1e afspraak

15-01-2017 23:27 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik dacht ik ga dit gewoon doen maar nu het dichterbij komt vind ik het toch doodeng worden. Ik ga nu mijn 3e jaar als vrijgezel in. Ik ben gescheiden en ik heb 1 x kort iets gehad met iemand. Maar dat was via via en een bekende vond ik toch anders.

Nu heb ik me na een aantal rot weken ingeschreven bij Lexa en daar met iemand aan de praat geraakt. We zijn nu ongeveer 2 weken aan het appen met elkaar en as vrijdag gaan we iets eten of drinken.

Ik moet het gewoon even van me afschrijven omdat ik eigenlijk dit aan niemand verder verteld heb, 1 vriendin weet ervan.

Maar er gaat vanalles door mijn hoofd....waar moeten we over praten......wat moet ik zeggen......moet ik hem 3 kussen geven bij de begroeting.....moet ik zeggen dat ik meebetaal?

Ik hier echt nul ervaring mee!

Dus....help
Ik had een jurkje aan en had het totaal niet koud. Was heel blij met mijn keuze haha.

Maar het was echt ontzettend leuk en gezellig. Hele leuke man. Geen stiltes. Tenminste geen vervelende.

We hebben voor woensdag afgesproken weer....aaahhhh...

Dus wat moet ik dan aan? Hahaha

Bedankt voor jullie meedenken de afgelopen dagen.
Als allereerst, daten is LEUK!

Ik heb inmiddels al een lange tijd een relatie. Maar als ik terug denk aan de date periode was dat gewoon heel leuk!

Als je al 2 weken met hem appt zal het gesprek vanzelf vlot verlopen.

Zenuwen? Ja daar kan je weinig aan doen. Die houd je toch. Je kan je gaan voorbereiden etc. Maar als je er eenmaal bent komen die zenuwen toch weer.

Laat het allemaal lekker over je heen komen dan wordt het hartstikke leuk!

En over de rekening?

Ik zie dat velen zeggen: ''laat hem de rekening betalen''

Echter ben ik van mening dat wij tegenwoordig allemaal zelfstandige vrouwen zijn met een baan en daar trots op zijn, dus mag je best mee betalen. Bied het aan bij de rekening of leg de helft op tafel?

Laten zien dan je onafhankelijk bent vinden mannen sowieso wel aantrekkelijk en gaat hij jou ook veel meer waarderen en verwennen

(ben geen expert maar zo denk ik erover) :P
Live to the fullest
Oh ik heb weer eens niet goed gelezen. De date is allang geweest. Wahahaha.

Maar het was dus leuk! Super! Veel plezier bij de volgende date!
Live to the fullest
Oh en hij heeft betaald. Wilde hij. Ik betaal de volgende zei ik
En we hebben gekust.....of is dat niet normaal voor een 1e date ????.

Zijn daar regels voor wanneer je wat doet? ????
Je hoeft alleen maar te onthouden dat het jouw leven is en dat je mag doen wat je wil.
Volgensmij zijn er geen regels als je gaat daten :p

Tjah, als het goed voelt en vertrouwd dan is met elkaar zoenen juist leuk toch? Die kriebels weer voelen en verlangen naar wanneer je hem weer ziet!

Het daten tussen mijn vriend en mij ging heel leuk maar ook moeizaam. Zoooveel twijfels of wij wel bij elkaar pasten etc. Wij hadden toen 2 compleet verschillende levens.

En nu? Kan mij geen leven meer zonder hem voor stellen.

Wonen samen, en gaan in Mei verhuizen voor ons werk en naar een groter huis :D

En zo denkt hij ook over mij. Op dit moment zit hij 3 maand in het buitenland :(

Maar zelfs hier komen wij doorheen.

Dus lekker doen waar je je goed bij voelt. Elkaar leren kennen en veel leuke dingen doen

En zijn regels niet om verbroken te worden? ;) (niet altijd natuurlijk) :P
Live to the fullest
Oh, vreselijk en heerlijk tegelijk die onzekerheid rond hey daten.
Wat superleuk dat het zo'n succes was...:)
Leuk om te horen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ga eerst iets drinken, daar kan je makkelijker bij weg lopen als het niet bevalt. Niets is ongemakkelijker dan je door 3 gangen heen moeten worstelen met iemand waar je niks mee blijkt te hebben.

Ga gewoon een leuke avond hebben en beetje aftasten of die man je bevalt. Maak je niet te druk om of hij jou wel leuk vind, dat merk je vanzelf.
quote:froufrou80 schreef op 22 januari 2017 @ 01:30:

Ga eerst iets drinken, daar kan je makkelijker bij weg lopen als het niet bevalt. Niets is ongemakkelijker dan je door 3 gangen heen moeten worstelen met iemand waar je niks mee blijkt te hebben.

Ga gewoon een leuke avond hebben en beetje aftasten of die man je bevalt. Maak je niet te druk om of hij jou wel leuk vind, dat merk je vanzelf.Soms is teruglezen best handig
quote:cin81 schreef op 21 januari 2017 @ 10:53:

Mijn eerste date ooit via internet was op zatermiddag, op zondag op maandag nacht is hij weer naar huis gegaan

Wonen nu bijna 3 jaar samen en gaan binnenkort trouwen.

Gewoon lekker doen wat voor jullie beide goed voelt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Overigens fijn dat het zo leuk was! Alvast veel plezier gewenst woensdag.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dank je wel. Ben heel benieuwd. Het is ook zo dat ik zelf mag weten wanneer en wat ik doe. Tenminste....dat is aan ons tweetjes natuurlijk.
quote:cin81 schreef op 21 januari 2017 @ 10:53:

Oh wat leuk! Zeker gezien je zenuwen. Fijn dat je deze stap hebt genomen en dan ook nog een top date hebt gehad. Laat de vlinders maar komen.

En regels.....die maak je zelf. Wat wil jij, wat zijn jouw grenzen...

Ik bijvoorbeeld kus liever niet op de eerste date. Eerst maar even aankijken hoe het loopt en hoe ik na een dag op de date terugkijk. Zo denkt mijn vriend er net zo over, misschien zelfs nog iets terughoudender dan ik. En wij belandden op de eerste date in bed. Zo tegen onze principes in en zo gewild . Doe wat goed voelt.

Veel plezier woensdag.
k ben dit ook niet gewend. Ik ben vanaf mijn 19e bij mijn ex geweest. Dus nog nooit een date gehad. Ik wilde ook niet kussen maar ik had er echt zin in hahaha.

Het bed induiken....denk niet dat ik zo snel ben maar ja ik weet het dus niet. Het voelt heel fijn. Maar ik zeg nu dat ik dat niet doe. Het is niet mijn intentie laat ik het zo zeggen.
Ik ben wel benieuwd hoe bij jullie een date eruit ziet.

We hebben nu voor woensdagavond afgesproken om iets te gaan drinken in een cafétje in de buurt. Spreken jullie al thuis af of waar praten jullie allemaal over? Ben daar echt benieuwd naar.

Ik vind het fijn dat hij ook kinderen heeft, dan heb je altijd wel iets om over te praten. En ik ben vooral benieuwd naar hem. Maar ik weet ook al best veel. Dan denk ik....waar kunnen we strakjes nog meer over praten?
quote:Lots52 schreef op 21 januari 2017 @ 10:45:

Laat het allemaal lekker over je heen komen dan wordt het hartstikke leuk!

dit zeg ik ook altijd.
quote:Emperor schreef op 23 januari 2017 @ 16:10:

[...]

dit zeg ik ook altijd.

Maar dan zeker ' laat mij lekker over je heen komen'.

quote:cin81 schreef op 23 januari 2017 @ 16:08:

Ik vind het fijn dat hij ook kinderen heeft, dan heb je altijd wel iets om over te praten. En ik ben vooral benieuwd naar hem. Maar ik weet ook al best veel. Dan denk ik....waar kunnen we strakjes nog meer over praten?

Ik heb altijd tijd tekort kletstechnisch maar ik ben dan ook een echte doorvrager, vind het leuk om tot de kern te komen. Ik wil altijd weten hoe zijn vorige relaties eruitzagen, hoe hij in het leven staat wat hij belangrijk vindt. Hoe zijn ideale vrouw eruitziet en zich gedraagt en waarom hij loodgieter/vuilnisman/advocaat is geworden.

Uit wat voor gezin hij komt en in hoeverre hij afgerekend heeft met zijn jeugdtrauma's

Aan de andere kant ben ik ook ontzettend open en probeer geen hele spreekbeurten te houden maar ik vertel wel altijd veel over mezelf. En als het even stil is is het ook goed. Ga niet koortsachtig op zoek naar een onderwerp, benoem gewoon even dat het stil is. Als het 10 minuten stil blijft zijn jullie misschien niet zo'n hele goede match.
quote:Phaedra_ schreef op 23 januari 2017 @ 16:27:

[...]

Maar dan zeker ' laat mij lekker over je heen komen'.

succes verzekerd. als ik een profiel op een datingsite zou hebben, was dat mijn enige tekst. met een foto waarop ik knipoog.
Ik ben bang dat ik te veel ga vragen of dat het te persoonlijk is wat ik vraag. Maar ja anders leer je elkaar ook niet kennen natuurlijk.

Vind het wel lastig hoor.

Maar ook heel erg leuk
quote:cin81 schreef op 23 januari 2017 @ 16:54:

Ik ben bang dat ik te veel ga vragen of dat het te persoonlijk is wat ik vraag. Maar ja anders leer je elkaar ook niet kennen natuurlijk.

Vind het wel lastig hoor.

Maar ook heel erg leuk Het staat hem vrij om te zeggen dat hij ergens geen antwoord op wil geven. Gooi je angsten aan de kant joh, het leven wordt daar zoveel leukerder en makkelijker van.
quote:cin81 schreef op 23 januari 2017 @ 16:54:

Ik ben bang dat ik te veel ga vragen of dat het te persoonlijk is wat ik vraag. welnee joh, gewoon vragen wat je wil weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven