Jas wassen ipv stomen

25-01-2017 13:39 19 berichten
Zouden jullie een jas bestaande uit 65% polyester, 35% nylon en 10% veertjes in de wasmachine durven te wassen? En zo ja op welk programma. (Ik weet dat ik zo op 110% uitkom maar zo staat het in het label)

Vind de stomerij best duur.
Alle reacties Link kopieren
en op het label staat niet of de jas in de wasmachine kan?
Ik gooi alle jassen gewoon in de wasmachine. Ook mijn mooie jassen van wol. Probeer het eerst eens op en niet te warm programma. Wij hebben een wasmachine met bubbels en die was alles op 20 graden al schoon.
Ik gooi ook alle jassen in de machine. Wol op wolwas, de jas inhoud van jouw jas zijn alleen de veertjes wat ingewikkeld, met het drogen. Die kunnen samenklonteren. Misschien om dat te voorkomen drogen in de droger. Deze kun je ook op koud drogen zetten.
Ik geloof dat ik dat ook gewoon zou doen, eerst op een voorzichtig programma: niet te lang en niet te heet.
Ik gooi alles in de wasmachine, dus ook jassen. Droger is wel fijn voor de veertjes.
Ik zou het proberen op wolwas, en zeker niet in de droger doen! Liggend drogen.
Ja, kun je gewoon wassen. Wel een tennisbal in de trommel gooien, dat voorkomt dat de vulling gaat klonteren.
Oh, en direct na afloop van het programma uit de machine halen en niet laten liggen.
Ik doe het ook vaak. Lage temperatuur (20 graden) en kort programma, niet te hard centrifugeren.

Jassen van wol laat ik meestal wel stomen.
Juist drogen in de droger met een tennisbal er bij in. Zijn ook speciale ballen voor te koop, maar dat zijn letterlijk tennisballen zonder gele kleur. De tennisbal haalt de klonten veertjes los.
quote:miedo schreef op 25 januari 2017 @ 13:44:

en op het label staat niet of de jas in de wasmachine kan?Alleen chemisch reinigen
quote:Bladiebladiebla2016 schreef op 25 januari 2017 @ 13:44:

Ik gooi alle jassen gewoon in de wasmachine. Ook mijn mooie jassen van wol. Probeer het eerst eens op en niet te warm programma. Wij hebben een wasmachine met bubbels en die was alles op 20 graden al schoon.Ik heb ook een machine met eco bubbels. Nog niet eerder gebruikt.
Ik ga het gewoon proberen in de wasmachine met een tennisbal. Dank jullie wel.

Laat het nog wel even weten of het een goede bezuiniging was;)
De tennisbal is voor in de droger, niet in de wasmachine. Succes!
Ik zou het wel aandurven.

Zou het op 30 graden wassen en misschien korter centrifugeren dan wat normaal is vanwege de veertjes?
Stomerij duur?

Als je je jas verpest en een nieuwe moet kopen ben je nóg veel duurder uit....
quote:Marana_ schreef op 25 januari 2017 @ 14:40:

De tennisbal is voor in de droger, niet in de wasmachine. Succes!Goed dat je het zegt!
quote:Beter.Laat schreef op 25 januari 2017 @ 15:08:

Stomerij duur?

Als je je jas verpest en een nieuwe moet kopen ben je nóg veel duurder uit....Klopt, maar watergedragen vlekken, met name transpiratie, gaat er niet uit met chemisch reinigen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven