Werk & Studie alle pijlers

Woon werk afstand

25-01-2017 11:41 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft een aanbod gekregen bij een leuk bedrijf, alles is positief, alleen vind ik persoonlijk de afstand te ver.

Hij moet straks 75 km rijden (enkele reis). Hij reist nu ook al veel (55 km).

Zijn er mensen die deze afstand dagelijks rijden?

Het enige voordeel is dat hij buiten de spits rijdt, dus hopelijk weinig tot geen file.
Mijn vriend heeft dat jaren gedaan, hij vond het niet erg. Maar dat is natuurlijk persoons afhankelijk
Don't waste your time or time will waste you.
Ik zou eerder kijken naar de tijd dat hij onderweg is dan de afstand. Hij lang zou zijn reistijd worden?
Ik rij 30 km enkele reis en vind dat goed te doen.

75 klinkt wel veel, maar als het buiten de spits kan, is het misschien minder belastend dan het lijkt. Zeker als hij een goede reiskostenvergoeding krijgt.

Enfin, je partner moet het uiteindelijk bereizen dus hij moet beslissen.
Ligt aan heel veel dingen.

- Rijdt 'ie graag auto?

- Heeft 'ie een prettige auto?

- Gaat het over 75 kilometer over binnenweggetjes (dan is het meer dan een uur rijden) of op de snelweg (dan is het misschien veertig minuten)?

Ik rijd graag auto, met een comfortable auto 75 snelwegkilometers enkele reis zou ik geen enkel probleem hebben. Anderen vinden het wel een probleem.

Ik heb twee collega's die een uur enkele reis reistijd hebben en die vinden het wel prima.........
Oh dear, how sad, never mind.
Het gaat erom of hij het zelf te ver vindt, niet jij. Verder ligt het aan de situatie. Voor mij zou het vreselijk onhandig zijn om zo lang te moeten reizen, maar voor anderen is het geen probleem. En het ligt er ook maar aan of het een route is met veel files en ander oponthoud. Bovendien zou ik het voor bepaalde banen wel over hebben, maar voor andere weer niet.

Zelf werk ik nu op 5 km afstand van mijn huis en kan ook nog thuis werken, ik zou het zonde van mijn tijd vinden om 150 km per dag te moeten rijden. Mijn man precies hetzelfde, ook 5 km enkele reis. Wel ideaal!

Maar nogmaals, als je partner het wel ziet zitten, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet doorgaat?
Ik werk op 124 km vanaf mijn huis. Ik werk ook dagen thuis maar dat is natuurlijk niet altijd handig. Ik vind het soms best zwaar, even snel naar huis of juist naar kantoor is er niet bij. Maar het is wel mijn droombaan en een kans die ik ergens anders helaas niet kan krijgen. De moraal van dit verhaal: als het een geweldige baan is, zeker doen! Zo niet, dan nog heel goed over nadenken want de reistijd legt wel een last op je gezinsleven.
Het is zoals het is
Reistijd belangrijker dan afstand. Ik rij met regelmaat 120 km heen en weer, geen probleem naar het Oosten. Wanneer ik naar het Zuid Westen zou moeten, ben ik op de helft al klaar...max 5 kwartier is voor mij persoonlijk goed te doen
Jij vindt het te ver, maar je partner moet het rijden. Wat vindt hij er zelf van?

Mijn man rijdt al jaren minstens 100 kilometer enkele reis naar diverse locaties en zit momenteel 5 dagen per week op 400 kilometer afstand enkele reis. Hij blijft daar dus ook door de week.

Ik heb daar niet zoveel problemen mee, en hij heeft een prima reiskostenvergoeding.
quote:pamelacourson schreef op 25 januari 2017 @ 11:48:

Het gaat erom of hij het zelf te ver vindt, niet jij. Verder ligt het aan de situatie. Voor mij zou het vreselijk onhandig zijn om zo lang te moeten reizen, maar voor anderen is het geen probleem. En het ligt er ook maar aan of het een route is met veel files en ander oponthoud. Bovendien zou ik het voor bepaalde banen wel over hebben, maar voor andere weer niet.

Zelf werk ik nu op 5 km afstand van mijn huis en kan ook nog thuis werken, ik zou het zonde van mijn tijd vinden om 150 km per dag te moeten rijden. Mijn man precies hetzelfde, ook 5 km enkele reis. Wel ideaal!

Maar nogmaals, als je partner het wel ziet zitten, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet doorgaat?

Ik heb nooit gezegd dat het niet doorgaat. Ik vraag mij alleen af of dat niet ver is.

Mijn man zelf vind het geen probleem, het is meer mijn eigen overpeinzingen, verder niet.

Het is gelukkig alleen maar snelweg, de a27 en een stuk a20, dus zonder file ben je misschien 3 kwartier kwijt?

Hij komt straks te werken in een ploegendienst, dus 6 uur beginnen en 14.00 uur beginnen, dus ik ga ervan uit dat het dan een stuk minder druk is dan tijdens de spit.
Hoe lang is zijn reistijd? Afstand zegt idd niet zoveel. En krijgt hij een redelijke vergoeding voor de kosten ervan?

Ik reis dagelijks 100 km (50 enkele reis) en vind dat vrij heftig icm met mn fulltime baan. Ik zit dagelijks ruim 2 uur (vaak 3 uur) in de auto. Bovenop de 40 uur op kantoor. Ben als ik thuiskom echt gaar van het filerijden.
quote:Arizona15 schreef op 25 januari 2017 @ 12:02:

[...]

Ik heb nooit gezegd dat het niet doorgaat. Ik vraag mij alleen af of dat niet ver is.

Mijn man zelf vind het geen probleem, het is meer mijn eigen overpeinzingen, verder niet.

Het is gelukkig alleen maar snelweg, de a27 en een stuk a20, dus zonder file ben je misschien 3 kwartier kwijt?

Hij komt straks te werken in een ploegendienst, dus 6 uur beginnen en 14.00 uur beginnen, dus ik ga ervan uit dat het dan een stuk minder druk is dan tijdens de spit.

Ik zei het een beetje verkeerd, sorry. Maar ik vroeg me wel af waarom je hier een topic over opende, terwijl je man het zelf wel ziet zitten.

Drie kwartier buiten de files lijkt me geen enkel probleem. Ik werkte hiervoor op 15 km afstand en was dan al vaak 40 minuten onderweg door de drukte, ik denk dat heel erg veel mensen zo'n reistijd hebben.
Naast wat al genoemd is, is er nog een belangrijk ding in mijn ogen: hoe belangrijk is het dat je exact op tijd bent.

Ik heb een uur enkele reistijd, en dat is voor heel veel mensen vrij normaal. Maar wat ik vooral stressvol vind, zijn de dagen dat ik beslist op tijd moet zijn. Dan moet ik dus een trein eerder nemen om marge in te bouwen en bij chaos op het spoor moet ik van alles gaan regelen en bellen.

Als je flexibel bent in je begintijden is dat veel relaxter.
Mijn vriend rijdt nu meestal 80km naar zijn werk en als hij vroeg vertrekt (6.30) doet hij er een uur over. Vertrekt hij na 7uur kan het zomaar meer dan 100minuten duren.

Hij begint dus vroeger met werken en is daarmee eerder klaar. Als je man in de spits moet reizen zou ik het lang vinden. Mij persoonlijk zou dat opbreken.
Zoals anderen ook al schrijven, lijkt me de reistijd belangrijker dan de afstand.

Toen ik nog geen rijbewijs en auto had, deed ik binnen dezelfde stad er soms ruim een uur over om naar de andere kant van de stad te komen.

Nu heb ik een auto en rijd ik een veel grotere afstand, maar doe dat in veel minder tijd.

Drie kwartier tot een uur reizen vind ik eigenlijk wel acceptabel. Maar ja, het is je man die het acceptabel moet vinden
quote:Arizona15 schreef op 25 januari 2017 @ 12:02:

[...]

Hij komt straks te werken in een ploegendienst, dus 6 uur beginnen en 14.00 uur beginnen, dus ik ga ervan uit dat het dan een stuk minder druk is dan tijdens de spit.Dat is echt prima te doen hoor.
Oh dear, how sad, never mind.
Het zijn meer mijn eigen overpeinzingen, vandaar dat ik een topic heb geopend. Maar ik lees gelukkig dat het redelijk meevalt. Ik maakte mij gewoon een beetje zorgen. Dank voor alle reacties.
quote:Wapiti schreef op 25 januari 2017 @ 12:07:

Hoe lang is zijn reistijd? Afstand zegt idd niet zoveel. En krijgt hij een redelijke vergoeding voor de kosten ervan?

Ik reis dagelijks 100 km (50 enkele reis) en vind dat vrij heftig icm met mn fulltime baan. Ik zit dagelijks ruim 2 uur (vaak 3 uur) in de auto. Bovenop de 40 uur op kantoor. Ben als ik thuiskom echt gaar van het filerijden.

Is er geen andere mogelijkheid om op je werk te komen? Trein bijvoorbeeld? 50 km en 1,5 uur reistijd is wel heel erg veel als je met de auto gaat.

Ik reis zelf 65 km per dag met de trein en ben van deur tot deur 1 uur 20 minuten onderweg. Auto is helaas geen optie i.v.m. het ontbreken van parkeermogelijkheden bij mijn werk. Dan zou de reistijd omlaag gaan naar ongeveer een uur.
quote:Arizona15 schreef op 25 januari 2017 @ 12:25:

Het zijn meer mijn eigen overpeinzingen, vandaar dat ik een topic heb geopend. Maar ik lees gelukkig dat het redelijk meevalt. Ik maakte mij gewoon een beetje zorgen. Dank voor alle reacties.Waar maak je je precies zorgen om? Dat het te zwaar is voor je man of dat hij minder gaat doen in het huishouden/met de kinderen/met jou?
bij mij ligt de grens bij anderhalf uur enkele reis, dat is nog goed te doen. Een enkele keer werk ik tijdelijk om grotere afstand, meer dan 2 uur enkele reis wordt vervelend. Maar nog steeds goed te doen voor een korte tijd. Wordt het langer dan kan je kijken naar overnachten bij in de plaats waar je werkt
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb vier maanden 75km enkele reis als afstand gehad en vond het niet te doen. Nou reisde ik wel in de spits, dus mijn reistijd was extra lang.

Mij brak vooral op dat ik 's ochtends te moe was voor die afstand en mijn slaap moest bevechten achter het stuur.
Ik vind persoonlijk tot 45 min reistijd prima te doen. Dat heb je soms ook al binnen 1 stad . Langer dan dat, dan moet het een droombaan zijn. Maar zoals jij het nu schetst, buiten de files, lijkt het mij geen punt.
quote:Lady_Vintage schreef op 25 januari 2017 @ 12:26:

[...]

Is er geen andere mogelijkheid om op je werk te komen? Trein bijvoorbeeld? 50 km en 1,5 uur reistijd is wel heel erg veel als je met de auto gaat.

Ik reis zelf 65 km per dag met de trein en ben van deur tot deur 1 uur 20 minuten onderweg. Auto is helaas geen optie i.v.m. het ontbreken van parkeermogelijkheden bij mijn werk. Dan zou de reistijd omlaag gaan naar ongeveer een uur.

Hangt natuurlijk ook van de verbinding af.

Hier 3u van deur tot deur met trein/bus over 80 km
quote:Lady_Vintage schreef op 25 januari 2017 @ 12:27:

[...]

Waar maak je je precies zorgen om? Dat het te zwaar is voor je man of dat hij minder gaat doen in het huishouden/met de kinderen/met jou?Ik maak mij zorgen dat hij het te zwaar gaat vinden. De baan is wel helemaal wat hij wil. Ze vergoeden 200 euro per maand, dus niet geheel, maar ze hebben wel een fiscale regeling om een bruto bestanddeel uit te ruilen voor een netto vergoeding (geen idee wat dat precies inhoudt, maar dat weet man wel).
Mijn man doet dat al bijna 20 jr

Iets meer km zelfs en vaak ook spitsrijden

Daarvoor wel een goede auto en de baan heeft andere zaken die hij heel belangrijk vind (bv veel vakantiedagen)

Ik ben het gewend dat ik altijd met de kids alleen eet en hij om 20:00

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven