Koud land, kledij?
donderdag 19 januari 2017 om 18:08
Hey,
Ik ga over binnenkort een paar daagjes naar Polen. Het stond al langer op mijn lijstjes dus kijk er helemaal naar uit! Het is daar momenteel alleen -7°. en ik dacht dat er ook wat sneeuw lag. Nu, het klinkt een beetje sneu misschien, maar het is de eerste keer dat ik naar een echt koud land ga en weet niet zo goed hoe ik me hierop moet voorbereiden op vlak van kleding, schoenen, etc. Van een vriendin mag ik al een ski- jas lenen, dus die heb ik al. Maar verder nog iemand tips, ervaringen?
Ik ga over binnenkort een paar daagjes naar Polen. Het stond al langer op mijn lijstjes dus kijk er helemaal naar uit! Het is daar momenteel alleen -7°. en ik dacht dat er ook wat sneeuw lag. Nu, het klinkt een beetje sneu misschien, maar het is de eerste keer dat ik naar een echt koud land ga en weet niet zo goed hoe ik me hierop moet voorbereiden op vlak van kleding, schoenen, etc. Van een vriendin mag ik al een ski- jas lenen, dus die heb ik al. Maar verder nog iemand tips, ervaringen?
donderdag 19 januari 2017 om 18:15
Inderdaad laagjes, dus zorg dat je ook wat dunner spul bij je hebt. En een muts/bivakmuts oid, via je hoofd verlies je de meeste warmte. En (dit vroeg je niet maar) ik neem zelf altijd een redelijk vette dagcreme mee, zeker als het waait is dat wel prettig.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
donderdag 19 januari 2017 om 18:46
Een dag of wat geleden was het hier nog -6, dat scheelt dus niet zoveel met -7.
Wat ik prettig vind met dergelijk weer is een lange jas (tot op de knie) in combinatie met hoge laarzen (vlak onder de knie), zodat je benen niet te koud worden. Lange jas en laarzen maken daarin echt een enorm verschil. (Een skijas zou ik echt te kort vinden). Laarzen gevoerd met lamswol houden je voeten het beste warm, vind ik. En sjaal/muts/handschoenen heb ik van kasjmier, dat is echt super warm en kriebelt niet.
Wat ik prettig vind met dergelijk weer is een lange jas (tot op de knie) in combinatie met hoge laarzen (vlak onder de knie), zodat je benen niet te koud worden. Lange jas en laarzen maken daarin echt een enorm verschil. (Een skijas zou ik echt te kort vinden). Laarzen gevoerd met lamswol houden je voeten het beste warm, vind ik. En sjaal/muts/handschoenen heb ik van kasjmier, dat is echt super warm en kriebelt niet.
donderdag 19 januari 2017 om 19:22
In elk geval geen jeans, is zo ongeveer het koudste dat je aan kunt hebben. Koop een thermo-maillot (gewoon bij de action of wibra), dan een broek. Thermoshirt, fleecevest, jas.
Denk vooral aan een grote sjaal (die kan altijd onder je jas als extra laag dienen), muts en wanten. En als je een überkoukleum bent kun je eventueel nog electrische zooltjes in je schoenen leggen.
Blijf vooral in beweging, blijf je ook warm.
Denk vooral aan een grote sjaal (die kan altijd onder je jas als extra laag dienen), muts en wanten. En als je een überkoukleum bent kun je eventueel nog electrische zooltjes in je schoenen leggen.
Blijf vooral in beweging, blijf je ook warm.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 19 januari 2017 om 20:03
Een goede muts is het halve werk! Als je je hoofd maar warm houdt. Dan is de rest bijzaak. Een wollen muts met fleece binnenkant bijvoorbeeld.
Een thermische lange onderbroek kan ook fijn zijn onder je broek. Tenzij je telkens winkels en cafeetjes in gaat. Dan is dat veel te warm.
Een thermische lange onderbroek kan ook fijn zijn onder je broek. Tenzij je telkens winkels en cafeetjes in gaat. Dan is dat veel te warm.
You can never have too many hats, gloves and shoes
donderdag 19 januari 2017 om 20:11
donderdag 19 januari 2017 om 22:42
eeehh... -7 is toch echt niet koud hoor. Bij ons is het nu -4 en het voelt heerlijk aan, maar wij hebben weken achter elkaar gehad van -15-20 overdag. Op zulke dagen doe ik altijd een lange winterjas aan, inderdaad tot aan de knieen en dan winterboots erbij aan. Verder lekker een muts en een sjaal en warme wanten en je bent helemaal klaar!
donderdag 19 januari 2017 om 22:48
-7 is toch niet zo schokkend? En dan kom ik notabene uit de tropen..
Ik zou zeggen; ga nu even in een tuin staan.
Zo gek veel kouder is het in Polen nu niet, dus als je er nu niet als een eskimo bijloopt hoeft dat daar ook niet.
Die iets warms aan je voeten en ditto voor je hoofd, dan zal je vast niet kapot vriezen.
Ik zou zeggen; ga nu even in een tuin staan.
Zo gek veel kouder is het in Polen nu niet, dus als je er nu niet als een eskimo bijloopt hoeft dat daar ook niet.
Die iets warms aan je voeten en ditto voor je hoofd, dan zal je vast niet kapot vriezen.