Waarom harde zeep?

25-01-2017 18:05 112 berichten
Non-issue hoor

Maar het valt me op dat nog best wat mensen (en zo ongeveer alle hotels) harde zeep gebruiken.

Why? Is vloeibare zeep niet veel handiger en hygienischer? Of is er een voordeel van harde zeep dat ik over het hoofd zie?
Altijd gamilla of olijvenzeep wel een eigen stuk.

Veel zachter voor mijn huid dan vloeibare zeep of douchegel.

In de keuken en toilet wel pompjes met vloeibare zeep .
Op de badkamer hoort hier gewoon een stukje zeep op de wastafel. Verder nergens meer, want pompje is in de keuken veel frisser. Stukje zeep na gebruik wel altijd afspoelen en niet met het schuim erop in het bakje smijten, dan wordt het zo ranzig. Dat vond mijn man maar onzin want bij hem thuis hadden ze nooit een drapje in het bakje. Nee, daar maakte zijn moeder het bakje een stuk of tig keer per dag dat bakje schoon.
Alle reacties Link kopieren
Altijd harde zeep, maar er staat wel een pompje met afwasmiddel in de keuken, die soms ook gebruikt wordt voor de handen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik gebruikte al meer dan 15 jaar geen harde zeep meer tot een jaar geleden. Toen kreeg ik van l'Occitane savon de Marseille kado. Dat is hele vette zeep die de huid totaal niet uitdroogt. Het ruikt heerlijk en je doet er eeuwen mee. Ik ben de enig die het gebruikt.

Sindsdien gebruik ik weer een blokje zeep.
Bacteriën, virussen en schimmels leven gezellig samen op de deurklink, op de kraan en in de vochtige handdoek. Daar kun je je dus beter op richten als je je zorgen maakt over viezigheid.

Ik gebruik in huis altijd lekker ouderwetse harde zeep. Het is goedkoper en milieuvriendelijker dan plastic pompflesjes met vloeibare zeep.

Antibacteriële zeep vind ik bij een normale weerstand niet nodig in een normaal huishouden. Bovendien doodt het ook de goede bacteriën, en de kans bestaat dat er resistentie ontstaat door te veel onnodig gebruik hiervan.

Doen we straks een discussie over waspoeder vs. vloeibaar wasmiddel?
quote:CommonSense schreef op 25 januari 2017 @ 19:20:

Bacteriën, virussen en schimmels leven gezellig samen op de deurklink, op de kraan en in de vochtige handdoek. Daar kun je je dus beter op richten als je je zorgen maakt over viezigheid.

Ik gebruik in huis altijd lekker ouderwetse harde zeep. Het is goedkoper en milieuvriendelijker dan plastic pompflesjes met vloeibare zeep.

Antibacteriële zeep vind ik bij een normale weerstand niet nodig in een normaal huishouden. Bovendien doodt het ook de goede bacteriën, en de kans bestaat dat er resistentie ontstaat door te veel onnodig gebruik hiervan.

Doen we straks een discussie over waspoeder vs. vloeibaar wasmiddel? Vloeibaar, toch???
Poeder is beter voor je wasmachine.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:chentolove schreef op 25 januari 2017 @ 18:44:

Ik gebruik het ook nooit !

En ook typisch dat je vroeger op die stukken altijd een haar zag liggen, brr

Die haar inderdaad! Dat was meestal zo'n donkere krulhaar waarvan je de oorsprong liever niet wilt weten

En dat onding glibberde áltijd op de grond. Kon je weer op je hurken die glijdende zeep oprapen en je harses stoten aan de kraan bij het omhoog komen. Wat een drama, die zeep.
Ik vind hier dingen van.
Onlangs weer eens een stuk zeep gekocht, voordeliger en minder plastic dan een pompje. In de keuken vind ik een pompje wel handig. Heb door dit topic wat inspiratie voor nieuwe zepen opgedaan, leuk! Ik gebruik ook een zeep shampoo bar van Lush, ook economisch en te bewaren in een blikje, dus geen verpakkingsmateriaal.
Ik gebruik een stuk zeep bij de wastafels, ik vind het fijner in gebruik en beter voor het milieu. Onder de douche gewoon een douchegel.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Handen wassen met harde zeep is niet minder hygiënisch dan met vloeibare zeep, omdat je, dat 'vuil van je voorganger' er ook meteen weer oplost door de zeep en het met water afspoelt.

Zaak is om je handen goed af te drogen, als je dat niet goed doet, blijven er veel meer bacteriën op je handen zitten.
Ozo.
Hier ook harde zeep, overal in huis. Veel milieuvriendelijker qua verpakking, gaat langer mee dan een pompje of fles en ik krijg er geen uitslag op m'n handen van (wat ik met die chemische anti-bacteriele pompzeep standaard heb). Ik zie alleen voordelen.
quote:Sabeltandcavia schreef op 25 januari 2017 @ 19:40:

[...]

Die haar inderdaad! Dat was meestal zo'n donkere krulhaar waarvan je de oorsprong liever niet wilt weten

En dat onding glibberde áltijd op de grond. Kon je weer op je hurken die glijdende zeep oprapen en je harses stoten aan de kraan bij het omhoog komen. Wat een drama, die zeep.

Hahaha heb er meteen de beelden bij, bah!

Hier altijd een zeeppompje.
quote:nina1966 schreef op 25 januari 2017 @ 18:41:

Harde zeep in een hotel?? eh echt niet.

Vraag me af in wat voor hotels jij komt dan.

Echt..ik kom alleen maar harde zeepjes tegen in hotels Van die kleine zeepjes in een papiertje.

O.a. Fletcher hotels en NH hotels. Ik neem ze vaak mee naar huis als ik ze geopend heb.

Thuis gebruik ik alleen vloeibare zeep, harde zeep leg ik ook in de kledingkast voor een lekker geurtje
Harde zeep is milieuvriendelijker, omdat er minder chemische dingen in zitten, je er langer mee doet en je er veel meer tegelijk van kan vervoeren. Heb ik net even gegoogled. En het is goedkoper.
Ik gebruik zoveel mogelijk harde olijfzeep. Van vloeibare zeep krijg ik eczeem/droge handen/kloofjes. Man gebruikt wel vloeibare zeep en die gebruik ik in de keuken soms wel ivm de hygiene.
Harde zeep die ik zelf maak. Leuk om te doen en eindelijk zeep waar mijn exceemhanden tegen kunnen.

Alle vloeibare zeep zorgt voor uitslag.
Helemaal geen zeep

Dreft voor de was en betadine voor mijn haren.
In hotel is het van oudsher een souvenirtje/reclame-uitting. In een hard zeepje kan het logo van het hotel geperst worden.
Ik hou van harde zeep. Van Nesti Dante. De geur is veel sterker dan die van handpompzeep en blijft langer hangen. Ik gebruik het ook onder de douche.

Denk dast ze idd een mooi logootje in de zeep kunnen drukken van hert hotel.
Harde zeep gaat veel langer mee.
Hier die-hard gebruiker van Haci Sakir zeep.

Voorheen altijd jeuk, droog enzovoort.

Nu nooooooit meer. Heul goedkoop ( 4 blokken bij Turkse super 2,95) superzacht, lekker geurtje, gen resten in douchebak, zeer geschikt als scheerzeep. Zelfs als ik lui ben , haal ik er gewoon mn make-up er mee af.

Nooit meer iets anders.
Come fly with me on a jetplane
@Ameliaaa, ben wel nieuwsgierig naar jouw merk? Ook op olijfoliebasis? Wat voor geur heeft 'ie? En waar te koop eventueel?
Come fly with me on a jetplane
Google gewoon Nesti Dante, zat webwinkels verkopen ze. Heul veul geuren, ik denk niet op olijfoliebasis, waarschijnlijk palmolie. Zal ff kijken voor je.
Hier sinds kort weer harde zeep in de badkamer&keuken. Voor de douche wel douchegel. Ik vind dat er zoveel leuke stukken zeep te koop zijn (bv bij dille&kamille) en het staat leuker (vind ik) & is milieuvriendelijker. Over onhygiënisch maak ik me eigenlijk niet zo druk (in het algemeen niet zo extreem als sommige op het forum geloof ik ). Niet je handen wassen lijkt me minder hygiënisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven