Fertiliteit poli, 3 kinderen mee?
dinsdag 24 januari 2017 om 15:36
Om een lang verhaal kort te maken. Heb vandaag te horen gekregen welke vorm van kanker ik precies heb en welke chemo's ik ga krijgen. Ik heb 3 kinderen maar kreeg de keus om eicellen in te vriezen en vanwege mijn leeftijd wil ik dat wel doen want je weet maar nooit of ik nog een enorme kinderwens ga krijgen.
Dankzij de oncoloog kan ik vanmiddag nog langs die poli voor een gesprek maar ik heb echt geen oppas. Heb letterlijk iedereen gebeld die ik ken en geen oppas te vinden.
Hoe erg zou het zijn als ik mijn kinderen meeneem? Voor de andere wachtende bedoel ik dan...
Dankzij de oncoloog kan ik vanmiddag nog langs die poli voor een gesprek maar ik heb echt geen oppas. Heb letterlijk iedereen gebeld die ik ken en geen oppas te vinden.
Hoe erg zou het zijn als ik mijn kinderen meeneem? Voor de andere wachtende bedoel ik dan...
dinsdag 24 januari 2017 om 15:41
Ik heb mijn dochter destijds meegenomen, als het niet anders kon. Ik heb het de arts van te voren gevraagd en zij zei dat andere wachtenden het doorgaans vooral zien als een teken van hoop: dat het dus gewoon goed kan komen. En dat jij er niet voor de gezelligheid zit snappen anderen wachtenden ook wel. Sterkte meid
dinsdag 24 januari 2017 om 15:41
Dat vind ik een heel attente gedachte van je. Mijn man en ik hebben hulp gehad bij het krijgen van ons zoontje, dus ik heb heel wat uren in zo'n wachtkamer doorgebracht. De ene keer vond ik het pijnlijker om kleine kinderen te zien dan de andere, beetje afhankelijk van mijn bui en cyclus, maar dat was niet anders bij de Hema, in de Albert Heijn of op het station.
dinsdag 24 januari 2017 om 15:43
Nog even een aanvulling. Ik ben zelf bekend met vruchtbaarheidsbehandelingen en ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad als anderen hun kind of kinderen mee hadden genomen. Ik heb zelf toen wij voor een tweede kindje onder behandeling waren ook mijn dochter meegenomen omdat we geen oppas hadden. Het is soms niet anders. Je zit daar niet voor niets. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en achtergrond.
dinsdag 24 januari 2017 om 15:44
Wat ontzettend lief dat je daar aan denkt. Ik zit in de MMM en vind het nooit een probleem dat andere moeders daar zitten met kinderen; daar word ik immers niet meer of minder zwanger van en geeft soms ook hoop. Ik kan niet voor iedereen spreken, maar vermoed dat de meeste mensen meer met zichzelf bezig zijn dan de kinderen van anderen (mits ze zich gedragen). Voor jou heel veel beterschap meid...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 24 januari 2017 om 15:45
quote:Pinda-Kaas schreef op 24 januari 2017 @ 15:43:
Sorry dat ik er naar vraag trouwens, maar wat is het? Hodgkin of non hodgkin?
wilde je andere topic niet om hoog halen, hoop dat je het niet erg vindt dat ik t hier vraagHodgkin dus dat is wel positief maar het negatieve is dat ik in stadium 4A zit en compleet verwoest ben al van binnen door de kanker. Stomme is dat ik nog steeds nergens last van heb, ik ben niet eens ziek!
Sorry dat ik er naar vraag trouwens, maar wat is het? Hodgkin of non hodgkin?
wilde je andere topic niet om hoog halen, hoop dat je het niet erg vindt dat ik t hier vraagHodgkin dus dat is wel positief maar het negatieve is dat ik in stadium 4A zit en compleet verwoest ben al van binnen door de kanker. Stomme is dat ik nog steeds nergens last van heb, ik ben niet eens ziek!
dinsdag 24 januari 2017 om 15:48
quote:peecee schreef op 24 januari 2017 @ 15:43:
Hier begrijp ik niets van.....al 3 kinderen..!! En dan deze mallemolen ...waar begin je aan.Misschien wil ik wel 5 kinderen, het gaat erom dat ik onvruchtbaar wordt en stel mijn kinderwens wordt enorm dan heb ik tenminste nog opties. En qua mallemolen, daar zit ik toch al in nu en weet zelf nu nog niets over ivf.
Hier begrijp ik niets van.....al 3 kinderen..!! En dan deze mallemolen ...waar begin je aan.Misschien wil ik wel 5 kinderen, het gaat erom dat ik onvruchtbaar wordt en stel mijn kinderwens wordt enorm dan heb ik tenminste nog opties. En qua mallemolen, daar zit ik toch al in nu en weet zelf nu nog niets over ivf.
dinsdag 24 januari 2017 om 15:52
Mocht je voor die 5 kids gaan TO dan kun je je bij ons topic aan sluiten. Of je nu 0 kinderen hebt of 3 - wij hebben altijd plaats voor meeschrijvers. Hoop vooralsnog dat je beter wordt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 24 januari 2017 om 15:52
dinsdag 24 januari 2017 om 15:54
quote:Pieps2016 schreef op 24 januari 2017 @ 15:38:
3,2 en 7 maanden en zijn rustige kinderen die gewoon een boekje kunnen lezen ja. Gaat mij er vooral om of het niet te pijnlijk is voor de anderen.
Zo, dat is knap. Die van zeven maanden ook?
Het lijkt me vooral voor jezelf heel onhandig. Je hebt nét een diagnose gekregen waardoor je waarschijnlijk toch al flink van van de kaart bent, moet een gesprek gaan voeren waar je al je aandacht bij moet hebben en dan neem je drie kinderen mee? Ik zou dan in elk geval ook het gesprek opnemen, zodat je achteraf kunt luisteren wat er nou echt gezegd is.
Sterkte!
3,2 en 7 maanden en zijn rustige kinderen die gewoon een boekje kunnen lezen ja. Gaat mij er vooral om of het niet te pijnlijk is voor de anderen.
Zo, dat is knap. Die van zeven maanden ook?
Het lijkt me vooral voor jezelf heel onhandig. Je hebt nét een diagnose gekregen waardoor je waarschijnlijk toch al flink van van de kaart bent, moet een gesprek gaan voeren waar je al je aandacht bij moet hebben en dan neem je drie kinderen mee? Ik zou dan in elk geval ook het gesprek opnemen, zodat je achteraf kunt luisteren wat er nou echt gezegd is.
Sterkte!
dinsdag 24 januari 2017 om 15:55
dinsdag 24 januari 2017 om 15:55
quote:Pieps2016 schreef op 24 januari 2017 @ 15:48:
[...]
Misschien wil ik wel 5 kinderen, het gaat erom dat ik onvruchtbaar wordt en stel mijn kinderwens wordt enorm dan heb ik tenminste nog opties. En qua mallemolen, daar zit ik toch al in nu en weet zelf nu nog niets over ivf.
Let maar niet op haar, die heeft het inlevingsvermogen van een druif.
Succes en neem die kindjes vooral lekker mee. Ik heb er bij ziekenhuisbezoeken nooit opmerkingen over gehad. Er was ook wel eens een baliemedewerkster die een rondje met ze liep. Soms is het niet anders. Ook met een goed netwerk heb je de oppassen niet op afroep.
[...]
Misschien wil ik wel 5 kinderen, het gaat erom dat ik onvruchtbaar wordt en stel mijn kinderwens wordt enorm dan heb ik tenminste nog opties. En qua mallemolen, daar zit ik toch al in nu en weet zelf nu nog niets over ivf.
Let maar niet op haar, die heeft het inlevingsvermogen van een druif.
Succes en neem die kindjes vooral lekker mee. Ik heb er bij ziekenhuisbezoeken nooit opmerkingen over gehad. Er was ook wel eens een baliemedewerkster die een rondje met ze liep. Soms is het niet anders. Ook met een goed netwerk heb je de oppassen niet op afroep.