Gezondheid alle pijlers

Nieuwe bril

24-01-2017 21:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week mijn ogen oplaten meten rechts is -50 en een cillinder van -1.25 en links is +50 nu heb ik zaterdag de bril opgehaald en ik zie prima alleen rechts heb ik een dof,moe en een gevoel dat ik er wazig doorheen kijkt maar het linker oog daar heb ik geen last van en kan ik er goed doorheen kijken of dit ook Door die cillinder komt? Heeft iemand dit ook meegemaakt,ik heb de bril de hele dag op.
Dan moet je terug gaan ermee. Misschien is er een meetfout gemaakt of is het glas niet goed geslepen.
Dat klinkt vervelend, ik heb het nooit gehad. Wel wennen bij een nieuwe sterkte, maar dan met allebei mijn ogen.

Ik hoop trouwens dat je -0.50 en +0.50 hebt
Terug gaan naar de opticien en je ogen opnieuw op laten meten. Je ogen hebben wel tijd nodig om te wennen, maar als je wazig ziet is er toch iets mis.
komt door de cilinder! Dit duurt 2 weken! Je kan wat beroerd zijn zelfs (misselijk), wazig zien etc. Het is met cilinder heel erg wennen. Zoveel mogelijk ophouden. Als je hem afzet begin je steeds weer op 0 zeg maar.
Ik heb mijn ogen 2x laten meten sterkte was 2x hetzelfde en het oog waar ik aan moet wennen is inderdaad met de cillinder,de ene keer denk ik,gaat prima toppie en dan lijkt het net of ik.Door 2 verschillende glazen kijkt kan het bijna niet uitleggen en de oogspier trekt ook een beetje.de opticien zei ook dat de hersenen die omschakeling moet maken en dat dat de tijd nodig heeft maar ik hebt dit nog nooit meegemaakt.
Eén oog is dus extreem bijziend en het andere extreem verziend?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Weet je zeker dat het - 50 en + 50 is? Dan zou je stekenblind moeten zijn.
wat hebben ze je uitgelegd toen jij je bril op haalde? Zaten de tekeningen nog op het glas waar je pupillen zitten en was dit gecheckt dat dit klopte met je ogen?

Wennen duurt altijd even, zeker wanneer je geen bril gewend was. En anders natuurlijk altijd terug naar je opticien om uit te zoeken waarom je niet optimaal kan kijken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:hamerhaai schreef op 24 januari 2017 @ 21:42:

wat hebben ze je uitgelegd toen jij je bril op haalde? Zaten de tekeningen nog op het glas waar je pupillen zitten en was dit gecheckt dat dit klopte met je ogen?

Wennen duurt altijd even, zeker wanneer je geen bril gewend was. En anders natuurlijk altijd terug naar je opticien om uit te zoeken waarom je niet optimaal kan kijken.Bij sommige ketens tekenen ze de pupillen niet af.
Nee dat hebben ze niet gedaan en sorry het is -0.50 en +0.50 en ik hebinderdaad nog nooit een bril gedragen.
ik zou inderdaad even teruggaan naar de opticien. Moeten wennen is normaal, maar wazig zien lijkt mij heel vervelend. Heb ik niet gehad en ik heb ook onlangs een nieuwe bril met cilinders gekregen.
Wazig zien is inderdaad niet goed.
quote:retrostar schreef op 24 januari 2017 @ 21:38:

Eén oog is dus extreem bijziend en het andere extreem verziend?Waarschijnlijk bedoelt ze rechts -0,50 en links +0,50 en is ze dus rechts een klein beetje bijziend en links een klein beetje verziend. Heel veel mensen dragen voor deze sterktes geen bril of contactlenzen. De cilinder erbij maakt de afwijking wel meer merkbaar. Aan de correctie van een bril met cilinder moet je soms wennen. Geef het een paar dagen of een week, voordat je terug gaat naar de opticien.
Je kunt het niet beter verwoorden commonsense .
Ik heb dat ook gehad. Kwam indd door cilinder. Die is toen met 0,25 aangepast en daarna was het goed. Was niet zomaar wennen hoor, ik zag echt helemaal niks. Alsof ik door melkglas keek.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:maylo schreef op 24 januari 2017 @ 21:29:

komt door de cilinder! Dit duurt 2 weken! Je kan wat beroerd zijn zelfs (misselijk), wazig zien etc. Het is met cilinder heel erg wennen. Zoveel mogelijk ophouden. Als je hem afzet begin je steeds weer op 0 zeg maar.Hoe kom je hierbij, dat je moet wennen als een cilindrische afwijking wordt gecorrigeerd? Ik heb dat ook, maar als ik mijn bril opzet zie ik meteen goed. Niet wazig en geen hoofdpijn. Ik wissel af tussen lenzen zonder cilindercorrectie en bril met cilindercorrectie.
quote:sandra1905 schreef op 25 januari 2017 @ 05:07:

[...]

Hoe kom je hierbij, dat je moet wennen als een cilindrische afwijking wordt gecorrigeerd? Ik heb dat ook, maar als ik mijn bril opzet zie ik meteen goed. Niet wazig en geen hoofdpijn. Ik wissel af tussen lenzen zonder cilindercorrectie en bril met cilindercorrectie.Omdat ik het zelf ook gehad heb en na 2 weken voorbij was. Hoofdpijn heb ik ook niet gehad, kon wel. Maar door de bril ben ik juist van mijn hoofdpijn en vermoeidheid af!
Het gaat al iets beter,heb hem vanaf zaterdag al op,ik kan het niet uitleggen ik zie wel goed maar ik heb soms een dof gevoel in het oog is moeilijk uit te leggen maar ik blijf volhouden ????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven