** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Hier kunnen we verder! Ik zal een berichtje op het andere topic achterlaten en dan ga ik snel mijn bedje in!!

Grtjs, Tori
Hier posten. ff uppen!
anoniem_27538 wijzigde dit bericht op 21-12-2007 09:16
Reden: zag nog een berichtje op het oude topic
% gewijzigd
Gelukkig voel ik me alweer iets beter. De rugpijn lijkt een stuk minder te zijn. Zo stom dat ik er maar vanuit ging dat 'het erbij' hoorde. Nou ja...nog 3 dagen voor de kuur af is en dan ben ik weer helemaal opgeknapt hoop ik,.

Moet nu gauw naar mijn broer en schoonzus. Ze moeten weg en kunnen hun kleine (7 weken) niet mee nemen. Ga ik lekker badderen, flesje geven enz.
Goedemorgen allemaal,

Wat is er weer een hoop gebeurd! Het is zo razend druk op mijn werk, ik heb bijna geen tijd om het bij te lezen en bij te schrijven.

Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd en welkom!

Er zijn ook veel zieken: beterschap!

Ik heb ook nog een kleine update voor de tabel. Ik ga 9/1 naar de VK en krijg 18/1 de combinatietest.

De misselijkheid is 4 dagen weggeweest, maar weer volledig terug :(

Weet niet of ik blij moet zijn of niet, maar het is toch wel een geruststellende gedachte.

En ik ga vanavond het grote nieuws aan mijn moeder vertellen... heel spannend, want ze roept al jaren dat ik er niet op moet rekenen als ik moeder wordt zij gaat oppassen en ze heeft nu ook al een paar x aangegeven dat ze mijn moeder niet meer wil zijn maar mijn vriendin.... Ze is helaas heel erg verbitterd door de scheiding van mijn vader, maar hopelijk gaat dit nieuws haar toch een beetje verzachten. svp FF duimen allemaal om 19.00 uur.

Is het trouwens bij jullie al te zien dat jullie zwanger zijn? Ik begin nu toch wel een klein beetje een buikje te krijgen!

fijne dag allemaal!
Goeiemorgen!

Super zeg, een mooi nieuw topic met het schema bovenaan!

Dat is veel beter!

Maarre....wàt een meiden hier, hihi

Vind het wel gezellig hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Alvast een fijn weekend allemaal.

xxx marEsol
Hoi Tori2 goede actie!

Ik ben nog aan het nadenken of ik iets van een test zou willen. In principe ben ik 28 en gezond. Wat zijn de afwegingen van anderen onder de 35?

He supermuts fijn dat je je weer iets beter voelt. Misselijkheid is bij mij nu ook weg sinds een paar dagen maar dat hoeft dus niet zo te blijven, jammer.

Ericaatje, ik zal voor je duimen. Is het voor je moeder het eerste kleinkind? Zelf als weer begint te roepen over niet oppassen (haar manier van grenzen overduidelijk aangeven?) dan weet je toch niet hoe ze eenmaal gaat zijn als de baby er is denk ik.

Enfin, ik denk dat mijn moeder er in eerste instantie helemaal niet op zit te wachten, met haar grote carriere, scheiding en kersverse nieuwe relatie en dan nemen twee van je kinderen kinderen. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze er echt plezier in gaat krijgen. Als ik haar de kans geef natuurlijk maar ik wil mijn moeder niet van me afduwen maar ja ben wel heel boos nu. Is van de zomer vast weer over.

Ik heb ook het gevoel dat ik een klein buikje heb.
Hoi allemaal,

Ik had me gisteren aangemeld op het oude topic, maar zie dat we verhuisd zijn. Heel fijn dat ik nog mee kan schrijven.

Als ik in het schema kijk zijn de meesten al wel een stuk verder dan ik (nu 5 weken zwanger).

Vanmorgen bij de huisarts geweest en 29 januari mag ik naar de verloskundige. Poeh wat duurt dat nog lang. Ook moet ik zoutarm gaan eten want ik ben iets te zwaar (76 kilo). Dat vind ik wel vervelend, maar ja. Tis voor een goed doel he.

Nou, ik ga even het oude topic doorlezen, om jullie een beetje te leren kennen en wie weet wat voor wetenswaardigheden jullie al besproken hebben.
@rits: ook welkom hier en gefeliciteerd. Wat heeft zoutarm eten te maken met te zwaar zijn eigenlijk? Vroeger zeiden ze bij hoge bloeddruk dat je zoutarm moest eten maar dat idee is al achterhaald. Ik vind 76 kilo trouwens niet erg zwaar, hoe lang ben je?
Ik ben 1.70 en vind het zelf ook niet superzwaar ofzo. Wel overgewicht natuurlijk maar niet zoveel als ik ooit had. Ze zei; je wil toch niet veranderen in een andere vrouw? Je ziet zoveel vrouwen die ineens een andere vrouw worden en dat wil je toch niet?!

Ik zal proberen me er zoveel mogelijk aan te houden maar niet ten koste van alles, en ik vraag het de 29e nog wel even na aan de verloskundige.

Bloeddruk was 120/80 geloof ik (zegt me niet zoveel), was ook goed zei ze maar moest ook omlaag.

Ze had wel meer dingen gezegd waar ik niet zo blij mee was. Ik vertelde dat het voelde of ik ongesteld moet worden, maar ze zei dat dat niet goed was. Later zei de verloskundige dat dat onzin was en dat het juist heel normaal is.

Het was dus ook niet zo'n leuk doktersbezoekje.

Ze wil me over een maand terugzien op controle, maar dan ga ik wel mooi naar mijn eigen arts, dit was een vervangster.

Nog even een vraagje: met hoeveel weken hebben jullie het je ouders/schoonouders verteld? wij denken eraan om het eerste en tweede kerstdag te vertellen, dan ben ik vijf weken. Is dat niet wat vroeg?
Hee Rits, wat een rare vervangende huisarts was dat, zeg! Volgens mij heb je helemaal niet zóveel overgewicht dat je zoutloos zou moeten eten. Ik heb ongeveer dezelfde verhoudingen als jij en ben inmiddels voor de vijfde keer zwanger, maar heb dit nog nooit gehoord. Ik zou het inderdaad even navragen bij de vk. En hoe ze zich dan uitspreekt over hoe vrouwen veranderen: behoorlijk onprofessioneel. Daar hoort een huisarts zich toch niet over uit te spreken? En wat betreft je bloeddruk: 120/80 is prima! Dat is helemaal normaal. Nou goed, I rest my case... hahaha, 't zullen de hormonen wel zijn dat ik er wat hard op ga...

En Dametje, ik kies voor de combinatietest omdat het geen ingrepen vereist (zoals bij een punctie) en het je wel meer duidelijkheid kan geven of er iets mis is. Ik hoop natuurlijk van harte dat het daar bij kan blijven!

Ericaatje, ik duim voor je vanavond!!!

Afgelopen dinsdag kreeg ik weer donkerbruin bloedverlies en gister veranderde dat in helderrood. Schrikken! In de middag hield het wel weer op, maar ik vond het toch wel fijn om even een echo te kunnen krijgen. Ze zijn ontzettend lief daar en kennen mijn voorgeschiedenis, dus vanochtend mocht ik langskomen: gelukkig, het hartje klopte en het beebje zat goed op schema. Pfieuw, opluchting!

Moet zo nog even werken, dus kom later weer terug!

Grtjs, Tori
O ja, Rits, wij hebben het meteen verteld aan onze families. Ze zullen het ook horen als we onverhoopt een miskraam krijgen, daarvoor hoefden we het dus niet stil te houden. Als je denkt dat je het ook met je ouders zal delen als het mis gaat, lijkt 5 weken mij niet te vroeg, toch?
Even de notificatie regelen...
@rits: naja, wat een rare huisarts zeg. Ik zou mooi de VK even bellen om die dingen te overleggen. Ik kan me best voorstellen dat je iets af zou willen vallen maar je hebt maar zo weinig overgewicht dat het echt niet schadellijk voor de zwangerschap is. Lijnen tijdens de zwangerschap schijnt ook nog een slecht te zijn. En een andere vrouw worden vind ik echt een lulkoek verhaal. Je verandert echt niet als je toevallig wat zwaarder zou zijn. Bij mijn vordige zwangerschap ben ik 20 kilo aangekomen en ik ben nu een kilo lichter dan voor mijn vorige zwangerschap. Alleen de laatste vier koste wat moeite.

Die bloeddruk is ook helemaal goed zoals Tori al zegt.

Ik begrijp nog steeds dat zoutarm eten verhaal niet helemaal want daar val je toch helemaal niet van af?

haha, volgens mij zijn bij mij de hormonen ook al aardig bezig.

Als jij het wilt vertellen is het prima toch, er zijn er genoeg die meteen na het testen hun ouders bellen. Ik vind het wel leuk om het nog een paar weken voor onszelf te houden maar dat is persoonlijk.

@tori: nog bedankt voor de tabel en het nieuwe topic. Het wordt al een flinke lijst. Je zal wel flink geschrokken zijn met al dat bloedverlies. Gelukkig zit alles nog goed en heb je het hartje even kunnen zien.

Tori en Pebbles: Ik ben blij dat jullie het verhaal van de huisarts ook een beetje vreemd vinden. Ik stond ook even met mijn bek vol tanden...

Ze zei dat het twee kilo scheelt in je zwangerschap (dat zoutloos eten) maar kan me niet voorstellen dat dat nu al is. Ik ben nog niets aangekomen volgens mij en ben ook echt niet van plan te gaan lijnen. Daarvoor ben ik veel te blij met mijn kleine garnaal!

Tori wat heb je voor voorgeschiedenis waar je over schrijft? Heb je ooit een miskraam gehad? (ik heb het hele vorige topic nog niet doorgelezen maar doe mijn best).

Wat een opluchting zeg dat alles er goed uitzag! je zult wel geschrokken zijn.
Hooi

Ericaatje, hoe is het gegaan bij je moeder?

Ik hoop dat ze wel een beetje blij was, het lijkt me echt zo`n domper als dat niet zo zou zijn.

Mijn schoonouders waren ook niet bijster enthousiast maar ik geloof wel dat ze er blij mee zijn hoor.

Dametje, heb jij het al aan jou moeder verteld?

Tori, alweer bloedverlies?

Ik heb ook zo nu en dan bloeverlies.

Eerst roze slijm, maar afgelopen week echt bloed, wel oud bloed.

Ik vind het ook eng, maar ja, ik weet ook dat het alle kanten nog op kan.

En zolang ik me nog zwanger 'voel' probeer ik me geen zorgen te maken (= Moeilijk!!)

Rits, wat ongelooflijk belachelijk zeg!

Maak je alsjeblieft nu geen zorgen hoor, want dat je je voelt alsof je ongesteld moet worden dat hoort er òòk bij, ik heb dat ook.

Dat is ècht heel normaal.

Ik laat overgens geen testen oid uitvoeren.

Ik ben nog jong (27) en er is geen reden voor mij om het te laten doen.

Ik weet ook niet wat ik gedaan zou hebben als ik wel in die catagorie zou vallen eigenlijk.

Maar ik denk het niet...

Wij hebben het de (schoon)ouders met 6 weken verteld.

De rest van de familie en vrienden mogen het pas weten als we een goeie echo hebben gehad.

1 vriendin weet het ook + mijn digidinnetjes van mijn andere forum.

Maar verder niemand hoor, ik vind dit geheimpje veel te leuk om te hebben.

Als deze zwangerschap goed gaat, dan is het ook de laatste keer dat we dit geheimpje hebben dus ik geniet er even extra van.

(ik vind 2 kindjes wel genoeg)

Verder heb ik ook al een buik, ik draag ook al zwangerschapsbroeken.

Maar dat had ik de vorige 2 keer ook al zo vroeg.

Ik hou veel vocht vast.

Het maakt het geheimhouden wel moeilijker nu, hihi maar toch lukt het nog wel.

Hoe is het met de rest allemaal?
Hallo,

ik had me ook al aangemeld bij het oude topic, deze is wel fijner met het schema. Moet er nog even inkomen en dan kan ik even teruglezen naar het schema.

Rits; wat een Tr#t zeg die invalster, kan me voorstellen dat je dan met je mond vol tanden staat. Hopelijk tref je haar nooit meer! Wij gaan het met kerst aan onze (schoon)ouders en (schoon)zussen vertellen. Bij mn miskraam hadden we het ook al vroeg verteld en was er toen heel blij mee dat hun het ook wisten.

Tori, oeh dat is schrikken als je ineens bloed ziet, fijn dat je snel terecht kon voor een echo. Hopen dat het niet meer voorkomt.

marEsol, das ook niet leuk als je schoonouders niet erg enthousiast zijn.

Jij ook al bloedverlies, goed dat je je nog zwanger voelt. Dat gevoel goed vasthouden!!

Ericaatje; succes vanavond met het vertellen!

Heb dus gisteren de test gedaan en lijkt wel of ik de kwaaltjes nu veel beter voel dan voorheen. Gelukkig geen overgeven enzo maar wel goed misselijk en moe. allemaal voor een goed doel, zal volgende week even de verloskundige bellen, hoop dat ik een vroege echo krijg.

xxxnut
Zeker een raar verhaal van die huisarts, 120 om 80 is prima!

Ik heb zelf al jaren een te hoge bloeddruk (mijn oma en moeder hebben dat ook), kook ook zoutloos en eet ook nooit meer drop :( Zelf meet ik regelmatig mijn bloeddruk (heb zelf een apparaat) en wat bij mij nou raar was was dat ik normaal eigenlijk altijd rond de 150 om 100 zit en nu sinds ik zwanger ben rond de 110 / 60, snap er niets van, ik ga het volgende week bij de verloskundige maar even aankaarten.
Hoi Allemaal,

Hier ook weer even een berichtje van mij..

Ben sinds 3 dagen misselijk.... fantastisch ! Had ik de vorige 2 zwangerschappen niet ! Moet de hele dag kleine beetje eten, anders heb ik het gevoel dat alles er zo weer uit komt ! En die hormonen... ik huil tegenwoordig al bij GTST.. pff.. Verder gaat alles goed. Heb lekker vakantie..

Tori, super die tabel bovenaan.. bedankt.

Rits, welkom hier en natuurlijk gefeliciteerd.

Ik heb mijn schoonmoeder en mijn ouders al ingelicht.. waren ook niet echt enthousiast.. Schoonmoeders draaide later wel bij. Mijn ouders zijn nooit ergens enthousiast over, dus dat was geen verrassing..

ik ga dochter uit bed halen..

Fijn weekend allemaal.
Hoi Maresol, ah jij bent ongeveer even uit en op dezelfde dag uitgerekend en op dezelfde dag naar de vk, zo he, lopen wij even gelijk op.

Ik zie mijn moeder eerste kerstdag dus dan vertel ik het. Maar zoals ik al zei, ik stel me er niet veel van voor. Ben veel benieuwder hoe vader morgen en schoonouders overmorgen gaan reageren!

Tori2, als ik iets zou doen dan zou het inderdaad, om de reden die jij noemt, de combinatietest zijn. Maar ik denk dat ik de echo afwacht, als die gewoon goed is en alles gaat goed hoeft het niet denk ik ( ik behoud me het recht voor om nog 10 keer van mening te mogen veranderen )
Welkom Rits! Ik ook nog pril hoor..zie schema...overigens denk ik dat ik wat later uitgerekend ben dan 23/8 maar ga er nu maar ff vanuit...Leuk iig dat je meeschrijft!

Ik vind je gewicht wel meevallen? Ben zelf 1.76 en weeg 85. Ook dus te zwaar in principe maar goed zie de weegschaal ook naar beneden gaan nu omdat ik supergezond eett (deed ik al wel) en NIET meer snoep (dat scheelt wel ahahahah)

Wat een rare opmerking van je dokter? Je wilt toch wel dezelfde vrouw blijven? Euh ja?!?

Ik ga het mijn ouders aankomende zondag vertellen dan gaan we brunchen...heel vroeg JA klopt maar als het fout ga wil ik ook graag hun steun dus ...alleen ouders en 2 vrieindinnen weten het dan. Rest pas met 12 weken of om en nabij (tenzij ik pan uitgroei maar zoals gezegd net verwacht/hoop ik dat niet)

Ericaatje heel veel plezier bij het vertellen aan je moeder; ze vind het vast fantastisch....En draait ook vast wel bij qua oppassen Bij mij zie je iig nog niets ...Gelukkig maar zou wel heel snel zijn...;-)

Verder ieder zo haar kwaaltjes lees ik ...hier idem dito. Soms misselijk en soms voel ik niets. Buikpijn is er wel vaak...steekjes, kramperig....moeilijk te omschrijven.....Merk het vooral als ik veel doe of loop....
Hee meiden, ik had het ook al in het vorige topic geschreven en hier ook nog even: als je dat leuk vindt, vergeet dan niet een printje te maken van het vorige topic. Tijdens de vorige zwangerschap heb ik mijn berichtjes gekopieert en geplakt in een Word-doc. Was erg leuk om later nog eens terug te lezen. Door mee te schrijven op het forum hou je toch min of meer een dagboek bij.

Grtjs, Tori
@tori: ik vind het inderdaad heel jammer dat ik de vorige zwangerschap niet al mijn berichten heb gekopieerd. Goeie tip.

Ik zit er nu wel even doorheen. Vanavond ben ik alleen en tijdens het eten was Floor echt een draak. Niet willen eten en alles op de grond smijten, ondertussen heel hard gillen en ik had al hoofdpijn. Dit was in een jaar wel de eerste keer dat ik het even moe was maar ik ben ook extra moe en geprikkeld van de zwangerschap dus dan valt die ene keer in een jaar nog wel mee. Mijn draakje ligt nu in bed dus ik heb weer rust.

Wat eng, die dames die bloed verliezen. Je schrikt je rot volgens mij.

Bij mijn 2e zwangerschap had ik ook al heel snel een buikje. Nu nog niet. Maar....heb nu ook een maagband en buikwandcorrectie en weeg dus ook veel minder als toen. Je ziet nog niets en ik ben morgen 8 weken zwanger. Nog even volhouden want zoals het er nu naar uit ziet gaan we in februari trouwen.
Goedemorgen allemaal!

Thanks voor het duimen want de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Mijn moeder was blij verrast en vond het super dat ik zo mijn idealen achterna ga.

Ze werd helemaal emotioneel bij het zien van de echofoto. Ze wilde meteen mijn tante gaan bellen om te zorgen dat ik de wieg krijg waar zij en ik allebei in hebben gelegen (die circuleert in de familie) en ze bood meteen aan om de babykamer te komen behangen. Ze wilde zowaar mijn vader bellen om hem te feliciteren met "opa in spe" zijn (ze zijn gescheiden en vechten elkaar de tent uit). Haar reactie was een droom reactie! Ik ben er heel blij mee!

@Supermuts, gefeliciteerd met je trouwplannen!

@Rits, ik sluit me aan bij de anderen. Wat een rare reactie. Dan heb ik zeker obsesitas (ben 84 kilo en 1.70 meter)?? En mijn bloeddruk was laatst iets te hoog (150/80), iets om in de gaten te houden, maar nog niet echt zorgwekkend.

@Maresol, ik zou op jouw leeftijd misschien alleen een combinatietest doen. Dat is niet zo ingrijpend. Ik zit veel meer in een risicofase qua leeftijd (38), vandaar dat ik zowiezo de combinatietest laat doen en daarna zie ik wel weer verder.

@Tori, hoe gaat het nou? Is het bloedverlies al gestopt?

Nou meiden, ik ga werken.. het is druk.

fijne dag allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven