Eigen plekje in huis

24-01-2017 13:32 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar maanden gaan mijn man en ik verhuizen. Ik ben 3 jaar geleden bij hem ingetrokken en het voelde toch niet iets van ons samen. Daarvoor heb ik nog gewoon thuis bij mijn ouders gewoond en daar had ik mijn eigen plekje waar ik mij af en toe even terug kon trekken. Dit heb ik in het huis van mijn man nooit gehad maar miste het wel ontzettend. Nu gaan wij over een paar maanden verhuizen en het huis opzicht is prima in orde maar ik wil toch graag in dit huis een eigen plekje.

Hebben jullie in jullie huis een plekje waar jullie je even terug trekken als het bijvoorbeeld een stressvolle periode is?

Of hebben jullie misschien ervaring met zo'n vergelijkbare situatie?
Je slaapkamer?

Hier weten man en kinders dat als ik op onze slaapkamer ben met de deur dicht dat ze me dan even met rust moeten laten, werkt prima zo.
Mijn eigen plek in huis is de slaapkamer als ik even alleen wil zijn, mijn vriend heeft de zolderkamer en zijn eigen werkkamer.

Daarnaast is mijn vriend 's avonds veel weg waardoor ik dan altijd even het rijk alleen heb.
Jullie zijn met zijn tweeën; ik neem aan dat er wel een kamer over is die jij leuk in kan richten en waar jij je terug kan trekken. Mijn man heeft dat ook, hij heeft een garage verbouwd tot kamer en dat is echt zijn man cave. Ik voel me het lekkerst in de woonkamer en daar kom ik tot rust. Ik ken meer mensen met zo'n eigen kamer, gewoon doen.
De wc is een prima plek om je even terug te trekken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 januari 2017 @ 13:38:

De wc is een prima plek om je even terug te trekken.

Maar goed hier gebruik ik ook de slaapkamer voor de terugtrek momenten.

Heerlijk rustig boekje lezen of een vrouwen film kijken.

Mijn slaapkamer moet ook altijd opgeruimd zijn en ik heb daar alles wit, word ik rustig van
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 januari 2017 @ 13:38:

De wc is een prima plek om je even terug te trekken.Als je die dan nog 's vol hangt met roze lampjes en kitscherig behangpapier, is de kans klein dat je man je plekje confisqueert
wij hebben van de logeerkamer een soort tweede woonkamer gemaakt met een slaapbank. Niet persé mijn kamer of zijn kamer, maar een kamer waar je naar kan terug trekken en je eigen ding kan doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
nee, ik heb geen plek waar ik me even terug kan trekken en net als jij had ik daar altijd wel veel behoefte aan. Gelukkig ben ik wel eens alleen thuis of trekken de kinderen naar hun eigen kamers, waardoor ik de woonkamer voor me alleen heb. Bij pubers hoef ik namelijk ook niet meer te rekenen op bedtijden, eerder dan de mijne.

Ik heb mij de afgelopen jaren getraind op het me op m'n gemak voelen in huis, terwijl er anderen thuis zijn en in- en uitlopen. Ik word er al beter in.
Later is nu
De badkamer vind ik ook een prima terug- ( of aftrek ) plek. Ik heb nooit de behoefte gehad aan een rozetruttenkamer, een eigen zen ruimte, of een naai en knutselkamer oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij hebben een half jaar geleden een huis gekocht met 4 slaapkamers. De zolder is mijn vriend zijn "mancave" en de op 1e verdieping heb ik mijn eigen kamertje, die ik helemaal naar eigen smaak heb ingericht. Hierin staan onder andere een groot (hoek)bureau met mijn computer, knalroze fauteuil en grote vakjeskast van de Ikea met een aantal lades, gele deurtjes en zelfgemaakte schilderijtjes (deze heb ik rechtop in een aantal vakken gezet). De helft van de muren is marineblauw.
Ik heb ook geen behoefte aan een roze tuttenkamer of aftrekplek, maar zonder teveel omgevingsgeluiden kunnen lezen vind ik wel prettig. Mijn man is degene die naar onze slaapkamer gaat om daar een film te kijken ofzo. (en dan zit ik dus beneden alleen in de kamer, als de pubers op stap zijn )
Later is nu
Ik heb niet echt behoefte aan een plek voor mezelf, soms moet ik even bijtanken en dan ga ik gewoon even op ons bed of de bank liggen. Of mijn vriend er dan bij/naast komt zitten, maakt mij verder niet zoveel uit. Hij houdt zich dan gewoon even vaak vrij rustig, zet het geluid van de tv/Playstation net even wat zachter bijvoorbeeld.

Oh en wij kijken nooit iets apart op de tv's beneden en boven, vinden we ongezellig. We willen altijd wel dezelfde dingen zien, dat scheelt (of we nemen het op).
Mijn man is zo vriendelijk een aantal hobby's buitenshuis te hebben, en door ons NSG zijn wij 1/2 weekends kinderloos.

Ik vind het heerlijk als man dan op zaterdag de hele dag van huis is, heb ik het hele huis voor mij alleen
ons huis heeft geen ruimte voor eigen plekjes. (de kinderen hebben wel een eigen kamer).

Na een stressvolle dag ga ik even een eind wandelen. Of ik trek me terug ´in´ mijn ipad. Bij ons werkt duidelijk uitspreken, dat je even rust nodig hebt.

En ik geniet intens van de momenten dat ik even helemaal alleen thuis ben. Ik plan er wel eens speciaal een thuiswerkdag voor.
Helemaal niet gek, hoor, dat je hier behoefte aan hebt. Is er geen slaapkamer die je kunt inrichten?
Oh een kamertje voor mezelf, dat lijkt me lekker! Met een grote boekenkast waar alles gewoon mooi kan staan, een lekkere stoel om in te zitten lezen en handwerken en een muziekinstallatie voor mijn eigen muziek!
Wat eten we vanavond?
Mijn slaapkamer. Als vriend daar is, dan heb ik pech. Soms ga ik een rondje naar buiten.

Ik vind een plekje om mezelf terug te kunnen trekken niet zo nodig.
Ik geef je gelijk TO, zolang je er maar de ruimte voor hebt.

Als is het maar dat als je ergens mee bezig bent, je het gewoon kunt laten liggen omdat het niet in het zicht ligt en een ander niet ook daar bezig moet zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik wil ook een kamer voor mezelf. Jammer genoeg is daar geen plek voor.
Ja. Ik heb mijn eigen werkkamer. Als de deur dicht is ben ik aan het werk. Voorheen had ik dat niet en woonden we heel erg klein en dan ging ik 's avonds echt weg en op het werk zitten. En in die 'werkuren' ging ik dan ook nog weleens gewoon een beetje lummelen.
Als ik een plek voor mezelf zou hebben, werd het een walk-in-closet
quote:lunaleeflang schreef op 24 januari 2017 @ 15:04:

Als ik een plek voor mezelf zou hebben, werd het een walk-in-closet Mijn kamer is nou net ook nog de walk-in closet en dat vind ik dan ook weer het grote nadeel eraan.
Toevallig heb ik het laatst gezegd tegen mijn partner. Hihi en zag via pinterest en fb hele leuke ideeen. En het gaat niet om hele kamers maar een bepaald hoekje. Maar vind het echt een leuk idee en misschien over een tijdje realiseren als het lukt
Herkenbaar. Toen wij in ons huidige huis kwamen, was het voor ons beide voorwaarde om een eigen kamer te hebben. Dus hebben we allebei een werkkamer.

Ik zou het heel benauwend vinden als ik geen eigen plek heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven