Kat rauw vlees geven

23-01-2017 21:15 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames , ik had een vraagje , ik ben van plan mijn kat , nu 5 maanden was ik van plan om soms rauw vlees te geven , denk aan een muisje , en van die worsten die je in de vriezer kan bewaren , haaksbarf , caribest , nu gaf ik dit ook altijd aan mijn fret , maar mijn dierenarts /frettenarts vertelde mij dat haaksbarf die worsten dus dat daar bactieeren in kunnen zitten omdat ze door een molen worden gehaald , vermaal molen , en dat lamshartjes uit de vriezer bij de dierenwinkel dat dat ook min of meer afval is , dat zij heel wat fretten had gezien met maag/darm problemen en dat dat zou komen door haaksbarf en andere worsten , en dat de fretten ook middenoor problemen door kunnen krijgen , nu heb ik mijn fret dit altijd gegeven als lekkernij 3-4 keer perweek met heet water erop kokend zodat de meeste bactieeren dood waren , maar dit hielp dus niet genoeg , ik heb Nu dus een fret met maag darm problemen , krijgt nu medicijnen ervoor levenslang , zij gaf mij het advies om alleen nog maar muizen te geven , nu durf ik niet mijn kat die worsten te geven , bang dat ze ook maag darm problemen krijgt , als kitten 3-4 weken oud heeft ze een bacterie gehad maag/ darm dat werd verholpen door medicijnen te geven , wie heeft er ervaringen mee ? Geef jij je kat rauw , en wat,? Hoe doet ze het erop ? Ik zat ook te denken om gewoon blikjes te kopen van applaws met 70% vlees erin , is misschien wat veiliger .
Wees jezelf
Haaksbarf?? Heet dat echt zo?
varkenvlees moet je nooit aan katten geven google maar eens.

En je kunt net zo goed premium voer aan je katten geven.
Geef mijn hond ook rauw vlees en ziet er echt super gezond uit, alleen wel 4x per jaar ontwormen, heb het voor mijn kat ook geprobeerd maar helaas wil die liever brokjes eten!

Hoor over kvv meer positieve dingen dan negatieve dus als ik jou was gewoon proberen of je kat het wel lust.
Wie zegt dat ik varken geef, dat weet ik dat je dat niet moet geven , ik heb het niet over leverworst , ik heb het over die worsten vlees haaksbarf die je in de vriezer doet , , ik geef al brokjes van orijen
Wees jezelf
De smaken die ik zou geven zouden zijn , kip, konijn, kalkoen,eend , en heel soms tonijn, of misschien beter om bij de appie een stukje eend te kopen biefstuk, maarja ze moeten ook calcium binnen krijgen en organen , en dat zit allemaal in die worsten , dus dan hou je alleen nog muis over hmmm lastig ,
Wees jezelf
Prima om je kat rauw te geven. Mijn katten ook gehad. Al at 1 het moeilijk.

Verhaal van die bacteriën moet je je niet gek door laten maken hoor.

Nu heb ik geen katten meer, overleden.

Zelf geef ik al ongeveer 14 jaar rauwe voeding aan mijn beesten.
Wat een lange zin;)
O dat is wel lang , nu hoorde ik ook als je ze rauw geeft dat ze even een paar uur daarvoor en daarna geen brokken mogen hebben toch? Ivm maagzuur
Wees jezelf
Die kant en klare versvoeding is prima voor hond en kat. Diervoeder moet in Nederland aan heel hoge eisen voldoen, anders mag het niet worden verkocht. Vlees wat besmet raakt, raakt dat eerder door verkeerd bewaren (te lang, niet koud) dan door de bewerking. Daarnaast, katten en honden kunnen veel meer hebben aan bacteriën dan mensen.
Vroeger was idd het advies om brokken en de rauwe voeding niet tegelijk te geven ivm maagzuur. Maar dat is ondertussen achterhaald en zou geen probleem moeten zijn.

Zou wel meerdere merken door elkaar gaan gebruiken als je het meer wilt gaan geven. Wat het ene merk mist, vang je dan weer op met het andere merk.

Denk dat je met je fret gewoon pech hebt gehad. Ik zie juist dat honden/katten met maag darm problemen het beter doen op rauwe voeding.

Alleen met katten is het grote probleem dat ze het soms zo slecht eten.

Alleen daarom is het al zoeken in de merken. Het ene merk gunnen ze nog geen blik en andere eten ze zo op.
quote:Gooloib schreef op 23 januari 2017 @ 21:31:

Wat een lange zin;)En gezien de komma na het laatste woord, is hij nog niet klaar. ;)
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Ik geef haar soms rauw rund gehakt tijdens t koken vind ze heeerlijk de kip stoom ik altijd even gaar voor z t krijgt alleen rund rauw en ze is er al probleemloos 14 op geworden
where ever you go, go with your heart
Misschien moet je het advies van de dierenarts aannemen, als al 1 van je beesten ziek is.
dierenartsen raden rauwvoederen af
Ik geef mijn hondjes ook 'normaal' voer. Geef het soms rauw, maar zelf kook ik het liever. Ik geef dan bijvoorbeeld gekookte kip. De oudste is nu 10 en is nog nooit ziek geweest.
Ik geef mijn katten af en toe een klein beetje rundergehakt/tartaar of kipfilet. En soms ook vis zoals zalm of tonijn. Vinden ze echt heerlijk. De rest van het rauwe vlees geef ik niet, als ik één van bovenstaande producten pak komen ze aanrennen en gaan ze hard mauwen .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Mijn ervaring is dat de kat enorm vervelend gedrag gaat vertonen als hij denkt dat hij dat krijgt.

Iets waarvan dierenarts zegt niet goed te zijn zou ik niet geven.
DA luisteren schiet meestal niet zo op.

Op brokken is leuk verdienen. Maar ook is de informatie die ze krijgen over voeding gesponsord door de grote brokken bedrijven. Dus het gaat dan eigenlijk enkel daar over. En rauwe voeding worden alleen maar nadelen over verteld.

Gewoon zelf er veel over lezen en opzoeken en zelf beslissen wat je dan geeft.

Die beslissing kan je alleen zelf nemen.

Ik geef enkel rauwe voeding en ben daar zeer tevreden over.

Mijn oudste hond is bijna 13 jaar en eet al rauwe voeding vanaf ze 8 weken is.
quote:paabs schreef op 23 januari 2017 @ 21:29:

Prima om je kat rauw te geven. Mijn katten ook gehad. Al at 1 het moeilijk.

Verhaal van die bacteriën moet je je niet gek door laten maken hoor.

Nu heb ik geen katten meer, overleden.

Hopelijk geen verband met t rauw voedsel?
quote:hello.goodmorning schreef op 23 januari 2017 @ 22:41:

[...]

Hopelijk geen verband met t rauw voedsel?

Haha. Neehoor.

Maar heb altijd katten gehad, dus voelt een beetje raar om kat-loos te zijn.

In 1 jaar tijd van 2 katten naar 0 katten gegaan.

1 van de 2 heeft ook niet zoveel rauw gegeten. Die was echt moeilijk ermee. Dus ook vaak niet rauw gegeven.

De andere wel altijd rauw, die pikte regelmatig het eten van de honden als die de kans kreeg. ????
quote:S-Meds schreef op 23 januari 2017 @ 22:33:

dierenartsen raden rauwvoederen afDe dierenartsen die ik er over heb gesproken zijn voorstander van voeren met kvv ( kant en klaar vers vleesvoeding), maar zijn terughoudend als het gaat om zelf volledig rauwe voeding samen te gaan bereiden, omdat dat best nauw steekt en kennis vraagt, zowel qua samenstelling en voedingswaarde als hygiene.
http://www.volkskrant.nl/ ... voor-huisdieren~a4274264/
Dierenartsen krijgen niet veel voedingsleer in hun opleiding en worden gesponsord door brokken merken. Lees je goed in op bijvoorbeeld barfplaats en laat je niet gekmaken. Het bacteriën verhaal klopt niet en ook niet dat je moet ontwormen. Salmonella wordt ook nog wel eens aangedragen als bangmakerij maar honden en katten zijn daar niet bevattelijk voor.

Let op tekorten dus lees je goed in en ga niet zomaar wat doen. Barfplaats heeft echt een schat aan informatie.
quote:S-Meds schreef op 23 januari 2017 @ 23:09:

http://www.volkskrant.nl/ ... voor-huisdieren~a4274264/

Daar staat dus precies in wat ik zeg: een zelf samengesteld dieet van rauw vlees en botten.

En dat het nauw steekt met hygiene ivm de eigen gezondheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven