Waarom harde zeep?

25-01-2017 18:05 112 berichten
Non-issue hoor

Maar het valt me op dat nog best wat mensen (en zo ongeveer alle hotels) harde zeep gebruiken.

Why? Is vloeibare zeep niet veel handiger en hygienischer? Of is er een voordeel van harde zeep dat ik over het hoofd zie?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nooooit harde zeep, heb echt geen idee wat je er mee moet haha
Internagelaktisch
Je kunt het milieuvriendelijk in een papiertje verpakken ipv in een flesje? Ik ben zelf trouwens al jaren geen harde zeepjes meer tegengekomen in hotels.
Het gaat langer mee.
Vraag ik me ook af. En heeft ieder gezinslid dan een eigen zeepje als dat gebruikt wordt? Lijkt me ook niet echt fris om allemaal dezelfde te gebruiken.
quote:Fayan schreef op 25 januari 2017 @ 18:14:

Vraag ik me ook af. En heeft ieder gezinslid dan een eigen zeepje als dat gebruikt wordt? Lijkt me ook niet echt fris om allemaal dezelfde te gebruiken.

Hahaha, ik zie ineens het beeld weer voor me van broertje die met stuk zeep over zijn hele lichaam, inclusief kruis en tussen zijn billen, boende

Sinds we die ontdekking deden ieder een eigen stuk

Normaal deden we de zeep op de washand en dan boenen
Omdat je er langer mee doet en niet alle harde zeep in dezelfde samenstelling / geur in een vloeibare vorm te krijgen is.

Onder de douche heb ik liever een stuk zeep, maar in de keuken of de wc vind ik het niet hygiënisch en gebruik ik vloeibare zeep of handalcohol.
Ik had er als kind al een hekel aan. De kant die dan vochtig blijft, zo'n vies drabje, brrr. Harde zeep komt er hier niet in, als ik het cadeau krijg gaat het in de klerenkast voor een lekker luchtje.
quote:Fayan schreef op 25 januari 2017 @ 18:14:

Vraag ik me ook af. En heeft ieder gezinslid dan een eigen zeepje als dat gebruikt wordt? Lijkt me ook niet echt fris om allemaal dezelfde te gebruiken.Je krijgt er standaard 1 bij aankomst, maar de receptie geeft er natuurlijk meer als erom gevraagd wordt. Zeepjes worden altijd weggegooid mits geopend,dus " langer mee gaan" is niet aan de orde denk ik.
quote:Maaique schreef op 25 januari 2017 @ 18:06:

Ik gebruik nooooit harde zeep, heb echt geen idee wat je er mee moet hahaDat klinkt, ahum, niet erg slim.
quote:Heksehazel schreef op 25 januari 2017 @ 18:33:

Ik had er als kind al een hekel aan. De kant die dan vochtig blijft, zo'n vies drabje, brrr. Harde zeep komt er hier niet in, als ik het cadeau krijg gaat het in de klerenkast voor een lekker luchtje.Ja dit. Ik heb altijd heerlijke stukjes luxe zeep in de kasten liggen. Bij de dekbedovertrekken, bij mijn t-shirts en vesten, heerlijk
Harde zeep in een hotel?? eh echt niet.

Vraag me af in wat voor hotels jij komt dan.
Ik gebruik aleppozeep, die is ook hard. Maar wel goed voor mijn droge contacteczeemhuid. En met dat drabje valt het heel erg mee als je een goed zeepbakje hebt.

Voor in de keuken heb ik unicura sensitive, wel in een pompje.
Voor de geur denk ik. Vloeibare zeep is meestal wat gewoner. Ik heb er tenminste nooit gezien van parfummerken.
Ik heb lavendelzeep voor onder de douche. Gebruik het niet altijd want het stript toch meer olie van de huid, merk ik. Douchegel is dan toch zachter voor de huid. Alleen als ik flink gezweet heb dan gebruik ik de zeep wel voor de oksels, helaas ruik ik het dan erg goed. Met de zeep is de geur volledig weg en met de douchegel niet. Dan helpt de deo tenminste ook.
Ik gebruik het ook nooit !

En ook typisch dat je vroeger op die stukken altijd een haar zag liggen, brr
quote:nina1966 schreef op 25 januari 2017 @ 18:41:

Harde zeep in een hotel?? eh echt niet.

Vraag me af in wat voor hotels jij komt dan.Eh allerlei soorten. Van centraal amerika tot azie van budget tot duurder. Overal zeepjes.
Oh, en ik gebruik Black African Soap voor het gezicht en die is er alleen in een harde zeep en niet in een pompje (althans, niet dat ik weet).
Btw er word in de horeca een dispenser aangeraden maar ik kan eigenlijk niet direct vinden of harde zeep echt verboden is ik dacht zelf eigenlijk van wel.

Je hebt soms wel van die mini stukjes afzonderlijk verpakt. Die gooi je na gebruik weg en dat mag wel.
quote:matroesjka_ schreef op 25 januari 2017 @ 18:44:

[...]

Eh allerlei soorten. Van centraal amerika tot azie van budget tot duurder. Overal zeepjes.zeepJES die mini's voor eenmalig gebruik. Zoals ik de OP lees word daar gewoon een stuk ouderwetse zeep bedoelt.
Oh neee gadver. Die niet in hotels.
Ik snap wel wat TO bedoelt. Die kleine harde zeepjes die afzonderlijk verpakt zijn en vaak in hotels bij de wastafel liggen. Maar er zijn daarnaast ook altijd kleine flesjes douchegel of een dispenser bij het bad. Die zeepjes lijken mij in principe bedoeld om je handen mee te wassen.
Ik krijg die pompjes gewoon nooit los en "aan de praat".

Na 3 keer zo'n ding te moeten vernielen ... hier altijd harde zeep.

Onder de douche douchegel zonder pompjes .
quote:Het-groepje schreef op 25 januari 2017 @ 18:22:

[...]

Hahaha, ik zie ineens het beeld weer voor me van broertje die met stuk zeep over zijn hele lichaam, inclusief kruis en tussen zijn billen, boende

Sinds we die ontdekking deden ieder een eigen stuk

Normaal deden we de zeep op de washand en dan boenen haha volgens mij deed mijn broer dat ook mijn zijn zeep whahah ! Als we dan thuis truth or dare speelde dan was dare altijd ruik aan de zeep van whahha
you go girl
Voor handen wassen in de keuken en toilet onder vloeibare zeep van Dettol. Op de badkamer vloeibare op de wastafel, douchegel bij de douche en harde zeep bij het bad. Ieder zijn eigen blokje. Man wil graag die handgemaakte lavendelzeep uit Toscane, zoon fruitige zeep met glitters van Lush en ik heb aleppozeep om dezelfde reden als Renaissance.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven