Reis met vriend

19-01-2017 13:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag allemaal!

Mijn vriend en ik zijn samen aan het kijken voor een reisje te boeken. Zon, zee, strand.

We hebben al een idee wat we eventueel zouden kunnen doen. Mijn vriend is motorcrosser, en enkele van zijn vrienden zitten s'zomers in het zuiden van frankrijk daar op een privécircuit, met een huis, waar ze 5 dagen logeren en full time motorcrossen. Mijn vriend heeft een van, en zou eventueel met deze van naar dit motorcross circuit rijden, daar 3-4 dagen blijven, en daarna verder reizen naar Spanje. (Hij houdt ook rekening met zijn vriendinnetje, haha)

Nu is mijn vraag, wij hebben helemaal geen idee waar we moeten beginnen of uitkijken voor een hotel. Iemand van jullie soms ervaringen met Spanje, en kunnen jullie mij eventueel enkele tips geven waar het echt leuk, prachtig uitzicht is, leuke sfeer, goede hotels, etc..?

Alle tips zijn welkom!

Groetjes
Intensief met een hobby bezig zijn en een gezamenlijke vakantie gaan niet samen in mijn ogen. 's Avonds worden voorbereidingen getroffen voor de dag erna en na gekletst. En overdag ben je de hele dag weg. Dit geldt trouwens voor duik-, ski-. zeil-, wandel-, fiets- etc vakanties. Of jij moet er echt okay mee zijn dat jij 4 dagen alleen zit in een afgelegen huis op vakantie.

Ik zou er voor kiezen dat je vriend gezellig mijn zijn vrienden gaat motorcrossen. En dat hij daarna doorreist naar de vakantieplek waar jullie samen vakantie gaan vieren. Dit kan met de auto, vliegtuig of trein. En jij gaat zelfstandig vanuit NL
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Lijkt me niet meer dan normaal om als je in een relatie zit met elkaar rekening te houden wat betreft vakantiebestemming.haha.

Waar te beginnen? Hoe wil jij naar Spanje en terug? Met het vliegtuig ? Dan boek je een ticket. Kijk bij Ryanair, Transavia etc.

Waar wil je slapen? Hotel of appartement ? Kijk op booking.com bijvoorbeeld.

Je kan ook een pakketreis boeken bij d-reizen, vakantiediscounter etc etc.

En waar het mooi is is natuurlijk heel persoonlijk. De costa's hebben hele lelijke badplaatsen met veel hoogbouw maar het achterland is ook bij de costa brava heel mooi, Andalusie is ook geweldig.
Gaan jullie met auto met motor op een trailer ofzo? Of samen op de motor op vakantie?

Hoe ver wil je Spanje nog in rijden? Welke tijd van het jaar?

Waarom ga je voor zon, zee, strand niet naar de Middellandse Zee in Frankrijk, of de Atlantische kust van Frankrijk?
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:hamerhaai schreef op 19 januari 2017 @ 13:26:

Intensief met een hobby bezig zijn en een gezamenlijke vakantie gaan niet samen in mijn ogen. 's Avonds worden voorbereidingen getroffen voor de dag erna en na gekletst. En overdag ben je de hele dag weg. Dit geldt trouwens voor duik-, ski-. zeil-, wandel-, fiets- etc vakanties. Of jij moet er echt okay mee zijn dat jij 4 dagen alleen zit in een afgelegen huis op vakantie.

Ik zou er voor kiezen dat je vriend gezellig mijn zijn vrienden gaat motorcrossen. En dat hij daarna doorreist naar de vakantieplek waar jullie samen vakantie gaan vieren. Dit kan met de auto, vliegtuig of trein. En jij gaat zelfstandig vanuit NL

Nou ja, persoonlijk maak ik daar geen probleem van hoor. Natuurlijk, je weet ook het hele verhaal en omstandigheden errond niet. Scheelt ook veel Ik hou er persoonlijk van om deze sfeer op te snuiven en natuurlijk ook met onze vaste vrienden.

Ik ga liever mee met hem dan achteraf nog alleen te moeten afkomen, samen uit samen thuis, toch?

Het is ook maar voor 3-4 dagen..

Daarna zouden we gewoon samen doorrijden met de van naar een zuiders gebied & samen van onze vakantie genieten.
quote:patsy--stone schreef op 19 januari 2017 @ 13:38:

Gaan jullie met auto met motor op een trailer ofzo? Of samen op de motor op vakantie?

Hoe ver wil je Spanje nog in rijden? Welke tijd van het jaar?

Waarom ga je voor zon, zee, strand niet naar de Middellandse Zee in Frankrijk, of de Atlantische kust van Frankrijk?

Wij gaan met de van naar het Zuiden van Frankrijk. En liefst Spanje, ergens meer het begin, niet té ver ook natuurlijk.

Ik ben al enkele keren naar frankrijk geweest, en vind het er mooi. Maar wil eens iets anders proberen
Welke kant van het zuiden van Frankrijk?

San Sebastian en Bilbao moet heel gaaf zijn om te bezoeken.

Aan de andere kant is de kustlijn in het noorden ook heel mooi. Buiten de geijkte toeristische bestemmingen als Rosas en Platja d'aro tenminste. Palafrugel bijvoorbeeld. Of Cadaques.
Wil je in een hotel, appartement of op een camping?

Heb je een auto tot je beschikking?

Pals, Barcelona, tarragona
quote:sushilala schreef op 19 januari 2017 @ 15:07:

Wil je in een hotel, appartement of op een camping?

Heb je een auto tot je beschikking?

Pals, Barcelona, tarragonaJa hoor, we hebben een van waar we mee rondrijden! en liefst hotel, maar camping mag best ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven