+3 maar super fijn dat het goed gaat.

@ pollekepiekhaar, Lucas slaapt tussen de flessen door ongeveer een uurtje en soms helemaal niet.

@ Rapley. Het lijkt mij wel interresant om te gaan doen, wij hebben met de kerst een paar keer een groentehapje geprobeerd maar dat vond hij niet zo fijn dus daar zijn wij weer ff mee gestopt.
@Morrie Lijkt me een goed idee om zo te beginnen. Hoe reageerden anderen op deze methode? En hoe ging het in het KDV? Deed iedereen mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven